Freshsales

Freshsales

Le CRM pour les équipes commerciales à haute vélocité

4,7/5 (447 avis)

Freshsales - Présentation

Description du logiciel Freshsales

Freshsales est une solution CRM unique conçue pour les équipes commerciales à forte croissance et à haute vélocité. Le logiciel comprend une fonction de téléphonie et une messagerie intégrées, permet le suivi du comportement de l'utilisateur et le lead scoring sur une plateforme unique. Les utilisateurs peuvent suivre les événements et gérer un pipeline de vente visuel, ainsi que consulter des rapports et des analyses personnalisés.

Les fonctionnalités de suivi des e-mails permettent aux utilisateurs de savoir quand et combien de fois un e-mail a été ouvert ou si un lien a été cliqué. Les utilisateurs peuvent interagir efficacement avec les prospects en ciblant le prochain ensemble d'actions par e-mail et créer des campagnes de vente personnalisées à partir de modèles d'e-mail. Des statistiques pertinentes sur les e-mails indiquent aux utilisateurs quels e-mails sont performants et lesquels ne le sont pas. La fonctionnalité de Réponse en attente répertorie automatiquement les contacts qui attendent une réponse.

Freshsales permet d'effectuer des appels directs en un simple clic sur le numéro de téléphone d'un contact. La solution enregistre l'intégralité de l'historique des conversations, y compris les conversations par e-mail, et ce, à un emplacement unique. Les utilisateurs peuvent ajouter des notes, planifier des tâches et fixer des rendez-vous. Freshsales offre également des messages d'accueil et de messagerie vocale personnalisés pour accueillir les clients.

Les informations approfondies sur les prospects permettent aux utilisateurs de programmer des conversations pertinentes et de suivre les points de contact en utilisant le calendrier des activités. FreshSales recueille des données et segmente les activités en fonction du comportement d'un contact. Les utilisateurs peuvent obtenir une perspective générale sur les leads grâce à la fonction de lead scoring avancée et donner la priorité aux suivis de plus grande importance.

Le pipeline de ventes visuelles offre une visibilité complète des transactions au fil des différentes étapes. Les utilisateurs ont la possibilité de trier et filtrer les transactions par dates de clôture, ce qui les aide à prendre des décisions plus éclairées pour grimper sur l'échelle des ventes. L'outil de navigation par glisser-déposer de Freshsales permet aux utilisateurs de déplacer les transactions dans le pipeline des ventes vers n'importe quelle étape. Les utilisateurs peuvent passer des appels ou envoyer des e-mails directement depuis le tableau de bord des transactions pour un flux de travail sans interruption.

Les rapports des ventes visuels et l'analyse des revenus permettent de contrôler la progression des ventes et d'identifier les campagnes réussies par source, représentant commercial, territoire et plus encore. Les applications mobiles FreshSales pour iOS et Android permettent aux utilisateurs d'accéder aux transactions lorsqu'ils sont en déplacement et de rester informés sur les prospects à tout moment.

Freshsales - Présentation

Prix

À partir de
12,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Freshsales - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Europe et 5 autres, Allemagne, Inde, Amérique latine, Mexique, Afrique et Moyen-Orient
Langues
chinois (traditionnel), néerlandais, anglais, français, allemand et 5 autres, italien, polonais, portugais, russe, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour Freshsales : Get complete visibility of deals across each stage,
Capture d'écran pour Freshsales : Get complete visibility of deals across each stage, Capture d'écran pour Freshsales : Just click the phone number to place calls directly from Freshsales Capture d'écran pour Freshsales : A 360° customer view provides complete details about customers including conversations, deals, tasks, appointments, and more Capture d'écran pour Freshsales : Reach out to prospects within seconds by sending personalized bulk emails right from Freshsales Capture d'écran pour Freshsales : Prioritize follow-ups by those who are sales-ready and those who require nurturing Capture d'écran pour Freshsales : Understand sales results instantly with elegant, graphical tables and charts Capture d'écran pour Freshsales : Pull out revenue metrics from the Freshsales database by source, sales rep, territory, and more Capture d'écran pour Freshsales : Collaborate with the team on tasks and schedule meetings or demo appointments with prospects and customers Capture d'écran pour Freshsales : 360° customer view, on the go Capture d'écran pour Freshsales : Move leads up the sales ladder in a tap

Freshsales - Avis

Freshsales - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
332

Très bien
93

Moyen
15

Médiocre
3

Mauvais
4

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,6
95% des utilisateurs recommandent cette application
Wolfgang B.

Freshsales allows for a quick start

To convince my companies boss to go with and acquire Freshsales was very easy. The daily joy and enthusiasm working with this programme showed in givng great results in a very short time. Upload data, create a mailing template, select clients, press the bulk e-mail button and wait. Shortly you can see who received and opened your mail and also if they clicked any links in e-mail provided. A perfect indicator to catch your clients just when they are also online viewing your information to follow up, if that's a strategy you desire. We are working less aggressively, so knowing that the e-mail was opened is enought to e.g. follow up with a second mail or whatever you have automated your workflow with. The opt-out option for mail receivers automatcally renders that client as unqualified and will not be disturbed by mistake anymore. Finally, I just like to say that I only use about 10% of Freshsales potential and get the desired results. Remember, keep it simple. I am really looking forward to optimize certain features and procedures in the future. And I know I can count on customer support again to guide me. Step by step. I try not to overload them, because I myself with a customer support background understand the work they do and they do a great job.


Traduire avec Google Translate
Christopher E.

Great Product

Great. I just didn't get to use it for the period of time I paid for. Maybe a handful of times and that was it.


Traduire avec Google Translate
Adir R.

Simple, powerful CRM, for a fraction of the price

Overall, a great piece of software for a great price.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Lots of issues w/ CRM migration + bugs

Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.


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Maciej N.

Great CRM for consultants

I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.


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Wolfgang B.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Freshsales allows for a quick start

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 05/10/2018
Provenance de l'avis : Capterra

To convince my companies boss to go with and acquire Freshsales was very easy. The daily joy and enthusiasm working with this programme showed in givng great results in a very short time. Upload data, create a mailing template, select clients, press the bulk e-mail button and wait. Shortly you can see who received and opened your mail and also if they clicked any links in e-mail provided. A perfect indicator to catch your clients just when they are also online viewing your information to follow up, if that's a strategy you desire. We are working less aggressively, so knowing that the e-mail was opened is enought to e.g. follow up with a second mail or whatever you have automated your workflow with. The opt-out option for mail receivers automatcally renders that client as unqualified and will not be disturbed by mistake anymore. Finally, I just like to say that I only use about 10% of Freshsales potential and get the desired results. Remember, keep it simple. I am really looking forward to optimize certain features and procedures in the future. And I know I can count on customer support again to guide me. Step by step. I try not to overload them, because I myself with a customer support background understand the work they do and they do a great job.

Avantages

There is so much in Freshsales that it is impossible to list all the pro's. But only a few functions are needed to get started. Appart from easy accesible menus, logic selectable filters, customizable deal overviews, pipelines and workflow automatization, all you need to do is upload your client data from e.g. an Excel file and you are basically ready to roll. At every step getting to know Freshsales I was able to contact Customer Support via chat and was guided non-stop during my 30 day trial. You can even book sveral one on one remote sessions to have all your questions answered and shown on screen. The knowledge database also is very well organized with videos and FAQ's.

Inconvénients

There is nothing bad I can say regards Freshsales. It's true, that there is a lot to take in. To get everything out of all the available features, there is a steep learning curve that leans towards a small portion of CRM administrational work. But if you wanna keep it simple, it lets you do that. Only if you start to work with more data, more clients, more workflows can it become a bit overbearing. But that's with every other CRM also.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Christopher E.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Great Product

Logiciel utilisé Autre pendant 1 à 5 mois
Publié le 30/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Great. I just didn't get to use it for the period of time I paid for. Maybe a handful of times and that was it.

Avantages

I like that fact that they have many integrations with other needed tools that can help a business grow and stay organized.

Inconvénients

For a smaller business, it is a bit daunting because when you want to use all of these tools the add-ons become very costly to a start-up or small business.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Adir R.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Simple, powerful CRM, for a fraction of the price

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 16/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, a great piece of software for a great price.

Avantages

Has about 90% of the advanced features in pricier CRMs like Hubspot, for a fraction of the price.
Super-friendly user interface, great support.
Highly recommended!

Inconvénients

APIs still need some work. Migrating from Hubspot is a bit messy - the built-in process doesn't work too well.

Missing the ad platform integrations as in Hubspot.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Énergies renouvelables et environnement
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Lots of issues w/ CRM migration + bugs

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 08/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.

Avantages

Liked the featureset and price and the fact that they promised full migration support from our previous CRM. Unfortunately it did not turn out as advertised.

Inconvénients

During the sales process I was told that they would provide full service assistance with migrating us from a previous CRM and this was a big reason why we picked Freshsales after a through search across the options in the market. They told us it would be completed by a certain date and then missed the deadline - my sales team had no CRM for over a week and was logging all their notes in spreadsheets! Then when the incomplete data showed up, we were missing the dates of actions along with whole categories of actions. I'm writing this 5mo later and after working with multiple support personnel from Freshsales this is still not resolved. We've also had issues with bugs in the software including their snippet which tracks website actions blocking folks from being able to login to our software 2x. Twice we've had slow performance on our web app reported (we run a software company) and our engineering team has troubleshot and pinpointed the Freshsales snippet as the source of the problem. The call feature with call recording is not usable with customers reporting choppy connection / poor connection on over 50% of calls. Numerous small bugs found in the software that affect usabiilty. We build software and it's very clear that they need improvements to their software testing process and less overpromising from their support team.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

Maciej N.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Great CRM for consultants

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 12/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.

Avantages

Pros are numerous - some of them are:
- integration with Exchange/Gmail for incoming mail,
- many plans to choose from,
- intuitive and easy to use,
- good mobile app

Inconvénients

Not many cons. What I would like to see are more integrations. Especially with Todoist for task management (I've been using Todoist for years and it is just the most accessible and streamlined task management app).

I am not fully happy with the quality of customer support, but maybe I was just a bad luck (I do not require much of support).

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Recommandation utilisateur
9,2/10
Basé sur 447 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Freshsales - Prix

Freshsales - Prix

À partir de
12,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 447 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Freshsales - Fonctionnalités

Freshsales - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 447 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Freshsales - FAQ

Freshsales - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Freshsales.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Freshsales ?

Types de licences disponibles pour Freshsales :

À partir de: 12,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Freshsales ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Freshsales.

Q. Qui utilise Freshsales ?

Utilisateurs habituels du logiciel Freshsales :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Freshsales est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Freshsales est disponible :

chinois (traditionnel), néerlandais, anglais, français, allemand, italien, polonais, portugais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Freshsales ?

Types de licences disponibles pour Freshsales:

Gratuit, Abonnement

Q. Freshsales prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Freshsales :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Freshsales peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Freshsales :

Freshchat, Freshdesk, LeadsBridge, Mailchimp, Paperflite, PieSync, Toky, Workato, Wrike, hubsell

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Freshsales ?

Ressources d'aide disponibles pour Freshsales :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo