FieldEdge

Un logiciel de maintenance sur site pour les entreprises de services à domicile.

En savoir plus sur FieldEdge

FieldEdge est un logiciel de gestion des interventions majeur pour les entrepreneurs des secteurs des interventions, y compris le CVC, la plomberie, l'électricité, etc. Le programme web est accessible au bureau et en interventions, ce qui signifie que vous êtes en mesure de gérer votre entreprise en déplacement.

Le tableau de répartition permet au personnel de bureau de gagner environ 20 heures de travail chaque semaine en affectant des ordres de travail selon l'ensemble des compétences d'un technicien et son emplacement prévu au moment de la mission. FieldEdge aide également à automatiser le processus de facturation et élimine les doublons grâce à l'intégration transparente à QuickBooks.

Avec FieldEdge, les techniciens peuvent accéder à leurs articles, tâches, services et matériaux en déplacement via l'application mobile afin qu'ils ne soient jamais obligés d'appeler le bureau. Les listes de prix personnalisables de l'application offrent aux techniciens la possibilité de présenter différentes options aux clients, générant ainsi des revenus potentiels supplémentaires et des montants plus élevés. FieldEdge est également compatible iPad.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à FieldEdge

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, France, États-Unis

Langues

anglais

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à FieldEdge

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour FieldEdge : 69

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Assemblage préconstruit
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Champs personnalisables
  • Coût des tâches
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Estimation des coûts
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour entrepreneurs
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance préventive
  • Messagerie SMS
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Portail client
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour le secteur de la plomberie
  • Pour les serruriers
  • Pour sous-traitants en commerce/électr. industrielle
  • Programmation des tâches
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Saisie de signature mobile
  • Sauvegarde automatique
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des interactions
  • Suivi des tâches
  • Suivi des équipements
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités
  • Taux de travail
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements

Alternatives

ServiceTitan

4,4
Alternative n° 1 à FieldEdge
ServiceTitan est une solution cloud de gestion des interventions conçue pour les entreprises de services d'électricité,...

Housecall Pro

4,7
Alternative n° 2 à FieldEdge
Découvrez la manière dont cette solution peut vous aider à développer votre entreprise dès aujourd'hui : appelez...

Service Fusion

4,4
Alternative n° 3 à FieldEdge
Service Fusion est un logiciel de gestion des interventions basé sur le cloud qui permet de connecter le personnel du...

ServiceM8

4,7
Alternative n° 4 à FieldEdge
ServiceM8 est une solution cloud qui aide les entreprises de maintenance sur site à gérer leur activité. ServiceM8...

Avis

Note globale

4,3 /5
(280)
Rapport qualité-prix
4,0/5
Fonctionnalités
4,0/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,5/5

Vous avez déjà FieldEdge ?

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5 avis affichés sur 280
Devon B.
Note globale
  • Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
  • Taille de l'entreprise : 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great Customer Service

Publié le 04/08/2020

Avantages

This product did not answer all of our answers, but FieldEdge was always willing to help! They made sure our needs and concerns were their needs and concerns. Their customer service is excellent!

Inconvénients

They are continually adding features so many features we needed at the beginning they did not have. They now do!

Alternatives envisagées 

S2K Vision

Pourquoi choisir FieldEdge 

The system was clunky. They also continued to want more and more money in order to get the system to work for us. It definitely did not meet our needs.

Pourquoi passer à FieldEdge

User interface ease of use customer service willingness to find ways to make it work for our company
Irene T.
Note globale
  • Secteur d'activité : Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Highly customizable - Field Edge, hands down, is the best out there

Publié le 13/04/2022

Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our...

Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our Customer Success Manager, has been great to work with. He responds quickly, is very hands on, and is overly dedicated to our team.

Avantages

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division

Inconvénients

It would be useful if the reports could be generated in all formats

Alternatives envisagées 

Housecall Pro et ServiceTitan

Pourquoi choisir FieldEdge 

Outdated features

Logiciel antérieur 

Smart Service

Pourquoi passer à FieldEdge

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division. It's an all-in-one solution program
James S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Not user friendly

Publié le 17/05/2022

Tech support was terrible. The implementation took forever. I was not delivered what was promised....

Tech support was terrible. The implementation took forever. I was not delivered what was promised. Now trying to get our of the service agreement from which they are not allowing.

Avantages

Quick books integration works adequately.

Inconvénients

Completely not user friendly. Tried several times to work out some of the bugs. Difficult to schedule from mobile app. Was promised flat rate pricing, ended up with old pricing pulled off quickbooks. Pretty much useles.

Alternatives envisagées 

Service Fusion

Pourquoi choisir FieldEdge 

Needed a program that was user friendly and integrated with quickbooks.

Logiciel antérieur 

SmartServ
Dan O.
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Helps manage, organize, and grow your service business.

Publié le 14/04/2021

I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and...

I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and know their application well. Although implementation took some time and we still are improving our data set, we are glad that we selected to use FieldEdge as our SMS (Service Management Software). It truly brought our company from where we were to the next level. We are now a more consistent, more efficient, and more profitable company. If you do select FieldEdge to help your company, my one piece of sage advice is to spend time building out your pricebook for your Field Service Technicians. Adding photos, detailed descriptions, and the like will help them select the right part for the job and help you make sure you are billing the customer for the right part,.....etc.... etc....

Avantages

FieldEdge has been instrumental in helping our business automate so many of the daily tasks of operating our service business. From tracking how marketing works, setting up new service calls through our dispatcher, informing our techs where and when they need to be at jobs, invoicing, quoting, historical work completed, and even uploading photos. By in large, FieldEdge has the service process covered and help companies that use it, become better at communicating with customers, employees, and management. I have been impressed with most every feature that they offer. The one feature which I think has helped us grow the most is the use of packages. A package is a grouping of items that are typically sold together. These packages have the individual items used to create the package as invisible to the consumer and a blank freeform data field to explain what the package is. The use of packages has grown our average sales ticket and improved the efficiency of our technicians. Customer love that they get detailed written invoices and quotes promptly emailed to them. Dispatchers love see where the techs are in the day so they can squeeze in an extra service call or two. From an owner and management side of things, I sincerely appreciate how this tool helps customer, dispatcher(s), field service technicians, and our management to all work together.

Inconvénients

Can't really think of any major cons. There are some "Wish-List" items which I have for fine tuning the software, but they are minor disadvantages. One such example is the history of customer interactions. It is visible on the mobile application, but it isn't easily viewed. For example, it may say that we had an invoices in May 2016, September 2017, February 2019, and July 2020. To find if a customer purchased a widget from us, we have to review each invoice to "hunt" for the widget and when or if it was sold by us.

Alternatives envisagées 

ServiceTitan et ServiceM8

Pourquoi choisir FieldEdge 

To better manage more technicians and to improve our customer communications. FieldEdge certainly did this.

Pourquoi passer à FieldEdge

Our buying process was longer than it should of been. I demo'ed some 5 or 6 different software apps looking for the right fit. Some did better than other in some areas than others. However, despite FieldEdge being a more expensive tool than some, we decided to use FieldEdge because it was a better tool than anything else we saw. As a plumbing contractor, we rely on tools to do almost any job. And my experience with cheap tools is that they may kinda work, but they new perform like you want them to and they often fail you when it is critical. So by in large, we invest in better tools for our plumbers to use. So when it came down to which tool to use to manage of Field Service, it just made sense to buy the best tool available. And from my research, FieldEdge was that best tool available.

Réponse de FieldEdge

Hi Dan - WOW! Thank you so much for this thorough and glowing review! We love hearing how FieldEdge helps businesses like yours grow. We work hard to meet expectations, and we're so glad to learn that we hit the mark for you. Our teams will be so happy to hear the feedback you've shared. Thanks again!

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

FieldEdge great for small to medium sized companies

Publié le 22/11/2019

Fieldedge helped streamline our company and operations substantially from our paper invoice and...

Fieldedge helped streamline our company and operations substantially from our paper invoice and reporting previously. The basic functions were easy enough to train someone on in a day. Some of the more integral functions were a bit confusing and required technical help. The technical help for fieldedge is outstanding.

Avantages

Ease of learning curve on basic functions was very manageable
scheduling is straightforward and can be accomplished with a few simple clicks
researching a customers history is an integrated tool and very easy to navigate

Inconvénients

Overall the software seems a bit dated
some features and functions many new estimating/scheduling software packages are implementing are not included such as text notifications for customers.

Réponse de FieldEdge

Thank you for providing your feedback, we always appreciate our customers letting us know how we can further help them! If you contact your Customer Success Manager they will be more than happy help you troubleshoot this issue.

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FieldEdge - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur FieldEdge.

Types de licences disponibles pour FieldEdge :

  • À partir de :
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel FieldEdge :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles FieldEdge est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par FieldEdge :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à FieldEdge :

Argotrak, Clearent, DocuSign, Mailchimp, Podium, QuickBooks Online Advanced, ReviewBuzz, Sage Intacct, Twilio

Ressources d'aide disponibles pour FieldEdge :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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