ManageEngine Desktop Central

Logiciel de gestion des correctifs et des appareils mobiles et de bureau

En savoir plus sur ManageEngine Desktop Central

Desktop Central de ManageEngine est une application intégrée de gestion des appareils mobiles et de bureau qui permet la gestion centralisée des ordinateurs de bureau, serveurs, ordinateurs portables, tablettes et smartphones.

Desktop Central permet aux techniciens d'automatiser leurs routines de gestion de bureau habituelles. L'installation de correctifs, la distribution de logiciels, la gestion des ressources informatiques, la gestion des licences logicielles, la surveillance des statistiques d'utilisation des logiciels, la gestion de l'utilisation des périphériques USB, le contrôle de bureau à distance et autres peuvent être automatisés avec Desktop Central. Le logiciel prend en charge la gestion des systèmes d'exploitation Mac, Windows et Linux.

Les utilisateurs peuvent gérer leurs appareils mobiles pour déployer des politiques et des profils, configurer le Wi-Fi sur des appareils, les comptes e-mail, le VPN, etc., appliquer des restrictions à l'utilisation de l'appareil photo et du navigateur, sécuriser les appareils mobiles en activant les codes d'accès, le verrouillage et la réinitialisation à distance, etc.

Desktop Central permet de gérer l'ensemble des smartphones et tablettes iOS, Windows et Android.

Options de tarification dès :

795,00 $US/année

  • Essai gratuit

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, danois, espagnol et 11 autres, finnois, français, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, turc

Options de tarification dès :

795,00 $US/année

  • Essai gratuit

Images

Desktop Central patch management
Desktop Central patch installation
Desktop Central user administration
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ManageEngine Desktop Central : 63

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès à distance et surveillance
  • Activation des produits
  • Alertes/Notifications
  • Application Management
  • Audit de sécurité
  • Audit des problèmes
  • Authentification
  • Authentification unique
  • Authentification à 2 facteurs
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Chat et messagerie
  • Conforme HIPAA
  • Connexion sécurisée
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Cryptage
  • Déploiement automatique des patchs
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des appareils
  • Gestion des appareils mobiles
  • Gestion des audits
  • Gestion des capacités
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des licences
  • Gestion des menaces web
  • Gestion des points de terminaison
  • Gestion des ressources
  • Gestion des stocks
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion du déploiement
  • Géolocalisation
  • Géolocalisation
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégrations de tiers
  • Inventaire des licences
  • Journaux des événements
  • Licence d'évaluation
  • Licence pour appareil mobile
  • Liste blanche et liste noire
  • Logiciels de protection des équipements
  • Packaging
  • Planification de la maintenance
  • Portail libre-service
  • Priorisation des patchs
  • Rapports et analyses
  • Sauvegarde automatique
  • Scans automatiques
  • Suivi comportemental
  • Suivi des activités
  • Suivi des licences
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des événements
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Sécurité SSL
  • Sécurité des applications
  • Tableau de bord
  • Test de patchs

Alternatives

Syxsense

4,7
Alternative n° 1 à ManageEngine Desktop Central
Syxsense est une solution de gestion de logiciels basée sur le cloud qui aide les prestataires d'infogérance et les...

Pulseway

4,7
Alternative n° 2 à ManageEngine Desktop Central
Conçu directement pour les MSP et les équipes informatiques internes, Pulseway fournit un outil de gestion et de...

Alloy Navigator

4,5
Alternative n° 3 à ManageEngine Desktop Central
Alloy Navigator est une solution de gestion des actifs et de service IT complète qui fournit des réponses réfléchies à...

Addigy

4,6
Alternative n° 4 à ManageEngine Desktop Central
Addigy est une plateforme cloud conçue pour aider les équipes informatiques d'organisations de toutes tailles à gérer...

Avis

Note globale

4,5 /5
(229)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,2/5

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Rob B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great all-in-one management platform

Publié le 26/02/2021

We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki)...

We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki) and vulnerability scanning.

Avantages

- Centralised patch management
- Vulnerability and threat management works pretty well
- Excellent, responsive support team
- Once you get used to how it works, it's pretty robust and nice to use
- Nice MDM, desktop, laptop and mobile management all in one place

Inconvénients

- It takes a while to get your head around how updates are applied - it is quite 'batchy'
- The MDM UI is sometimes a bit confusing

Eugene L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Absolutely the must in any Environment (and a great pricing as well)

Publié le 03/06/2021

I've been using DesktopCentral since version 9 and I can see how this product evolves into a great,...

I've been using DesktopCentral since version 9 and I can see how this product evolves into a great, a "must have" tool for any organization.
There is quite a competition exists, especially with Microsoft Intune (even though Intune does not provide all the functionality that DesktopCentral has) - it's free for E5 customers.

We rely on DesktopCentral in our day to day work and it's our primary tool for endpoint + server management. Absolutely helpful tool.
I must also mention Support - to have support options via chat - is a great idea, always available and always helpful.

Avantages

All-in-One tool, Inventory, Security, Encryption, Patch management, MDM, Modern Management, Remote Access, Software Deployment - it's a "swiss knife" for any IT department.
What makes Desktop Central great is that you have everything to manage your servers, endpoints, in all aspects of it just from a single tool. No need for a multi-server deployment, very easy to deploy and manage.
It just works! Logically, easy and very user/admin friendly

Inconvénients

Sometimes it takes a while to get a new functionality implemented or some existing functionality to be improved.
MacOS support sometimes takes a while to "catch up" with new OS releases (even though Apple does provide access to "betas" to pretty much anybody).
It would be great to have an edition were all the modules and addons (including Security one) would be already included (we would definitely go for it).
Virtualization Modules, VDI management would be a great addition as well

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Tries to do too many things

Publié le 07/12/2018

This product advertises a lot of features and functionalities that try to make the solution a...

This product advertises a lot of features and functionalities that try to make the solution a one-stop shop for IT departments. Unfortunately none of the features work well or work at all. When compared with other patching solutions, software deployment solutions and help desk toolsets, it falls flat on its face and does not meet the demands of an enterprise sized organization. Support staff is foreign based and can be very difficult working against the language barriers or trying to explain the problem even though they appear to be trying to help.

Avantages

Useful dashboard for inventory of hardware and software.

Inconvénients

Patching is extremely complicated compared to competitors.
Agents deployed to endpoints consume large amount of CPU and RAM.
Customer support is a small team with most tickets taking 3 days minimum. Every case starts with uploading logs.
Product patches are being released constantly to fix the large number of bugs in software.
Bandwidth management for remote offices does not function well and will easily consume an entire circuit. If this happens it is difficult to stop the traffic until the action has completed. Small mistakes can have big consequences when configuring deployments.

Réponse de ManageEngine

Hello,

Greetings from ManageEngine!

We're glad you like our intuitive dashboard for hardware and software inventory.

We're sorry about your unpleasant experience with the product. Our patching today has transcended and become a lot more seamless with the introduction of automated patch deployment tasks, wherein every stage of the patch cycle is automated. We've grown as a team, and currently we have quite a lot of support technicians who can resolve your issues in a jiffy. Our product upgrades are no longer about issue fixes, rather we're releasing top-notch features - requested by our customers, and the ones that meet market standards.

If you require further assistance with the product features, do write to us at cms-eval@manageengine.com.

Should you need any further information, please do not hesitate to write to us at desktopcentral-support@manageengine.com.

Jim L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

An Absolutely Essential IT Support Solution for Small to Large Environments

Publié le 17/02/2021

See above! I mainly use Desktop Central to maintain third party applications (non-Microsoft). I...

See above! I mainly use Desktop Central to maintain third party applications (non-Microsoft). I also provide periodic remote desktop support for a few users, including one who works from home, like I do. It would take me hours to drive to the office or user's location!
. Especially in this last year, Desktop Central and a couple other Manage Engine products have been essential for me to provide support for a small office that is struggling financially to keep its doors open. I cannot say enough good things about this and the the other Manage Engine products.

Avantages

From third party program installation and management to remote computer management, Desktop Central is an indispensable solution.
- Managing third party software is greatly simplified with Patch Management and Software Deployment.
- Full system Inventory, with Manage Licenses, Software Metering and automated system Scan.
- Remote Control allows remote desktop support, essential for today's IT support.
- A robust set of reports that can be scheduled and emailed.
- Integrates with Service Desk Plus to automatically create service tickets, and email alerts can be created.
- The Free version is fully functional and a great solution for small offices with a limited budget.

Inconvénients

I have been using Desktop Central at my current position for 4 years. I cannot live without Desktop Central, or several other Manage Engine products! It is essential for IT to know what their network condition is, maintain its optimum health, and provide end user remote support. Desktop Central is only one of many Manage Engine products that allows IT support to do this.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Nothing Comes Close To Zoho Corp and Desktop Central Price Per Value and Feature Wise

Publié le 25/03/2021

Avantages

Nothing comes close to Manage Central when price per value is obvserved with the only issues being that it is a lot of information all at once, and that it has many configuration abilities and options.

I have used this solution for a couple months now, but my experience with Zoho SaaS has been spectacular with 0% downtime on my original site I launched as a side project being 0 in 386 days!

Would recommend this to anyone looking for a serious solution, and even to hobbyists and home lab users just looking to try something out!

Inconvénients

Software is extremely customizable and granular, but has a sharper learning curve than a click and deploy solution. However the extra configurability is crucial in fields that require compliance, governance and hard coded security with a clear and present chain of command.

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ManageEngine Desktop Central - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ManageEngine Desktop Central.

Types de licences disponibles pour ManageEngine Desktop Central :

  • À partir de: 795,00 $US/année
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ManageEngine Desktop Central.

Utilisateurs habituels du logiciel ManageEngine Desktop Central :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles ManageEngine Desktop Central est disponible :

allemand, anglais, chinois, danois, espagnol, finnois, français, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, turc

Appareils pris en charge par ManageEngine Desktop Central :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à ManageEngine Desktop Central :

ManageEngine ServiceDesk Plus, ServiceNow, Spiceworks, Zendesk

Ressources d'aide disponibles pour ManageEngine Desktop Central :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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