Vagaro

Logiciel métier et de planification pour instituts de beauté, spas et salles de sport

4,7 /5 (2322 avis) Donnez votre avis !

Vagaro - Présentation

Description du logiciel Vagaro

Vagaro est une solution web conçue pour les propriétaires d'institut de beauté et de salle de sport afin de les aider à promouvoir leurs services et à communiquer avec leurs clients via le site web et l'application mobile de Vagaro. Il s'agit d'une plateforme B2C dans laquelle les instituts, spas et studios peuvent s'inscrire et créer un profil, faire connaître leur marque, promouvoir des évènements et enregistrer des rendez-vous et des cours avec des clients.

Avec Vagaro, les propriétaires d'entreprises peuvent créer un site web personnalisé contenant des informations complètes sur leur établissement, le profil de leur personnel, les services offerts et les heures d'ouverture. Les instituts de beauté peuvent afficher les créneaux de réservation disponibles pour la journée, la semaine ou le mois et permettre aux clients de prendre rendez-vous à un moment qui leur convient. Avec Vagaro, les utilisateurs peuvent envoyer aux clients des notifications par SMS et par e-mail pour confirmer leur rendez-vous, puis envoyer des alertes et des rappels pour les rendez-vous déjà pris.

Ils peuvent aussi créer une base de données client en important des contacts à partir d'un fichier Excel, .csv ou en les extrayant directement de leur téléphone portable. Les clients peuvent partager leurs opinions sur la page Vagoro d'un institut de beauté, pour consultation. Les propriétaires d'instituts de beauté peuvent également gérer des activités internes telles que la génération de rapports sur les ventes et les services, la surveillance de la progression de l'entreprise avec des analytics en temps réel, le pointage à l'arrivée et au départ, les absences du personnel et la relation avec le service de paie.

La solution Vagaro offre une fonctionnalité intégrée de point de vente pour proposer aux clients des chèques-cadeaux, des produits ou des formules en ligne et via leur appareil mobile. Actuellement, Vagaro propose ses services en Australie, au Canada, au Royaume-Uni et aux États-Unis.

Vagaro - Présentation

Prix

À partir de
25,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Vagaro - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie
Langues
anglais

Médias

Vidéo de Vagaro Vidéo de Vagaro Vidéo de Vagaro Capture d'écran pour Vagaro : Capture d'écran pour Vagaro : Capture d'écran pour Vagaro : Capture d'écran pour Vagaro : Capture d'écran pour Vagaro : Capture d'écran pour Vagaro : Capture d'écran pour Vagaro :

Vagaro - Avis

Vagaro - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
1861

Très bien
359

Moyen
63

Médiocre
13

Mauvais
26

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,6
Simplicité d'utilisation
4,7
Support client
4,7
96% des utilisateurs recommandent cette application
Renee K.

All in one program

My overall experience with Vagaro has been nothing but exceptional. Their customer service is very helpful when it's needed. They continue to add upgrades and needed items that are requested. They were extremely helpful to all of their accounts during the COVID-19 shutdown. Top notch in my books!!


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Jennifer C.

vagaro

Everything has always been great since i have been using this app.
I have tried others and this is the BEST in my opinion!


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Michele A.

Major issues in 2016

Every since your last update in June of 2016 your program has not worked properly! Very very disappointed. For the price you charge.. it's defiantly not worth it. =(


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Tammy M.

Exactly what our salon has been looking for!

Overall, Vagaro has saved me so much time as the salon coordinator. It has made things that used to be tedious, time-consuming, and ineffective so simplified. Our out-dated system had limited options on many things. The auto-texting for reminder's (previously we did all reminders by calling clients) saved out life. It has saved us on no-show appts, clients showing up at wrong times, etc. We have even saved $ on the amount of appt cards we use because client's just want the text message instead of a physical card.


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Belinda S.

Double the features, half the price

I am so happy I switched to Vagaro. My last program had half the features and was twice as expensive. Vagaro is an all in one program that makes everything easy both for me the operator and my clients. Also, when COVID hit and we all closed for 12 weeks, Vagaro proactively lowered (halved) the cost for everyone in good faith, until we could reopen again. This helped us out so much. I felt this was forward thinking, very supportive and generous.


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Renee K.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français
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All in one program

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/06/2020
Provenance de l'avis : GetApp

My overall experience with Vagaro has been nothing but exceptional. Their customer service is very helpful when it's needed. They continue to add upgrades and needed items that are requested. They were extremely helpful to all of their accounts during the COVID-19 shutdown. Top notch in my books!!

Avantages

What I like most about the Vagaro software is that it offers almost everything that you need in one program which includes inventory, scheduling, credit card processing, marketing, online store, website, forms, photos, etc. It's an all in one program that is easy to implement and use in your business.

Inconvénients

There are only a few cons in my opinion. They need to increase the number of characters for product and service descriptions. They need to add an archive option in inventory. And they need to add an accounts payable option so you do not have to use another program.

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Réponse de Vagaro

Hi Renee, we greatly appreciate your kind review. Thank you for letting us know what you love about Vagaro! We are so glad you are enjoying the software!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jennifer C.
Secteur d'activité: Mode et vêtements
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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vagaro

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/07/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Everything has always been great since i have been using this app.
I have tried others and this is the BEST in my opinion!

Avantages

I love how easy this app is..
My clients LOVE the reminders and I LOVE I don't have to send them!
Through COVID this company has been amazing!!!

Inconvénients

I love everything
I haven't had any issues at all..

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Réponse de Vagaro

Hi Jennifer, thank you so much for your feedback. We greatly appreciate that you took the time to share your experience with our Software. Thanks for being a Vagaro Business!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Michele A.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Major issues in 2016

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 14/07/2016
Provenance de l'avis : Capterra

Every since your last update in June of 2016 your program has not worked properly! Very very disappointed. For the price you charge.. it's defiantly not worth it. =(

Avantages

Easy to use

Looks great

Inconvénients

Confirmations text do not work half the time.

Services seem to go missing.

The program doesn't always send of the confirmation texts.

Clients click the confirmation link on their end... but does not show up on the computer.

Sometimes when booking a client.. the program will book the client every single day throughout the whole schedule to the end of time... the only way to fix it.. is to reboot the program.

Occasionally the program will send out text after text to the same clients notifying them that they have an appointment. One of my clients received 14 text right after another. Talk about being a pain in the butt.

The Do Not Notify client tab does not work. When changing a clients appointment around... there is a choice to notify the client or do not notify client. This function dos not work. It always notifies the client either way.

When choosing to No Show a client.. it shows up the almost the same color as the booking color, very difficult to see the difference. It should be a totally different color not associated with the booking color. The Red and Orange is almost the same shade. Maybe No shows should have a black strip.. just a suggestion.

Beware that Vagaro fees are in USD funds.. NOT CANADIAN.

FYI... Since the last June update, I have had to contact customer support DAILY! sometimes twice a day! UGH''''

Vagaro seems to go offline a few times a month, such an inconvenience.

Their updates are done in the middle of a work day. =(

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Tammy M.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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Exactly what our salon has been looking for!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 22/07/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Overall, Vagaro has saved me so much time as the salon coordinator. It has made things that used to be tedious, time-consuming, and ineffective so simplified. Our out-dated system had limited options on many things. The auto-texting for reminder's (previously we did all reminders by calling clients) saved out life. It has saved us on no-show appts, clients showing up at wrong times, etc. We have even saved $ on the amount of appt cards we use because client's just want the text message instead of a physical card.

Avantages

SO USER FRIENDLY! Our stylist's were so intimidated by getting a new software, especially after using the same, outdated one for over 15 + years. Many of them aren't the most tech-savvy individuals, but it took hardly any time at all the train them on the system. They LOVE having the ability to see their schedules from the personal smart phone/ tablet when they aren't at work. Our client's LOVE their texting reminders.

Inconvénients

One of the main things I do wish were able to be customized would be on the daily ticket sheets we print each day. I would like to edit the amount of history for each client that is shown so that multiple pages do not print out for each client. The font is small and so i have to print it to be larger and then it ends up printing multiple unnecessary pages out.

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Réponse de Vagaro

Hi Tammy, we greatly appreciate your kind review. Thank you for letting us know what you love about Vagaro!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Belinda S.
Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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Traduire en français

Double the features, half the price

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 13/07/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

I am so happy I switched to Vagaro. My last program had half the features and was twice as expensive. Vagaro is an all in one program that makes everything easy both for me the operator and my clients. Also, when COVID hit and we all closed for 12 weeks, Vagaro proactively lowered (halved) the cost for everyone in good faith, until we could reopen again. This helped us out so much. I felt this was forward thinking, very supportive and generous.

Avantages

I love the ease of use; from set up, to online booking functionality, the online marketing is simple and easy to set up, the cost is extremely competitive, there are many extra features plus helpful articles, tips and advice that comes out regularly.

Inconvénients

I just wish that I had switched to it sooner.

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Réponse de Vagaro

Hi Belinda, we just wanted to thank you for your kind feedback! We are so glad that you love the software, and thankful to have you as one of our Vagaro Businesses! Your wonderful comments mean so much to us!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9,4/10
Basé sur 2 322 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Vagaro - Prix

Vagaro - Prix

À partir de
25,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,7/5
Basé sur 2 322 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Vagaro - Fonctionnalités

Vagaro - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Carte de fidélité
Emplacements multiples
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des promotions
Gestion des remises
Gestion des stocks
Historique des clients
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Point de vente
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Suivi de l'inventaire
Tableau de bord d'activités
Traitement des commandes
Fonctionnalités
4,6/5
Basé sur 2 322 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vagaro - FAQ

Vagaro - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Vagaro.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Vagaro ?

Types de licences disponibles pour Vagaro :

À partir de: 25,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Vagaro ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Vagaro.

Q. Qui utilise Vagaro ?

Utilisateurs habituels du logiciel Vagaro :

PME, Grandes entreprises, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Vagaro est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Vagaro est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Vagaro ?

Types de licences disponibles pour Vagaro:

Abonnement

Q. Vagaro prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Vagaro :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Vagaro peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Vagaro :

BirdEye, Facebook, Google Calendar, Gusto, Gusto, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online, Wordpress, Xero

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Vagaro ?

Ressources d'aide disponibles pour Vagaro :

Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo