En savoir plus sur DrChrono

La plateforme de dossier médical partagé et de facturation médicale de DrChrono, compatible iPad et iPhone, permet aux utilisateurs de gérer l'accueil des patients, la création de dossiers cliniques, la facturation et la gestion du cycle des revenus. Celle-ci comprend des formulaires médicaux personnalisables, des prescriptions électroniques, des outils de planification, des contrôles d'éligibilité des patients en temps réel et un portail pour les patients. DrChrono App Directory propose également une multitude d'applications et une API médicale pour les développeurs d'applications pour les soins de santé.

DrChrono EHR propose des formulaires entièrement personnalisables ou préconçus. Toute ordonnance, y compris les prescriptions électroniques de médicaments contrôlés, peut être envoyée de manière électronique sur iPhone, iPad ou via Internet. Les commandes de laboratoire peuvent être soumises par voie électronique à plus de 40 000 laboratoires aux États-Unis ; les résultats peuvent ensuite être directement téléchargés dans le dossier du patient. Les dossiers vitaux personnalisés permettent aux prestataires de créer des données de santé de base et de surveiller les mesures de santé de chaque patient au fil du temps.

Les prestataires peuvent utiliser la fonction Free Draw pour annoter des diagrammes, des rayons X ou d'autres fichiers ; ils peuvent également utiliser les caméras intégrées à l'iPad pour prendre des photos et les ajouter au dossier du patient. Le système est prérempli avec les codes de facturation et est intégré à Box, un système de stockage dans le cloud conforme à la norme HIPAA.


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DrChrono ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

DrChrono

4,0 (479)
VS.

À partir de

250,00 $US
89,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

112
120

Intégrations

5
Intégrations introuvables

Simplicité d’utilisation

4,1 (479)
4,4 (56)

Rapport qualité-prix

3,8 (479)
4,5 (56)

Service client

3,7 (479)
4,6 (56)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

Remedly

4,6
Alternative n° 1 à DrChrono
Passez plus de temps avec vos patients et moins de temps avec leurs fiches. La solution de gestion de cabinet tout-en-un...

Jane

4,8
Alternative n° 2 à DrChrono
Jane est un logiciel cloud de gestion de cabinet conçu pour aider les professionnels de la santé et du bien-être à...

NextGen Office

4,0
Alternative n° 3 à DrChrono
La solution DMP/DMI de NextGen Healthcare vous permet d'obtenir de meilleurs résultats cliniques. Des solutions qui...

EpicCare

4,4
Alternative n° 4 à DrChrono
EpicCare est une plateforme de dossier médical informatisé conçue pour les médecins afin de mieux organiser les données...

Avis

Note globale

4,0 /5
(479)
Rapport qualité-prix
3,8/5
Fonctionnalités
3,9/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
3,7/5

Vous avez déjà DrChrono ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 479
Abbey
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

overall worth it

Publié le 08/08/2018

We have been using drchrono for over 5 years, we have recently added the billing feature and it is...

We have been using drchrono for over 5 years, we have recently added the billing feature and it is working out great. We love it.

Avantages

The software is user friendly and definitely laid out and user friendly like an apple user would expect. The final document is polished around the edges like a mac user would expect. Clean, crisp and user friendly.

Inconvénients

If you do have a problem or a question that requires customer support there is no phone number to call and get immediate help. You have to submit a ticket and wait for them to get back to you. The turn around is usually 24 hours, and if you are not available when they call they leave a number to call them back on. The number then becomes inactive after about 1 month, So you cant keep the number and call in later with a new question.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Very good, support can be faster, down time is a problem, what is better?

Publié le 22/04/2020

Overall, I don't think there is a platform that is a better "value" for your money from BOTH a...

Overall, I don't think there is a platform that is a better "value" for your money from BOTH a practice management and charting prospective. If you take the time to set up your system properly, it will work very well for you. Unfortunately, with their fast growth they are having server issues that is slowing the system down at time. This should be resolved and there should be less downtime.

Avantages

It is very customization, more than nearly any other option, although there are a few limitations. The clearinghouse is built into the software, which is their best feature. It is easy to use and new providers can be trained in hours (that is correct).

Inconvénients

Billing is not as easily accessible as other areas (a few more clicks than is needed). Logs for lab specimens needs improvement. It needs to be programmed to be used (it is not like an iphone where you are good to go right out of the box). There is downtime that slows or stops practice up to 15 minutes every 3-12 weeks, which is awful. Support is not readily available as it used to be.

Lee
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Scam Artists!

Publié le 21/01/2021

My experience is pretty bad with the 'team' at Dr. Chrono. There is no way to actually get in...

My experience is pretty bad with the 'team' at Dr. Chrono. There is no way to actually get in contact with a 'help desk' or to get assistance with issues when the program fails. You must submit a work order and then hope for a call back. The call back, if it EVER comes, is usually 2-3 days later (after submitting a work order). The only people you can easily access is the sales team who always states they can't help with system function/glitches/assistance with use or function of the program.

Furthermore, you must be careful of the contract you sign! I recently let an associate go, and they are going to continue charging me for the no longer employed physician between $400-500/month with no intent on giving me a credit or stopping the charges until a new associate starts. The contract ends in June-they have been charging me since last October for this other physician-just letting me throw away money so they can earn a profit EVEN AFTER 5 YEARS AS A COMMITTED USER TO THEIR COMPANY!

I URGE ANYONE TO FIND ANOTHER PROGRAM!

Avantages

I have been using the program for 5 years. Once I had my templates in place and understood the very quirky way this program builds and imports the note from the multiple page boxes which can be clicked on to create the note, I was able to use the system in a functional way that will create a thorough note which looks legally presentable. However, if you intuitively use the boxes they have set up to create and import information into your note, you will see a great deal of unnecessary information imported into your notes and you will legally be in trouble, as it will include things that you not only did not examine, but that are unnecessary to be in your notes. This makes you seriously susceptible to lawsuits and legal action against you. But if you learn how the system imports information and create all your own templates, and you DO NOT click on their boxes, you will be fine, as the information will be only what you require and what you have deemed necessary in the notes.

Inconvénients

The program glitches and freezes frequently. They are constantly doing maintenance on the program, which creates days of very slow use and function. The program frequently fails to save information you have entered or edited, which can get you in real legal trouble. If you are not paying attention, a great deal of information may be missing from your notes due to these glitches and system failures. Unfortunately, once you are invested in a program, it is a real hassle to switch, as many of us know. So I suffer through these issues, understanding that in 5 years of use, the problems have not improved-they've actually worsened.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy to use and staff is very friendly. :)

Publié le 24/05/2018

Gaining great clients and having the honor to work with such a friendly team. This software makes...

Gaining great clients and having the honor to work with such a friendly team. This software makes not only my life easier but everyone else's and I just cant help to spread the word.

Avantages

Easy navigation, excellent customer service! The team is always finding ways to make keep customers happy while providing excellent customer service. Also, problem solving skills are A +++. Following up on matters are also handled in a timely manner as well. I can definitely say they are on top of things. I always reefer new clients or practices to them as I know they hae a great reputation and awesome people skills.

Inconvénients

No Cons here. But there is always room for improvement. If i can say one thing regarding improving I can say perhaps follow up speeds? Even though they are awesome at following up already. Every time I called to reach out or they followed up first I can definitely picture the friendly person i'm talking to has a huge smile on their face which is not really a con but I wanted to just throw that out there . :)

Tyler
Tyler
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinets médicaux
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing, Outstanding and easy!

Publié le 24/05/2018

I dont have to write anything everything is a click away saving massive time!

I dont have to write anything everything is a click away saving massive time!

Avantages

I love how everything you need is just a click away! I can access documents for patients and physicians. I always use this system with such ease!

Inconvénients

I have no complaints! There are minor glitches in the system, sometimes information can duplicate but all you have to do is refresh the page and problem is solved!

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DrChrono - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur DrChrono.

Types de licences disponibles pour DrChrono :

  • À partir de : 250,00 $US
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel DrChrono :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles DrChrono est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par DrChrono :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à DrChrono :

Box, Demandforce, Grow, InvoiceSherpa, Square Point of Sale

Ressources d'aide disponibles pour DrChrono :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

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