bpm'online studio

bpm'online studio

Plateforme intelligente pour la gestion des BPM (Business Process Management)

4.8/5 (75 avis)

bpm'online studio - Présentation

Bpm'online studio est la puissante alliance des technologies BPM (Business Process Management) et de gestion de cas qui permet de gérer, optimiser et surveiller efficacement les processus métier tout en automatisant les opérations fastidieuses.

BPM (Business Process Management)
Bpm'online studio fournit des outils avancés pour gérer les processus métier de toute complexité et de tout type : un concepteur de processus intuitif intégré permet de modéliser facilement les processus internes à l'aide de plusieurs éléments préconfigurés pour créer des processus métier ou utiliser des processus externes, ceux qui sont basés sur les meilleures pratiques du secteur d'activité. Le système fournit également un ensemble d'outils puissants conçus pour aider les utilisateurs à analyser et surveiller les mesures d'exécution des processus. Le moteur BPM (Business Process Management) de Bpm'online permet aux utilisateurs d'exécuter efficacement de grandes quantités de processus en même temps sans affecter les performances globales du système.

La gestion de cas
Le système offre des outils de premier ordre pour gérer les processus non structurés qui nécessitent des approches plus créatives. Les utilisateurs peuvent ainsi sélectionner dynamiquement le meilleur chemin et les meilleures activités pour obtenir de meilleurs résultats grâce à la disponibilité de modèles basés sur le contexte. Aucune connaissance technique n'est requise pour créer un nouveau processus - les utilisateurs de bpm'online peuvent facilement ajouter les étapes nécessaires à chaque étape et modifier une séquence de processus, en déplaçant les étapes et les étapes selon leurs besoins avec un simple outil déplacer-coller.

Concepteur de système
Le système bpm'online peut être facilement personnalisé, ce qui permet aux utilisateurs de modifier presque chaque section en fonction des besoins spécifiques de l'entreprise. L'assistant de section permet de créer de nouvelles sections et de modifier des sections, des dossiers et des onglets existants, et de les masquer de manière complète ou sélective, par exemple pour des groupes d'utilisateurs spécifiques. Parce que le système a une configuration ouverte, bpm'online offre des fonctionnalités pour élargir les fonctionnalités de chaque application, car il utilise des technologies HTML5 et AJAX fiables et prend en charge les normes et protocoles les plus courants.

Configuration de base
Bpm'online studio comprend un ensemble d'outils professionnels pour la gestion des données de contact et de compte, la communication universelle, la gestion de la structure organisationnelle, la gestion des tâches, etc. Toutes les informations de contact et de compte, y compris l'historique des interactions, sont conservées dans une base de données unique et l'outil scientifique Smart Data l'enrichit à travers toutes les sources ouvertes. Le logiciel permet aux utilisateurs de gérer leurs tâches, organiser des réunions et planifier des activités à l'aide du calendrier intégré. Bpm'online offre de multiples outils pour une communication efficace avec les clients et rationalise la collaboration au sein des équipes et entre les départements ; les utilisateurs peuvent passer des appels, envoyer des e-mails et collaborer sur le réseau social de messagerie et d'entreprise (RSE) depuis le système.

Prix

À partir de
25,00 $US
Types de licence
version d'essai gratuite
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Canada, Europe, Amérique latine et 3 autres, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

bpm'online studio - Avis

Note globale
4.8/5
96% d'avis positifs
63
Excellent
9
Très bien
1
Moyen
1
Médiocre
1
Horrible
Veronika C.
Traduire avec Google Translate

Powerful CRM that streamlines the processes in the company

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 29/06/2017
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

Working as a marketing manager in the big company, which has several offices all over the world, I can see the importance for us to effectively coordinate the teamwork and develop a unified approach to our customers. Bpm’online helped us to automate our core processes and align marketing, sales and service on a single platform.
Our sales team is happy with the system, especially with lead management, opportunity management, field sales management and sales forecasting features. With bpm’online, they are able to manage end-to-end sales cycle and communication with the customers via multiple channels. Our service team outlines the problem management feature, as it allows unifying similar cases into a problem, assigning agents to resolve it. Moreover, customer support managers can track the agents’ performance in terms of problem resolution efficiency. As a marketing manager, I really enjoyed the website behavior tracking function. With the help of bpm’online marketing, all the information on the pages visited by a client and the time spent on each page is sent to the system. Thus, it enables to understand the needs of a prospect better, track the most effective lead generation channels and launch trigger campaigns based on lead’s preferences. By the way, it is so easy to create a campaign now with the intuitive campaign designer and then monitor its efficiency. What is more, with bpm’online, we automated our routine tasks, and now we are fully concentrated on the important issues.

Inconvénients

Working with bpm’online during quite a long period of time I have not noticed any essential drawbacks which I can mention.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Rommel B.
Traduire avec Google Translate

Great CRM running over a nice business process tool

Publié le 31/10/2016
Provenance de l'avis : GetApp

BPMOnline, like most of the commercial tools out there, is a CRM build over a customizable framework. The main different with other tools, is what this framework offers, and the knowledge required to work on it. First, the business process tool is easy to use yet powerful and robust. It can be used to automate business tasks, implement rules and also, to develop integrations with third party tools. The framework was build in .NET, so certain customizations and scripts are build either in c# (server side code) or javascript (client side code). If you know those languages, your learning curve in BPMOnline (which is normally shorter than others) will be even shorter than the rest of users.

