Tidio

Communicateur pour les entreprises avec chat en direct, messagerie et e-mail en un seul endroit.

En savoir plus sur Tidio

Tidio Chat est un logiciel web de chat en direct, qui associe e-mail, Facebook Messenger et widgets de discussion de site web sur une interface d'agent unifiée pour permettre aux utilisateurs de gérer tous les messages client au même moment et avec les mêmes outils, quel que soit le canal de provenance.

Tidio Chat propose diverses options de chat en direct pour permettre aux utilisateurs de sélectionner des widgets de chat, des encadrés et des pages de chat dédiées, qui peuvent tous être personnalisés. Trois styles de widgets de discussion (classique, moderne et professionnel) sont disponibles ; les utilisateurs peuvent personnaliser la fenêtre contextuelle avec différentes couleurs, positions des boutons et des messages de statut modifiables. Les pages de discussion peuvent également être personnalisées avec des images d'arrière-plan et messages de bienvenue variés. Les utilisateurs peuvent également ajouter des questions personnalisées préalables à la conversation pour obtenir les noms, numéros de téléphone et adresses e-mail des visiteurs avant le début du chat.

Tidio Chat permet aux utilisateurs de configurer un certain nombre d'automatisations afin de déclencher des actions prédéfinies lorsqu'une condition spécifique est remplie. Le déclenchement peut être activé pour un visiteur du site qui ouvre une nouvelle page, qui visite le site pour la première fois, qui revient sur le site après une visite antérieure et qui passe un certain temps sur une même page. Les actions pouvant être déclenchées incluent l'envoi de messages de discussion ou d'e-mails, ainsi que l'ajout ou la suppression de balises dans les profils clients. Les automatisations de Tidio Chat sont conçues pour identifier les problèmes rencontrés par les clients lors de la connexion, de la saisie du formulaire ou du paiement et pour réagir avant que le client ne quitte le site web.

Options de tarification dès :

16,00 $US/année

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, italien, néerlandais, portugais, russe

Options de tarification dès :

16,00 $US/année

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Tidio : 49

  • Actions découlant d'un événement
  • Aide contextuelle
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des sentiments
  • Analyses augmentées
  • Assistant virtuel
  • Automatisation des processus et flux de travail
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Chat et messagerie
  • Chat proactif
  • Chatbot
  • Développement sans code
  • Enquêtes clients
  • Formulaire hors ligne
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion multicanal
  • Géociblage
  • Intelligence artificielle et machine learning
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Messagerie client en temps réel
  • Messagerie instantanée
  • Notifications en temps réel
  • Partage des fichiers
  • Pour ventes/marketing
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Qualification de leads
  • Rapports et analyses
  • Relevé et historique des chats
  • Routage automatisé
  • Répondeurs automatiques
  • Réponses automatisées
  • Réponses préenregistrées
  • Saisie de leads
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suggestions de requêtes
  • Suivi des interactions
  • Suivi des plaintes
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Support client
  • Traitement automatique du langage naturel
  • Transferts/Routage
  • Widgets

Alternatives

Intercom

4,5
Alternative n° 1 à Tidio
Intercom est une plateforme de relations conversationnelles qui permet aux entreprises de fournir des expériences de...

tawk.to

4,6
Alternative n° 2 à Tidio
tawk.to est une solution cloud de chat en direct et de messagerie conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à...

LiveChat

4,6
Alternative n° 3 à Tidio
LiveChat : apprécié dans le monde entier. Utilisé par plus de 27 000 entreprises. Fournissez des réponses immédiates...

Crisp

4,5
Alternative n° 4 à Tidio
Crisp est une plateforme client multicanal tout-en-un qui permet d'interagir avec les clients via chat en direct,...

Avis

Note globale

4,7 /5
(233)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

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5 avis affichés sur 233
Shankha K.
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

The best Chatbot software out there

Publié le 03/06/2022

Avantages

UI, Look and feel, Multilingual support, Free chatbot, Mobile app, Facebook messenger integration

Inconvénients

The location of the visitor is in paid plan, where almost all other competitors provide this feature for free.

Darien C.
Note globale
  • Secteur d'activité : Institutions religieuses
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Tidio is the first chat platform I've found to be worth paying for

Publié le 02/03/2021

Tidio has helped address a gap in our communication system caused by extended use of multiple...

Tidio has helped address a gap in our communication system caused by extended use of multiple inferior chat bot platforms that limited our performance and responses. With Tidio, we have seen a dramatic increase in people connecting with our team via the chat, and have been able to help address people's questions/issues quicker than ever before.

Avantages

Tidio offers a very simple, clean, robust and customizable interface both on their backend and on your website that helps facilitate live-chat support on a website. They offer numerous features (some I haven't used yet such as email inbox management), including a facebook messenger integration (that actually works unlike some other companies), a customizable chat window & icon, and perhaps the best feature of all - their powerful chatbot system.

I cannot speak highly enough of the chatbots Tidio offers, as they give easy access to a visual builder interface to customize and build bots that can be triggered to do practically anything. Within an hour of looking at Tidio, I was hooked - and built a number of bots for our website - and within a day, saw a substantial increase in chat traffic compared to our previous platform. The beauty of the bots is that Tidio provides simple templates, that you can then customize to your needs - and the bots can be triggered on anything you want; a visit to a specific page, anytime a new person visits your site, anytime someone clicks the chat window, etc - and all of that can be accessed (in a limited fashion of course) for free.

Plus as a bonus, Tidio offers native email responses to chats; so if you are like me and don't have people monitoring the chat 24/7, you can receive a notification about an incoming chat, and then respond via the chat window OR directly from Tidio via email - again, for free.

Inconvénients

Tidio has many features, but can be a bit daunting at first. I loved the visual builder of the chat bots, but at the same time I found it was still limited in certain areas. For example, it's all drag and drop - so the entire chatbot can start to form a jumbled mess if you're not careful. As well, they don't offer multiple triggers for one bot - for instance, if I want a bot to trigger on someone's first visit AND when someone types in a certain keyword, I can't do that. As well, their pricing structure is interesting - with three different "options" each starting at $18/month - making it so if you want to have decent chatbots, and multiple operators, and send emails, you are looking at a hefty price per month. That being said, it still is cheaper than most other offerings, and the different options help you customize your experience to tailor fit your needs

Réponse de Tidio

Hello there!
It's Maciek from Tidio Support
Thank you so much for such an extensive review! We really appreciate all the kind words but also the flaws you have pointed out.
We strive to provide you with a product that we can really be proud of, and hearing about your positive experience, it seems like we are heading in the right direction.

Thank you for taking the time to share your opinion and rate us so highly!

Dominick P.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Looks great on the outside but features not fully completed

Publié le 12/12/2017

Avantages

The app looks great on the outside: email, chat, Facebook messenger, integrations. But once you fully test the product you notice the many flaws.

Inconvénients

1. When a user leaves your page and an operator responds the user will not be notified.
2. The message box is only refreshed when the page is open, so if a visitor is using multiple tabs they will not receive replies.
3. Integrations are all manual, which means. You have to reopen all conversations, open the user profile, press the preferences and send the log to the integration. Imagine doing that to your crm, sync app and maybe email list.
4. I was mainly interested in Helpscout integration, and integration to integrate Facebook messenger with the app I use to manage several email accounts. Turns out, tidio created the integration but they decided not to integrate the mailbox feature. Which means if I send a chat log to help scout it be be places in a random mailbox because their app doesn't specify the mailbox. Explain this to support but got the responds: we're not looking to change integrations.
5. Validation messages aren't accurate. Sometimes you will get the message 'Saved to integration' or 'Message send' but an error prevented this from completion. I contacted support about this and time and time again there was an excuse but its my believe that I shouldn't have gotten a succes validation message, right. Support simply didn't respond to my question.

Akash N.
Note globale
  • Secteur d'activité : Études de marché
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

One of the best chatbots.

Publié le 13/04/2022

Avantages

First of all, it has a free plan which gives up to 100 unique visitors per month and is best suited for small business websites that are just started. Its user interface and user experience are very nice and it also saves site visitors' data. A notification will be sent when a user is on our website which is wonderful. Customer support is very quick, they help us solve our problems within less time.

Inconvénients

We have been using Tidio as a chatbot for our company website for 6 months, as far as my experience is concerned, I haven't faced any issues with Tidio.

Alternatives envisagées 

Engati

Pourquoi passer à Tidio

1. It has a free plan. 2. User interface and User experience are awesome. 3. Lot of customizations can be done for chat-bot. 4. And luckily its color blue is best suited for our website.

Réponse de Tidio

Thank you so much for the feedback Akash! Should you need any help regarding Tidio let us know.

Eran D.
Note globale
  • Secteur d'activité : Design
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Best value for money I've seen.

Publié le 14/07/2020

Love Tidio. I'm just beginning to experience its full power, and they keep adding options!

Love Tidio. I'm just beginning to experience its full power, and they keep adding options!

Avantages

Tidio is fully customizable, powerful, and fairly priced. You could easily end up paying 10X on some of the more extortionary chat platforms, without getting any more value.

Inconvénients

I really can't think of any complaints. Tidio does the job very well.

Alternatives envisagées 

Drift et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Tidio 

Intercom is always trying to squeeze more money from you. Every new feature costs extra, and they also charge you extra for contacts. The combination of features I use on Tidio would probably cost hundreds of dollars on Intercom, without being any better.

Logiciel antérieur 

Intercom

Pourquoi passer à Tidio

Value for money

Réponse de Tidio

Thank you so much for the review!
It motivates us very much, so thank you for the kind words :)

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Tidio - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Tidio.

Types de licences disponibles pour Tidio :

  • À partir de : 16,00 $US/année Voir les tarifs
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Tidio :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Tidio est disponible :

allemand, anglais, espagnol, français, italien, néerlandais, portugais, russe

Appareils pris en charge par Tidio :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Tidio :

Adobe Commerce, Agile CRM, BigCommerce, Campaign Monitor, Capsule, FreshBooks, GetResponse, Google Analytics 360, Highrise, HubSpot CRM, Insightly, Mailchimp, Nimble, Pipedrive, PrestaShop, ProProfs Knowledge Base, Shift4Shop, Shopify, UserVoice, Wix, WordPress, Zendesk, Zendesk Sell, Zoho CRM, amoCRM

Ressources d'aide disponibles pour Tidio :

Service client/e-mail, Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

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