NetFacilities

NetFacilities

La question de la gestion des installations a été résolue.

4.5/5 (126 avis)

NetFacilities - Présentation

Description du logiciel NetFacilities

NETfacilities est une des solutions de GMAO les plus complète et facile à utiliser du secteur pour la gestion des installations. Avec autant de fonctionnalités et de flexibilité intuitive, c'est une excellente solution pour contrôler les coûts, améliorer la productivité et gérer vos actifs et vos bons de travail. Que vous soyez sur le terrain ou au bureau, NETfacilities fournit une vue globale de votre organisation.

NetFacilities - Présentation

Prix

À partir de
2 500,00 $US/année

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

NetFacilities - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour NetFacilities : Personalized Dashboards with Key Performance Indicators (KPIs), Charts, and Graphs.
Capture d'écran pour NetFacilities : Personalized Dashboards with Key Performance Indicators (KPIs), Charts, and Graphs. Capture d'écran pour NetFacilities : Work Order Management Capture d'écran pour NetFacilities : Enterprise Asset Management (EAM) Capture d'écran pour NetFacilities : Preventive Maintenance (PM) Capture d'écran pour NetFacilities : Vendor Management Capture d'écran pour NetFacilities : Enterprise Key & Lock Management Capture d'écran pour NetFacilities : Inventory Management Capture d'écran pour NetFacilities : Tenant User Portal Capture d'écran pour NetFacilities : MobileFacilities, NetFacilities Mobile App (Android/iOS)

NetFacilities - Avis

NetFacilities - Avis

Note globale
4.5
/
5
Excellent
76

Très bien
42

Moyen
7

Médiocre
1

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4.3
Fonctionnalités
4.3
Simplicité d'utilisation
4.4
Support client
4.6
94% des utilisateurs recommandent cette application
Chip G.

NetFacilities Review

We are able to track our time spent on buildings now and has given us a better feel for looking at maintenance better. Also great for tracking time on jobs.


Traduire avec Google Translate
Dave T.

Satisfied customer

We are a small manufacturing company with not a lot of major assets. This platform is perfect for keeping track of assets, PM's, inventory, etc.


Traduire avec Google Translate
Sherice P.

DAL Review

We use it for work orders to be entered for our Airport to stay neat, clean and safe operational for everyone from passengers, contractors, vendors, and employees.


Traduire avec Google Translate
Rich W.

Over complicated facilities management software

While the software may technically be robust (from a database programmer's point of view), it is cumbersome and inefficient from the user's point of view. For example to add a part to inventory takes required data entry into over 15 separate data fields, most of which should be autofilled by default, or at least on a grid entry system to prevent having to jump to multiple tabs. Running reports is spotty at best, trying to find maintenance history on assets. For our second facility, we have moved to a different platform which is much more robust, yet user friendly. We are only staying with netfacilities for our first location because of the maintenance history.


Traduire avec Google Translate
Tony S.

Great software for what it does

We use NETfacilities to manage the preventative maintnenace at various facilities. We have found that our customers really do not utilize the work order system, but our staff does.


Traduire avec Google Translate
Chip G.
Secteur d'activité: Immobilier commercial
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

NetFacilities Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We are able to track our time spent on buildings now and has given us a better feel for looking at maintenance better. Also great for tracking time on jobs.

Avantages

The system is very easy to work threw and it will let you know if you leave something blank.

Inconvénients

A little hard to find old work orders sometimes.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Dave T.
Secteur d'activité: Papier et produits forestiers
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Satisfied customer

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 05/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We are a small manufacturing company with not a lot of major assets. This platform is perfect for keeping track of assets, PM's, inventory, etc.

Avantages

I really like that the NETfacilities team is always updating the platform based on customer feedback! This is something that has kept me on this platform year after year. Customer service is top notch. It's very intuitive and they are always making it easier to search for the info I'm looking for within my site.

Inconvénients

Honestly I don't think there is much about this software that I don't like.

Traduire en français

Réponse de NETfacilities

Hi Dave, thank you so much for taking the time to leave us this amazing review. It made our day!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Sherice P.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

DAL Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We use it for work orders to be entered for our Airport to stay neat, clean and safe operational for everyone from passengers, contractors, vendors, and employees.

Avantages

Its easy for me to use and no complaints really from Users that use it more than me such as our Airport Operations Center that operates 24 hours.

Inconvénients

I do not like how NetFacilities auto log off intermittently so it is hard to replicate it in a timely manner to resolve the issue.

Traduire en français

Réponse de NETfacilities

Sherice, thank you for the great review! We're so happy you don't get any complaints from your users and that you find NETfacilities easy-to-use.

We recently launched a product survey for our customers to provide us feedback on how we can continue to improve our software. I'll make sure to send you the link and pass your feedback regarding the auto log off to our Product Team.

Thank you for being a great customer!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Rich W.
Secteur d'activité: Automobile
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Over complicated facilities management software

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/03/2017
Provenance de l'avis : Capterra

While the software may technically be robust (from a database programmer's point of view), it is cumbersome and inefficient from the user's point of view. For example to add a part to inventory takes required data entry into over 15 separate data fields, most of which should be autofilled by default, or at least on a grid entry system to prevent having to jump to multiple tabs. Running reports is spotty at best, trying to find maintenance history on assets. For our second facility, we have moved to a different platform which is much more robust, yet user friendly. We are only staying with netfacilities for our first location because of the maintenance history.

Avantages

It is technically robust

Inconvénients

Difficult to use, cumbersome to add new parts or enter inventory. Reports are complicated and difficult to find required information.

Traduire en français

Réponse de NetFacilities

Hi Rich,

I sincerely appreciate you taking the time to write a review. I wish it wouldn¿t have been so harsh and gut-wrenching, but none the less it got my immediate attention, and I felt compelled to respond right away.

Based on what I¿ve read It doesn¿t seem there is anything I could say that would make any difference in your opinion, so I won¿t try. I just wish you would have let us know how you were feeling so we could at least have had a chance to do something about it.

As best I can tell you¿ve never accepted any guidance or complimentary training, yet I see we¿ve made over 10 attempts to reach out and offer. Just based on this alone it would seem probable that you haven¿t properly setup your account and aren¿t using it correctly.

Like you said, perhaps it¿s a bit more robust than your small business requires.

All the best to you, and your business!

Sincerely,

Shawn D.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Tony S.
Secteur d'activité: Hôtellerie
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Great software for what it does

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We use NETfacilities to manage the preventative maintnenace at various facilities. We have found that our customers really do not utilize the work order system, but our staff does.

Avantages

I love the ease of operation and the flexibility to built each site to suit our needs.

Inconvénients

For a company that has such few employees, the annual renewal cost can be a turn off. I think it would be easier to swallow to have a cost scale.

Traduire en français

Réponse de NETfacilities

Thank you for the kind words, Tony! We're so happy you love the ease-of-use and flexibility within the solution. We look forward to continuing to serve you and your staff!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
8.7/10
Basé sur 126 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

NetFacilities - Prix

NetFacilities - Prix

À partir de
2 500,00 $US/année
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.3/5
Basé sur 126 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

NetFacilities - Fonctionnalités

NetFacilities - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.3/5
Basé sur 126 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

NetFacilities - FAQ

NetFacilities - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur NetFacilities.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour NetFacilities ?

Types de licences disponibles pour NetFacilities :

À partir de: 2 500,00 $US/année

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel NetFacilities ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de NetFacilities.

Q. Qui utilise NetFacilities ?

Utilisateurs habituels du logiciel NetFacilities :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues NetFacilities est-il disponible ?

Langues dans lesquelles NetFacilities est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour NetFacilities ?

Types de licences disponibles pour NetFacilities:

Abonnement

Q. NetFacilities prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par NetFacilities :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications NetFacilities peut-il s'intégrer ?

Nous n'avons pas d'informations sur les intégrations offertes par NetFacilities.

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour NetFacilities ?

Ressources d'aide disponibles pour NetFacilities :

FAQ, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo