En savoir plus sur SimpleConsign

SimpleConsign est un système cloud de gestion pour les magasins de consignation qui comprend un système de POS (point de vente), un portail d'accès de consignataires et des fonctionnalités de gestion des stocks, de traitement de carte de crédit, de suivi de l'historique client, d'intégration d'e-commerce et de gestion des consignataires.

Le POS de SimpleConsign peut traiter des ventes, des achats et des consignations pour une même transaction, ainsi que prendre en charge les paiements annulés ou partiels, les retours, les cartes de crédit pour les achats en ligne et l'application de remises pour certains articles ou l'ensemble de la transaction. Les articles peuvent être recherchés par nom, ISBN, UGS ou saisis manuellement au moment de la vente ; les transactions peuvent être enregistrées et reprises ultérieurement. Le système permet également aux utilisateurs de mettre des articles de côté, avec la possibilité de définir des acomptes minimaux et des échéances pour les mises de côté, qui sont suivis par SimpleConsign.

SimpleConsign offre aux utilisateurs la possibilité de gérer l'ensemble des consignataires au sein d'un même écran, avec les inventaires, l'activité des comptes, les historiques de versements et les soldes de compte. Les consignataires peuvent être payés individuellement ou par lots, avec l'intégration QuickBooks qui permet de vérifier les paiements aux consignataires. Les articles donnés peuvent également être annotés directement depuis l'écran consignataire. Les articles peuvent être ajoutés individuellement ou par lots aux inventaires des consignataires, avec des menus déroulants pour saisir les marques, coloris et tailles. Les inventaires de consignataires et de magasins peuvent être surveillés séparément et consultés avec des mot-clés (noms d'articles, marques, catégories, coloris).

SimpleConsign offre un portail de consignataires, grâce auquel ceux-ci peuvent accéder à leur compte en temps réel afin d'y consulter les articles récents ou dont la date d'expiration approche, les dons et les articles retournés. Les utilisateurs peuvent créer et stocker plusieurs contrats ainsi qu'attribuer différents contrats aux consignataires, qui peuvent les afficher et les imprimer via le portail. Les utilisateurs peuvent personnaliser le portail de consignataires avec leur propre logo et URL ; ils peuvent également facturer des frais mensuels aux consignataires pour l'accès au portail.

Options de tarification dès :

129,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais

Options de tarification dès :

129,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
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Images

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour SimpleConsign : 31

  • API
  • Base de données de clients
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Emplacements multiples
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des remises
  • Gestion des reçus
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des transitaires
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Intégration QuickBooks
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Optimisation des prix
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Point de vente (PDV)
  • Rapports de ventes
  • Rapports personnalisables
  • Reconnaissance de code-barres
  • Suivi de l'inventaire
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Alternatives

WooPOS

4,5
Alternative n° 1 à SimpleConsign
WooPOS -- Point of sale and inventory management for WooCommerce and Shopify. Fit businesses for up to 1000 employees...

RB Control Systems

4,4
Alternative n° 2 à SimpleConsign
RB Retail and Service Solutions offers a specialized point of sale software for pool and spa retailers. The platform is...

Rezku POS

4,5
Alternative n° 3 à SimpleConsign
Rezku POS est un système de point de vente sur iPad pour bars et restaurants, doté de fonctionnalités de commande à...

Dessert POS

5
Alternative n° 4 à SimpleConsign
DESSERT point of sale gives you reliable and easy-to-use tools that will help you be more efficient and run your...

Avis

Note globale

4,7 /5
(359)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,8/5

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Eric jackson S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Early Adopter Here

Publié le 13/08/2018

We've been very pleased with everything about this software. Most importantly (in my book) their...

We've been very pleased with everything about this software. Most importantly (in my book) their customer service is VERY responsive and extremely helpful. Considering how much our operations rely upon their interface, any downtime would be catastrophic. The handful of times that we have had issues, they really have dropped everything to work with us to get it resolved in short order. That means pretty much everything for our store.

Avantages

The software is very intuitive. We switched our software over from a piece-built Access system back in 2013, and there was a learning curve for staff, but it went very smoothly. For a high-volume consignment based store with over 7,000 consignors, I can't imagine using anything else. Additionally, being cloud-based means that when we have technological complications on one computer, we still have functionality.

Inconvénients

There have been a few tweaks and customization changes that we have requested from the company that either haven't happened or have taken a long time to implement. Please understand, this is a minor issue, and they have become a very large company so we don't expect special treatment. The fact that this is the thing I like "least" is more testament to how great the bulk of our experience has been.

Réponse de Traxia

Thanks so much Eric. What a terrific review! We really appreciate you taking the time. We tweak and make changes to the system based on the number of requests we receive for a particular feature. We truly want SimpleConsign to be a customer-driven system. Believe me, we're listening to all of your suggestions. Thanks again.

Martha V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Everything on my fingertips!

Publié le 05/02/2021

I have everything on my finger tips. Their support is awesome!

I have everything on my finger tips. Their support is awesome!

Avantages

I love this software because of the ability to work anywhere and with every transaction or change I can see it, no need to be glued to the physical store. It has great reporting, I make my own custom reports, I really like that. I also like the fact that they are always trying to improve it...making it better for us users. Their training videos are a great tool when you forget how to do something. Overall I am well pleased with my decision of moving over to Simple Consign. I just wish they had Big Commerce also like they have shopify.

Inconvénients

No Big Commerce, not connected to ebay...that would be very helpful, if they could connect our store to Big Commerce and eBay.
Also it would be very helpful if it would have a weekly summary of sales report that it would generate a daily sales and than at the end a total of the week. I would like that because that will help me with my sales goals for next years projections. Just a daily report and than at the end of the week all dailys and the end total would be AWESOME!

Réponse de Traxia

Thank you so much for your review Martha, with our shopify integration that should open up a lot of other options like eBay. I will bring the rest of your ideas to our dev team, thanks so much!

Caitlyn L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Grateful I found this program

Publié le 24/08/2021

I am really enjoyed it so far and feel there are even more features I could take advantage of

I am really enjoyed it so far and feel there are even more features I could take advantage of

Avantages

I love the customer service. There isn't ever anything they haven't helped me with and I know that if I reach out they will be there with in the hour. They also have a lot of features that have made running my consignment shop so much easier.

Inconvénients

The price. It does cost a lot especially with multiple locations

Lizanne T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Kids consignment store

Publié le 28/01/2021

For the most part it’s been great. Since adding the Shopify plug in and most of my business...

For the most part it’s been great. Since adding the Shopify plug in and most of my business transferring to online now due to Covid I now am very frustrated with it. The customer service has been good but it’s a massive expensive for me for something that really doesnt totally work and yet I’m way to financially invested to change softwares to something that transitions with Shopify better. I hope to see some improvements and more help navigating this.

Avantages

I find the software great for having both new & used items on one software. It’s pretty user friendly and any time I have an issue with it they call me back right away.

Inconvénients

I’m having a pretty frustrating time with the ease of adding Shopify to it. It’s a lot of money to add the Shopify plug in and yet it’s quite archaic. I can’t really find anyone in Shopify that can actually help me because everything needs to be done through Traxia. I wish I could have a few hours with someone that is well versed in both Shopify and Traxia but there doesn’t seem to be such a person. The variants make my website super hard to navigate. I can’t add Facebook shopping or Instagram tagging because of this which has lost me so much business. It’s frustrating in these Covid times as I need all the help I can get and I don’t feel supported.

Réponse de Traxia

Thank you for your review Lizanne. When it comes to our Shopify plug in there are bound to be hiccups as both systems are completely independent of each other. The best course of action is to get your Traxia account set up and then get your Shopify set.

Katelyn S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Love SimpleConsign

Publié le 23/08/2021

Excellent! Love the staff and software

Excellent! Love the staff and software

Avantages

I am loving SimpleConsign, it has replaced a position that I once had to pay for. It has combined several systems into one and has made my life so much easier!

Inconvénients

The implementation. The interface could be a little easier to use.

Alternatives envisagées 

Ricochet

Pourquoi passer à SimpleConsign

It fit my online marketplace needs much better
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SimpleConsign - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SimpleConsign.

Types de licences disponibles pour SimpleConsign :

  • À partir de: 129,00 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel SimpleConsign :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Langues dans lesquelles SimpleConsign est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par SimpleConsign :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à SimpleConsign :

QuickBooks Online Advanced, Shopify

Ressources d'aide disponibles pour SimpleConsign :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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