En savoir plus sur EZOfficeInventory

EZOfficeInventory vous permet de gérer vos actifs et de contrôler facilement les stocks. Ce logiciel propose des outils pour surveiller l'intégralité du cycle de vie des actifs, ce qui vous permet de créer des bons de commande, de rédiger des cas d'assistance et de gérer efficacement les fournisseurs. Créez des étiquettes personnalisées et utilisez cette application mobile pour numériser facilement des codes-barres et des codes QR. Une intégration RFID est également proposée pour réduire encore plus rapidement les délais de traitement.

Ce logiciel de gestion des actifs propose une gestion simple de l'amortissement, des audits basés sur des analyses et des rapports exploitables qui vous aident à prendre des décisions commerciales éclairées. Les historiques de localisation et de possession facilitent le suivi de grandes quantités d'actifs. Les modules d'intégration et de gestion des bons de travail Zendesk permettent de centraliser toutes les activités liées à vos actifs. Vous pouvez même définir des champs personnalisés et des notifications pour une expérience de gestion des actifs parfaitement adaptée à vos besoins !

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie

Langues

anglais

Images

Dashboard
Asset list view
Asset grid view
Designing labels for assets
Locations
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Vidéo de EZOfficeInventory
Vidéo de EZOfficeInventory
Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Dashboard Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Asset list view Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Asset grid view Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Designing labels for assets Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Locations

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour EZOfficeInventory : 75

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes par e-mail
  • Audit
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Calcul de la dépréciation
  • Catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Connexion sécurisée
  • Contrôle d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Entretien des équipements
  • Facturation
  • Fonctionnalité de recherche
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de rôle
  • Gestion des achats
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contrats
  • Gestion des demandes
  • Gestion des documents
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des modèles
  • Gestion des mots de passe
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des ressources
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Génération de codes-barres
  • Hiérarchisation
  • Importation de données
  • Importation et exportation de données
  • Impression de codes-barres
  • Intégration de tiers
  • Intégration des applications
  • Lecture de codes-barres
  • Marquage
  • Modèles de documents
  • Notifications en temps réel
  • Notifications par e-mail
  • Numérisation RFID
  • Piste d'audit
  • Planification de la maintenance
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge des codes-barres
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Rapports ad hoc
  • Rapports personnalisables
  • Réceptions
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'amortissement
  • Suivi de l'historique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des ressources matérielles
  • Suivi des réparations
  • Suivi des statuts
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Tâches récurrentes
  • Étiquetage

Alternatives

eFACiLiTY

4
Alternative n° 1 à EZOfficeInventory
eFACiLiTY est un système web d'IWMS destiné aux entreprises de toutes tailles. Il automatise les opérations...

ServiceTitan

4,5
Alternative n° 2 à EZOfficeInventory
ServiceTitan est une solution cloud de gestion des interventions conçue pour les entreprises de services d'électricité,...

Loc8

3,7
Alternative n° 3 à EZOfficeInventory
Loc8 est une plateforme de gestion des tâches pour les petites entreprises. Facile à utiliser grâce aux éditions...

AroFlo

4,3
Alternative n° 4 à EZOfficeInventory
AroFlo est un système complet de gestion des tâches mobiles pour les secteurs de la maintenance sur site et du bâtiment...

Avis

Note globale

4,6 /5
(1 094)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,6/5

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Marvin B.
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

Publié le 11/05/2018

This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined,...

This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Avantages

It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Inconvénients

As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

Duane K.
Note globale
  • Secteur d'activité: Événementiel
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Ease of EZOFFICEInventory

Publié le 13/08/2020

My personal experience has been great. When speaking with potential clients, if they have certain...

My personal experience has been great. When speaking with potential clients, if they have certain preferences on equipment needs, I can easy access our inventory to see off we have that particular equipment instantly. It is just very easy to use. It's not clunky in any way.

Avantages

It's very user friendly software. Before selecting it, we looked at one other software. What we loved about it was the ability to customize it without having to call support for help. We are able to track all of our inventory via barcode no matter what project they are assigned to with ease, via online or mobile app.

Inconvénients

As soon as I have an answer I will update. We are very pleased with the software.

Réponse de EZOfficeInventory

Hi Duane, hope you are having a good day! Thank you for giving us the positive energy. If you ever feel like discussing anything related to the system and your workflow feel free to reach out to us. We will be happy to help.

George Y.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One of the better inventory systems I have used.

Publié le 13/01/2021

Avantages

The software is extremely easy to learn and use. My organization uses the software to keep track of all our of high value assets. EZOfficeInventory makes it easy for us to checkout and track who we have assigned our assets to and where they are. Entering our assets was extremely simple and I am very happy with the ability to customize the software to my requirements. The EZOfficeInventory support team is very knowledgeable and always quick to respond when the need for help arises.

Inconvénients

A con for me, which may be a pro for others, was that there are a plethora of options for customization. Some of the options are not clearly detailed in the knowledge base and lead to having to go through some trial and error to get some desired customization working. Besides this small con, the software works great.

Ashlee S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

As a new user who has never used similar software, I have many criticisms

Publié le 15/07/2020

Avantages

It is very helpful to be able to look up an asset by serial number, asset id, comments, etc.

Inconvénients

I find it difficult to process multiple assets at once. For example, when printing tags if the batch is not easily filtered it is difficult to get everything on one download. If I want to print various tags that have nothing in common to filter by then I will have to print each one individually. It has created a situation where a missed asset number will just be abandoned and left in the retired state indefinitely. The function of check in and out has also been abandoned by my company due to the limits on members that can be added as well as the difficulty of keeping up with who should be added or deleted. It has made more sense to note in the comments who has checked out an asset because its far easier to implement and manage. Another note, we have assets that are IT related and non-IT related. It would be very helpful to be able to separate these into groups that may be associated with the admin account related to each department.

Réponse de EZOfficeInventory

Hello Ashlee. Thank you for taking out the time to provide us detailed feedback. You can easily divide your IT and non IT assets on the basis of different groups and locations - the custom roles feature allows you to limit users to only their assigned groups which will in turn restrict non IT members from viewing your IT assets. There are multiple ways to pick assets from different pages but we would like to know more details as to how you are currently using it. We are currently evaluating checkouts against multiple people and we'd love to get your insights on it. We would like you to drop us an email at support@ezofficeinventory.com and your assigned solutions consultant will set up a call with you to configure your account in a way that you don't have to face these troubles again.

Namil S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great Product for managing Inventory for Mid to Large size organisation

Publié le 26/11/2020

Overall experience of using this software is highly satisfactory and very happy with it. Will...

Overall experience of using this software is highly satisfactory and very happy with it. Will recommend it to anyone looking for a similar software.

Avantages

I really like the Multiple Location inventory function. Also the statistics on the dashboard is helpful.

Inconvénients

The Recurring service is something I am a fan of.

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EZOfficeInventory - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur EZOfficeInventory.

Types de licences disponibles pour EZOfficeInventory :

  • À partir de: 35,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de EZOfficeInventory.

Utilisateurs habituels du logiciel EZOfficeInventory :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Langues dans lesquelles EZOfficeInventory est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par EZOfficeInventory :

Android, iPhone, iPad

Applications s'intégrant à EZOfficeInventory :

AuditShipment, Dropbox Business, Jira Service Management, Microsoft OneDrive, Okta, OneLogin, Zendesk, Zendesk

Ressources d'aide disponibles pour EZOfficeInventory :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Forum

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