On the user side, the system is very friendly and intuitive, so you normally don't get lost in tons of options. Most of then are hidden and reserved for administrators.

Avantages

Main advantages for BPMOnline:
1) Marketing, Sales and Services is fully integrated and normally don't require external or additional tools to work.
2) No hidden costs. The cost model and licenses are quite simple. Your contract normally provides all (and more) of what you need. It's really weird to find unexpected restrictions in the licenses you buy.
3) Learning curve for users, administrators and technicians is very short. With good guidance during implementation, you can take control very fast.

Inconvénients

Some areas that requires improvements:
1) Integration to third party tools. There are certain integrations that come with the tool like email and phone systems. But others like legacy system or very particular solutions, requires development that can be difficult (not impossible). The lack of existing solutions in the market (free or paid) force you to develop those integrations.
2) Changes are easy to do, but they normally requires compilation. This can take some time, and if it's executed incorrectly, you can affect your instance.
3) The security is very detailed and can be aligned to every model. But, some changes applies just to new records, not to historical information. This can require customizations to work properly.
4) Analytics tool is simple to use and powerful, but it still require some additional features, like calculated variables and export.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Josef M.
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CRM that meets your business needs

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 22/09/2016
Provenance de l'avis : GetApp

The bpm’online tools with omnichannel capabilities improved the communication not only with our clients but also within each team and department of our company. Our team had access to all emails, calls, notifications and could track client communications efficiently. It synchronized the work of our marketing, sales and services departments creating a single business environment.

Avantages

There are many things that we like about the bpm’online system. Firstly, availability of advanced tools for omnichannel communications. It ensures effective and direct communication with our clients and we also benefit from always having up-to-date data about all our clients and their preferences.
We liked the easy customization and user-friendly interface. The scalability and security of our data was also important.
Working with the customer support team during the implementation was pleasant as they demonstrated strong technical expertise and understanding of our organizational needs.

Inconvénients

The eco-system is not as large as some of the other big vendors have. At the same time, we got a more personalized approach from bpm’online.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Richard W.
Traduire avec Google Translate

bpm'online CRM with business process managment is right for SMB market

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Their CRM system and bpm'online business as a whole, has a wealth of helpful tools within the product but also an extensive academy, community and market place that is updated with new insights to accelerate my business.

Avantages

The user interface and organization of the whole system to personalize/customize instead of different tools for sales, marketing, customer service, and operations. All leading to the ability to accelerate business transformation.

Inconvénients

Reporting generation tools although the analytical dashboards and folders with data export cover most business needs.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Daniel M.
Traduire avec Google Translate

Best CRM

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 27/09/2016
Provenance de l'avis : GetApp

With the deployment of the bpm’online software, we aligned the work of our marketing, sales and service teams and integrated data from different locations and channels. What our agents liked is that the bpm’online system enabled them to deliver personalized services and to support each client. Business process management capabilities are a huge advantage of bpm’online for us. Moreover, the bpm’online platform is scalable and flexible and meets the changing needs of the travel market. Finally, the implementation process was thoroughly planned which ensured the success of the project.

Avantages

People like the personalized approach and high-class service that we deliver when they travel. That enabled us to grow very fast. Unfortunately, our CRM system was failing to keep up with the pace of our growth. Hence, there was a need for a more effective CRM solution. We were looking for a software that would support and foster our business expansion and growth. Thanks to the intelligent bpm’online software, we reduced technology costs, and improved productivity. We achieved considerable improvement of sales and marketing productivity. Our improved interactions with clients resulted in increased revenue and customer loyalty.

Inconvénients

There wasn’t anything to dislike. The project was carefully planned and thought through – thus, everything worked fine.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

bpm'online studio - Prix

À partir de
25,00 $US
Types de licence
version d'essai gratuite
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix

bpm'online studio - Fonctionnalités

  • API
  • Gestion des factures
  • Intégration de tiers
  • Piste d'audit
  • Rapports et statistiques
  • Suivi des activités

  • Audit
  • Champs personnalisables
  • Données en temps réel
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des stocks
  • Importation et exportation de données
  • Monitoring
  • Notifications automatiques
  • Rapports en temps réel
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'inventaire
  • Tableau de bord d'activités

bpm'online studio - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur bpm'online studio.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour bpm'online studio ?

Types de licences disponibles pour bpm'online studio :

À partir de: 25,00 $US

Type de licence: Licence unique, Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel bpm'online studio ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de bpm'online studio.

Q. Qui utilise bpm'online studio ?

Utilisateurs habituels du logiciel bpm'online studio :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues bpm'online studio est-il disponible ?

Langues dans lesquelles bpm'online studio est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour bpm'online studio ?

Types de licences disponibles pour bpm'online studio:

Licence unique, Abonnement

Q. bpm'online studio prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par bpm'online studio :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications bpm'online studio peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à bpm'online studio :

Brandwatch, Facebook, Mailchimp, Mandrill, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Word, Pentaho, Tableau, Twitter

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour bpm'online studio ?

Ressources d'aide disponibles pour bpm'online studio :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

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