Smart Service

Ajoutez la planification, la distribution et plus encore à QuickBooks.

En savoir plus sur Smart Service

Smart Service est un complément direct de QuickBooks qui ajoute des fonctions de planification et de distribution, entre autres, qui fait de QuickBooks un guichet unique pour tous les besoins administratifs d'une entreprise de maintenance sur site moderne. En outre, le système mobile Smart Service étend les capacités de QuickBooks avec la gestion client, les ordres de travail, le routage, le suivi du temps, l'inventaire, les estimations, les formulaires numériques, le suivi de la main-d'œuvre, les historiques de service et de nombreuses autres fonctionnalités simples d'emploi. Smart Service permettra de :

– Gérer les clients.
– Planifier les tâches.
– Traiter les documents papier.
– Distribuer les nouveaux ordres de travail.
– Optimiser les itinéraires.
– Suivre les progrès des employés.
– Surveiller l'utilisation des véhicules.
– Gérer les ressources.
– Analyser les marchés.
– Documenter le travail avec des images.

Étant donné que Smart Service fonctionne comme un add-on direct de QuickBooks, tout le travail effectué dans Smart Service est dupliqué dans QuickBooks en temps réel. Smart Service aide à éliminer les saisies de données superflues et permet aux entreprises de service de conserver tout leur travail dans un emplacement centralisé.

Des entreprises de CVC, de plomberie, d'électricité, de lutte antiparasitaire, de réparation d'appareils électroménagers ou de cheminées, de services informatiques, de construction, de destruction de documents, de protection contre les incendies, d'irrigation, d'entretien de jardins, de services de piscine, de gestion de biens ainsi que de nombreuses autres spécialisations de maintenance sur site utilisent Smart Service pour devenir mobile, s'organiser, augmenter leur efficacité et éviter les pertes.

Options de tarification dès :

1 599,99 $US

  • Essai gratuit
  • Licence unique

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada

Langues

anglais

Options de tarification dès :

1 599,99 $US

  • Essai gratuit
  • Licence unique

Images

Scheduling and dispatch jobs with the drag-and-drop scheduler.
Optimize service routes with the click of a mouse.
Go mobile with the iFleet app for iOS and Android.
Track the progress of your field workers throughout the workday.
Add images to customer records and work orders.
Manage inventory easily.
Digitize your paperwork with fillable PDF forms.
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Vidéo de Smart Service
Capture d'écran pour Smart Service : Scheduling and dispatch jobs with the drag-and-drop scheduler. Capture d'écran pour Smart Service : Optimize service routes with the click of a mouse. Capture d'écran pour Smart Service : Go mobile with the iFleet app for iOS and Android. Capture d'écran pour Smart Service : Track the progress of your field workers throughout the workday. Capture d'écran pour Smart Service : Add images to customer records and work orders. Capture d'écran pour Smart Service : Manage inventory easily. Capture d'écran pour Smart Service : Digitize your paperwork with fillable PDF forms.

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Smart Service : 19

  • Base de données de clients
  • Collecte de commentaires
  • Estimation
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des stocks
  • Historique des clients
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration QuickBooks
  • Mises à jour en temps réel
  • Planification des tâches
  • Programmation des tâches
  • Saisie de leads
  • Saisie de signature mobile
  • Saisie de signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des équipements
  • Tâches récurrentes

Alternatives

Dynamics 365

4,3
Alternative n° 1 à Smart Service
Microsoft Dynamics AX est un logiciel de planification des ressources d'entreprise (ERP) multilingue et multidevises....

UpKeep

4,7
Alternative n° 2 à Smart Service
UpKeep est un logiciel mobile de gestion de maintenance assistée par ordinateur (GMAO) qui permet aux utilisateurs de...

EZOfficeInventory

4,6
Alternative n° 3 à Smart Service
Suivez et gérez les encaissements, les emplacements et les calendriers de maintenance de vos actifs grâce à ce logiciel...

QuickBooks Online Advanced

4,4
Alternative n° 4 à Smart Service
QuickBooks est une solution de gestion d'entreprise et de comptabilité qui permet aux PME de suivre les ventes,...

Avis

Note globale

4,3 /5
(258)
Rapport qualité-prix
4,2/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,5/5

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Albert d. F.
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Smart Service has been a God send to my company. We are now also "almost" paper free.

Publié le 21/12/2017

Efficiency - Efficiency - efficiency.
And did I mention efficiency???

Efficiency - Efficiency - efficiency.
And did I mention efficiency???

Avantages

Being able to use iPads or tablets in the field. By being able to use tablets we take away the technicians penmanship errors and can have the customer sign work orders so there is no confusion of who said what later.

