Service Fusion

Simple. Puissante. Mobile. Logiciel de gestion des interventions.

4,5 /5 (127 avis) Donnez votre avis !

Service Fusion - Présentation

Description du logiciel Service Fusion

Service Fusion est un logiciel web de gestion des interventions qui offre une variété de fonctionnalités telles que la gestion client, la facturation et les paiements, gestion des stocks, gestion du temps et reporting.

Service Fusion aide les utilisateurs à créer rapidement des estimations et des confirmations de tâches en utilisant des postes de produits et de services préremplis, ainsi qu'à suivre les sources de référence et à attribuer des tâches au personnel de vente pour le calcul des commissions. La grille de répartition par glisser-déposer permet aux utilisateurs d'envoyer des informations sur les tâches aux travailleurs de terrain sur leur téléphone portable par SMS ou par l'application web mobile. Les utilisateurs peuvent créer des factures pour les bons de travail, traiter les paiements et mettre à jour le système de comptabilité en un seul clic. Service Fusion prend en charge la synchronisation automatique des factures. L'outil prend également en charge la sérialisation de l'inventaire et l'inventaire des stocks gérés à l'aide du système d'inventaire intégré. La gestion du temps, le reporting de paie et le reporting des revenus sont également pris en charge par le produit.

Service Fusion est personnalisable et des autorisations et des préférences spécifiques à l'utilisateur peuvent être appliquées aux nombreux modules du système. Le logiciel propose également des applications mobiles natives pour les appareils mobiles Android et Apple. Fix St Louis et Dun-Rite Vac ne sont que quelques-unes des organisations qui utilisent ce logiciel.

Service Fusion - Présentation

Prix

À partir de
99,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Service Fusion - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Service Fusion :
Capture d'écran pour Service Fusion : Capture d'écran pour Service Fusion : Capture d'écran pour Service Fusion : Capture d'écran pour Service Fusion : Capture d'écran pour Service Fusion : Capture d'écran pour Service Fusion : Capture d'écran pour Service Fusion : Capture d'écran pour Service Fusion :

Service Fusion - Avis

Service Fusion - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
83

Très bien
33

Moyen
5

Médiocre
3

Mauvais
3

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,6
91% des utilisateurs recommandent cette application
Brandon V.

If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform.


Traduire avec Google Translate
Makenzie G.

Dispatch Made Easy

I really enjoy Service Fusion. It stands out among the crowd of dispatch software. Other programs I had used were glitchy and ended up causing me to spend more time fixing the problem then getting actual work done. One thing that deserves mention is SF's amazing customer service. I cannot sing his ( our tech) praises enough. This man deserves a raise, as he is always helpful, and actually interested in ME , not just work!!


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Kayla M.

Service Fusion Has Made My Life Easier


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Aaron S.

Another Broken Software With Crappy Back-End Support

Mostly negative. Its been really rough for us trying to build and grow our company using this platform because there have been so many problems with the functionality of key workflows processes. The software is heavily marketed as a POS option for HVAC, Electrical, & Plumbing Companies but based on our experience it not able to handle their processes effectively and there is no fix in sight. It's extremely lacking in several key areas and service fusion management doesn't seem to care at all about the issues we have reported. We would highly recommend you steer clear of this company until they get their act together


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Carla R.

Wow, great product and great support!

We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing needs but holy cow, so glad we did! From the beginning they have been so helpful. We can now look customers up by address, phone number, etc... We can add contacts for each job location, as many as we want, we can add service locations with notes, as many as we want... The accounting portion, unpaid invoices etc... is great. Being able to figure out what jobs haven't been billed out is simple. This program is helping us be more efficient, collect money faster and thus buy new equipment sooner. There are so many options with this program, it's truly amazing.


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Brandon V.
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 01/04/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

It's very intuitive and has more tools and most businesses will need. It's very easy for salespeople to use and if they are not able to use it that's a good sign that you should be looking for a replacement.

Inconvénients

There are a lot of options that can get a little bit overwhelming. The learning curve is a little high but that's due to the fact that there are so many tools available.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Makenzie G.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Dispatch Made Easy

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 30/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I really enjoy Service Fusion. It stands out among the crowd of dispatch software. Other programs I had used were glitchy and ended up causing me to spend more time fixing the problem then getting actual work done. One thing that deserves mention is SF's amazing customer service. I cannot sing his ( our tech) praises enough. This man deserves a raise, as he is always helpful, and actually interested in ME , not just work!!

Avantages

My favorite thing about this software is how easy it is to create/schedule jobs. The way they are displayed on the dispatch board so that I can see what is scheduled but unassigned, what has been dispatched, and what needs a follow up. I also enjoy how easy the software is for the techs and the fact that there is a space for all the information we are interested in collecting (i.e. equipment type)

Inconvénients

The one thing I really dislike about this software is how difficult it is to just get a simple list of the VIP customers or maintenance contracts. Previously we used FieldEdge and all I had to do was simply hit "Maintenance Contract Customers" and it would list all the contracts- when they were purchased, when they expired, and if they had previously been on contract and failed to renew. I don't like the fact that I have to put in the dates what not. I just want an easy one-click button.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Kayla M.
Secteur d'activité: Fabrication électrique/électronique
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Service Fusion Has Made My Life Easier

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

First off the best customer support you can get. Its easy to use, SF is always looking for upgrades and making it more functional for their customers.

Inconvénients

There's always things to improve, but its great that SF takes feedback and makes something out of it

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Aaron S.
Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Another Broken Software With Crappy Back-End Support

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 23/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Mostly negative. Its been really rough for us trying to build and grow our company using this platform because there have been so many problems with the functionality of key workflows processes. The software is heavily marketed as a POS option for HVAC, Electrical, & Plumbing Companies but based on our experience it not able to handle their processes effectively and there is no fix in sight. It's extremely lacking in several key areas and service fusion management doesn't seem to care at all about the issues we have reported. We would highly recommend you steer clear of this company until they get their act together

Avantages

It customizable and pretty user-friendly

Inconvénients

The bugs and workflow problems NEVER get fixed. We have been reporting issues and asking for fixes to them for over 3 years now and practically NOTHING we have asked for has been done. Customer service reps just say that they will pass the issue onto the developers but then nothing ever happens. V2 just keeps getting promised as the fix-all, but somehow how I doubt it's going to be without major issues itself

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

Carla R.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Wow, great product and great support!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 11/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing needs but holy cow, so glad we did! From the beginning they have been so helpful. We can now look customers up by address, phone number, etc... We can add contacts for each job location, as many as we want, we can add service locations with notes, as many as we want... The accounting portion, unpaid invoices etc... is great. Being able to figure out what jobs haven't been billed out is simple. This program is helping us be more efficient, collect money faster and thus buy new equipment sooner. There are so many options with this program, it's truly amazing.

Avantages

It is hard to say what we like most about Service Fusion because all the parts work together to help our business function at it's best. Maybe the customer support. They actually want to help us, can help us and know what they are talking about. They give answers instead of the run around, every single time without fail. It is truly amazing and compared to other programs we have used it is night and day the level of expertise and perfection.

Inconvénients

The video tutorials. They were a bit torturous. Watching a video of a learning session that lasts a couple of hours while trying to run an emergency service company and take care of customers is asking too much.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,9/10
Basé sur 127 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Service Fusion - Prix

Service Fusion - Prix

À partir de
99,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,5/5
Basé sur 127 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Service Fusion - Fonctionnalités

Service Fusion - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 127 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Service Fusion - FAQ

Service Fusion - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Service Fusion.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Service Fusion ?

Types de licences disponibles pour Service Fusion :

À partir de: 99,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Service Fusion ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Service Fusion.

Q. Qui utilise Service Fusion ?

Utilisateurs habituels du logiciel Service Fusion :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Service Fusion est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Service Fusion est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Service Fusion ?

Types de licences disponibles pour Service Fusion:

Abonnement

Q. Service Fusion prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Service Fusion :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Service Fusion peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Service Fusion :

Google Calendar, Microsoft Outlook, QuickBooks, QuickBooks Online

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Service Fusion ?

Ressources d'aide disponibles pour Service Fusion :

Support en ligne, Support téléphonique, FAQ, Base de connaissances, Tutoriels vidéo