En savoir plus sur EZRentOut

EZRentOut - de EZ Web Enterprises - est un logiciel basé sur le cloud pour les entreprises de location d'équipement. Avec des fonctionnalités telles que la gestion des commandes, le suivi des équipements, les points de vente (POS) et les boutiques en ligne, EZRentOut offre aux entreprises de location une solution complète et flexible de gestion d'entreprise.

Le logiciel a été conçu pour la mise en œuvre dans plusieurs secteurs d'activités, y compris la location d'équipement pour le bâtiment ; location de vélos et clubs de cyclisme ; locations de matériels sportifs et de loisir ; location de tournage, DVD et livres ; location de matériel pour les événements et les soirées ; location de meubles de spectacles ; location pour universités et collèges et plus encore.

EZRentOut peut gérer les réservations d'articles, fournir des mises à jour de l'état des réparations, envoyer des rappels par e-mail pour les articles en retard et plus encore. Avec EZRentOut, les entreprises peuvent suivre leur équipement de location, enregistrer qui a quoi et savoir quand les articles seront de retour. Les articles en location peuvent être présentés en ligne dans une boutique sur web entièrement configurable, avec une URL personnalisée. Via ces boutiques en ligne, les clients peuvent réserver et payer pour les articles.

Options de tarification dès :

49,98 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Images

EZRentOut Logiciel - 1
EZRentOut Logiciel - 2
EZRentOut Logiciel - 3
EZRentOut Logiciel - 4
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EZRentOut Logiciel - 6
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour EZRentOut : 84

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Asset Lifecycle Management
  • Audit de l'inventaire
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Caisse pour détaillant
  • Calcul des pénalités de retard
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Codes-barres et RFID
  • Commandes récurrentes
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Emplacements multiples
  • Entretien des équipements
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion des taux
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Location courte et longue durée
  • Location d'équipement médical
  • Location d'équipements
  • Location de voitures et de bateaux
  • Location immobilière
  • Locations récurrentes
  • Modèles d'e-mails
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Point de vente (PDV)
  • Rapport d'utilisation
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réservation en ligne
  • Saisie de commande
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources
  • Suivi des équipements
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements
  • Étiquetage

Alternatives

Odoo

4,2
Alternative n° 1 à EZRentOut
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

NetSuite

4,1
Alternative n° 2 à EZRentOut
NetSuite est une solution ERP cloud adoptée par plus de 24 000 clients à forte croissance dans le monde entier pour...

Acumatica Cloud ERP

4,5
Alternative n° 3 à EZRentOut
Acumatica Cloud ERP est une suite logicielle intégrée pour la fabrication, destinée aux entreprises de taille moyenne,...

Cin7

4,3
Alternative n° 4 à EZRentOut
Cin7 simplifie grandement les activités de commerce de détail et de gros grâce à la gestion des stocks, à un POS ainsi...

Avis

Note globale

4,7 /5
(175)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

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Alex L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Événementiel
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent Platform for Managing Any Rental Fleet!

Publié le 06/12/2018

With EZRentOut, I am able to get rid of all the shared calendars and google doc spreadsheets and...

With EZRentOut, I am able to get rid of all the shared calendars and google doc spreadsheets and use one tool to manage all my assets. I can also use it for booking, and scheduling the event and day-of details. Very helpful!

Avantages

Allows us to track and cross-reference assets in a lot of different ways. I can keep track of my fleet of rentals and ensure all our rentals are done well and payments are collected. The layout is very easy and simple. Nothing is overcomplicated and we have also found the customer support to be very efficient.

Inconvénients

There are not as many customization abilities for the platform as there could be. Would be nice if clients knew more of what was available on the calendar. Overall these are small problems.

Réponse de EZRentOut

Hi Alex, we appreciate you taking out the time to review EZRentOut. We're delighted to know that our software helped you in getting rid of spreadsheets and is enabling you to manage all your assets on a single platform.

I have forwarded your feedback regarding our customization abilities to the product team and they will be looking into it. If you have any further questions or concerns, please feel free to reach out to our support team at support@ezrentout.com.

Caitlin W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Divertissement
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

EZRentout lives up to it's name

Publié le 13/02/2020

Again, the software does my 'thinking' for me, as my biggest demands are ' do i have..." certain...

Again, the software does my 'thinking' for me, as my biggest demands are ' do i have..." certain items. i can quickly search my database, and see what i have, where i purchased it, how much it rents for, and if it is on the premises. Time is what i've saved...and time is Money. no doubt about it. Once i'm more comfortable with the access for clients, they will be able to search themselves..and that will in turn save me more time. I am happy with EZRentout, and feel the purchase price is well worth the software.

Avantages

This software helped us track our inventory. We are a mid sized wardrobe house, and it is very difficult to keep track of real time rentals. (what is in and what is out) This rental software made is so much easier. It is affordable, and does mostly what we require. It does the work for us. It gives me time to think about the running of the business and any real time concerns. My clients are more confident because they can log in, and see what they rented, the condition it was in, and any other concerns they have. We looked at hiring someone to create a rental program for us, and the quotes we received would cost us over 10 years of the EZRentout subscription. !! So, for us it was an easy decision. Free up our thinking brains , let EZRentout take care of the tracking, invoicing, and billing. Customer service is easy to deal with, and we even let our subscription run out by mistake, and were able to just get back on board once we realised the credit card had expired...

Inconvénients

We have been with EZRentout for years. In the early years, there were many changes we needed, and other customers brought them to the attention on the EZRentout team...and now they have been addressed. Our business isn't straightforward...each client is different, with different requirements and individual billing differences. My complaint isn't really a complaint....i would say that because the software is perpetually improving, my complaint is that i keep having to learn new things....but I think that's excellent.

Alternatives envisagées 

Booqable

Pourquoi passer à EZRentOut

EZRENTOUT did what i needed done, at a price point i was comfortable with. why build the same thing again? (and pay someone else $10K plus...and, in one case, they would have owned the software...!!) I love the ease of use with EZ rentout. i am an 'old dog' and it helps me learn new tricks. thank you

Réponse de EZRentOut

Hi Caitlin,

Thank you for taking out time to write us a review for us.

We're glad to hear that you've been using EZRentOut for years and that we helped you track your inventory for your wardrobe house.

We appreciate your honest feedback and wish you continuous luck in learning new things.

If you ever encounter any concerns in the future, feel free to drop us a message at support@ezrentout.com and we would love to assist you.

Gwen T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Glitchy

Publié le 03/01/2019

It helps us to easily track our assets.

It helps us to easily track our assets.

Avantages

Ease of tracking our assets. This is literally all I like about this software.

Inconvénients

I have noticed many small things that are not really a major functionality issue, (aside from one that was a big problem), but more strange and confusing. On the bookings page, items that are to be rented out today, sometimes show up green, sometimes just black. I find the green beneficial when there happens to be a long list of upcoming rentals, but that function is not always working. Also, on many occasions, the customer's name on the bookings page will randomly change to my name. If I click on the order, the information within the order is still correct, I just find that quite odd and slightly ignorant. I often have an issue when selecting rent out order where it prompts me to enter tracking info, after I have already done so. Sometimes, it will leave the tracking info there and allow me to choose rent out order a second time, while other times it deletes my tracking number and I have to renter that info. This is not only frustrating, but inefficient. My final and largest complaint is concerning an order that I never received an email about (I have the system set to notify me 2 days in advance and day of order), nor did it ever show up in my bookings list until nearly a week after it was due to be shipped. That one really floored me. I check my bookings list multiple times per workday, and as I previously mentioned, I also have email notifications set up. Overall, the system is ok. I don't love it, but it works to get the job done for the most part.

Sade V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Helpful Software

Publié le 08/06/2021

I was happy

I was happy

Avantages

I liked the fact that I was able to track all the orders at any given time.

Inconvénients

If you had a order that's duration was for 12 month's it would not automatically pull the order monthly. you would have to make it occurring.

Réponse de EZOfficeInventory

Hi Sade, Thank you for an honest review. We appreciate your kind words for EZRentOut. We acknowledge that the system can be improved and have take into consideration your recommendations. Hoping to serve you better in the future.

Earle N.
Note globale
  • Secteur d'activité: Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Video Production Rentals

Publié le 23/12/2019

The ability to build bundles....update pricing in the actual order lines....without having to...

The ability to build bundles....update pricing in the actual order lines....without having to change item pricing...cusomizing groups and being able to add custom fields...very freeing.

Avantages

The ease of use to setup....I was transitioning into a rentals department that needed a facelift, and shown some love...moving inventory & customer databases into EZRENTOUT was easy...and had nice customization options.

Inconvénients

Understanding some of the lingo for customizing rental days as opposed to billing days....and understanding the email setup...but with support we got it figured. Would like to be able customize emails with logos from my computer...not web links.

Alternatives envisagées 

Rentman et Booqable

Pourquoi choisir EZRentOut 

Access is archaic...need I say more.

Pourquoi passer à EZRentOut

Being able to have multiple offices log in...and see what each office is doing...and see where equipment is.
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EZRentOut - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur EZRentOut.

Types de licences disponibles pour EZRentOut :

Utilisateurs habituels du logiciel EZRentOut :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles EZRentOut est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par EZRentOut :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à EZRentOut :

Authorize.Net, Braintree, Centrify Identity Service, Dropbox Business, Gmail, Google Analytics, Google Calendar, Google Drive, Magento Commerce, Okta, OneDrive, OneLogin, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Square Point of Sale, Stripe, WordPress, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour EZRentOut :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

Catégories connexes

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