Inconvénients

Not being able to track individual extinguishers by date and have them update to when service is needed.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Smart Service

Publié le 12/12/2019

It has been a good experience. It handles well with Quickbooks. We are switching to a better...

It has been a good experience. It handles well with Quickbooks. We are switching to a better software after being on this for 5 years.

Avantages

It is fairly user friendly. I do like the posting and dispatch screens. Easy to read, easy to post. The ease of changing information is good and bad. From an accounting perspective, it is a bit soft on that aspect.

Inconvénients

It took me longer to get the hang of this software than most softwares I have used. The reporting is not the best. Reporting is difficult to get what we want. It either has too much information or too little. I would like to see the ease of changing accouting information alot harder. It is too easy for the field techs to change.

Deb H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Scheduling Guru

Publié le 21/09/2016

My employer was quite hopeful that Smart Service would be the answer to our scheduling & invoicing...

My employer was quite hopeful that Smart Service would be the answer to our scheduling & invoicing headaches as he invested a great deal of money into the software, the iPads, man hours, time away from our regular business days to learn the system, etc. The idea of the system is really good. The implementation in daily business is not so good as it takes real dedication and compliance on everyone's part. He had to rework the inventory on Quick Books so items would be easier for the field guys to find, invent ways to charge mileage as we live in a rural area and Wyoming is huge, rework the labor hours so the men knew how to charge a customer in the field. With all the work we both put into it, the extra training I requested from My Service Depot, you would think that it would run smoothly. Smart Service is only as good as the people's efforts entering the data from a job. If they forget something it can cost the company a lot of money. Since we started Smart Service we have returned to paper as it can be tracked. Having a paper trail is very useful. My employer has returned to invoicing duties as he will know if the men forgot something on the invoice and won't have to eat the cost any more.

Avantages

Being able to schedule the field guys is fantastic. I can look at the screen and immediately know if I have a worker available or not. If a person takes the time to learn it the scheduler can be your new best friend. Some of the men really LOVE that they can take photos of the job site, the work, parts that need to be replaced and it stays with that job forever. I love that too. It is very handy.

Inconvénients

Since Smart Service makes a new, unique job in Quick Books every single time you make a job, it makes more sense to have QB in single user mode all the time so a job can be deleted if necessary but my employer uses QB in his office to do his bids and the invoicing so it can be a pain in the neck. There is no way to tell Smart Service to print ONE work order if the jobs are assigned to the department and to the person (indicates who is doing the job) it automatically spits out one for the office that I don't need, one for the job, and one for the human. Once a person's name is entered as a customer there is no way to change it. It is wrong forever. Once it is used in QB it can only be made inactive not deleted. It might be a Quick Books interface problem which is not really Smart Service's problem but if Quick Books runs into a problem and has to close (but they always apologize for the inconvenience ;) ) then I have to close Smart Service, re open QB, start Smart Service, wait for it to go through it's acrobatics (gathering data) before I can use it.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Sécurité et enquêtes
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Workforce management made that easy!

Publié le 05/04/2019

Overall, software is awesome I have wonderful experience and the software helped our company a lot...

Overall, software is awesome I have wonderful experience and the software helped our company a lot of effective workforce management.

Avantages

What I like about the software is that aside from the fact that this is a scheduler, employees are being notified of the schedule/task update real time. Useful to us that is starting to expand our company that majority of our employees are in the field and no time to get back to the office for schedule check. Another awesome feature of this software is that after the schedule or task is complete management is notified back for the job well done.

Inconvénients

In my experience I can't see any problem, probably the interface make it a little bit alive.

Josh bernthold, S.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great field mgmt software for Quickbooks users

Publié le 25/04/2018

Avantages

The design is amazing and the integration works seamlessly with Quickbooks. The direct customer support is great but is an additional cost that I feel is a must-have for general support or when you get in a jam.

Inconvénients

There are not too many cons with this software. The constant updating and making the software more versatile for the user would be the only negative point I could come across only because with any software update there is a chance for bugs. The fact the company is always doing it in response to making the software run better and adding feature requests from actual customers balances it out I feel.

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Smart Service - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Smart Service.

Types de licences disponibles pour Smart Service :

  • À partir de: 1 599,99 $US
  • Type de licence: Licence unique
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Smart Service.

Utilisateurs habituels du logiciel Smart Service :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles Smart Service est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Smart Service :

Android, iPhone, iPad

Applications s'intégrant à Smart Service :

Dropbox Business, Google Calendar, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced

Ressources d'aide disponibles pour Smart Service :

Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, FAQ

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