EZOfficeInventory

Logiciel de suivi et de maintenance des biens

4,6 /5 (933 avis) Donnez votre avis !

EZOfficeInventory - Présentation

Description du logiciel EZOfficeInventory

EZOfficeInventory vous permet de gérer vos actifs et de contrôler facilement les stocks. Ce logiciel propose des outils pour surveiller l'intégralité du cycle de vie des actifs, ce qui vous permet de créer des bons de commande, de rédiger des cas d'assistance et de gérer efficacement les fournisseurs. Créez des étiquettes personnalisées et utilisez cette application mobile pour numériser facilement des codes-barres et des codes QR. Une intégration RFID est également proposée pour réduire encore plus rapidement les délais de traitement.

Ce logiciel de gestion des actifs propose une gestion simple de l'amortissement, des audits basés sur des analyses et des rapports exploitables qui vous aident à prendre des décisions commerciales éclairées. Les historiques de localisation et de possession facilitent le suivi de grandes quantités d'actifs. Les modules d'intégration et de gestion des bons de travail Zendesk permettent de centraliser toutes les activités liées à vos actifs. Vous pouvez même définir des champs personnalisés et des notifications pour une expérience de gestion des actifs parfaitement adaptée à vos besoins !

EZOfficeInventory - Présentation

Prix

À partir de
35,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

EZOfficeInventory - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Europe, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour EZOfficeInventory : EZOfficeInventory's dashboard
Capture d'écran pour EZOfficeInventory : EZOfficeInventory's dashboard Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Asset listings inside the software Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Thumbnails inside EZOffice Inventory Capture d'écran pour EZOfficeInventory : Designing labels for assets

EZOfficeInventory - Avis

EZOfficeInventory - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
643

Très bien
255

Moyen
29

Médiocre
5

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,7
96% des utilisateurs recommandent cette application
Marvin B.

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.


Traduire avec Google Translate
Joel A.

My Take on EZOfficeInventory for Colleges

I was the staff member who implemented and set up this system for our college and I work on the team that uses this software everyday. We have about 200 assets in our system and over 5000 users. We use this system to manage reservations and loans of tech hardware such as speaker systems and cameras. Overall the system has worked well for our needs but I can tell that is is not optimized for this use case. We love the customer support and the flexibility of this software.


Traduire avec Google Translate
Andrew B.

EZ Office is terrible

It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that when I search for an item, I see a list of thirty of the same item. Probably 25 of them are checked out at any given time. The only way to figure out which one is checked out is to click on each of them individually. Meaning I have to click on a couple dozen items before I can find the one that's checked out. It causes an unnecessary waste of time on a huge scale since every one of us using the system has to do this. And that's just the tip of the iceberg of issues with EZOffice... I can't even begin to imagine the amount of man-hours lost because we're forced to use this stupid system, and I suspect corruption in the purchasing process because someone getting kickbacks is the only logical explanation for the decision to buy this worthless product.


Traduire avec Google Translate
Jacob T.

Robust and simple for retail and ticketing, not so simple navigation.

I prefer EZoffice to other inventory tracking applications I've used in the past for its ease of use on the web and mobile, but the user interface needs some work.


Traduire avec Google Translate
Aldo C.

Review from EZOffice Inventory

my experience with EZOffice is excellent, comfortable and easy, can be used without experience in software to inventory


Traduire avec Google Translate
Marvin B.
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 11/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Avantages

It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Inconvénients

As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Joel A.
Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

My Take on EZOfficeInventory for Colleges

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 21/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I was the staff member who implemented and set up this system for our college and I work on the team that uses this software everyday. We have about 200 assets in our system and over 5000 users. We use this system to manage reservations and loans of tech hardware such as speaker systems and cameras. Overall the system has worked well for our needs but I can tell that is is not optimized for this use case. We love the customer support and the flexibility of this software.

Avantages

For our use case the most valuable feature is definitely the ability to pull user information from our existing LDAP system so we never have to worry about creating user profiles or authentication. We also love the "carts" module which saves us time when checking out multiple assets to the same student/staff member.

Inconvénients

It is frustrating that carts is not set up as part of the core of the software and is instead an add-on. This means certain features like sending alerts based on cart actions or seeing cart reservations along side single item reservations. I feel this is likely due to the fact that this system is designed for companies to manage their assets among staff, but we are implementing it as a service/customer lending system sort of like a library for tech hardware.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Andrew B.
Secteur d'activité: Médias de diffusion
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

EZ Office is terrible

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 29/01/2017
Provenance de l'avis : Capterra

It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that when I search for an item, I see a list of thirty of the same item. Probably 25 of them are checked out at any given time. The only way to figure out which one is checked out is to click on each of them individually. Meaning I have to click on a couple dozen items before I can find the one that's checked out. It causes an unnecessary waste of time on a huge scale since every one of us using the system has to do this. And that's just the tip of the iceberg of issues with EZOffice... I can't even begin to imagine the amount of man-hours lost because we're forced to use this stupid system, and I suspect corruption in the purchasing process because someone getting kickbacks is the only logical explanation for the decision to buy this worthless product.

Avantages

I didn't personally pay for it. But then again my tuition went towards it, so I guess that's not much of a pro.

Inconvénients

Everything. It's terrible.

Traduire en français

Réponse de EZOfficeInventory

Hi Andrew, we appreciate you taking the time to review EZOfficeInventory.

It is possible to view checked out or available items by applying relevant filters from top right hand side of the page. You can also customize the view to display status of your assets on the listings page.

Please schedule a call with one our product specialist and they will ensure that all your issues are resolved. Thanks!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Jacob T.
Secteur d'activité: Services environnementaux
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Robust and simple for retail and ticketing, not so simple navigation.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I prefer EZoffice to other inventory tracking applications I've used in the past for its ease of use on the web and mobile, but the user interface needs some work.

Avantages

I like how every service and item can be linked with timeline of events and actions.

Inconvénients

Rearranging the preferred information can be tedious. I am not aware of certain features unless I specifically search them out.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Aldo C.
Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Review from EZOffice Inventory

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 18/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

my experience with EZOffice is excellent, comfortable and easy, can be used without experience in software to inventory

Avantages

I like this software because is easy to administer and bring me reports complete also I can be tracking devices history

Inconvénients

What I didn't like is the graphic interface, I think I could improve

Traduire en français

Réponse de EZOfficeInventory

Hello Aldo,

We appreciate your valuable feedback and are extremely glad you liked EZOfficeInventory's reporting feature. Currently, we are in the process of upgrading our UI/UX design that will hopefully enhance your user experience. Stay tuned for updates, and feel free to reach out to us at support@ezofficeinventory.com if you have any queries in the future.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,8/10
Basé sur 933 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

EZOfficeInventory - Prix

EZOfficeInventory - Prix

À partir de
35,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 933 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

EZOfficeInventory - Fonctionnalités

EZOfficeInventory - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 933 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

EZOfficeInventory - FAQ

EZOfficeInventory - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur EZOfficeInventory.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour EZOfficeInventory ?

Types de licences disponibles pour EZOfficeInventory :

À partir de: 35,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel EZOfficeInventory ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de EZOfficeInventory.

Q. Qui utilise EZOfficeInventory ?

Utilisateurs habituels du logiciel EZOfficeInventory :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues EZOfficeInventory est-il disponible ?

Langues dans lesquelles EZOfficeInventory est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour EZOfficeInventory ?

Types de licences disponibles pour EZOfficeInventory:

Abonnement

Q. EZOfficeInventory prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par EZOfficeInventory :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications EZOfficeInventory peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à EZOfficeInventory :

AuditShipment, Dropbox Business, Jira Service Desk, Microsoft OneDrive, Okta, OneLogin, Zendesk, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour EZOfficeInventory ?

Ressources d'aide disponibles pour EZOfficeInventory :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo, Forum