Opsgenie

Opsgenie

Service d'alerte et de gestion des incidents pour les équipes de devops

4.7/5 (107 avis)

Opsgenie - Présentation

OpsGenie est une solution cloud de gestion des opérations informatiques destinée aux petites et grandes entreprises qui fournit des alertes fiables et une gestion de la planification sur appel. La gestion des alertes s'étend aux appareils mobiles via les notifications push, les e-mails, les SMS et les appels vocaux, en informant rapidement les utilisateurs en temps réel pour qu'ils répondent efficacement aux problèmes.

OpsGenie propose des scénarios de planification sophistiqués et un suivi détaillé pour chaque alerte. Les utilisateurs peuvent également acheminer les appels téléphoniques vers la personne appropriée, de la même manière que les utilisateurs acheminant les alertes depuis les outils de surveillance. Si personne ne répond à un appel, OpsGenie prend un message et génère une alerte. Les destinataires peuvent également écouter des messages via les applications mobiles d'OpsGenie.

Les utilisateurs peuvent intégrer divers outils et applications, tels que Slack et HipChat grâce à la fonctionnalité d'intégration transparente d'OpsGenie qui reçoit des alertes des outils de surveillance, puis transmet les informations aux logiciels connectés.

Avec les applications Android et iPhone d'OpsGenie, les utilisateurs peuvent accuser réception des alertes et répondre directement depuis leur téléphone portable. Les utilisateurs peuvent commencer à utiliser OpsGenie en quelques minutes en créant un compte, en invitant des utilisateurs et en créant des alertes à l'aide de l'interface utilisateur web, des e-mails, de l'API web ou des utilitaires de ligne de commande d'OpsGenie.

Le "heartbeat monitoring" d'OpsGenie garantit le bon fonctionnement de l'ensemble du système en envoyant des messages périodiques sur l'état de fonctionnement à OpsGenie. Si aucun message n'est reçu dans un intervalle spécifié, les utilisateurs concernés sont informés du problème.

Prix

À partir de
$0/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Canada, Europe, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Opsgenie - Avis

Note globale
4.7/5
100% d'avis positifs
75
Excellent
32
Très bien
0
Moyen
0
Médiocre
0
Horrible
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Ops Genie - a new way forward

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 06/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We needed a more suitable monitoring alerting platform to help us grow and make use of systems outside of our infrastructure. Ultimately, Ops Genie has helped us do that. We can now plug services like AWS and Jira into our monitoring without having to force Nagios checks to do the work that has mostly already been done elsewhere. It's provided us more accurate and reliable alerting and reduced the effects of duplicate alerts coming through whilst an incident is being investigated. We hope to make further gains using additional features we haven;'t touched upon yet in the Ops Genie ecosystem

Avantages

We had previously been using a Nagios + SMS provider solution, which had served us well as a small company. However as we have grown, we have found that SMS just wasn't a reliable enough solution. We looked around at various alerting providers, and found Ops Genie to be the closest match to what we were looking for. It's given us the ability to test out new notifications before enabling them for our on-call schedules, Re-arrange on call as we see fit without having to fiddle with Nagios configs, utilise integrations to alleviate the sometimes difficult task of adding checks into Nagios from other systems and gain a better insight into our alerts while reducing the all too common "alert fatigue". It gives the ability to create much more complex workflows and setups that previously weren't possible.

Inconvénients

As is often the case with software that provides a wealth of options, getting started was quite complex, particularly around scheduling on call patterns. I think larger organisations may not have this problem, but we wanted to do some rather custom set ups. Fortunately, the support from Ops Genie is frankly brilliant, and they walked us through everything we needed to do. Should there still be difficulties, they can enact the changes you're looking for and guide you through what was done.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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A Highly Capable Incident Management Platform

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We need an application that works hand-in-hand with our SIEM, Splunk, and OpsGenie does just that. As events filter into Splunk's incident management platform, our analysts are alerted through OpsGenie (via a webhook integration). Analysts can then acknowledge and manage alerts. We also use OpsGenie as a tool for documentation, although this may be a somewhat unconventional use case. Analysts can search back through past incidents, using them as a reference. This is a highly valuable tool to us and we look forward to future improvements.

Avantages

We love the scheduling feature, which keeps all of our security analysts on track with their shifts. The mobile application is also very useful, as it allows analysts to manage their schedules and keep track of alerts while on the go. There are a plethora of applications that OpsGenie integrates with, such as Slack and AWS. The ability to integrate other applications with OpsGenie is important to us, as our services to our clients depend on it.

Inconvénients

Sometimes new features are slow to be implemented, even if they are minor. For example, we have requested some minor features such as a dark mode and the ability to expand the text entry box, but these features have yet to be seen. Sometimes the search function can be difficult to use, as it requires a specific syntax that doesn't always function as expected.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
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Good, almost great

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 19/12/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Reliable Alerts monitoring from our application and infrastructure. Without it, we'd either be staring at monitors all night, or waiting for customers to call us and complain. Critical critical app for us.

Avantages

The scheduling, routing, and alerting of the alerts is spectacular. Really simple to use, really powerful.

Inconvénients

The new ui for alerts. Yes, its more flexible and exposes more functionalilty that was previously possible. But for 99% of the time its too, too much UI flexibility. When the house is on fire, I want to grab the fire estinguisher and go. Your ui slows me down. It just needs to let me select open, unacked, and closed alerts, SUPER SUPER easily and SUPER SUPER FAST.

Also, the Android app is often unusably slow. I can often boot up my laptop, login to our domain, unlock password manager, and login into the opsgenine website before the stupid app will actually display the alert. Terrible.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
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Great product, highly recommended!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 31/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Customer services and our account manager have been excellent. I put in a recommendation for a feature and it had been implemented within a month. I also received personal communication to let me know that my feature was being implemented! For me, that's amazing customer engagement!

Avantages

I like the user-friendly interface and how easy it is to integrate with other applications. The search functionality in the Alerts section is super flexible and easy to use. I have found it very easy to manage and schedule my 8-person team to work 24/7 on complex shift patterns and have call forwarding setup to call desk, work mobile and then personal mobile phones. Ive been very impressed with the capabilities of the Incident Command Center for major incident orchestration. The mobile app is also easy to use and well thought out.

Inconvénients

I haven't anything so far that I dislike.

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Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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I'll know for sure that I receive my alert, using different channels

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 19/12/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Fast acting on solving a problem before my customers notice it!

Avantages

It has many ways to notify me: push notification, SMS, Phone call, email. And I love the sum of integrations available, easy to set up and customize. It is a must have solution if you need to be sure that you get alerted when some of the services you offer have a problem and needs to respect the SLA. Long story short, you know when something goes wrong before your customer has a chance to notice the problem!

Inconvénients

The search is not finding the correct results sometimes. The phone calls keep coming even after the alert is acknowledged, sometimes I need to answer in order to stop the calls. And what I like the least is that I cannot bulk note and close all the alerts at the same time, it should be a button for that, when 50+ alerts need the same note and close action.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Opsgenie - Prix

À partir de
$0/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
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Rapport qualité-prix

Opsgenie - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Intégration des applications
  • Monitoring
  • Notifications automatiques
  • Outils de collaboration
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités

  • Audit
  • Contrôle d'accès
  • Données en temps réel
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de données
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration de tiers
  • Projections
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Suivi des activités
  • Sécurité SSL

Opsgenie - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Opsgenie.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Opsgenie ?

Types de licences disponibles pour Opsgenie :

À partir de: $0/mois

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Opsgenie ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Opsgenie.

Q. Qui utilise Opsgenie ?

Utilisateurs habituels du logiciel Opsgenie :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Opsgenie est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Opsgenie est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Opsgenie ?

Types de licences disponibles pour Opsgenie:

Abonnement

Q. Opsgenie prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Opsgenie :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Opsgenie peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Opsgenie :

AdRem NetCrunch, Bugsnag, Dynatrace Ruxit, HipChat, Hosted Graphite, Monitis, Server Density, Slack, VisitorTrack, Workato

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Opsgenie ?

Ressources d'aide disponibles pour Opsgenie :

Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo