
Service Fusion
En savoir plus sur Service Fusion
Service Fusion est un logiciel web de gestion des interventions qui offre une variété de fonctionnalités telles que la gestion client, la facturation et les paiements, gestion des stocks, gestion du temps et reporting.
Service Fusion aide les utilisateurs à créer rapidement des estimations et des confirmations de tâches en utilisant des postes de produits et de services préremplis, ainsi qu'à suivre les sources de référence et à attribuer des tâches au personnel de vente pour le calcul des commissions. La grille de répartition par glisser-déposer permet aux utilisateurs d'envoyer des informations sur les tâches aux travailleurs de terrain sur leur téléphone portable par SMS ou par l'application web mobile. Les utilisateurs peuvent créer des factures pour les bons de travail, traiter les paiements et mettre à jour le système de comptabilité en un seul clic. Service Fusion prend en charge la synchronisation automatique des factures. L'outil prend également en charge la sérialisation de l'inventaire et l'inventaire des stocks gérés à l'aide du système d'inventaire intégré. La gestion du temps, le reporting de paie et le reporting des revenus sont également pris en charge par le produit.
Service Fusion est personnalisable et des autorisations et des préférences spécifiques à l'utilisateur peuvent être appliquées aux nombreux modules du système. Le logiciel propose également des applications mobiles natives pour les appareils mobiles Android et Apple. Fix St Louis et Dun-Rite Vac ne sont que quelques-unes des organisations qui utilisent ce logiciel.
Options de tarification dès :
149,00 $US/mois
- Version gratuite
- Essai gratuit
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Appareils
Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, États-Unis
Langues
anglais
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Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Service Fusion : 112
Alternatives
ServiceTitan

Striven

Total Office Manager

simPRO

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- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform.
Publié le 01/04/2018
Avantages
It's very intuitive and has more tools and most businesses will need. It's very easy for salespeople to use and if they are not able to use it that's a good sign that you should be looking for a replacement.
Inconvénients
There are a lot of options that can get a little bit overwhelming. The learning curve is a little high but that's due to the fact that there are so many tools available.
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Service Tech & Office friendly
Publié le 24/09/2020
They were super about the initial training, and have consistently tried to answer any remaining...
They were super about the initial training, and have consistently tried to answer any remaining issues. We began to be able to have our techs collect credit card payments; awesome for both office & customers!! Data from the old system transferred over, mostly without any issues. The continual updates, which are largely in response to customer/user requests is a plus. You don't always get what you want, or as fast as you want it, but they are definitely trying to meet the most important, common user needs.
Avantages
Better dispatching than what we had before.
Inconvénients
Reports aren't all that they need to be, but can download info to Excel & manipulate most data
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Much Improved
Publié le 14/06/2022
I've been using this software for years and it has much improved over time. There are several...
I've been using this software for years and it has much improved over time. There are several add-on features like call tracking and phone automation that are very useful.
Avantages
I like the ability to schedule workers, schedule payment notifications, and do job costing all from the same place.
Inconvénients
It can be a little tricky to navigate and the custom template setup is a bit lacking.
- Secteur d'activité : Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise : 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 2.0 /10
Another Broken Software With Crappy Back-End Support
Publié le 23/07/2019
Mostly negative. Its been really rough for us trying to build and grow our company using this...
Mostly negative. Its been really rough for us trying to build and grow our company using this platform because there have been so many problems with the functionality of key workflows processes. The software is heavily marketed as a POS option for HVAC, Electrical, & Plumbing Companies but based on our experience it not able to handle their processes effectively and there is no fix in sight. It's extremely lacking in several key areas and service fusion management doesn't seem to care at all about the issues we have reported. We would highly recommend you steer clear of this company until they get their act together
Avantages
It customizable and pretty user-friendly
Inconvénients
The bugs and workflow problems NEVER get fixed. We have been reporting issues and asking for fixes to them for over 3 years now and practically NOTHING we have asked for has been done. Customer service reps just say that they will pass the issue onto the developers but then nothing ever happens. V2 just keeps getting promised as the fix-all, but somehow how I doubt it's going to be without major issues itself
- Secteur d'activité : Construction
- Taille de l'entreprise : 51-200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Good software, Terrible customer support (software goes down regularly)
Publié le 05/04/2022
It's sad because it was a well designed piece of software and something must have happened (most...
It's sad because it was a well designed piece of software and something must have happened (most likely a sale) where the software is no longer supported and virtually no enhances are being made. But most worrisome is that it crashes regularly. They also invest zero resources into customer support.
ServiceFusion, right the ship before it's too late!
Avantages
It's a great tool, very intuitive with significant flexibility. It has the potential to be great if the company would invest in the infrastructure flaws that make the software continue to go down/fail. Customer service is basically non-existent. They have absolutely no interest/motivation to speak to someone and individually address your needs - even if you offer to pay for it! Very poorly run company in that respect.
Inconvénients
The customer service is just terrible. The software goes down for hours and hours leaving you in a lurch. They have no after hours support. It's not uncommon for the software to go down at 6pm and then will stay down until someone gets into the office at 8am. What happens to those of us that work in the evenings? This is highly disruptive to the businesses using the tool. There is a strong indication the company is not vested in the long run.
Alternatives envisagées
ServiceTitanPourquoi choisir Service Fusion
MHelpDesk's estimating abilities were very archaic and there was no indication the company had any plans to make improvements.Logiciel antérieur
mHelpDeskPourquoi passer à Service Fusion
ServiceTitan's model for in home sales is not our model. They are a very sales heavy company with software that is bulky, non-intuitive and pigeon holes a company into doing things their way.Service Fusion - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Service Fusion.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Service Fusion ?
Types de licences disponibles pour Service Fusion :
- À partir de : 149,00 $US/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Non disponible
Q. Qui utilise Service Fusion ?
Utilisateurs habituels du logiciel Service Fusion :
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues Service Fusion est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Service Fusion est disponible :
anglais
Q. Service Fusion prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Service Fusion :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Service Fusion peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Service Fusion :
Google Calendar, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Service Fusion ?
Ressources d'aide disponibles pour Service Fusion :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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- Logiciels DPE (diagnostic de performance énergétique)
- Logiciels de gestion des ordres de mission
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- Logiciels pour électriciens
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- Logiciels pour entreprises de nettoyage
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