Freshworks CRM - Présentation

Description du logiciel Freshworks CRM

Freshsales est une solution CRM unique conçue pour les équipes commerciales à forte croissance et à haute vélocité. Le logiciel comprend une fonction de téléphonie et une messagerie intégrées, permet le suivi du comportement de l'utilisateur et le lead scoring sur une plateforme unique. Les utilisateurs peuvent suivre les événements et gérer un pipeline de vente visuel, ainsi que consulter des rapports et des analyses personnalisés.

Les fonctionnalités de suivi des e-mails permettent aux utilisateurs de savoir quand et combien de fois un e-mail a été ouvert ou si un lien a été cliqué. Les utilisateurs peuvent interagir efficacement avec les prospects en ciblant le prochain ensemble d'actions par e-mail et créer des campagnes de vente personnalisées à partir de modèles d'e-mail. Des statistiques pertinentes sur les e-mails indiquent aux utilisateurs quels e-mails sont performants et lesquels ne le sont pas. La fonctionnalité de Réponse en attente répertorie automatiquement les contacts qui attendent une réponse.

Freshsales permet d'effectuer des appels directs en un simple clic sur le numéro de téléphone d'un contact. La solution enregistre l'intégralité de l'historique des conversations, y compris les conversations par e-mail, et ce, à un emplacement unique. Les utilisateurs peuvent ajouter des notes, planifier des tâches et fixer des rendez-vous. Freshsales offre également des messages d'accueil et de messagerie vocale personnalisés pour accueillir les clients.

Les informations approfondies sur les prospects permettent aux utilisateurs de programmer des conversations pertinentes et de suivre les points de contact en utilisant le calendrier des activités. FreshSales recueille des données et segmente les activités en fonction du comportement d'un contact. Les utilisateurs peuvent obtenir une perspective générale sur les leads grâce à la fonction de lead scoring avancée et donner la priorité aux suivis de plus grande importance.

Le pipeline de ventes visuelles offre une visibilité complète des transactions au fil des différentes étapes. Les utilisateurs ont la possibilité de trier et filtrer les transactions par dates de clôture, ce qui les aide à prendre des décisions plus éclairées pour grimper sur l'échelle des ventes. L'outil de navigation par glisser-déposer de Freshsales permet aux utilisateurs de déplacer les transactions dans le pipeline des ventes vers n'importe quelle étape. Les utilisateurs peuvent passer des appels ou envoyer des e-mails directement depuis le tableau de bord des transactions pour un flux de travail sans interruption.

Les rapports des ventes visuels et l'analyse des revenus permettent de contrôler la progression des ventes et d'identifier les campagnes réussies par source, représentant commercial, territoire et plus encore. Les applications mobiles FreshSales pour iOS et Android permettent aux utilisateurs d'accéder aux transactions lorsqu'ils sont en déplacement et de rester informés sur les prospects à tout moment.

Freshworks CRM - Présentation

Prix

À partir de
12,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Freshworks CRM - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Inde et 3 autres, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
allemand, anglais, chinois (traditionnel), espagnol, français et 5 autres, italien, néerlandais, polonais, portugais, russe

Médias

Marketing Dashboard
1. Activities Dashboard
Contact List
Contact Landing Page
Activity Timeline
Admin Settings Dashboard
Admin Settings
Built-in Phone Dailer
Deals Page
AI Based Recommendations
Vidéo de Freshworks CRM Capture d'écran pour Freshworks CRM : Marketing Dashboard Capture d'écran pour Freshworks CRM : 1. Activities Dashboard Capture d'écran pour Freshworks CRM : Contact List Capture d'écran pour Freshworks CRM : Contact Landing Page Capture d'écran pour Freshworks CRM : Activity Timeline Capture d'écran pour Freshworks CRM : Admin Settings Dashboard Capture d'écran pour Freshworks CRM : Admin Settings Capture d'écran pour Freshworks CRM : Built-in Phone Dailer Capture d'écran pour Freshworks CRM : Deals Page Capture d'écran pour Freshworks CRM : AI Based Recommendations

Freshworks CRM - Avis

Freshworks CRM - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
347

Très bien
105

Moyen
17

Médiocre
4

Mauvais
6

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,6
94% des utilisateurs recommandent cette application
Paul W.

Easy On-boarding and setup, fast support.

We are too big for no CRM, but not big enough to implement the HubSpot and Salesforce CRMs of the world. We tried those systems thinking we needed the features and analytics, but the spend and maintenance for those systems are too high. Freshsales, Freshchat, Freshmarketer, and Freshdesk make a seriously well priced and powerful system full of the features we need to produce the right results: a good relationship with customers.

Freshworks' customer support is spot on. It seems no matter when I need help, they are less than a few minutes away from a solution. Freshchat is king! We've even deployed the same support structure on our website (Freshchat) and lead conversion has gone way up. It's nice to see a company have a product good enough to use themselves. I also like being able to achieve the same results for my customers as Freshworks has produced for me without major customizations.


Traduire avec Google Translate
Maciej N.

Great CRM for consultants

I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.


Traduire avec Google Translate
Kyrstin L.

Powerful integration tools!

Over all I think FreshSales has been an amazing addition to our company. We have easy access to customer accounts. We can creat tickets from FreshSales right into FreshDesk.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Lots of issues w/ CRM migration + bugs

Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.


Traduire avec Google Translate
John T.

Beware fraudulent billing practices at Freshworks!

Freshworks billing is borderline fraudulent. I had to contact my cc company and cancel my card to fight a charge they refuse to change. Auto bill is enabled on the account by default. The day of the annual renewal which I was unaware had arrived, our card was billed for the entire year in advance. We had wanted to change our plan and move to a month by month billing for a single user. After 3-4 calls a week to their billing department and 2 open tickets with their billing support portal I finally got a response from a rep, via email 24 days later. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] stated they don’t provide refunds. I was incensed as I charged without my approval for a service I didn’t want and reached out less than 12 hours after they charged my card. Unfortunately I had to fight their billing through my bank. Beware doing business with Freshworks, for any of their applications.


Traduire avec Google Translate
Paul W.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Easy On-boarding and setup, fast support.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 31/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We are too big for no CRM, but not big enough to implement the HubSpot and Salesforce CRMs of the world. We tried those systems thinking we needed the features and analytics, but the spend and maintenance for those systems are too high. Freshsales, Freshchat, Freshmarketer, and Freshdesk make a seriously well priced and powerful system full of the features we need to produce the right results: a good relationship with customers.

Freshworks' customer support is spot on. It seems no matter when I need help, they are less than a few minutes away from a solution. Freshchat is king! We've even deployed the same support structure on our website (Freshchat) and lead conversion has gone way up. It's nice to see a company have a product good enough to use themselves. I also like being able to achieve the same results for my customers as Freshworks has produced for me without major customizations.

Avantages

I was able to easily onboard to this system from HubSpot and Salesforce. The features in this system just work. You expect something to operate in a certain way, and it just does. Mail and calendar integration is super easy and really responsive (I used both Office 365 and Google Integrations). I love email templates and sales campaigns, they make working with leads and customers so easy and are not tucked away in a corner.

The UX is much better than other systems, which means my salespeople are more likely to use the CRM, which is a common problem among salespeople and CRM systems.

Inconvénients

Freshsales is right-sized for us. It lacks some of the major enterprise features of bigger CRMs; but you also don't have too many features right in the way.

I'm not a huge fan of the field paging UI on leads, deals, accounts, and contacts. I get that it makes it so you can add as many fields as you want, but it's hard to navigate and organize my screen just the way I like it. I resorted to using the Edit screen though, even when I'm not necessarily editing and that works well enough. Definitely not a big deal compare to all the other awesome features.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Maciej N.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français
Traduire en français

Great CRM for consultants

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 12/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I work alone. The software meets my needs in helping me track my interactions with clients. What I like in CRM system is it's easily accessible and quick to use, so it does not slow down my activities, but instead helps me be more productive. And Freshsales does that well.

Avantages

Pros are numerous - some of them are:
- integration with Exchange/Gmail for incoming mail,
- many plans to choose from,
- intuitive and easy to use,
- good mobile app

Inconvénients

Not many cons. What I would like to see are more integrations. Especially with Todoist for task management (I've been using Todoist for years and it is just the most accessible and streamlined task management app).

I am not fully happy with the quality of customer support, but maybe I was just a bad luck (I do not require much of support).

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Kyrstin L.
Secteur d'activité: Machines
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Powerful integration tools!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 22/09/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Over all I think FreshSales has been an amazing addition to our company. We have easy access to customer accounts. We can creat tickets from FreshSales right into FreshDesk.

Avantages

I love how I can integrate my other FreshWorks software as well as quickbooks. I can seamlessly maneuver the website and find the information I need for the most part.

Inconvénients

I wish there was a place to put the customers address right on the front part of their account. We have customers all over the globe and it can sometimes be bothersome to find the customers time zone or simply address to ship their orders.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Énergies renouvelables et environnement
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français
Traduire en français

Lots of issues w/ CRM migration + bugs

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 08/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall very disappointed - we have had expensive downtime for our sales team, actual downtime from our customers not being able to use our software due to their tracking snippet and hours spent going back and forth with their support team not getting to a resolution. Amazing they have raised so much money and have not been able to address these issues. Doesn't feel like a production ready software product.

Avantages

Liked the featureset and price and the fact that they promised full migration support from our previous CRM. Unfortunately it did not turn out as advertised.

Inconvénients

During the sales process I was told that they would provide full service assistance with migrating us from a previous CRM and this was a big reason why we picked Freshsales after a through search across the options in the market. They told us it would be completed by a certain date and then missed the deadline - my sales team had no CRM for over a week and was logging all their notes in spreadsheets! Then when the incomplete data showed up, we were missing the dates of actions along with whole categories of actions. I'm writing this 5mo later and after working with multiple support personnel from Freshsales this is still not resolved. We've also had issues with bugs in the software including their snippet which tracks website actions blocking folks from being able to login to our software 2x. Twice we've had slow performance on our web app reported (we run a software company) and our engineering team has troubleshot and pinpointed the Freshsales snippet as the source of the problem. The call feature with call recording is not usable with customers reporting choppy connection / poor connection on over 50% of calls. Numerous small bugs found in the software that affect usabiilty. We build software and it's very clear that they need improvements to their software testing process and less overpromising from their support team.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

John T.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Beware fraudulent billing practices at Freshworks!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 20/10/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Freshworks billing is borderline fraudulent. I had to contact my cc company and cancel my card to fight a charge they refuse to change. Auto bill is enabled on the account by default. The day of the annual renewal which I was unaware had arrived, our card was billed for the entire year in advance. We had wanted to change our plan and move to a month by month billing for a single user. After 3-4 calls a week to their billing department and 2 open tickets with their billing support portal I finally got a response from a rep, via email 24 days later. [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] stated they don’t provide refunds. I was incensed as I charged without my approval for a service I didn’t want and reached out less than 12 hours after they charged my card. Unfortunately I had to fight their billing through my bank. Beware doing business with Freshworks, for any of their applications.

Avantages

Their software has a clean design that is up to date and easy to use.

Inconvénients

Support and billing communication were horrendous.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Recommandation utilisateur
9,1/10
Basé sur 479 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Freshworks CRM - Prix

Freshworks CRM - Prix

À partir de
12,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 479 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Freshworks CRM - Fonctionnalités

Freshworks CRM - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Champs personnalisables
Données en temps réel
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 479 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Freshworks CRM - FAQ

Freshworks CRM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Freshworks CRM.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Freshworks CRM ?

Types de licences disponibles pour Freshworks CRM :

À partir de: 12,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Freshworks CRM ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Freshworks CRM.

Q. Qui utilise Freshworks CRM ?

Utilisateurs habituels du logiciel Freshworks CRM :

PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Freshworks CRM est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Freshworks CRM est disponible :

allemand, anglais, chinois (traditionnel), espagnol, français, italien, néerlandais, polonais, portugais, russe

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Freshworks CRM ?

Types de licences disponibles pour Freshworks CRM:

Gratuit, Abonnement

Q. Freshworks CRM prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Freshworks CRM :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Freshworks CRM peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Freshworks CRM :

Freshchat, Freshdesk, LeadsBridge, Mailchimp, Paperflite, PieSync, Toky, Workato, Wrike, hubsell

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Freshworks CRM ?

Ressources d'aide disponibles pour Freshworks CRM :

FAQ, Forum, Support en ligne, Base de connaissances, Support téléphonique, Tutoriels vidéo