Nerdio

Fully-loaded streaming IT solution with virtualized servers

5 /5 (1 avis) Donnez votre avis !

Nerdio - Présentation

Description du logiciel Nerdio

Nerdio, by Adar, is a fully-loaded streaming IT solution that can be used within any industry. The solution helps improve performance and provides users with a complete IT package. Features include virtual desktops, software, servers, security, management and monitoring, data protection, and a virtual CIO.

Nerdio provides streaming desktops for each user, with continuous access to their normal in-office desktop from any connected device. All desktops come with the latest software including a complete Windows experience and Office 365, with full versions of Word, Excel, PowerPoint, Access, Publisher, OneNote, Outlook, and more. Users can also choose which desktops are loaded with particular software programs.

Security and data protection features include encryption, antivirus, firewalls, antispyware, intrusion prevention, and backups. All data is stored in the user’s private cloud which are observed by Nerdio experts. Nerdio continuously monitors and maintains the system in order to catch any issues before they cause further problems.

The virtual CIO (virtual chief information officer, or vCIO) acts as a personal high-grade IT consultant. Organizations can meet with their vCIO each quarter for a business review, and discuss topics on how to improve areas such as network architecture and health, training questions, as well as storage and processing.

Nerdio - Présentation

Prix

À partir de
100,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Professional: $100 per user, per month
10 users min

Performance: $150 per user, per month
10 users min

Enterprise: $200 per user, per month
10 users min


Nerdio - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Media

16086
16087
16088
16089
16090
584019
Capture d'écran pour Nerdio : The home screen shows account info, quick links, and a list of subscriptions Capture d'écran pour Nerdio : View summaries and manage servers Capture d'écran pour Nerdio : Select Nerdio plan and support plan Capture d'écran pour Nerdio : Enter profile information and select notification preferences Capture d'écran pour Nerdio : Manage groups and permissions Capture d'écran pour Nerdio : Manage individual users and view their last login time

Nerdio - Avis

Nerdio - Avis

Note globale
5
/
5
Excellent
1

Très bien
0

Moyen
0

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
5
Fonctionnalités
5
Simplicité d'utilisation
4
Support client
4
100% des utilisateurs recommandent cette application
Chris D.

A great complete IT package


Traduire avec Google Translate
Chris D.
Traduire en français

A great complete IT package

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 25/04/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

What I liked most is the customer service. They were invaluable in answering any questions I had or troubleshoot issues.

Inconvénients

There really isn't much that I like least. There was a couple times that response time was a little longer than expected, but it wasn't anything really unreasonable at all. I'm just Impatient.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Recommandation utilisateur
0/10
Basé sur 1 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Nerdio - Prix

Nerdio - Prix

À partir de
100,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Professional: $100 per user, per month
10 users min

Performance: $150 per user, per month
10 users min

Enterprise: $200 per user, per month
10 users min

Professional: $100 per user, per month
10 users min

Performance: $150 per user, per month
10 users min

Enterprise: $200 per user, per month
10 users min

Rapport qualité-prix
5/5
Basé sur 1 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Nerdio - Fonctionnalités

Nerdio - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Autorisations basées sur les rôles
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des autorisations
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
5/5
Basé sur 1 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Plus d'informations sur Nerdio

Plus d'informations sur Nerdio

Nerdio - Principales fonctionnalités

  • Access control using unique user IDs
  • Antivirus and antispyware software
  • Backups
  • Billing & provisioning
  • Capacity analytics
  • Cost management
  • Demand monitoring
  • Disaster recovery and offsite backups
  • Employee permissions
  • Firewalls and encryption
  • HIPAA compliant
  • Hardware redundancy & uptime
  • Migration and onboarding
  • Monitoring & maintenance
  • Multi-cloud management
  • Performance analytics
  • SLA management
  • Secure data centers
  • Security & data protection
  • Servers
  • Supply monitoring
  • Virtual CIO
  • Virtual desktops
  • Workflow approval

Avantages

  • Nerdio streaming IT virtualizes the entire IT environment including hardware, software, and support, reducing technical risk.

  • Nerdio becomes the central point of contact for all IT vendors to get them back up and running as soon as possible, if anything goes wrong.

  • Freeware and apps can be preloaded to any Nerdio desktop, or can be added later.

  • Organizations can set up backups to happen every day, or even every hour, as well as enter disaster recovery plans.

  • The migration and onboarding process includes an assigned engineer that consults organizations about their expectations and plans of action with Nerdio.

  • Nerdio - FAQ

    Nerdio - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Nerdio.

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Nerdio ?

    Types de licences disponibles pour Nerdio :

    À partir de: 100,00 $US/mois

    Type de licence: Abonnement

    Essai gratuit: Disponible

    Professional: $100 per user, per month 10 users min Performance: $150 per user, per month 10 users min Enterprise: $200 per user, per month 10 users min

    Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Nerdio ?

    Fonctionnalités du logiciel Nerdio :

    • Access control using unique user IDs
    • Antivirus and antispyware software
    • Backups
    • Billing & provisioning
    • Capacity analytics
    • Cost management
    • Demand monitoring
    • Disaster recovery and offsite backups
    • Employee permissions
    • Firewalls and encryption
    • HIPAA compliant
    • Hardware redundancy & uptime
    • Migration and onboarding
    • Monitoring & maintenance
    • Multi-cloud management
    • Performance analytics
    • SLA management
    • Secure data centers
    • Security & data protection
    • Servers
    • Supply monitoring
    • Virtual CIO
    • Virtual desktops
    • Workflow approval

    Q. Qui utilise Nerdio ?

    Utilisateurs habituels du logiciel Nerdio :

    Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

    Q. Dans quelles langues Nerdio est-il disponible ?

    Langues dans lesquelles Nerdio est disponible :

    anglais

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Nerdio ?

    Types de licences disponibles pour Nerdio:

    Abonnement

    Q. Nerdio prend-il en charge les appareils mobiles ?

    Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Nerdio.

    Q. Avec quelles applications Nerdio peut-il s'intégrer ?

    Applications s'intégrant à Nerdio :

    Microsoft Azure

    Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Nerdio ?

    Ressources d'aide disponibles pour Nerdio :

    FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo