SimplePractice

SimplePractice

La gestion de cabinet, simplifiée.

4,6/5 (2407 avis)

SimplePractice - Présentation

Description du logiciel SimplePractice

SimplePractice est performant et adaptable, tout comme vous. Gérez votre entreprise de santé et de bien-être avec SimplePractice afin de vous concentrer sur les relations clients, la réception de paiements et la croissance de votre activité ; la solution se charge du reste. Un processus d'admission rationalisé permet aux clients de s'organiser eux-mêmes, de soumettre des demandes électroniques avant une session et de payer directement sur le portail client gratuit, sans jamais traiter de carte de crédit. L'équipe vous aidera à changer vos processus sans frais afin de commencer presque instantanément à envoyer des rappels de rendez-vous gratuitement pour réduire le taux de non-présentation (SMS/appel/e-mail) ainsi que des messages sécurisés à vos clients et votre équipe, tout en bénéficiant d'un stockage de documents illimité.

Profitez d'une gestion des notes et de la documentation des plus simples grâce à la bibliothèque de modèles de notes, aux modèles personnalisables, aux planificateurs de traitement et de diagnostics de SimplePractice, ainsi qu'à l'intégration gratuite des Wiley PracticePlanners. En outre, cette application mobile de premier ordre vous permet de gérer votre activité en déplacement, avec toutes les fonctionnalités de sécurité et de confidentialité attendues de SimplePractice. La télésanté intégrée signifie que vous pouvez voir les clients où que vous soyez, y compris via votre téléphone, afin que vous et vos clients puissiez toujours trouver un moyen de communiquer. Cette solution de paiement intégrée doublée de fonctionnalités de traitement et gestion des réclamations d'assurance entièrement électroniques vous aide à être payé plus rapidement. Rejoignez des milliers de clients satisfaits et essayez SimplePractice gratuitement dès aujourd'hui.

SimplePractice - Présentation

Prix

À partir de
39,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

SimplePractice - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour SimplePractice : Fully paperless intake process.
Capture d'écran pour SimplePractice : Fully paperless intake process. Capture d'écran pour SimplePractice : Integrated billing & invoices Capture d'écran pour SimplePractice : ★★★★ stars, 5.7K reviews Capture d'écran pour SimplePractice : Simplify scheduling. Free reminders. Capture d'écran pour SimplePractice : Secure messaging on mobile. Capture d'écran pour SimplePractice : Everything in one place. Capture d'écran pour SimplePractice : Capture d'écran pour SimplePractice :

SimplePractice - Avis

SimplePractice - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
1641

Très bien
699

Moyen
53

Médiocre
8

Mauvais
6

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
4,4
Support client
4,5
97% des utilisateurs recommandent cette application
Amanda G.

Simple Practice saved me!

Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.


Traduire avec Google Translate
Drew A.

Best system out there

I have had, by and large, an excellent experience with SP so far. I am very happy I signed on and really wish I had done this much sooner. Their customer support, in particular, has been very much appreciated. This is already enhancing my practice. Thank you!


Traduire avec Google Translate
Anny G.

Simple Practice is simple, for the most part.

Very easy to use for simple tasks. Once you get into getting reports from insurance and writing/creating forms. There is a learning curve.


Traduire avec Google Translate
Jenni B.

Initial Pros and Cons

I am just getting started...I have high hopes yet!


Traduire avec Google Translate
Janny C.

It really is simple

So far I really love everything simple practice offers. I love the daily reminders of my schedule. I love that everything is HIPPA compliant. I love how it is user friendly. I love the built in templates and the ease of being able to create any new electronic forms for clients to review and/or fill out. I love that I can also charge clients through the system and that it automatically transfers to my account. Overall this is an amazing system.


Traduire avec Google Translate
Amanda G.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Simple Practice saved me!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 07/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Truly a lifesaver. I feel like I am not a business person, but simple practice simplifies so many aspects of this.

Avantages

I love all of the things that the developers decided to incorporate in this platform. You can upload your business documents, any documents relevant to your client records and so much more. I have created questionnaires that are specific to my practice so that I can gather data upfront and this prevents me from missing out on money. I love the integration for scheduling appointments, telehealth and billing and invoicing. If you want to streamline your practice, this is for you.

Inconvénients

Clients cannot pay partial balances in their client portal yet, those payments have to be taken in the office.

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Réponse de SimplePractice

Amanda, thanks for your positive review. We're proud to give you the back office you need to run a professional practice. Please don't hesitate to reach out if there's any additional feedback you have. - Gillian from SimplePractice

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Drew A.
Secteur d'activité: Psychologie
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Best system out there

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 17/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I have had, by and large, an excellent experience with SP so far. I am very happy I signed on and really wish I had done this much sooner. Their customer support, in particular, has been very much appreciated. This is already enhancing my practice. Thank you!

Avantages

There are many features that feel intuitive and allow you to nimbly move through the system handling different aspects of a client file. I also like how the system looks and that I can access it through the phone app. Also, it is a great value, especially when compared to other systems. Trust me, I tested them all out.

Inconvénients

There are some pieces that feel clunky. For instance transitioning between the client side and the clinician side sometimes confuses me. Also, while the forms are customizable there have been some aspects I couldn't change. I also wish that you could use your own Stripe account with the system instead of needing to create a new one. It makes it difficult to track where my funds are at any given moment. Finally, when you open a note but abandon it, it leaves your task list. That can make it hard to track what notes need to be completed or remain unlocked.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Anny G.
Secteur d'activité: Psychologie
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Simple Practice is simple, for the most part.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 28/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Very easy to use for simple tasks. Once you get into getting reports from insurance and writing/creating forms. There is a learning curve.

Avantages

Price. It's very affordable compared to Therabill. In edition, they are able to transfer the client's list to their system.

Inconvénients

Receiving ERA's. With some insurance, there are complicated forms to be emailed/scan/fax so it delays the receipt of ERA's. I wish they would simplify the process.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Jenni B.
Secteur d'activité: Services à la personne et aux familles
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Initial Pros and Cons

Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
Publié le 08/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I am just getting started...I have high hopes yet!

Avantages

**Note: I am very new to Simple Practice and I'm only three weeks in.

What I like most about this is the idea that everything will be located all in one place. No paper files to lug around, reduced costs on printing paper and ink for intakes and informed consents, and I'm excited about having automatic appointment reminders for clients. I like that I can send clients the documents ahead of time so they don't have to spend 20-25 minutes when they first arrive filing out paperwork. We can get started right away. And I appreciate that I can customize the way I contact the clients as their individual preference (some want texts, some want voice messages).

Inconvénients

Although I am fairly tech savvy (I'm the top end of the millennials), I have not found simple practice as user friendly as I had hoped. I have used many support options so far and find the in-person ones most helpful. While trying to create my current intake form into one of the forms and documents...I found it rather nightmare-ish. It was tedious and I felt like it took 10 times longer than it needed to. I was SO glad my 30 minute phone consult had given me the heads up to use the pre-existing template and just change every question so I didn't have to totally re-invent the wheel. I am SO glad the template already existed! But I still felt like I was using a chisel on stone. It felt tedious and painful. I'm glad that's over!
Sometimes I get stuck on the calendar page and haven't yet found the button to default to the normal HOME setting so I have the sidebar. These are small things that I hardly ever have a hard time wasting time on..and yet I found myself not being able to get back there today multiple times.
Not as user friendly as I hoped.

Traduire en français

Réponse de SimplePractice

Jenni, we know you're just getting started with SimplePractice, and we also know there's a bit of a learning curve getting used to any software product. It's great to see that you're looking forward to being totally paperless! I'm also glad to see that you were able to connect with a SimplePractice team member to help you get your intake forms all set up. We offer unlimited live support - take advantage so we can get you up and running! Thanks for choosing SimplePractice and for joining our community - we're proud to support the vital work that you do.

- Gillian from SimplePractice

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Janny C.
Secteur d'activité: Psychologie
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

It really is simple

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
Publié le 05/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

So far I really love everything simple practice offers. I love the daily reminders of my schedule. I love that everything is HIPPA compliant. I love how it is user friendly. I love the built in templates and the ease of being able to create any new electronic forms for clients to review and/or fill out. I love that I can also charge clients through the system and that it automatically transfers to my account. Overall this is an amazing system.

Avantages

I love that they already have templates in this system that you can easily modify and make your own. It is very user friendly. Like any electronic software there is always a learning curve but I found this software to be straightforward and easy to navigate and figure out.

Inconvénients

I have had some issues with the telehealth video sessions. I am not sure if this is related to the software or my wifi connection. I do not have many telehealth clients but so far I have had 2 sessions via video sessions and both times I had technical issues with being able to hear my clients or losing connection. However, I am not sure if this is software related or simply wifi issues. Also, being new into private practice it is pretty costly to have this software but I made the choice to have it before I started building a case load so I wouldn't have to deal with transitioning later on. I am glad I did that but I wish maybe they offered new practices some type of introductory rate knowing that many practices don't have a full case load right away.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,9/10
Basé sur 2 407 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

SimplePractice - Prix

SimplePractice - Prix

À partir de
39,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,5/5
Basé sur 2 407 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

SimplePractice - Fonctionnalités

SimplePractice - Fonctionnalités

API
Conformité HIPAA
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des calendriers
Gestion des documents
Gestion des dossiers
Gestion des flux de travail
Gestion des rendez-vous
Gestion des réclamations
Graphiques
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Planification automatisée
Portail client
Portail libre-service
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 2 407 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

SimplePractice - FAQ

SimplePractice - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SimplePractice.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SimplePractice ?

Types de licences disponibles pour SimplePractice :

À partir de: 39,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel SimplePractice ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de SimplePractice.

Q. Qui utilise SimplePractice ?

Utilisateurs habituels du logiciel SimplePractice :

Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, PME

Q. Dans quelles langues SimplePractice est-il disponible ?

Langues dans lesquelles SimplePractice est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour SimplePractice ?

Types de licences disponibles pour SimplePractice:

Abonnement

Q. SimplePractice prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par SimplePractice :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications SimplePractice peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à SimplePractice :

Braintree, Google Calendar, Microsoft Outlook, Stripe, iCloud

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour SimplePractice ?

Ressources d'aide disponibles pour SimplePractice :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo