Cisco Webex

Conférence web, conférence vidéo, partage de bureau

4,4 /5 (4729 avis) Donnez votre avis !

Cisco Webex - Présentation

Description du logiciel Cisco Webex

- Mettez tout le monde sur la même page
Partagez tout ce que vous voyez sur votre ordinateur avec tout le monde pendant la réunion. Ils n'ont pas besoin d'un compte WebEx pour voir ce que vous voyez.

- Collaborez en temps réel
Utilisez votre tableau blanc, vos notes, vos outils d'annotations pour marquer des documents que vous partagez. Donnez les à tout le monde pendant la réunion et permettez aux autres de faire de même.

- Soyez plus proche de vos collaborateurs grâce aux conférences vidéos.

- Ne ratez plus aucun moment
Gardez une trace de toutes les décisions prises ou des conversations en enregistrant la réunion en un clic. Puis partagez la de façon sécurisée avec qui vous voulez.

- Rendez vos réunions en ligne mobiles
Vous pouvez, vous et vos collaborateurs, rejoindre une réunion depuis votre ordinateur portable, votre ordinateur de bureau, votre tablette ou votre mobile.

Cisco Webex - Présentation

Prix

À partir de
12,85 €/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Basique - Gratuit
- 3 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 8 - 19€ /mois/organisateur
- 8 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 25 - 38€ /mois/organisateur
- 25 personnes par réunion
- 9 licence
Premium 100 - 69€ /mois/organisateur
- 100 personnes par réunion
- 9 licence


Cisco Webex - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 4 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil
Langues
allemand, anglais, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), coréen et 5 autres, espagnol, français, italien, japonais, portugais

Médias

Users can initiate and join meetings
Video conferencing is supported
Multiple participants can be added to a meeting room
When joining rooms, users can define whether they with to call in or be called
Cisco Webex offers native apps for Android and iOS
Users can view all of their upcoming scheduled meetings
Screen sharing allows users to share information from their device
Before screen sharing begins, Cisco Webex confirms that the user wants their screen to be seen
Vidéo de Cisco Webex Capture d'écran pour Cisco Webex : Users can initiate and join meetings Capture d'écran pour Cisco Webex : Video conferencing is supported Capture d'écran pour Cisco Webex : Multiple participants can be added to a meeting room Capture d'écran pour Cisco Webex : When joining rooms, users can define whether they with to call in or be called Capture d'écran pour Cisco Webex : Cisco Webex offers native apps for Android and iOS Capture d'écran pour Cisco Webex : Users can view all of their upcoming scheduled meetings Capture d'écran pour Cisco Webex : Screen sharing allows users to share information from their device Capture d'écran pour Cisco Webex : Before screen sharing begins, Cisco Webex confirms that the user wants their screen to be seen

Cisco Webex - Avis

Cisco Webex - Avis

Note globale
4,4
/
5
Excellent
2437

Très bien
1798

Moyen
416

Médiocre
66

Mauvais
12

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4,3
Simplicité d'utilisation
4,2
Support client
4,2
90% des utilisateurs recommandent cette application
Martin yvan M.

Indispensable


Nelson kipchirchir S.

An awesome online meeting tool!


Traduire avec Google Translate
Aki D.

Cisco WebEx Meeting Huge Improvement

Eight months ago, I would not recommend WebEx Meeting.

But now, November 2020, WebEx Meeting is definitely a different one, and is already at par, if not exceeded Zoom as the standard for virtual meetings.


Traduire avec Google Translate
Steve B.

How the mighty have fallen

WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.


Traduire avec Google Translate
Rebekah M.

No better way to deploy tech support

Skype and Zoom have monopolized a lot of the solutions that Cisco Webex neatly includes, but I believe Cisco Webex to be far and away their superior in true screen-sharing (rather than just presenting it projector-style). Use it for tasks like tech support with companies who you would otherwise contact on the telephone, and you will find the task much, much less frustrating.


Traduire avec Google Translate
Martin yvan M.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 201-500 employés

Indispensable

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
Publié le 14/11/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Sa fonctionnalité de visioconférence pour discuter avec plusieurs personnes à la fois et partager du contenu pendant la conférence. J'ai connu cisco webex pendant le confinement pour mes études universitaires

Inconvénients

Il ya parfois le difficultés de connectivité

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Nelson kipchirchir S.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français
Traduire en français

An awesome online meeting tool!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 21/10/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

No too many logins needed just a meeting link, one click, and boom! you join the meeting
The application provides a very clear audio and video quality.
The number of people it can accommodate in meetings awesome.
The meeting still goes on even if the host disconnects or has internet connectivity problems.
The android phone application is very stable and anyone with a good phone can use it.
A good tool for conducting interviews online as it provides additional functionalities like a lobby and also meeting locking.

Inconvénients

The pricing is slightly higher for individuals with a low budget. They should look into that
It also needs a very stable internet bandwidth.
I did not like the idea of using voice over the internet while using mobile phones. It also proved a difficulty for people who have no complete understanding of users to use the app on a mobile phone.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Aki D.
Secteur d'activité: Produits chimiques
Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
Traduire en français
Traduire en français

Cisco WebEx Meeting Huge Improvement

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/11/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Eight months ago, I would not recommend WebEx Meeting.

But now, November 2020, WebEx Meeting is definitely a different one, and is already at par, if not exceeded Zoom as the standard for virtual meetings.

Avantages

The Pros: As Zoom has been the standard of virtual meeting since pandemic, WebEx meeting has quickly improved from their lackluster features 8 months ago, to almost Zoom. Our company has been using WebEx as standard virtual conference platform. It used to be very buggy and laggy and having audio and video performance issues.

Now, it's one click audio and video integrated in internet. No need to dial separately using phone call. I like the GUI now as it is more intuitive than before. I like the mobile connectivity and the capability to do breakout rooms and mute everyone without unmuting themselves.

AI features are also great. Now they've introduced background noise suppression, so I do not need a third party software like Krisp.

We also like the introduction of cohosting to give some assistance to the host of the meeting.

Overall, we are enjoying the use of WebEx Meeting unlike previously.

Inconvénients

Although WebEx Meetings has improved a lot, there are still a few features not working properly.

1. Virtual Background in video eats a lot of computer memory and sometimes causing laptop to freeze.
2. The breakout rooms do not have advance assignments yet, so imagine you have 500 attendees and you have to break them up manually.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Steve B.
Secteur d'activité: Services financiers
Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
Traduire en français
Traduire en français

How the mighty have fallen

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 08/09/2018
Provenance de l'avis : Capterra

WebEx used to be great software. Now it is mediocre software that is overpriced and underfeatured. Asking a question on a Cisco forum about WebEx has the moderator close your question and redirect you to a WebEx site. WebEx is past its prime, and it shows in the lack of revolutionary or even maintenance features in the WebEx client. Nearly any other choice will be cheaper and offer a better experience to users.

Avantages

WebEx was the default leader in virtual meetings. Subsequent to its acquisition by Cisco, things got markedly better. The tool had broad integration with scheduling tools like Outlook, and the (relatively) recent addition of the ability to attend a meeting using only a browser is an added bonus for people who lack administrative rights on their PCs.

Inconvénients

With stiff competition from Microsoft's Skype for Business, the venerable GoToMeeting, and newer arrivals like Slack and Zoom, WebEx is now a choice amongst many. When WebEx works, it does so decently at best. It suffers from bandwidth issues, even with only two participants in the same building. Furthermore, if a large enterprise buys an account, they are given "dedicated" support. When the client recently kept crashing every time I joined a meeting, I called the WebEx support number. After a half hour, I was told I needed to be transferred to our company's dedicated support team, who (after an hour of not being able to fix my problem) said I needed to be transferred to Cisco. Their agents wanted me to roll back device drivers (that hadn't been updated in over three months) and even suggested I may need to reinstall my operating system! I told them I had no issues with any of the other tools I use daily (Hangouts, Slack, Zoom, Skype for Business) and that I could attend a WebEx meeting if I used a browser. The agents only knew how to read from a script, and still haven't solved my problem.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 3.0/10

Rebekah M.
Secteur d'activité: Assurance
Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
Traduire en français
Traduire en français

No better way to deploy tech support

Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
Publié le 22/12/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Skype and Zoom have monopolized a lot of the solutions that Cisco Webex neatly includes, but I believe Cisco Webex to be far and away their superior in true screen-sharing (rather than just presenting it projector-style). Use it for tasks like tech support with companies who you would otherwise contact on the telephone, and you will find the task much, much less frustrating.

Avantages

The product is straightforward in use and not difficult to learn; plus, it is so quickly accessible from a cold start. That combined with the comprehensive screen-sharing feature makes it absolutely perfect to perform tech support. In my position at an advertising agency, we used this software nearly every time we had to use a particular, very touchy, media planning tool. We would pop open this software, accept access to our computers from the tech support we called, and get everything fixed within mere minutes. That was a godsend, let me tell you.

Inconvénients

While I found it straightforward to use, not all may (I say this as a younger professional who pleasantly surprised a long-term user in tech support, who was used to clients taking longer to follow their instructions). The other little con I found was a lack of some integration, although I may have simply missed opportunities that exist; while the program opened quickly and was always ready, I found myself searching through my computer for it on more than one occasion due to lack of app integration or with browsers.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,1/10
Basé sur 4 729 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Cisco Webex - Prix

Cisco Webex - Prix

À partir de
12,85 €/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Basique - Gratuit
- 3 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 8 - 19€ /mois/organisateur
- 8 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 25 - 38€ /mois/organisateur
- 25 personnes par réunion
- 9 licence
Premium 100 - 69€ /mois/organisateur
- 100 personnes par réunion
- 9 licence

Basique - Gratuit
- 3 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 8 - 19€ /mois/organisateur
- 8 personnes par réunion
- 1 licence
Premium 25 - 38€ /mois/organisateur
- 25 personnes par réunion
- 9 licence
Premium 100 - 69€ /mois/organisateur
- 100 personnes par réunion
- 9 licence

Rapport qualité-prix
4,2/5
Basé sur 4 729 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Cisco Webex - Fonctionnalités

Cisco Webex - Fonctionnalités

API
Chat
Conférences
Conférences vidéo
Enregistrement des appels
Gestion de la communication
Gestion des contacts
Identification de l'appelant
Intégration CRM
Intégration de tiers
Messagerie instantanée
Messagerie vocale
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Routage des appels
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des appels
Tableau de bord d'activités
Transfert d’appel
Fonctionnalités
4,3/5
Basé sur 4 729 avis utilisateurs
Comparatif des alternatives : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Plus d'informations sur Cisco Webex

Plus d'informations sur Cisco Webex

Avantages

Connectez vous avec n'importe qui, n'importe quand, n'importe où.

Cisco Webex - FAQ

Cisco Webex - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cisco Webex.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Cisco Webex ?

Types de licences disponibles pour Cisco Webex :

À partir de: 12,85 €/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Basique - Gratuit - 3 personnes par réunion - 1 licence Premium 8 - 19€ /mois/organisateur - 8 personnes par réunion - 1 licence Premium 25 - 38€ /mois/organisateur - 25 personnes par réunion - 9 licence Premium 100 - 69€ /mois/organisateur - 100 personnes par réunion - 9 licence

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Cisco Webex ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Cisco Webex.

Q. Qui utilise Cisco Webex ?

Utilisateurs habituels du logiciel Cisco Webex :

PME, Grandes entreprises, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Cisco Webex est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Cisco Webex est disponible :

allemand, anglais, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), coréen, espagnol, français, italien, japonais, portugais

Q. Cisco Webex prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Cisco Webex :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Cisco Webex peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Cisco Webex :

Act-On, Astea Alliance, Bitium, Docebo, Dropbox Business, ExpertusONE, Paradiso LMS, SharpSpring, eFront, eTrigue

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Cisco Webex ?

Ressources d'aide disponibles pour Cisco Webex :

Support en ligne, FAQ, Tutoriels vidéo, Base de connaissances