Service Autopilot

Logiciels pour les entreprises de paysagistes, de déneigement, de nettoyage et d'aménagement paysager.

En savoir plus sur Service Autopilot

Pouvoir accomplir davantage. Automatiquement.

Service Autopilot est un logiciel spécialement conçu pour les entreprises de jardinage, de déneigement, d'aménagement paysager ou de nettoyage. Réalisez instantanément toutes vos tâches quotidiennes. Planifiez en un seul clic, établissez des devis n'importe où et envoyez immédiatement toutes vos factures.

Ce logiciel peut gérer (et développer) l'ensemble de votre entreprise. Pour plus de détails, consultez le site web.

[Mise à jour] : automatisations. L'éditeur a récemment introduit un tout nouvel outil qui est "tout nouveau" pour le secteur des services. Automatisez presque toutes les tâches de votre entreprise :
- Envoyez des factures, des e-mails et des formulaires.
- Configurez des tâches pour vos employés.
- Recouvrez automatiquement les factures de vos clients "en souffrance".

Avec en prime : un outil de reporting MASSIF a été récemment ajouté à Service Autopilot. Cela vous permet de voir chaque détail de votre activité. Choisissez parmi des dizaines de rapports importants ou créez votre propre modèle à partir de zéro.

Si vous voulez vraiment développer votre entreprise, ce logiciel est fait pour vous.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

Images

Create professional estimates and easily add new jobs. Handles both recurring and one-time jobs.
Measure properties right from your office! Perfect for lawns, mulch, trees, and even shrubs.
Try the NEW Team App. Use forms, clock in and out, and see job notes - all in the field.
See the NEW Forms in action! This Form builder is simple to use, and extremely powerful. Works for any purpose - building estimates, collecting leads, surveys, or even "Job Checklists."
View all of your accounts in one place. This accounts screen makes it simple to see the full status of any client.
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Vidéo de Service Autopilot Vidéo de Service Autopilot Vidéo de Service Autopilot Capture d'écran pour Service Autopilot : Create professional estimates and easily add new jobs. Handles both recurring and one-time jobs. Capture d'écran pour Service Autopilot : Measure properties right from your office! Perfect for lawns, mulch, trees, and even shrubs. Capture d'écran pour Service Autopilot : Try the NEW Team App. Use forms, clock in and out, and see job notes - all in the field. Capture d'écran pour Service Autopilot : See the NEW Forms in action! This Form builder is simple to use, and extremely powerful. Works for any purpose - building estimates, collecting leads, surveys, or even "Job Checklists." Capture d'écran pour Service Autopilot : View all of your accounts in one place. This accounts screen makes it simple to see the full status of any client.

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Service Autopilot : 145

  • Accès mobile
  • Alerte de paiement en double
  • Alertes mobiles
  • Alertes par e-mail
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la productivité
  • Analyse en temps réel
  • Antécédents professionnels
  • Automatisation des ventes
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données des désabonnements
  • Base de données des employés
  • CRM
  • Calendriers d'équipe
  • Campagnes de drip marketing
  • Confirmation et rappels
  • Contrôle de la main-d'œuvre mobile
  • Contrôle des réponses par e-mail
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Coût des tâches
  • Demande de congés
  • Devis
  • Dispositions des biens
  • Données en temps réel
  • Détection de doublons
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • GPS
  • Gestion de l'entretien des terrains
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la paie
  • Gestion de projets
  • Gestion des activités
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des candidatures à l'emploi
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des inspections
  • Gestion des itinéraires
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des produits chimiques
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Gestion des équipements
  • Gestion du marketing par SMS
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Optimisation des itinéraires
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Photos et images
  • Planification
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des tâches
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour l'entretien des pelouses
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Programmation des tâches
  • Questions personnalisables
  • Rappels
  • Rapports ad hoc
  • Rapports administratifs
  • Rapports d'historique
  • Rapports de synthèse
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rapports sur les appels
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Rapports sur les pipelines
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Saisie de signature mobile
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Signature électronique
  • Soumission électronique
  • Sources de données multiples
  • Stockage de fichiers
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'activité des clients
  • Suivi de l'irrigation
  • Suivi de l'usage des pesticides
  • Suivi des activités
  • Suivi des appels
  • Suivi des coûts
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des interactions
  • Suivi des présences
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing

Alternatives

Jobber

4,6
Alternative n° 1 à Service Autopilot
Le logiciel primé de Jobber est idéal pour les entreprises de services à domicile qui souhaitent assurer le suivi des...

ServiceWorks

4,1
Alternative n° 2 à Service Autopilot
ServiceWorks est une solution cloud de gestion des opérations d'intervention qui fournit des outils de planification,...

Vonigo

4,7
Alternative n° 3 à Service Autopilot
Vonigo est une plateforme cloud de gestion d'entreprise qui permet d'augmenter les ventes et de rationaliser les...

Workiz

4,7
Alternative n° 4 à Service Autopilot
Workiz est une des seules plateformes de communication et de gestion des interventions pour les petites et moyennes...

Avis

Note globale

4,3 /5
(107)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4/5
Support client
4,4/5

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Afficher 5 avis sur 107
Lindsey A.
Note globale
  • Secteur d'activité: Immobilier
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Exceptional Software for any Business

Publié le 24/10/2019

It's saved us time in setting up our routes, estimates, jobs, remembering recurring jobs, basically...

It's saved us time in setting up our routes, estimates, jobs, remembering recurring jobs, basically any issues you are having with your business you will likely find a remedy with Service Autopilot.

Avantages

This software has an entire arsenal of capabilities of the software compared to the cost. Its a small investment for a product that saves time and money in a ton of ways. We started with a program exclusively for lawncare which we were using to do all kinds of service work and it wasn't cutting it for us.

Inconvénients

it takes an investment of your time in the beginning to figure out exactly what is going to work for you in terms of the features. If you don't use the support that SA offers it can be overwhelming. But take the time to invest in learning the software and it will work out in the end.

Kim G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

SA Autopilot client for years

Publié le 03/12/2020

It was great the first 1 1/2 years, then the customer service issues hit and made us less excited...

It was great the first 1 1/2 years, then the customer service issues hit and made us less excited about the software. The pricing change was the last straw for me. We still use the software for a small portion of our business but honestly just waiting for a better option to come our way.

Avantages

The features of the system and integration with other software

Inconvénients

The customer service made me feel like our account wasn't a priority. They also removed with tiered pricing without notice. When I inquired why our pricing was higher, I was told about the tiered pricing and because it only affected a few clients, they intentionally didn't notify us about the change.

Ann M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Too in depth

Publié le 06/04/2021

Terrible. Everything seemed like it would be great when talking to people before signing up. Once...

Terrible. Everything seemed like it would be great when talking to people before signing up. Once we signed up, we were basically on our own. Even when we called to cancel, no one offered to get help right away, they just let us go.

Avantages

I liked that it had a map to measure properties

Inconvénients

It’s way too extensive and we had to wait 4 weeks for our first training session, so we were on our own for the first month. There are plenty of training videos but no one to explain them or show us how to put them to use. It was confusing and difficult to even get our logo on an email. Templates are very confusing how to use them and we finally gave up and switched to LawnPro. Very easy to use and inexpensive. Not as many bells and whistles as Service AutoPilot, but definitely enough to get the job done well.

Jamie B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits chimiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

This program breaks down over time

Publié le 24/10/2016

BEWARE!!!!!! I own a lawn and tree fertilizing company. I have used this software for the past 3...

BEWARE!!!!!! I own a lawn and tree fertilizing company. I have used this software for the past 3 years. We were extremely pleased with Service Auto Pilot for the first 2 years. It worked great and helped us tremendously with getting the business organized and up & running. Unfortunately over the past year I feel the software has done the complete opposite. With the constant updates there is some serious issues with the code the system is running. My balances on the invoices are off (which I have contacted them about several times over the past 5 months and they agree and confirm there is an issue) and even worse the jobs that are supposed to pop up for service are not. I have customers calling asking where we have been. There were always some small problems before with routing and just general things you need would be compromised. I once thought overall the site was a solid 4-4.5 stars out of 5 and a fair price. At this time however I DO NOT recommend this software! Check back once they get all the bugs worked out. The good thing is they made it easy to export your clients and leave.
UPDATE September 21 2016. None of the issues I have been experiencing have been resolved and even more issues are popping up. Soon as season is over I will be leaving this company
UPDATE 10/24/2016 I was told my issues were looked at by the development team and that they were some deep routed issues that would take a long time to fix. However the company has stopped updating me of the progress and it seems they have left my account for dead. There are even more issues popping up and it has become almost impossible to work with this software. I think what happens is after using the program for multiple years there is too much code interacting with itself and jumbles things all up. You may be wondering why I am still using it. That's because my business is seasonal and I was just hoping to get through the year before I went through all the work of inputting my customers into another service software program.

Avantages

I loved its ease of use and how easy it was to teach my workers how to use it. It also has tons of extras that really come in handy when it comes to managing all aspects of business

Inconvénients

I hate that it imploded on itself after using it for multiple years.

Scott P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Well.....what can I say.

Publié le 28/02/2020

Without this company my life wouldn't be what it is today. Its truly made my business and my life...

Without this company my life wouldn't be what it is today. Its truly made my business and my life easier in so many ways. I used to have thousands in collections, now in 2019....$0.00 Yep, nothing because we charge credit cards and an automation collects a new card when they get declined, by itself! While I am doing other things making money :)

One more thing I want to mention is that anything that this software lacks is surely coming in the future although I cannot think of anything. One of the founders has experience building a multi-million dollar service business so think about it, do you think he might know a thing or two about whats needed to build a business like yours? He struggled and got through it and now this business has thousands of clients!!!

I started writing this review because I was helped so much by them the last few weeks I was moved to share it with you on this site. I hope someone finds this helpful.

Avantages

I love everything. I use all their features and each one does an amazing job of saving me time and helps me better serve my clients.

1. The people are amazing, absolutely amazing!

2. I charge ALL my clients by credit card and I get paid the NEXT DAY! I select all the invoices for the week and click charge cards, and done. Merchant fees are the lowest they have ever been.

3. Automations feature is priceless for me. Here are a few examples of how it helps me.
-I have an automation that once a new client is created, I send them automatically by the way, a welcome email, a faq letter, and a pack of brownies with a welcome card in the mail.
-After a spring a fall cleanup i notify my clients by text or email that its been completed, they love it
-Renewals used to be so streesful! Now an automation makes the offer in the spring and they click or retun a text back to my office text message number through service autopilot. If they don't answer, no worries, SA follows up with them. I mean come ON! AWESOME RIGHT? Yep :)

4. I use their quickbooks sync so when I get my taxes done all my accountant has to do is log in and all the info is there for him.

I could go on and on its great take a look or give them a call they are so nice.

Inconvénients

Psh just stop showing off you know? Sometimes it just gets old. Service Autopilot, you're like the guy at the gym with his shirt off asking everyone if his 12 pack abs make him look fat....come on. Your the best, no question but maybe release new features a little slower so you don't come off so intimidating. Dominate the competition? of course, humiliate them? You really shouldn't. How do you guys think you make all the other software companies feel? Have some compassion, show some humility! Sorry I went off like that but this has been bothering me for years and needed to get it off my chest...

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Service Autopilot - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Service Autopilot.

Types de licences disponibles pour Service Autopilot :

  • À partir de: 47,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Service Autopilot.

Utilisateurs habituels du logiciel Service Autopilot :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Service Autopilot est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par Service Autopilot :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Service Autopilot :

Authorize.Net, BluePay, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online

Ressources d'aide disponibles pour Service Autopilot :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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