Cisco Webex

Conférence web, conférence vidéo, partage de bureau

4,4 /5 (4369 avis) Donnez votre avis !

Cisco Webex - Présentation

Description du logiciel Cisco Webex

- Mettez tout le monde sur la même page
Partagez tout ce que vous voyez sur votre ordinateur avec tout le monde pendant la réunion. Ils n'ont pas besoin d'un compte WebEx pour voir ce que vous voyez.

- Collaborez en temps réel
Utilisez votre tableau blanc, vos notes, vos outils d'annotations pour marquer des documents que vous partagez. Donnez les à tout le monde pendant la réunion et permettez aux autres de faire de même.

- Soyez plus proche de vos collaborateurs grâce aux conférences vidéos.

- Ne ratez plus aucun moment
Gardez une trace de toutes les décisions prises ou des conversations en enregistrant la réunion en un clic. Puis partagez la de façon sécurisée avec qui vous voulez.

- Rendez vos réunions en ligne mobiles
Vous pouvez, vous et vos collaborateurs, rejoindre une réunion depuis votre ordinateur portable, votre ordinateur de bureau, votre tablette ou votre mobile.

Cisco Webex - Présentation

Prix

À partir de
12,85 €/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Basique - Gratuit
- 3 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 8 - 19€ /mois/organisateur
- 8 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 25 - 38€ /mois/organisateur
- 25 personnes par réunion
- 9 licence
Premium 100 - 69€ /mois/organisateur
- 100 personnes par réunion
- 9 licence


Cisco Webex - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 4 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil
Langues
chinois (simplifié), chinois (traditionnel), anglais, français, allemand et 5 autres, italien, japonais, coréen, portugais, espagnol

Médias

When joining rooms, users can define whether they with to call in or be called
Users can initiate and join meetings
Multiple participants can be added to a meeting room
Screen sharing allows users to share information from their device
Video conferencing is supported
Cisco Webex offers native apps for Android and iOS
Users can view all of their upcoming scheduled meetings
Before screen sharing begins, Cisco Webex confirms that the user wants their screen to be seen
Vidéo de Cisco Webex Capture d'écran pour Cisco Webex : When joining rooms, users can define whether they with to call in or be called Capture d'écran pour Cisco Webex : Users can initiate and join meetings Capture d'écran pour Cisco Webex : Multiple participants can be added to a meeting room Capture d'écran pour Cisco Webex : Screen sharing allows users to share information from their device Capture d'écran pour Cisco Webex : Video conferencing is supported Capture d'écran pour Cisco Webex : Cisco Webex offers native apps for Android and iOS Capture d'écran pour Cisco Webex : Users can view all of their upcoming scheduled meetings Capture d'écran pour Cisco Webex : Before screen sharing begins, Cisco Webex confirms that the user wants their screen to be seen

Cisco Webex - Avis

Cisco Webex - Avis

Note globale
4,4
/
5
Excellent
2264

Très bien
1650

Moyen
380

Médiocre
64

Mauvais
11

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,3
Simplicité d'utilisation
4,2
Support client
4,2
90% des utilisateurs recommandent cette application
Oscar A.

Webex - Excellent for collaboration

In general I found it a very useful tool.
I mainly use the conference module, but the support module has given us very good results.
The extensions for browsers or for Outlook have been helpful, as well as the desktop application.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

User Friendly Collaboration Tool

Overall Webex has helped our organization meet with each other regardless of our location. It allows us to train new hires, schedule 1:1s with employees, or simply collaborate to bring out a project.


Traduire avec Google Translate
Steve B.

How the mighty have fallen

WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.


Traduire avec Google Translate
Vadiraja T.

One of the best, could be better

So far, the experience with the application is really good compared to other ones which I have used. So thanking the team for this and hope they still update it better than what it is today so it can reach the level which we expect from it in upcoming years.


Traduire avec Google Translate
Kevin H.

Teleconferencing software with an enterprise mindset

Overall, the product works well enough. The features and quality of the video and audio work well to the point that we can perform paid consultations and workshops with our members. The interface is straightforward and is used by all of our technical and nontechnical staff on a daily basis with great success.


Traduire avec Google Translate
Oscar A.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 11-50 employés
Traduire en français
Traduire en français

Webex - Excellent for collaboration

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 07/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

In general I found it a very useful tool.
I mainly use the conference module, but the support module has given us very good results.
The extensions for browsers or for Outlook have been helpful, as well as the desktop application.

Avantages

It is a very easy to use tool and compatible with several devices.
It allows us to collaborate from our cell phones or PC.
The fact that you can dial a number to join the conference gives you more frexibility to collaborate with third parties.
Security with passwords for meetings can be improved.
Serving for remote support is quite useful as well.

Inconvénients

The price could be a disadvantage compared to other software or similar app's.
I think it needs to have more flexible plans.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
Traduire en français
Traduire en français

User Friendly Collaboration Tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/08/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall Webex has helped our organization meet with each other regardless of our location. It allows us to train new hires, schedule 1:1s with employees, or simply collaborate to bring out a project.

Avantages

I have several favorites when it comes to Webex. I really like how you can schedule unique future meetings with recurring sessions and how you can also schedule ad-hoc meetings using your Personal Room. The use of the personal room is one of my favorites because you have your unique link that you can start whenever, or you can choose to not use your personal room and schedule meetings ahead.
I also like the new virtual background and blur features that were just released.

Inconvénients

Sometimes it uses up a lot of bandwidth... that's to be expected. However, it can cause overload when you are sharing webcam and perhaps doing a demo on a product. Of course that is relative to your OS, but it's one of the things that I notice specifically when I use Webex.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Steve B.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
Traduire en français
Traduire en français

How the mighty have fallen

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 08/09/2018
Provenance de l'avis : Capterra

WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.

Avantages

WebEx was the default leader in virtual meetings. Subsequent to its acquisition by Cisco, things got markedly better. The tool had broad integration with scheduling tools like Outlook, and the (relatively) recent addition of the ability to attend a meeting using only a browser is an added bonus for people who lack administrative rights on their PCs.

Inconvénients

With stiff competition from Microsoft's Skype for Business, the venerable GoToMeeting, and newer arrivals like Slack and Zoom, WebEx is now a choice amongst many. When WebEx works, it does so decently at best. It suffers from bandwidth issues, even with only two participants in the same building. Furthermore, if a large enterprise buys an account, they are given "dedicated" support. When the client recently kept crashing every time I joined a meeting, I called the WebEx support number. After a half hour, I was told I needed to be transferred to our company's dedicated support team, who (after an hour of not being able to fix my problem) said I needed to be transferred to Cisco. Their agents wanted me to roll back device drivers (that hadn't been updated in over three months) and even suggested I may need to reinstall my operating system! I told them I had no issues with any of the other tools I use daily (Hangouts, Slack, Zoom, Skype for Business) and that I could attend a WebEx meeting if I used a browser. The agents only knew how to read from a script, and still haven't solved my problem.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 3.0/10

Vadiraja T.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
Traduire en français
Traduire en français

One of the best, could be better

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 26/08/2020
Provenance de l'avis : Capterra

So far, the experience with the application is really good compared to other ones which I have used. So thanking the team for this and hope they still update it better than what it is today so it can reach the level which we expect from it in upcoming years.

Avantages

> The primary option which I liked really in this software is connectivity from other sources like mobile phone or other for audio connections which helped me a lot whenever I was stuck in the less internet connection speed.
> Webex is so far the best one I have ever seen where the speed and ease of use is on the stake here. The ease of use as I mentioned really applies to this since as soon as the connection has been done, the options to join the meeting and the security it applies to the meeting is the one I like the most.
> Other than that, the speed as mentioned before, even in the low internet speeds, the lack of any lag makes this application the most I used ever.

Inconvénients

There is really less things which I don't like about this software which is desktop application readiness. Whenever I always connect through the desktop application, sometimes it takes a lot of time to join the meeting which would result in some of the escalations which you can get in your professional life. I hope this would be made better in the upcoming versions.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Kevin H.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français
Traduire en français

Teleconferencing software with an enterprise mindset

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 25/08/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, the product works well enough. The features and quality of the video and audio work well to the point that we can perform paid consultations and workshops with our members. The interface is straightforward and is used by all of our technical and nontechnical staff on a daily basis with great success.

Avantages

The software is relatively easy to use and set up from both an administrator and user perspective. We have been using this software for around two years, and we have had success with 1-1 Meetings, group meetings, company-wide town hall meetings, and large workshops or other events involving people from both inside and outside of our organization. The integration with GSuite email and calendaring works great, and the ability to have personal rooms along with persistent rooms for invited guests has been a big feature for us, especially with everyone working from home. Finally, the integration with the RoomKit devices in our conference rooms has worked really well with bridging together on-premise and remote workers during meetings and other collaboration sessions.

Inconvénients

While there is a stand-alone application which can run all the time on your computer, I feel there is a fair amount of confusion as to if it should be used or to always simply rely on the web client for everything. Product features seem to lag significantly behind other solutions such as Microsoft Teams and Zoom, and I have found that WebEx is slower in connecting to meetings, and has lower video quality, than Zoom.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
8,1/10
Basé sur 4 369 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Cisco Webex - Prix

Cisco Webex - Prix

À partir de
12,85 €/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Basique - Gratuit
- 3 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 8 - 19€ /mois/organisateur
- 8 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 25 - 38€ /mois/organisateur
- 25 personnes par réunion
- 9 licence
Premium 100 - 69€ /mois/organisateur
- 100 personnes par réunion
- 9 licence

Basique - Gratuit
- 3 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 8 - 19€ /mois/organisateur
- 8 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 25 - 38€ /mois/organisateur
- 25 personnes par réunion
- 9 licence
Premium 100 - 69€ /mois/organisateur
- 100 personnes par réunion
- 9 licence

Rapport qualité-prix
4,2/5
Basé sur 4 369 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Cisco Webex - Fonctionnalités

Cisco Webex - Fonctionnalités

API
Chat
Conférences
Conférences vidéo
Enregistrement des appels
Gestion de la communication
Gestion des contacts
Identification de l'appelant
Intégration CRM
Intégration de tiers
Messagerie instantanée
Messagerie vocale
Notifications automatiques
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Routage des appels
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des appels
Tableau de bord d'activités
Transfert d’appel
Fonctionnalités
4,3/5
Basé sur 4 369 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Plus d'informations sur Cisco Webex

Plus d'informations sur Cisco Webex

Avantages

Connectez vous avec n'importe qui, n'importe quand, n'importe où.

Cisco Webex - FAQ

Cisco Webex - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cisco Webex.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Cisco Webex ?

Types de licences disponibles pour Cisco Webex :

À partir de: 12,85 €/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Basique - Gratuit - 3 personnes par réunion - 1 licence Premium 8 - 19€ /mois/organisateur - 8 personnes par réunion - 1 licence Premium 25 - 38€ /mois/organisateur - 25 personnes par réunion - 9 licence Premium 100 - 69€ /mois/organisateur - 100 personnes par réunion - 9 licence

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Cisco Webex ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Cisco Webex.

Q. Qui utilise Cisco Webex ?

Utilisateurs habituels du logiciel Cisco Webex :

PME, Grandes entreprises, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Cisco Webex est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Cisco Webex est disponible :

chinois (simplifié), chinois (traditionnel), anglais, français, allemand, italien, japonais, coréen, portugais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Cisco Webex ?

Types de licences disponibles pour Cisco Webex:

Gratuit, Abonnement

Q. Cisco Webex prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Cisco Webex :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Cisco Webex peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Cisco Webex :

Act-On, Astea Alliance, Bitium, Docebo, Dropbox Business, ExpertusONE, Paradiso LMS, SharpSpring, eFront, eTrigue

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Cisco Webex ?

Ressources d'aide disponibles pour Cisco Webex :

Support en ligne, FAQ, Tutoriels vidéo, Base de connaissances