Quip

Collaboration pour les documents, tâches et feuilles de calcul avec discussion intégrée.

4,4 /5 (166 avis) Donnez votre avis !

Quip - Présentation

Description du logiciel Quip

Quip est une solution de collaboration en équipe qui associe la création et la modification de documents et de feuilles de calcul à des fonctionnalités de discussion et de commentaire pour permettre aux équipes de communiquer sur les tâches et les projets directement, tout en travaillant dessus.

Quip permet aux utilisateurs de créer et d'éditer des documents, des feuilles de calcul et des listes de contrôle de manière collaborative, en temps réel, via l'interface "Smart Inbox", avec la possibilité de filtrer et de marquer des documents pour accélérer la recherche. Les révisions des documents sont stockées pour permettre aux utilisateurs de suivre les modifications. Il est également possible d'ajouter des annotations aux feuilles de calcul et aux documents. Les tâches terminées peuvent être cochées sur la liste de contrôle, pour que tous les membres de l'équipe soient informés de l'achèvement des tâches.

Plutôt que de communiquer par e-mail, les utilisateurs peuvent discuter directement au sein d'un document, avec une messagerie personnelle intégrée et bilatérale et la possibilité de commenter tous les contenus. @mentions permet également aux utilisateurs d'orienter leurs coéquipiers vers des cellules individuelles de la feuille de calcul ou d'insérer des éléments tels que des images et du code dans des documents. Les notifications contrôlées par l'utilisateur permettent de tenir les membres de l'équipe au courant des messages et des mentions.

Quip fonctionne sur les ordinateurs de bureau et les appareils mobiles, avec les applications natives iOS et Android, et avec les fonctionnalités hors connexion, les utilisateurs peuvent travailler sur des documents en déplacement, les modifications étant mises à jour chaque fois qu'une connexion Internet est établie.

Quip - Présentation

Prix

À partir de
30,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Quip - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand et 7 autres, italien, japonais, coréen, portugais, russe, espagnol, turc

Captures d'écran

Capture d'écran pour Quip : Quip combines calendars, documents, checklists, and more in one place with native mobile apps for Android and iOS
Capture d'écran pour Quip : Quip combines calendars, documents, checklists, and more in one place with native mobile apps for Android and iOS Capture d'écran pour Quip : Add spreadsheets, tasks, images, and more to documents to add context and visibility Capture d'écran pour Quip : Add comments and @mentions to any live app so the team can make decisions faster Capture d'écran pour Quip : Use a familiar interface and 400+ functions to create mega-reports or simple, bite-sized tables Capture d'écran pour Quip : When conversations, decisions, and edits are right there alongside the document Capture d'écran pour Quip : Quip enables teams to communicate within and about their work, breaking down silos Capture d'écran pour Quip : Create shared folders for teams and projects that make documents easy to find and get back to for everyone Capture d'écran pour Quip : Link and create documents, spreadsheets, and checklists with the Quip component in Salesforce

Quip - Avis

Note globale
4,4
/
5
Excellent
87

Très bien
63

Moyen
12

Médiocre
3

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4,3
Fonctionnalités
4,1
Simplicité d'utilisation
4,4
Support client
4,5
90% des utilisateurs recommandent cette application
Nikhita K.

An amazing platform to track your ideas

We use quip to track our updates, design documents etc and it has proven to be a really powerful platform for the same.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Review for Quip

I am enjoying this tool, and Quip has managed to stand out in this heavily competitive field of online collaboration.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Perfect for quick notes

Great tool for quick notes and easy access but not a tool I'd recommend to use over Google Drive or Microsoft Office.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Quip combines MS Office or G-Suite into one app

Quip was fine, but it is redundant to both MS Office and/or G-Suite and there is no need for all of these. It was fine, but the ability to have different doc types was alright, but not that needed.


Traduire avec Google Translate
Nathan S.

Quip's An Alternative to Google Docs and Slack

I tested Quip as part of a team effort to find a collaborative tool that we could incorporate across the board. Over the 6 month period that I tested it, I found that while it was functional for the most part as a lot of things, it failed in key areas that we would need it to work including handling large spreadsheets, edit history and connectivity issues.

However the price and slow functionality when it comes to bigger documents/spreadsheets leaves much to be desired and as such, it may not be ideal for anyone but bigger organizations that want to cut off multiple communication channels and document tools.

Overall Quip is a good alternative to Slack & Google Apps. However it leaves some things to be desired in the looks and function department.


Traduire avec Google Translate
Nikhita K.
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
Traduire en français

An amazing platform to track your ideas

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We use quip to track our updates, design documents etc and it has proven to be a really powerful platform for the same.

Avantages

1. I love quip as its the only good version controlled platform for taking notes that I have found in my industry experience of over 5 years.
2. Its easy to create public/private versions. I could easily create documents that are public (i.e. outside the firm) and private to me.
3. It is so easy to mark your favorite folders and share it across teams.
4. Its fast. I have found Google Docs to be a bit slower than quip.
5. You could easily import the content into a wiki or a word document with all the formatting intact.
6. You can create an excel sheet (or multiple sheets) in quip itself.
7. Onboarding and gettting used to the platform is really easy.

Inconvénients

1. It behaves odd when creating tables and adding pictures (like indentation sometimes screws up).
2. If you are looking for a platform to create animated documents, quip might not be your friend. It supports basic data representation objects like tables, pictures, worksheets but if you want audio etc, you want to goto powerpoint.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Électronique grand public
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Review for Quip

Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
Publié le 29/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I am enjoying this tool, and Quip has managed to stand out in this heavily competitive field of online collaboration.

Avantages

Quip UI is really smooth, and feels new! it has a good functionality to provide the revision history for the document, which I think is very useful. When multiple folks are simultaneously editing the same document, the revision history for each line provides a very nice view of who changed what.

Additionally, Quip has a chat tool embedded in its UI. I use this often to communicate with other folks who are working on the same project.

Inconvénients

I dont have a strong dislike for any of the features, but perhaps one point was it takes significant time for a new guy to get to to speed with the tool and understand all the intricate details.
Perhaps the on boarding proceed can be better

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Divertissement
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Perfect for quick notes

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 24/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Great tool for quick notes and easy access but not a tool I'd recommend to use over Google Drive or Microsoft Office.

Avantages

Quip is a great tool to use for your team when quickly brainstorming and jotting down ideas. It strips itself of unnecessary formatting/UI options and provides you a clean slate to work smarter.

Inconvénients

While Quip is easy to use, using Quip as a main tool to create spreadsheets or documents is not something I recommend. Exporting a Quip spreadsheets to Excel will export all the information over but leaves you with a lot of manual formatting and editing and becomes unreliable when needing to export something on the fly. This could be fixed if the "Save to PDF" function worked properly, but alas, saving to a PDF does not allow you to format properly and will include the Header rows and columns into the PDF - thus not allowing you to send clean, concise information over to colleagues.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Immobilier
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Quip combines MS Office or G-Suite into one app

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Quip was fine, but it is redundant to both MS Office and/or G-Suite and there is no need for all of these. It was fine, but the ability to have different doc types was alright, but not that needed.

Avantages

Quip allowed an easy format to combine multiple document types into one document. It was also great to document sharing across multiple parties and the related and needed tracking or changes, comments, notes, etc.

Inconvénients

The storage / saving and file structure was odd, and the ability to create secure directories vs sharing with everyone was not always clear. Also, the embedded spreadsheets in word docs was ok - but not great. The generalization did not have the same capability as each dedicated system.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Nathan S.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Quip's An Alternative to Google Docs and Slack

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 18/07/2019
Provenance de l'avis : GetApp

I tested Quip as part of a team effort to find a collaborative tool that we could incorporate across the board. Over the 6 month period that I tested it, I found that while it was functional for the most part as a lot of things, it failed in key areas that we would need it to work including handling large spreadsheets, edit history and connectivity issues.

However the price and slow functionality when it comes to bigger documents/spreadsheets leaves much to be desired and as such, it may not be ideal for anyone but bigger organizations that want to cut off multiple communication channels and document tools.

Overall Quip is a good alternative to Slack & Google Apps. However it leaves some things to be desired in the looks and function department.

Avantages

Quip is a great collaboration tool that is something similar to Slack, Google Docs and Google Sheets all wrapped up into one.

My favorite feature is the collaboration tool which allows you to edit documents and discuss them in real time with other users. You can send messages to other users and Quip has a nice way of letting you know whether a user is online or offline. The messages can be sent to individuals and within a group chat setting.

When commenting on spreadsheets, you can annotate cell by cell which is something helpful especially if you are reviewing spreadsheets with a lot of information.

File management is a charm. You can easily upload shared documents to folders and limit who can see the documents as well as who can edit/view the documents.

One gripe about collaboration apps that I have had in the past is the amount of notifications you get if you have multiple people working on documents/projects etc. Quip solves this by giving you the option to prioritize the notifications you want to this. You can also @ specific people which makes communication easier. Similar to Slack, there is an option to notify everyone with an @everyone option to send messages to a whole team.

Quip integrates well with Salesforce, so if you are using Salesforce, this is a good option.

Inconvénients

If you want to test Quip before deciding, you may not like the requirement for a work email.
You need constant internet connectivity to make Quip work, if you find yourself in a place where there is no internet, you may be out of luck to use Quip.

While Quip is good for communication, editing and collaborating on big spreadsheets slows the app down and you can find it slows down performance. You are better doing light to medium size documents/spreadsheets.

When collaborating documents, versioning and edit history are important. It gets hard to revert to an older copy of a document and it can create some confusion if there are a lot of people looking at the same document.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Recommandation utilisateur
8,1/10
Basé sur 166 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Quip - Prix

Quip - Prix

À partir de
30,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,3/5
Basé sur 166 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Quip - Fonctionnalités

Quip - Fonctionnalités

API
Chat
Commentaires
Contrôle d'accès
Espace de travail collaboratif
Fonctionnalité de recherche
Gestion des autorisations
Gestion des documents
Gestion des fichiers
Gestion des flux de travail
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Projections
Rapports et statistiques
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,1/5
Basé sur 166 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Quip - FAQ

Quip - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Quip.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Quip ?

Types de licences disponibles pour Quip :

À partir de: 30,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Quip ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Quip.

Q. Qui utilise Quip ?

Utilisateurs habituels du logiciel Quip :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Quip est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Quip est disponible :

chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand, italien, japonais, coréen, portugais, russe, espagnol, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Quip ?

Types de licences disponibles pour Quip:

Gratuit, Abonnement

Q. Quip prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Quip :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Quip peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Quip :

APIANT, Altify, Built.io Flow, Cyfe, Lucidchart, Onna, Slack, VisitorTrack, Workato, Workplace by Facebook

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Quip ?

Ressources d'aide disponibles pour Quip :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo