Facilities Management eXpress (FMX)

Logiciel de gestion des installations basé sur le cloud

4,7 /5 (354 avis) Donnez votre avis !

Facilities Management eXpress (FMX) - Présentation

Description du logiciel Facilities Management eXpress (FMX)

Facilities Management eXpress (FMX) est une solution de gestion des installations et de la maintenance basée sur le cloud. Elle est conçue pour une utilisation dans les écoles, la gestion des biens, les gouvernements, les organisations religieuses, la fabrication, etc. FMX comprend des fonctions de gestion des ordres de travail, de maintenance préventive, de planification d'événements, de gestion des stocks et des actifs, de gestion des bons de commande, de reporting, de création de cas d'assistance technologique et de planification des véhicules.

FMX offre à tous les membres de l'organisation la possibilité de soumettre des ordres de travail, des requêtes d'événement et des cas d'assistance technologique. La solution s'assure que les gestionnaires d'installations disposent toujours des informations nécessaires pour répondre à ces requêtes en demandant aux occupants d'inclure certaines informations afin de pouvoir soumettre une demande. Ils peuvent attribuer des ordres de travail à des membres spécifiques du personnel ou indiquer que les tâches sont externalisées vers des agences externes. Les occupants peuvent recevoir des notifications par e-mail et par SMS concernant le statut de leurs requêtes et leur date de résolution.

FMX permet également aux organisations de planifier des installations et des actifs, ainsi qu'une maintenance préventive, sans avoir à se soucier de la double réservation. L'interface glisser-déposer aide à reprogrammer facilement des événements et des tâches planifiés. Le personnel des installations est automatiquement averti de la prochaine maintenance prévue. Les gestionnaires d'installations peuvent aussi définir les heures de fonctionnement de chacun de leurs bâtiments dans FMX et spécifier les processus d'approbation des requêtes soumises pendant ou en dehors de ces heures.

Facilities Management eXpress (FMX) - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Facilities Management eXpress (FMX) - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Europe, Allemagne, Amérique latine et 4 autres, Mexique, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : With FMX, users can schedule events, facilities, assets, and maintenance in a single calendar to prevent double booking
Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : With FMX, users can schedule events, facilities, assets, and maintenance in a single calendar to prevent double booking Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : All organization members can submit maintenance requests through FMX Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : FMX notifies users of submitted requests, which can then be assigned to specific staff members Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : Organizations can add unlimited users to FMX with no extra charge. Users can include facilities staff, building occupants, even third-party vendors Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : FMX automatically sends users email reminders for upcoming maintenance Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : Users can access FMX on the go through any mobile device Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : Users can also submit requests in FMX for event, asset and facility scheduling Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : Equipment and inventory can be added into FMX, with their own unique QR barcodes, for tracking maintenance history and inventory quantities Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : FMX’s interactive reports and pre-built dashboards help users gain insight into their operations and budget. Capture d'écran pour Facilities Management eXpress (FMX) : FMX also allows users to add custom fields to maintenance requests, planned maintenance, equipment records, and more

Facilities Management eXpress (FMX) - Avis

Facilities Management eXpress (FMX) - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
262

Très bien
85

Moyen
6

Médiocre
1

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
4,7
Support client
4,9
98% des utilisateurs recommandent cette application
Patrick G.

FMX is a great solution for us

Very pleased with the system and it's a great value for the money.


Traduire avec Google Translate
Fred H.

Perfect for K-12 Public Schools


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Susan B.

I'm usually the person initiating all facilities requests from our organization.

It makes it very easy for staff at different locations to alert me to facilities issues, and to follow along to know where we stand on resolving the issue.


Traduire avec Google Translate
Lisa K.

Greatest People Ever to work with!

The FMX staff are probably the most helpful people I've ever worked with. They answer often within the hour of an emailed request and many times the reply comes even faster than that. They try to cater to our every need within their ability and then, like I mentioned above, when the program cannot do what we need, they find another way. Best customer service every.


Traduire avec Google Translate
Damon G.

Game Changer

FMX has changed how we do maintenance. As we began our maintenance team for the franchise our maintenance tasks were verbal with no records of work completed or cost or man-hours. Now we are able to track all of the above and more. We are now able to track inventory, use reports to gather analytical metrics to aid in decision making processes, and track man hours identifying workload and balance of assignments.


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Patrick G.
Secteur d'activité: Comptabilité
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

FMX is a great solution for us

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 04/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Very pleased with the system and it's a great value for the money.

Avantages

All in one system, Tech Support requests, Building Maintenance Requests, Calendaring all in one place makes it easy for the end user to navigate and our team members to keep track of everything.

Inconvénients

I wish we had more control of some of the fields and could label them with our internal lingo.

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Réponse de Facilities Management eXpress

Hi Patrick!

Thanks for taking the time to write a review! It's great to hear that you're a fan of FMX and that it's working well for Rowland Hall. Your feedback helps us discover new opportunities to improve our product and make sure you have the best possible experience.

Please do not hesitate to reach out with any questions and/or feature requests at any time. We are always happy and ready to assist!

Thanks again for writing this wonderful review, and for being such a loyal customer! We look forward to continuing to work and grow with you!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Fred H.
Secteur d'activité: Enseignement primaire et secondaire
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

Perfect for K-12 Public Schools

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 11/12/2019
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

K-12 Public School Departmental Supervisors typically have multiple, disparate systems for Technology, Maintenance, Grounds, Transportation, Facilities Reservations, and inventory. FMX brings all of this together in one easy-to-use portal.

Inconvénients

There doesn't really appear to be any cons, especially considering the experience I've had setting up and configuring other helpdesk portals.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Susan B.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

I'm usually the person initiating all facilities requests from our organization.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 22/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

It makes it very easy for staff at different locations to alert me to facilities issues, and to follow along to know where we stand on resolving the issue.

Avantages

It's very easy to use, I don't have to do much education with staff to teach them how to use it. I really like that you're able to add someone as a follower to a request, too.

Inconvénients

I wish I could search requests by the person who put them in, or see the name of the person who put the request in next to the request itself. We also don't really use the cost or hours options, so It would be useful to hide those and better customize the lists of requests.

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Réponse de Facilities Management eXpress

Hi Susan!

Thank you for taking the time to write a review for FMX! We are thrilled that you find FMX extremely user friendly!

In your review you mentioned wanting to search requests by the person who created them, as well as be able to hide cost and worker hours. We would be happy to show you how to do this! We will be emailing you shortly to discuss this further!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Lisa K.
Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Greatest People Ever to work with!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 28/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The FMX staff are probably the most helpful people I've ever worked with. They answer often within the hour of an emailed request and many times the reply comes even faster than that. They try to cater to our every need within their ability and then, like I mentioned above, when the program cannot do what we need, they find another way. Best customer service every.

Avantages

It is customize-able. Almost everything I asked FMX folks to do was doable. Other scheduling software we looked at either said they'd charge more for every change or special accommodation or that they just didn't offer it.

Inconvénients

The reports. They list multiple room bookings to say, "this room plus 6 others". This was rectified by FMX creating an Excel file that would extrapolate those as that is the report we need. SO, FMX reports wont' do it but FMX created a work around for me that works just fine. The other least liked thing is that I cannot have different times in one booking. If it's a multi day or many time slots event I have to create multiple bookings and if there are special notes about one particular room in that multi room event, I cannot add those notes to just that one room.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Damon G.
Secteur d'activité: Restaurants
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Game Changer

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 14/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

FMX has changed how we do maintenance. As we began our maintenance team for the franchise our maintenance tasks were verbal with no records of work completed or cost or man-hours. Now we are able to track all of the above and more. We are now able to track inventory, use reports to gather analytical metrics to aid in decision making processes, and track man hours identifying workload and balance of assignments.

Avantages

The pros of this software is that it is easy to use. It can be customized to use primarily drop down choices that help to ensure that entries are clear and easily understood. Customer support is fast and thorough. The reports convey viable information to use in making business decisions such as workload, lifecycle maintenance, cost per repair, and identification of top 10 problem pieces of equipment. The list of pros is very extensive.

Inconvénients

If I had to identify a con it would be the import feature. On rare occasions it will freeze during an upload and I would cancel and restart the upload, once the new upload completed it would not allow the work order to be closed due to pending upload. You would then have to close the window and start over.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,2/10
Basé sur 354 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Facilities Management eXpress (FMX) - Prix

Facilities Management eXpress (FMX) - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,7/5
Basé sur 354 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Facilities Management eXpress (FMX) - Fonctionnalités

Facilities Management eXpress (FMX) - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 354 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Facilities Management eXpress (FMX) - FAQ

Facilities Management eXpress (FMX) - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Facilities Management eXpress (FMX).

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Facilities Management eXpress (FMX) ?

Types de licences disponibles pour Facilities Management eXpress (FMX) :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Facilities Management eXpress (FMX) ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Facilities Management eXpress (FMX).

Q. Qui utilise Facilities Management eXpress (FMX) ?

Utilisateurs habituels du logiciel Facilities Management eXpress (FMX) :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Facilities Management eXpress (FMX) est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Facilities Management eXpress (FMX) est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Facilities Management eXpress (FMX) ?

Types de licences disponibles pour Facilities Management eXpress (FMX):

Abonnement

Q. Facilities Management eXpress (FMX) prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Facilities Management eXpress (FMX).

Q. Avec quelles applications Facilities Management eXpress (FMX) peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Facilities Management eXpress (FMX) :

Google Calendar, Microsoft Excel, Microsoft Outlook

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Facilities Management eXpress (FMX) ?

Ressources d'aide disponibles pour Facilities Management eXpress (FMX) :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo