ServiceTitan

Un excellent logiciel de gestion pour les prestataires de services à domicile.

En savoir plus sur ServiceTitan

ServicEtitan est un système de gestion des interventions qui offre une solution web et mobile pour la planification et la distribution des appels, la facturation, le traitement des paiements, le reporting, l'analyse des performances des ventes, etc. Le système est conçu pour être utilisé par les entreprises de services à domicile des secteurs : CVC, plomberie, électricité et garage.

ServiceTitan permet aux utilisateurs de suivre les performances de vente de leurs techniciens, avec la possibilité d'utiliser des tableaux de classement pour stimuler la concurrence et encourager une augmentation du rendement. Les domaines d'amélioration peuvent également être localisés et utilisés pour identifier le personnel nécessitant une formation ou des conseils spécifiques. La conversion des appels téléphoniques et les performances de réservation peuvent également être surveillées et les utilisateurs peuvent identifier les opportunités manquées en examinant les appels sans réservation. ServiceTitan identifie automatiquement la campagne qui a généré l'appel de chaque client, ce qui permet aux utilisateurs de déterminer les revenus et le ROI (retour sur investissement) pour chaque campagne. Les sites les plus rentables peuvent également être identifiés et ciblés.

L'application mobile ServicEtitan pour Android et iOS permet aux techniciens de visualiser les tâches qui leur ont été assignées et de bénéficier d'itinéraires, d'ajouter des notes d'appel de service, de créer des factures, de traiter les paiements des clients et de saisir électroniquement les signatures des clients sur le terrain. ServiceTitan inclut également l'intégration du GPS, la messagerie bidirectionnelle par SMS entre les répartiteurs et les techniciens, ainsi que des pistes d'audit complètes des tâches. Les utilisateurs peuvent configurer des flux de travail exécutifs, programmer des rapports et mettre en place des alertes pour les tâches annulées et les appels non réservés.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada

Langues

anglais

Images

En voir 6 de plus
Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan :

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ServiceTitan : 55

  • API
  • Analyse de campagne
  • Analyse en temps réel
  • Analytique
  • Audit
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement des appels
  • Facturation
  • Feuilles de temps
  • Gestion d'e-mail marketing
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des recettes
  • Gestion des sauvegardes
  • Gestion des stocks
  • Géolocalisation
  • Importation et exportation de données
  • Intégration CRM
  • Intégration GPS
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration de tiers
  • Intégration des SMS
  • Intégration des feuilles de paie
  • Intégration mobile
  • Marketing multicanal
  • Modèles de facture
  • Monitoring
  • Notifications automatiques
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Rapports ad hoc
  • Rapports de trafic web
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés
  • Rapports sur les appels
  • Rapports sur les ventes
  • Réapprovisionnement
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des ventes
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des factures

Alternatives

Loc8

3,7
Alternative n° 1 à ServiceTitan
Loc8 est une plateforme de gestion des tâches pour les petites entreprises. Facile à utiliser grâce aux éditions...

ServiceWorks

4,4
Alternative n° 2 à ServiceTitan
ServiceWorks est une solution cloud de gestion des opérations d'intervention qui fournit des outils de planification,...

RazorSync

4,4
Alternative n° 3 à ServiceTitan
RazorSync est un logiciel de gestion d'affaire incroyablement simple et performant pour votre téléphone portable,...

Service Fusion

4,5
Alternative n° 4 à ServiceTitan
Service Fusion est un logiciel de gestion des interventions basé sur le cloud qui permet de connecter le personnel du...

Avis

Note globale

4,5 /5
(167)
Rapport qualité-prix
3,9/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,5/5

Vous avez déjà ServiceTitan ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 167
Marlin C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best in the biz

Publié le 07/05/2019

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

Avantages

Feature set and workflows are the best in the industry. Support is top notch. Software is reliable. The pages just load in a snap unlike our last software.

Inconvénients

Like any software change, it was a learning curve. But our success team helps us use the software efficiently and answer any questions we have.

Réponse de ServiceTitan

Thank you for taking time to review ServiceTitan and for being a customer. We built ServiceTitan to help contractors like you run their business more successfully.

We look forward to celebrating all of your future successes.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Service TItan - Windows to Mac for the HVAC world!

Publié le 08/02/2021

EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL...

EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL and they are amazing! Easy to use software, visual and self explanatory. Implementation was smooth but had its share of concerns. I would not import Memberships if I had the chance to do over. It would have been easier for manual import due to revenue recognition issues and membership reporting numbers being inaccurate due to inactive membership types (the imports). Overall great experience tho with the implementation team.

Avantages

Customer notifications that allowed our clients to see when a tech was in route and location of route. Customer service features, clean, easy to view board and job details can be as detailed or minimal as desired. Ease of function.

Inconvénients

Reporting software is slightly lacking. Mobile version is limited for techs on the field. Notifications for reminders are limited to one paragraph/set of content, not different based on business unit. Hardest part - we cannot sell equipment through the system due to the inability for AHRI Matchups.

Hunter L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

False Promises and Never Ending Issues

Publié le 15/04/2020

False Promises and lack of responsibility is probably the most accurate description I could give to...

False Promises and lack of responsibility is probably the most accurate description I could give to service Titan. We started our implementation back in December and finally went live after a very long drawn out process in March. We have since had a never ending list of problems. The only options given to us at times is to message our success manager who seems way to busy to responding in a week or use technical support which also seems to be a waste because they can never fix anything and have to send it up to someone else who might reason back to you in a week and still have no solution.
I feel like the product is only partial complete. We are experiencing issues like have entire calls not show up on our dispatch board after a feature was turned on. Even though these calls were booked and confirmed but the only way we find out we missed a call is when a customer calls mad that they waited all day for us but we have no idea.
Other major data transition issues which I have had 3 full time employees try to fix some of the issues manually to try to stay in business because the response time on any of the data technicians is 1 week. Then to find out the data technicians will wipe out everything back to the stone ages again and again or just create some entirely new problem.
Their so called data technician seem to not understand simple MySQL database calls in order to retrieve your data. I leaned how to export my data from MySQL watching free tutorials on YouTube. BTW I am an

Avantages

I like the notion of better reporting. easier dispatch system, a new type of price book, call tracking

Inconvénients

Never ending issues with getting any issues resolved. The implementation people just want to rush you in and out and avoid all the problems. The Success managers are too busy to fix any problems and you are stuck fending for yourself. At the same time dealing with angry customers.

Réponse de ServiceTitan

Hi Hunter,

We're so sorry to hear about your experience. We appreciate your feedback. We have shared your feedback with our Implementation and Success our team. Feedback really helps us improve our business We're working hard to improve our offerings and deliver an overall better customer experience. We look forward to better serving you and helping your business, especially during these difficult times.

Traver F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One of the most powerful CRMs for local service companies

Publié le 04/02/2021

I love ServiceTitan. Their automated texting for booking confirmations, dispatching, and review...

I love ServiceTitan. Their automated texting for booking confirmations, dispatching, and review requesting has lead to better customer communication, happier customers, and more Google reviews for our business, which in turn has led to more customers finding us through Google organically. I can't attribute any direct revenue to review gathering, but I personally believe it was instrumental in Google Organic being the second largest source of revenue last month for new customers.

Avantages

ServiceTitan has it all. The capabilities and features within the software far exceeds anything we had on our previous software, FieldAware. Their support team is second to none. They're always available and super helpful. The automation and various features make ServiceTitan so easy to use and keep up with your customer's needs.

Inconvénients

They make you pay extra for a lot of the really helpful stuff. And then when you get access to those extra features they aren't nearly as fleshed out as they'd lead you to believe in sales presentations. Without those features, however, you'll be less efficient. So it's a bit of a Catch-22.

Stacy F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Decision I made in 13 years of Business!

Publié le 16/09/2020

Life Changing - I wish that was describable better but one day I signed up and the next 18 months...

Life Changing - I wish that was describable better but one day I signed up and the next 18 months have changed my business life, which always changes you and your life, bettered my team, allowed me to hire even through COVID and the winters and keep growing and growing. It also gave us EXCELLENT tools to improve our customer experience. That matters!

Avantages

Service Titan has exceptional software development, beyond features that I could have even thought of wanting, and they have truly helped us increase our revenue by almost $1M in sales in a year, but the PEOPLE of this company make ALL the difference. I don't know how to fit everything I love about my Titan Family into this box! ST integrates with everything, so if it isn't an already integration it has open API - it will work. But the core product I promise is going to change your business life.

Inconvénients

I think the only con someone could say is that there is so much to the software that it's not going to go from - 100% use overnight. But that's not even a con to me, fully engage with each step and the next will make more sense.

Réponse de ServiceTitan

Stacy,

It means so much that you took time out of your day to write a review. We're beyond thrilled that ServiceTitan has helped you and your business. Please keep all of the feedback and suggestions coming. And thank you for serving your community on the front lines during these difficult times!

Afficher 5 avis sur 167 Lire tous les avis

ServiceTitan - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceTitan.

Types de licences disponibles pour ServiceTitan :

  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ServiceTitan.

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceTitan :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles ServiceTitan est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ServiceTitan :

Android, iPhone, iPad

Applications s'intégrant à ServiceTitan :

BirdEye, ClearPathGPS, ClearPathGPS, Profit Rhino, QuickBooks Online Advanced, Sage Intacct, WEBFLEET, Worldpay POS, Zubie

Ressources d'aide disponibles pour ServiceTitan :

Support téléphonique, Support en ligne, FAQ, Forum, Base de connaissances, Tutoriels vidéo

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour ServiceTitan.