En savoir plus sur Pacific Timesheet

Pacific Timesheet provides time and expense software for payroll and project management, equipment, materials, production and various logs tracking. Time management features include attendance tracking for individuals and crews, time off and absence management, approvals, billing and pay rate options. Time off management includes balance and accrual rules, employee leave requests, validations, approvals and multiple holiday scheduling.

The system includes a custom reporting engine that allows for advanced sql filters and custom sql expressions for all data. We provide project manager dashboards to assist in monitoring estimated hours to complete, project budget variances, and project deadlines. Pacific Timesheet is offered in the cloud or on-premise, which supports all versions of Linux and Windows Server, MS SQL Server and Oracle databases. Our interfaces support Chrome, Firefox, IE, Edge, Safari and Android browsers. We also support iOS and Android apps for individual and crew-based time, expense, asset and log tracking.

We support web-based biometric and proximity time clocks and IVR phone interfaces primarily for time and attendance applications. Pacific Timesheet uses the leading Integration Platform as a Service (iPaaS) Dell Boomi, and also provides integration services using its own propriety integration tools. Professional services include training services such as user guides, end user training for various user roles, video training development, implementation services and consulting services to develop product and feature enhancements for customers.

Options de tarification dès :

s/o

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Pacific Timesheet

Pacific Timesheet - Principaux avantages

Employee and crew time, expense, asset, production and log tracking with flexible templates to match any time and expense sheets, tracking sheets and logs.

Attendance, time off and absence management, absence points tracking, absence warnings, leave accruals, time off requests, approvals and holiday schedules allow for comprehensive monitoring and management of employee work and leave performance.

Advanced employee work schedules such as 9/80 compressed and 4/10's support holiday worked, call out and on-call pay adders.

Project time and expense sheet approvals allow for project managers to track, approve and control their projects, while other supervisory and HR can be setup to monitor and approve all aspects of an employee's work and leave hours and expenses.

Custom reporting engine provides more than 100 details and summary reporting templates with custom daily, weekly, monthly or yearly formats, targeted subtotals for reporting columns, advanced dynamic filters, SQL expressions and SQL filters, and the ability to generate reports in html, PDF, Excel or .csv formats.

Pacific Timesheet's architecture allows for surprising flexibility using simple intuitive interfaces, with no back-end coding or professional services required.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Chine, Royaume-Uni, Inde, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, espagnol, français, italien

Options de tarification dès :

s/o

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à Pacific Timesheet

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Pacific Timesheet : 46

  • API
  • Accès mobile
  • Administration FMLA
  • Base de données des employés
  • Bâtiments résidentiels
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Carte perforée
  • Carte perforée en ligne
  • Commerce
  • Compression
  • Demande de congés
  • Facturation
  • Gestion de la paie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des sous-traitants
  • Heures facturables et non facturables
  • Monitoring
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports d'incidents
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Reconnaissance biométrique
  • Saisie automatique du temps
  • Suivi des activités
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des frais
  • Suivi des projets
  • Suivi des salariés
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi des équipements
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet
  • Taux de facturation multiples

Alternatives

Workzoom

4,7
Alternative n° 1 à Pacific Timesheet
Workzoom est la solution tout-en-un de gestion des talents, de la main-d'œuvre et de la paie qui mobilise vos employés,...

Replicon

4,5
Alternative n° 2 à Pacific Timesheet
Replicon TimeBill est une application facile à utiliser qui donne aux entreprises une visibilité en temps réel sur la...

Ascentis

4,2
Alternative n° 3 à Pacific Timesheet
Ascentis offre un logiciel de GCH complet, puissant, mais facile à utiliser, destiné aux entreprises de taille moyenne...

BigTime

4,6
Alternative n° 4 à Pacific Timesheet
BigTime est un système d'exploitation accessible partout et utilisé par des équipes de services professionnels du monde...

Avis

Note globale

4,7 /5
(3)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,7/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,5/5

Vous avez déjà Pacific Timesheet ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Donnez votre avis !
Afficher 5 avis sur 3
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Organisme politique
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

So easy to use!

Publié le 10/10/2017

Avantages

Switching from ADP, Pacific Timesheet has been nothing short of a god-send in terms of our employees completing their timesheets. It is more intuitive, straightforward, and completely uncluttered with extraneous info employees don't need. Most of all, our employees love that we can pre-load time coding in, so they choose what they worked on and how much time, and the system does the rest.

Inconvénients

I love everything about it, but they could improve their website a bit. It's stuck in 2005 and could be updated to (1) look more modern, and (2) be mobile-friendly.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Simple, user-friendly timesheets

Publié le 12/03/2018

Avantages

Pacific Timesheet is very easy to use as an employee submitting timesheets, requesting time off, and calculating remaining vacation time/sick time, etc.

Inconvénients

A lot of the PTO balances are shown in hours, which is very useful for admin, but slightly less useful for a user thinking in terms of days rather than hours. Not a big deal but worth noting.

Diane H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Administration publique
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Pacific timesheet

Publié le 23/10/2019

Promotes organization. Traceability, ease of use,advance planning available, coordination with...

Promotes organization. Traceability, ease of use,advance planning available, coordination with staff for vacations etc

Avantages

AN ABILITY to edit. Keeps track of days, vacation, time off TIME IN, DOUBLE TIME. ETC, set for the year

Inconvénients

Can not use externally to my knowledge
From. Mobile phone or from home.

Inability to use remotely from phone,home,laptop etc

Pacific Timesheet - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Pacific Timesheet.

Types de licences disponibles pour Pacific Timesheet :

  • À partir de:
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Pacific Timesheet :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Pacific Timesheet est disponible :

allemand, anglais, chinois, espagnol, français, italien

Appareils pris en charge par Pacific Timesheet :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Pacific Timesheet :

123Signup, 15Five, 360 Enterprise Suite, ADP Globalview Payroll, ADP Vantage HCM, ADP Workforce Now, Adaptive Payroll, Anypoint Platform, Ascentis, BambooHR, Epicor ERP, Expensify, FreshBooks, Infor Cloud ERP, Infor HCM, Okta, Oracle Primavera Cloud, TeamPay

Ressources d'aide disponibles pour Pacific Timesheet :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Pacific Timesheet.