ServiceTitan

4,4 (233)
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Un excellent logiciel de gestion pour les prestataires de services à domicile.

En savoir plus sur ServiceTitan

ServicEtitan est un système de gestion des interventions qui offre une solution web et mobile pour la planification et la distribution des appels, la facturation, le traitement des paiements, le reporting, l'analyse des performances des ventes, etc. Le système est conçu pour être utilisé par les entreprises de services à domicile des secteurs : CVC, plomberie, électricité et garage.

ServiceTitan permet aux utilisateurs de suivre les performances de vente de leurs techniciens, avec la possibilité d'utiliser des tableaux de classement pour stimuler la concurrence et encourager une augmentation du rendement. Les domaines d'amélioration peuvent également être localisés et utilisés pour identifier le personnel nécessitant une formation ou des conseils spécifiques. La conversion des appels téléphoniques et les performances de réservation peuvent également être surveillées et les utilisateurs peuvent identifier les opportunités manquées en examinant les appels sans réservation. ServiceTitan identifie automatiquement la campagne qui a généré l'appel de chaque client, ce qui permet aux utilisateurs de déterminer les revenus et le ROI (retour sur investissement) pour chaque campagne. Les sites les plus rentables peuvent également être identifiés et ciblés.

L'application mobile ServicEtitan pour Android et iOS permet aux techniciens de visualiser les tâches qui leur ont été assignées et de bénéficier d'itinéraires, d'ajouter des notes d'appel de service, de créer des factures, de traiter les paiements des clients et de saisir électroniquement les signatures des clients sur le terrain. ServiceTitan inclut également l'intégration du GPS, la messagerie bidirectionnelle par SMS entre les répartiteurs et les techniciens, ainsi que des pistes d'audit complètes des tâches. Les utilisateurs peuvent configurer des flux de travail exécutifs, programmer des rapports et mettre en place des alertes pour les tâches annulées et les appels non réservés.


Images

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ServiceTitan ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ServiceTitan

4,4 (233)
VS.

À partir de

250,00 $US
mois
110,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

131
105

Intégrations

3
2

Simplicité d’utilisation

4,1 (233)
4,2 (76)

Rapport qualité-prix

3,8 (233)
4,5 (76)

Service client

4,1 (233)
4,5 (76)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

ThermoGrid

4,4
Alternative n° 1 à ServiceTitan
Solution conçue pour les entreprises de services CVC dotée de fonctionnalités telles que la génération de leads, le...

Smart Service

4,3
Alternative n° 2 à ServiceTitan
Ajoutez la planification, la répartition, la gestion client et bien plus encore à QuickBooks avec Smart Service, un des...

Vonigo

4,6
Alternative n° 3 à ServiceTitan
Vonigo convient parfaitement aux entreprises d'intervention sur site qui cherchent à rationaliser leurs opérations et à...

Salesforce CPQ & Billing

5
Alternative n° 4 à ServiceTitan
Salesforce CPQ est une solution de CPQ (Configure, Price, Quote) entièrement native pour la plateforme Salesforce qui...

Avis

Note globale

4,4 /5
(233)
Rapport qualité-prix
3,8/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
4,1/5

Vous avez déjà ServiceTitan ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 233
Marlin
Marlin
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best in the biz

Publié le 07/05/2019

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

Avantages

Feature set and workflows are the best in the industry. Support is top notch. Software is reliable. The pages just load in a snap unlike our last software.

Inconvénients

Like any software change, it was a learning curve. But our success team helps us use the software efficiently and answer any questions we have.

Alternatives envisagées 

FieldEdge

Pourquoi passer à ServiceTitan

Reliability and responsiveness of the software. ServiceTitan wins hands down.

Réponse de ServiceTitan

Thank you for taking time to review ServiceTitan and for being a customer. We built ServiceTitan to help contractors like you run their business more successfully.

We look forward to celebrating all of your future successes.

Stephanie
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Business Essential

Publié le 14/11/2023

I have been with Service Titan since 2015 and I would not use any other software. It can be...

I have been with Service Titan since 2015 and I would not use any other software. It can be challenging to keep up with how fast technology is changing but I know that Service Titan is working hard to help me make my business more profitable and efficient everyday.

Avantages

Service Titan is the gold standard for running a trades business. It makes it easy to communicate to customers, record history and get an up to the minute snapshot of how our business is running.

Inconvénients

Service Titan struggles with responsiveness in customer service. Also, not every contractor is ready to undertake the implementation of such a robust software so it requires extra help for set up and training that Service Titan does not provide.

Réponse de ServiceTitan

Thank you so much for taking the time to write us this review, Stephanie! We are thrilled to hear about the success you've experienced on ServiceTitan and appreciate the feedback you provided that will help us to improve. Thank you for being a wonderful partner!

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Over excited to be let down.

Publié le 19/10/2022

No good. Lack of support. Lack of communication. Overall I believe the choice I made to take my...

No good. Lack of support. Lack of communication. Overall I believe the choice I made to take my small, family owned business to service titan is the biggest mistake I made. We struggled with little and help and nearly went out of business as I was busy mostly working on my crm vs growing my business. I do not recommend for small shops. Make sure you have the ability to have a dedicate software manager on your payroll

Avantages

More permission control's the other software. Extensive reporting.

Inconvénients

Where do we begin? Support cannot solve challenges with any other issue other then user error. They always send an email to connect you to you " success manager" who essentially is a middle man between you and the department over what ever feature your having issues with. When the success manager reaches out to you, eventually, it is essentially a scheduled call to set another appointment with the other department. I guess they do not keep records of support calls or forward notes to the success manager so this can be in one call. Marketing pro is way over priced and we could not utilize. Attempted to get out of that when we realized service titan was alot for our small shop to handle. We could never get the inventory feature fully Launched with tracking and sync to quick books. We have not had marketing pro for nearly 6 months and service titan has yet to release our yext listing so we can utilize this. We are still having issues with our listing changing to service titan tracking numbers no longer associated with us, we are loosing leads today due to this. Have reached out multiple times to be told our success manager would reach out and still have not heard anything back. My experience with service titan was great up to the point we signed a 2 year contract believing this to be a God send and quickly turned to a nightmare consuming many late nights and many days working on my software loosing my sanity so my team could keep theirs. We left 3 months ago

Zachariah
Note globale
  • Secteur d'activité : Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Service Titan is the best of both worlds!

Publié le 05/10/2023

So far Service Titan is what helps us run our business the most. Without it, we could still run,...

So far Service Titan is what helps us run our business the most. Without it, we could still run, but it would be a ton more difficult to do so, considering it keeps us from having to use multiple services in its place.

Avantages

Service Titan makes it so you can have a ton of different functions tossed into one app, which is extremely useful, and handy when it comes to doing multiple things in a day. Its dispatching feature and customer feature is by far my personal favorite, as we are able to easily save a customers info into the software, and look back on their profile at any point for past jobs, invoices, estimates, equipment, etc. and just as easily dispatch out a technician to the job to work.

Inconvénients

Service Titan, as great as it is, is a beast, which makes it extremely difficult to get setup properly the right way at first. We have had to redo so many things due to unproper setup first or second time round, and even still to this day, our Service Titan isn't perfect or anywhere near it, but we are getting closer.

Réponse de ServiceTitan

Thank you for this wonderful review, Zachariah! Feedback like yours is essential to our ongoing efforts to make ServiceTitan software the right choice for contractors. Please reach out if you have any specific suggestions or questions.

Darius
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Excellent Field Management for an affordable price

Publié le 09/09/2019

No software solution is going to be perfect or completely handle everything you need (not without...

No software solution is going to be perfect or completely handle everything you need (not without major cost at least!)
Overall ServiceTitan handles everything we need and provides accurate accounting as well.

Avantages

ServiceTitan excels really well at providing technicians in the field with tools they need to estimate, sell and install/repair for residential customers. The mobile app is beautiful and easy to use. I love how technicians can create quick quotes from estimate templates, show pictures and pricing, good/better/best options and financing and even take payments and signatures on the go. You can even create custom forms such as troubleshooting and job arrival/completion forms.

Inconvénients

ServiceTitan is not the best solution for commercial business. Creating quotes from the office is still not efficient, could be done differently. Multi-day jobs are confusing to figure out.

Alternatives envisagées 

Salesforce Service Cloud et Salesforce Revenue Cloud

Pourquoi choisir ServiceTitan 

Vonigo was too complicated and did not achieve what we needed, especially with inventory and pricebook functions.

Logiciel antérieur 

Vonigo

Pourquoi passer à ServiceTitan

ServiceTitan provided the main core functions we needed at a reasonable price. Also, the software is well-designed, intuitive and easy to use. Additionally, we could see that ServiceTitan has a strong passion and commitment to growth. Every month they have new improvements and they continue to raise investor funding. I'm excited to see where ServiceTitan can go!
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ServiceTitan - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceTitan.

Types de licences disponibles pour ServiceTitan :

  • À partir de : 250,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceTitan :

2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles ServiceTitan est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ServiceTitan :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ServiceTitan :

ClearPathGPS, QuickBooks Online Advanced, Sage Intacct

Ressources d'aide disponibles pour ServiceTitan :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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