Lavu POS

Un système cloud de POS (point de vente) sur iPad pour le secteur de la restauration.

En savoir plus sur Lavu POS

Lavu est un système de POS (point de vente) pour iPad conçu adressé à toute entreprise dans le secteur de la restauration. Lavu s'adapte à tout type d'environnement, qu'il s'agisse d'un service complet, d'un service de restauration rapide ou d'une chaîne. Le logiciel repose sur une combinaison de gestion dans le cloud, de technologies mobiles sans fil et d'une interface tactile moderne et intuitive.

Les utilisateurs peuvent choisir entre différentes interfaces (bar, restaurant et restauration rapide) personnalisées pour correspondre aux besoins particuliers de chaque activité, qu'il s'agisse d'un restaurant, d'un café ou d'un food truck.

Les fonctionnalités de front-office offrent un menu entièrement personnalisable au sein duquel les articles peuvent inclure des photos et une liste d'ingrédients. Les serveurs peuvent basculer entre l'affichage de notes de bar, de service au comptoir ou de service à table pour leur écran de commande. Des services de livraison sont également proposés dans l'extension de livraison et d'acheminement qui permet au personnel d'affecter des conducteurs aux commandes et qui leur fournit une carte et un itinéraire pour chaque livraison.

Les vérifications en arrière-plan comprennent la planification, la gestion des quarts de travail des employés et les rapports de paie, ainsi que des outils de gestion des stocks, notamment des avertissements en cas de rupture de stock imminente et la fonction "86 countdown". En plus d'un POS, Lavu offre également aux utilisateurs une variété de rapports de vente, d'inventaire et de notes de frais accessibles depuis n'importe où avec une connexion Internet.

Lavu propose également des fonctionnalités de marketing et de promotion qui incluent une fonction d'happy hour intégrée, qui permet aux utilisateurs de définir des prix en fonction de la date et de l'heure et d'offrir aux clients des récompenses de fidélité grâce à l'intégration de LoyalTree.

Options de tarification dès :

69,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Lavu POS

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 4 autres, Royaume-Uni, Inde, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, espagnol, français et 3 autres, italien, portugais, russe

Options de tarification dès :

69,00 $US/mois

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Lavu POS : 44

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation des commandes
  • Caisse pour bars
  • Caisse pour restaurants
  • Carte de fidélité
  • Catégories personnalisables
  • Commande en ligne
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de table
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des conseils
  • Gestion des employés
  • Gestion des livraisons
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Partage de l'addition
  • Point de vente (PDV)
  • Pointeuse
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports personnalisables
  • Saisie de commande
  • Signature électronique
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Surveillance en temps réel
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements
  • Vérifications distinctes

Alternatives

Rezku POS

4,5
Alternative n° 1 à Lavu POS
Rezku POS est un système de point de vente sur iPad pour bars et restaurants, doté de fonctionnalités de commande à...

H&L POS

5
Alternative n° 2 à Lavu POS
A complete suite of integrated hospitality POS systems.

PDQ POS

4,3
Alternative n° 3 à Lavu POS
PDQ POS, a top rated point of sale system, is designed specifically for pizzerias, quick serve, fast casual, and...

Ordyx

3,3
Alternative n° 4 à Lavu POS
Ordyx est un système de point de vente hybride doté de programmes de messagerie SMS, de gestion des stocks et de...

Avis

Note globale

3,2 /5
(93)
Rapport qualité-prix
3/5
Fonctionnalités
3,3/5
Simplicité d'utilisation
3,7/5
Support client
3,1/5

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Taylor R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best Restaurant Software Yet

Publié le 04/11/2018

Avantages

-Love the ease of using an iPad
-Size of the icons
-Different color option icons
- Different categories available
-Ease of table organization
-Ease of checkouts
-Very well laid out
-Easy clock-in

Inconvénients

-Hard signing process, customers complained

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Former Lavu User

Publié le 17/07/2020

Overall, for the two years the system was satisfacotry. Until recenlty it was for the current...

Overall, for the two years the system was satisfacotry. Until recenlty it was for the current management at the restaurant. The dealer is helpful - he is our first line of tech support before we go to KLAvu for support.

Avantages

I liked using Lavu because it was the first POS for the restaurant where I worked. While I was employed there I used the system for 2 years. The set up was easy as the dealer came to the restaurant and set it up and did a one day training for the staff.

Inconvénients

They system seems to have alot of glitches. Recently, the restaurant reported to me that they had a glitch and lost printers. Tech support finally helped and got the printers up but somehow lost half the menu. Also, I have witnessed personally that the sales tax is charging out properly.

Alternatives envisagées 

Toast POS

Pourquoi choisir Lavu POS 

We needed better reporting and labor tracking.

Pourquoi passer à Lavu POS

The fees and support were better by Lavu at the time.
Matt C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Lavu POS Review

Publié le 28/12/2020

used to have excellent customer service, but our system went down two days before xmas and we were...

used to have excellent customer service, but our system went down two days before xmas and we were unable to run credit cards for half the day. second busiest day since july. Couldn't enter tips that day either.
and i tried calling them 3 times that night, plus an email. their chat hasn't worked in months.
4 days later I still have not heard from them

Avantages

i don't remember why I chose them over the three other ones I tried a couple of years ago.
I think because I could use my own credit card processor.

But its easy enough to use for the features that i use which are basic operation of cash register
it is intuitive and takes little training

Inconvénients

things go wrong, the printer drops offline a lot and needs help getting back. sometimes its the wifi that reconfigures to a different wifi, sometimes the printer just randomly stops working.

I can't use the staff scheduling because they insist that work week starts on sunday, yet that is halfway through the weekend. our schedule and pay period run monday- sunday
but I am now looking for a system that can organize cake orders for a week or a month after the order is taken, which most systems don't do.

Also they said that my gift cards would integrate, but they did not

Jason M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Restaurants
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Save Your Money

Publié le 20/08/2021

Avantages

I was an existing customer since the inception of Lavu in 2012.

Inconvénients

I purchased the system in 2012. Lavu offered a wireless system when they first came out. I soon learned if you sent a big ticket to the kitchen, it wouldn't print. Lavu advised the system needed to be hardwired for the printers to work properly.
I was a gold member when I signed up. I was told my price would never be higher than $49.95 per month. This turned out, not to be true.
The system worked flawlessly until about 2018. Lavu would frequently go down, offline, drop printer IP addressees, rogue attacks etc. In 2018 and 2019 I lost a lot of money thanks to Lavu.
I closed as most restaurants did in 2020 due to Covid. During the months I was open I noticed one month Lavu would auto debit my account for $200 one month, $150 the next. In March of 2021 to avoid these random charges I paid Lavu a year in advance. It was around $1620.00 for service and a monthly charge for using up to 5 devices. In June 2021 I had to close and sale the business for a loss. I contacted Lavu to refund my money, and they refused. Don't do business with this company.

Daniel B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Underdeveloped and unsupported

Publié le 04/06/2021

I deployed LAVU POS at three of my restaurants several years ago. Initially the basic product was...

I deployed LAVU POS at three of my restaurants several years ago. Initially the basic product was well supported and reasonably easy to use.

About the time of the pandemic everything changed. The US based customer support staff disappeared and was replaced by a call center in India, our monthly fees nearly doubled (in the middle of the pandemic!) and LAVU rolled out Menu Drive, an online ordering platform, which we subscribed to.

The biggest problem is that there is little to no integration between Menu Drive (which they purchased from a third party) and the LAVU POS. So any changes you make to pricing or item availability on your POS will not show up in Menu Drive. This was extremely frustrating. Menu Drive itself appears a very rough and amateurish clunky and visually unappealing effort.

In addition to the constant frustrations with MenuDrive, we began to have major problems with printers randomly going offline several times a day. My managers made endless calls to the LAVU customer support center in India, often waiting hours to get through. On the rare occasions that they were able to reach someone the solutions offered were basic and ineffective. Several times we had to close the restaurant because we were unable to keep LAVU operational for an entire day.

Between the lack of customer support, the inherently low level of design/functionality in both LAVU POS and Menu Drive, the relativly high monthly cost, I would say avoid at all costs!

Avantages

Not much to like here. It is overpriced, underdeveloped, and largely unsupported.

Inconvénients

1. The online platform (Menu Drive) and the POS are totally unintegrated. They were built by different companies and don't communicate.
2. Effectively (in our experience) there is no customer support. There is a call center in India but you may have to wait hours on hold and the limit of their technical expertise seems to be, "try turning it off and then on again."
3. Our salesperson quit responding to calls and email right after the sale was made and only resurfaced when there was yet another new LAVU product to try to sell to us.

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Lavu POS - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Lavu POS.

Types de licences disponibles pour Lavu POS :

  • À partir de: 69,00 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Lavu POS :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Lavu POS est disponible :

allemand, anglais, chinois, espagnol, français, italien, portugais, russe

Appareils pris en charge par Lavu POS :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Lavu POS :

Marketman, PayPal, Paychex Flex, Square Point of Sale, TableUp, Venga, Wisely

Ressources d'aide disponibles pour Lavu POS :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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