ServiceTitan

Un excellent logiciel de gestion pour les prestataires de services à domicile.

En savoir plus sur ServiceTitan

ServicEtitan est un système de gestion des interventions qui offre une solution web et mobile pour la planification et la distribution des appels, la facturation, le traitement des paiements, le reporting, l'analyse des performances des ventes, etc. Le système est conçu pour être utilisé par les entreprises de services à domicile des secteurs : CVC, plomberie, électricité et garage.

ServiceTitan permet aux utilisateurs de suivre les performances de vente de leurs techniciens, avec la possibilité d'utiliser des tableaux de classement pour stimuler la concurrence et encourager une augmentation du rendement. Les domaines d'amélioration peuvent également être localisés et utilisés pour identifier le personnel nécessitant une formation ou des conseils spécifiques. La conversion des appels téléphoniques et les performances de réservation peuvent également être surveillées et les utilisateurs peuvent identifier les opportunités manquées en examinant les appels sans réservation. ServiceTitan identifie automatiquement la campagne qui a généré l'appel de chaque client, ce qui permet aux utilisateurs de déterminer les revenus et le ROI (retour sur investissement) pour chaque campagne. Les sites les plus rentables peuvent également être identifiés et ciblés.

L'application mobile ServicEtitan pour Android et iOS permet aux techniciens de visualiser les tâches qui leur ont été assignées et de bénéficier d'itinéraires, d'ajouter des notes d'appel de service, de créer des factures, de traiter les paiements des clients et de saisir électroniquement les signatures des clients sur le terrain. ServiceTitan inclut également l'intégration du GPS, la messagerie bidirectionnelle par SMS entre les répartiteurs et les techniciens, ainsi que des pistes d'audit complètes des tâches. Les utilisateurs peuvent configurer des flux de travail exécutifs, programmer des rapports et mettre en place des alertes pour les tâches annulées et les appels non réservés.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

Images

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Vidéo de ServiceTitan Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan : Capture d'écran pour ServiceTitan :

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ServiceTitan : 140

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Application mobile
  • Approbation des ventes
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données des coûts
  • Budgétisation et prévision
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Commerce
  • Commerce et industrie
  • Confirmation et rappels
  • Coût des tâches
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement des appels
  • Entretien des équipements
  • Estimation
  • Facturation
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion de l'entretien des terrains
  • Gestion de l'expérience client
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la paie
  • Gestion de projets
  • Gestion des audits
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des clients
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des commissions
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inspections
  • Gestion des leads
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des produits chimiques
  • Gestion des raccords
  • Gestion des recettes
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches
  • Gestion des équipements
  • Gestion du financement
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Géolocalisation
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Marketing multicanal
  • Messagerie SMS
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles de facture
  • Monitoring
  • Paiements électroniques
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de dératisation
  • Pour l'entretien des pelouses
  • Pour les entreprises de CVC (chauffage, ventilation, climatisation)
  • Pour sous-traitants en commerce et/ou électricité industrielle
  • Prise de clichés
  • Prévision
  • Rapports ad hoc
  • Rapports de trafic web
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rapports sur les appels
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Relevé des matériaux
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réapprovisionnement
  • Réservation en ligne
  • Sauvegarde et récupération
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage de fichiers
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de l'irrigation
  • Suivi de l'usage des pesticides
  • Suivi de l'usage des produits chimiques
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des appels
  • Suivi des constructions
  • Suivi des coûts
  • Suivi des garanties
  • Suivi des projets
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • Taux de travail
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Alternatives

Jobber

4,6
Alternative n° 1 à ServiceTitan
Le logiciel primé de Jobber est idéal pour les entreprises de services à domicile qui souhaitent assurer le suivi des...

FieldPulse

4,6
Alternative n° 2 à ServiceTitan
FieldPulse est une solution de gestion des interventions sur site tout-en-un avec des applications mobiles complètes...

SOMIS

5
Alternative n° 3 à ServiceTitan
SOMIS is helping contractors and service businesses manage every aspect of their day to day operations, with tools...

simPRO

4,2
Alternative n° 4 à ServiceTitan
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à...

Avis

Note globale

4,5 /5
(170)
Rapport qualité-prix
3,9/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,5/5

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Afficher 5 avis sur 170
Marlin C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best in the biz

Publié le 07/05/2019

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

It’s allowed us to be effective with every workflow, from taking calls to following up on jobs.

Avantages

Feature set and workflows are the best in the industry. Support is top notch. Software is reliable. The pages just load in a snap unlike our last software.

Inconvénients

Like any software change, it was a learning curve. But our success team helps us use the software efficiently and answer any questions we have.

Réponse de ServiceTitan

Thank you for taking time to review ServiceTitan and for being a customer. We built ServiceTitan to help contractors like you run their business more successfully.

We look forward to celebrating all of your future successes.

Ashley F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The best move we've made!

Publié le 12/03/2021

Overall, the experience has been wonderful, even with some features missing that we feel are...

Overall, the experience has been wonderful, even with some features missing that we feel are necessary for our workflow. Customer support has been outstanding. I think I've bugged our onboarder [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] endlessly, and he has remained extremely patient with me. Emails are answered fairly quickly and zoom appointments are so easy to schedule.

Avantages

We love that this is a cloud based software that we can access from anywhere. Clients having the ability to pay online and access their past invoices is a HUGE thing for us. The flat rates have photos and descriptions and are consistently updated, as necessary. Manufacturer catalogs can be imported. The software increases accountability for each employee. Auto-reminders can be texted to clients to avoid missed appointments.

Inconvénients

With ESC, we could scroll down and see multiple days at a time while on the phone with a customer and trying to schedule them. Now we have to click back and forth between days. The system doesn't seem fully set up for running commercial calls. We work with a handful of commercial property managers, some with dozens of tenants and some with hundreds of tenants. Every now and then, the property manager will call us and say that the tenant is responsible for a certain invoice. In ESC, we had the tenants locations listed under the property management company's account, and we could just change the "bill to" on the invoice to the tenant. In ServiceTitan, supposedly we would have to create a whole new account just for the tenant, to be able to send the bill to them. But then that poses the issue of having two different locations for one tenant, to keep up with. If some calls are run under their own account and some are run for the tenants location under the property managers account, technicians won't be able to see the full history of calls and invoices when they go. Office staff will have to switch back and forth between the two accounts to view all the history. This is a huge issue for us that we hope is remedied soon.

Spencer K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

I was told that we we need to revise our business model. WHAT?!

Publié le 01/06/2017

Stay away if you are a person who values customer service and being treated with respect. After...

Stay away if you are a person who values customer service and being treated with respect. After all you pay their wages.

Avantages

Lots of features. Some Useless, some not. I can see how the features would work for other companies but for us we ended up turning off a good amount of them as they added a lot of unnecessary steps. They do have good invoicing and job scheduling.

Inconvénients

The reason I even decided to write this review (I never write reviews) is because we had subscribed to the Service Titan software and had a pretty good time using it. It seemed to really help us. We got on board with them about a year after they started up. So they were able to work out some bugs in their software and make it at least sustainable. However, they started to do update after update after update. With these updates we got thrown into their "beta testing" without even getting our consent first. We were doing something one way and then they would introduce a new "feature" and it would completely derail our entire process and we would have to start from square one. This happened repeatedly. My second issue with this company is that the designate each company that subscribes to their service what they call a "Success Manager". Which is cool and all but when the success manager knows less about their own software then you do, that's a problem to me. On top of that, the Success Managers we were assigned were rude. The first one was so rude that I requested another because I thought that every time I would talk to this person I would lose my freaking temper and say things that shouldn't be said. So now we get a second Success Manager, which we thought was going to make everything better. Nope. We get this new Success Manager and I mention to her that we have been having an issue with our payroll being reported correctly through Service Titan and we had to do our payroll calculations through an outside software, which wasn't a big deal, it was just an extra step we were trying to avoid. After emailing back and forth and being on phone calls multiple times trying to figure out something that is incredibly simple but they couldn't seem to get their software to do the math, I receive one final phone call. The Success Manager states that she has the answer and all of our payroll problems were solved. Definitely not. She brought us down the completely wrong path and when I told her that isn't what we were trying to do we wanted it done a different way, if possible, her response is, "Well typically companies don't operate their business that way so maybe you should consider restructuring your business model." WHAT?!?! are you kidding me? We have been in business for 60 years and you are going to tell me that because YOU can't figure something out, something that is beyond simple math wise you just have to tell the software to do it for us, that we have to reevaluate our entire business model??? The least she could have done is said something like, "I don't believe our software will do that but let me see what I can do." At least that would have shown some promise.

That is just the tip of the iceberg but after the multitude of issues we have had with them trying to figure out minor problems and being told, "too bad so sad", I had to write a review. I don't want anyone else to experience what we experienced. We are paying for their wages and they continuously seem like they are trying to get us to cancel. I may be difficult at times and I am completely aware of that, but for things like that to be said regardless of how difficult anyone may be is absolutely ridiculous.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Service TItan - Windows to Mac for the HVAC world!

Publié le 08/02/2021

EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL...

EXCELLENT customer service depending on your CSM. We have had several. Current is based out of ATL and they are amazing! Easy to use software, visual and self explanatory. Implementation was smooth but had its share of concerns. I would not import Memberships if I had the chance to do over. It would have been easier for manual import due to revenue recognition issues and membership reporting numbers being inaccurate due to inactive membership types (the imports). Overall great experience tho with the implementation team.

Avantages

Customer notifications that allowed our clients to see when a tech was in route and location of route. Customer service features, clean, easy to view board and job details can be as detailed or minimal as desired. Ease of function.

Inconvénients

Reporting software is slightly lacking. Mobile version is limited for techs on the field. Notifications for reminders are limited to one paragraph/set of content, not different based on business unit. Hardest part - we cannot sell equipment through the system due to the inability for AHRI Matchups.

Traver F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One of the most powerful CRMs for local service companies

Publié le 04/02/2021

I love ServiceTitan. Their automated texting for booking confirmations, dispatching, and review...

I love ServiceTitan. Their automated texting for booking confirmations, dispatching, and review requesting has lead to better customer communication, happier customers, and more Google reviews for our business, which in turn has led to more customers finding us through Google organically. I can't attribute any direct revenue to review gathering, but I personally believe it was instrumental in Google Organic being the second largest source of revenue last month for new customers.

Avantages

ServiceTitan has it all. The capabilities and features within the software far exceeds anything we had on our previous software, FieldAware. Their support team is second to none. They're always available and super helpful. The automation and various features make ServiceTitan so easy to use and keep up with your customer's needs.

Inconvénients

They make you pay extra for a lot of the really helpful stuff. And then when you get access to those extra features they aren't nearly as fleshed out as they'd lead you to believe in sales presentations. Without those features, however, you'll be less efficient. So it's a bit of a Catch-22.

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ServiceTitan - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceTitan.

Types de licences disponibles pour ServiceTitan :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ServiceTitan.

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceTitan :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles ServiceTitan est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ServiceTitan :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ServiceTitan :

ClearPathGPS, QuickBooks Online Advanced, Sage Intacct

Ressources d'aide disponibles pour ServiceTitan :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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