NationBuilder - Prix, fonctionnalités, avis et comparateur de logiciels

NationBuilder

Solution de gestion de campagne politique basée sur le web

3.9/5 (23 avis)

NationBuilder - Présentation

NationBuilder est une solution de gestion de campagne, basée sur le web et adaptée aux campagnes politiques et aux organismes à but non lucratif. Elle comprend des fonctionnalités intégrées de gestion des membres et du contenu qui aident les clients à atteindre leur public et à communiquer avec leurs partisans. Elle est utilisée par des clients provenant de divers secteurs, y compris les organismes à but non lucratif, les groupes de défense, l'éducation et les institutions publiques et convient aux PME et aux entreprises. Parmi ses clients figurent Amnesty International, Airbnb, DMO, United Way, le Comité d'État démocratique du New Jersey (New Jersey Democratic State Committee) et le Parti républicain de Floride.

NationBuilder permet aux organisations politiques de cartographier géographiquement les emplacements de leurs partisans et de créer des listes personnalisées pour suivre les informations relatives aux partisans afin de les cibler efficacement. La solution permet de collecter les coordonnées des personnes et des organisations et de les relier à diverses plateformes de médias sociaux, notamment Facebook, LinkedIn et Twitter, pour interagir avec les partisans. Les clients peuvent également créer des sites web personnalisés pour interagir avec les partisans et suivre l'évolution globale de l'engagement via un tableau de bord en temps réel.

NationBuilder peut être utilisé par des organismes à but non lucratif pour engager des volontaires et des donateurs afin de promouvoir des événements de collecte de fonds sur différents canaux en ligne. La solution offre une fonction d'e-mails de masse qui permet aux utilisateurs d'envoyer des e-mails personnalisés à des individus, des groupes ou des membres entiers en une seule fois. Les organismes peuvent créer des pages de collecte de fonds personnelles et impliquer des partisans dans des campagnes de recrutement et de collecte de fonds avec des classements en ligne. Les utilisateurs peuvent également suivre les meilleurs collecteurs de fonds ou recruteurs grâce aux classements et les récompenser pour leurs performances. La solution permet également de créer des parcours personnalisés pour guider les participants vers la réalisation d'objectifs définis via une série d'étapes ou d'instructions.

NationBuilder peut également être utile aux responsables de marque pour promouvoir leur marque sur diverses plateformes numériques. Les organisations peuvent mener des campagnes en ligne ou interagir avec les utilisateurs finaux via des publications, des tweets, des e-mails ou des messages texte et saisir le sentiment et les réactions du public envers l'ensemble de la campagne. La solution peut également être utilisée lorsque les utilisateurs doivent gérer une base de données client et se concentrer sur l'engagement client.

Prix

À partir de
$29/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Canada, Europe, Amérique latine et 3 autres, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

néerlandais, anglais, français, espagnol

NationBuilder - Avis

Note globale
3.9/5
74% d'avis positifs
7
Excellent
10
Très bien
4
Moyen
0
Médiocre
2
Horrible
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Great concept, but execution needs work

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 26/08/2017
Provenance de l'avis

Avantages

*Powerful CRM for non-profits and political organizations
*Fantastic integration with social media.
*CRM is great at identifying prospective supporters among multiple mediums such as social network, email, and webpage
*Strong integrated communications tool that allows you to respond to engagements with your organization across multiple tools and automatically record your interactions within the individual user CRM profiles
*CRM has a good clean up tool that helps you merge fragmented prospect information into one complete profile if it was not done automatically already by this tool.
*Financial tool to track donation progress for your organization

Inconvénients

*Overall tool feels restrictive and lacks some basic features
*UI is inefficient and not friendly to use and is intuitive only to people already in the development industry who may find this cumbersome. Menus in menus in menus.
*Support is mostly paid and seen as a key business driver for the organization other than development requests. This is a curious business decision considering the tools complexity and target market and likely leads to low retention rate among organizations who trial it. They are focused on tier 1 customers.
*Support for Events is very elementary. The tool is useful on small events only when tickets are involved, unless you want to use pen and paper check in's. There is no app support for check ins, no scannable tickets, and checking in requires a computer and many many clicks per person.
*Very restrictive HTML support that blocks external integrations and embedding on your web page. This seems to have been a business decision to encourage paid development in their business model.
*No native discussion/forum support is a key missed opportunity for engagement with the CRM. They have a work around with suggestion box but its sub standard and would make encouraging debate difficult as its not the core of its design.
*Email campaign support is very elementary and difficult to use and test. Support for external tools such as Mailchimp or Constant Contact is very limited. Mailchimp contact sync is availabe and thats all.
*Financial tool is missed opportunity due to lack of integration features with payment processors to import transactions and link them to people within CRM
*Membership tool is poorly designed and makes managing paid membership difficult as a fundraising option within this tool without manual input.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

5.0/10
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NationBuilder is outstanding

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 07/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We were looking for an all-inclusive solution for our CRM and CMS needs at an affordable price. We looked at literally 200 solutions and decided that none were perfect but NationBuilder provided the best solution. We have been very happy with the choice and have been a customer for over 4 years.

Avantages

We were looking for a fully featured, integrated CRM and CMS system that was easy to get up and running at a price that a very small non-profit organization could afford. We found that NationBuider has with very powerful tools to help drive our success. In addition, the customer support is outstanding...from the videos to the very accessible support team, they go way above and beyond the norm to make sure you are well taken care of.

Inconvénients

Like any software, there are constant updates to comply with new regulations and requirements. Although NationBuilder does a good job of explaining the changes, it still requires work to keep up.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Too Early To Tell

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 15/09/2017
Provenance de l'avis

I have been using NationBuilder for a charity that I volunteer for now for about 8 months. At first I hated it because it seemed like it was very constricting but then I grew to like it. It includes a lot of features for organizations or groups who need a tool that includes everything in one place. It includes an email tool, your website, a crm and even social media measurement data for records. The reporting features and ways to pull people by tags can get sticky but overall I think they offer the future of what people need with this solution.

Avantages

Everything is in one solution at one low price. You can have all of your donors, volunteers and staff all in one database and have it manage your website and communications at the same time.

Inconvénients

Knowing what to do with the data can be tricky and sticky. Also training your staff on how to use NB is hard - there's a big learning curve and many don't know that there are unlimited uses for the system.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

6.0/10
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Excellent CRM choice for multi-tiered political organizations.

Publié le 05/08/2015
Provenance de l'avis : Capterra

The LPNC selected NationBuilder as our CRM of choice in mid-2013 and have been using it for two years now.

NationBuilder enables you to integrate your website, Facebook page, Twitter account, LinkedIn account, and Meetup.com accounts'and e-mail and phone communications'for both incoming and outgoing communications'and, of course, record a history of these interactions. It also handles donation tracking, voter history, and relationships between your supporters'and can produce pertinent voter or contributor lists upon demand.

It is also possible to design a constellation of 'nations' and define what data to share between them. So, for example, the NC state Libertarian Party nation and the Wake County Libertarian Party nation share all contact information (e.g., phone and e-mail data) for individuals who reside in both databases, but not contact or donor history (except to identify who has contributed). Sharing is also possible with campaign nations (e.g. for particular candidates or issues).

Generally, functionality in NationBuilder for any particular activity is adequate or better. For example, you can send out an e-mail blast from NationBuilder to a list just as easily as in, say, MailChimp. MailChimp'being focused on e-mail management'affords you some useful analytics and other customization bells and whistles that the more utilitarian e-mail management NationBuilder lacks (e.g., MailChimp automatically provides you a breakdown of how often folks on your list have responded to your e-mail blasts, breaking the list down into five segments'those data are in NationBuilder but you would have to work at retrieving them). But on the other hand, the integration with the data NationBuilder provides enables you to perform tricks you cannot match with MailChimp (e.g., variables in the text of your e-mail message keyed to the last time someone voted or contributed or retweeted an LPNC tweet).

NationBuilder is an excellent CRM choice for multi-tiered political organizations that need to share data.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

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Great idea, but not fleshed out enough.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 24/11/2016
Provenance de l'avis : Capterra

NationBuilder has a lot going for it, but not enough to make me stay with them. I used their software for a short time recently and found the interface to be cumbersome and frustrating. The customer support is minimal - you get one rep for all needs (financial, tech, content, marketing, etc...). The introductory price point is really nice and makes me want to go with them, but with so many gaps in the software, I just couldn't do it. Up until recently (don't know if they've changed it), The email marketing section still required quite a bit of code! I can't see how that's friendly to anyone. Finding where you want to go is difficult with the navigation system they created. One of the huge pluses that I wish I could have stayed for, was the tagging system for all contacts. Pre-defined categories of labels can be applied to individuals or entire lists of people, and then used to create entirely new smart lists that can be emailed and communicated with. Sadly, it still is just not worth the headache of the rest of the software.

Avantages

Great concept, some of the system is built out really well (tagging contacts, web templates, integration of all services into a single database)

Inconvénients

Way too incomplete. System is in serious need of a user experience upgrade - badly. It was extremely frustrating to figure out and some of the services required code-knowledge.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

2.0/10

NationBuilder - Prix

À partir de
$29/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

NationBuilder - Fonctionnalités

  • API
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de tiers
  • Intégration des médias sociaux
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B

  • Analyse de campagne
  • Analyse en temps réel
  • Analytique de l'engagement
  • Données en temps réel
  • Gestion de contenu
  • Gestion des campagnes
  • Interface glisser-déposer
  • Marketing multicanal
  • Marketing sur les réseaux sociaux
  • Marquage
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Rapports et statistiques
  • Stratégie de marque personnalisable

NationBuilder - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur NationBuilder.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour NationBuilder ?

Types de licences disponibles pour NationBuilder :

À partir de: $29/mois

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel NationBuilder ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de NationBuilder.

Q. Qui utilise NationBuilder ?

Utilisateurs habituels du logiciel NationBuilder :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Organismes à but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues NationBuilder est-il disponible ?

Langues dans lesquelles NationBuilder est disponible :

néerlandais, anglais, français, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour NationBuilder ?

Types de licences disponibles pour NationBuilder:

Abonnement

Q. NationBuilder prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par NationBuilder.

Q. Avec quelles applications NationBuilder peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à NationBuilder :

CallHub, Ecanvasser, Eventgrid, One Click Politics, Partic, Phone2Action, Revv, SharpSpring, Twitter, Workato

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour NationBuilder ?

Ressources d'aide disponibles pour NationBuilder :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

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