En savoir plus sur Vtiger CRM

Le CRM tout-en-un de Vtiger aide les équipes à créer de merveilleuses expériences tout au long du cycle de vie du client.
1. Les équipes de marketing génèrent et suivent les leads.
2. Les équipes de vente notent, suivent et clôturent les transactions résultantes.
3. Les équipes de support accèdent à l'historique complet des clients et assurent une prise en charge des exceptions.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Vtiger CRM

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Émirats arabes unis, Australie, Canada, Royaume-Uni, R.A.S. chinoise de Hong Kong, Irlande, Israël, Inde, Koweït, Pays-Bas, Qatar, Singapour, États-Unis, Afrique du Sud

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel, danois, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, turc

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à Vtiger CRM

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Vtiger CRM : 90

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse du service client
  • Analyse prédictive
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de contacts
  • Catalogage/catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Communication multicanal
  • Contrôle des réponses par e-mail
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Distribution de leads
  • Déploiement basé sur le web
  • Enquêtes clients
  • FAQ
  • Fonctions pour secteur de l'assurance
  • Formulaires web
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des activités commerciales
  • Gestion des boîtes de messagerie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du territoire
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Lecture de cartes de visite et de badges
  • Livraison de contenu
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Outils de collaboration
  • Outils de prospection
  • Portail libre-service
  • Pour les petites entreprises
  • Pour les start-ups
  • Pour organisations et équipes commerciales
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Qualification de leads
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les pipelines
  • Recherche/Filtre
  • Remontée des demandes
  • Routage
  • Routage automatisé
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Segmentation de leads
  • Stockage de documents
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
  • Suivi des sources
  • Suivi du ROI
  • Support client
  • Synchronisation du calendrier
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • XML et RSS
  • e-mail marketing

Alternatives

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 1 à Vtiger CRM
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

SugarCRM

3,8
Alternative n° 2 à Vtiger CRM
SugarCRM est une solution de gestion de relations clients sociale et collaborative qui inclut la gestion des ventes et...

Zoho CRM

4,3
Alternative n° 3 à Vtiger CRM
Zoho CRM est un logiciel CRM cloud qui aide les entreprises de toutes tailles à conclure des transactions plus...

HubSpot CRM

4,5
Alternative n° 4 à Vtiger CRM
Gagnez un temps de vente précieux grâce à HubSpot CRM qui prend en charge tous les petits détails de l'enregistrement...

Avis

Note globale

4,3 /5
(310)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,2/5

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5 avis affichés sur 310
Rachel B.
Note globale
  • Secteur d'activité : Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

VTiger crm has everything it takes for successful sales

Publié le 09/05/2022

It is a quite complete software for the whole sales line of the company, because it includes not...

It is a quite complete software for the whole sales line of the company, because it includes not only the crm for the management of projects and tasks, but we can from there better understand our customers and create marketing campaigns, which allow us to increase our sales. VTiger is ideal for companies that need to have everything at hand, a software that covers all stages of the project. Start-up companies will find in this software the tools they need to efficiently organize their sales and projects, achieving an increase in their performance.

Avantages

You can monitor all sales processes and projects in one program and that makes it the best. I love that it is cloud based, which doesn't crash computers. Its ticketing system is very stable and efficient. It has great marketing management, which makes it easy for us to do mailings.

Inconvénients

It does not have the option to drag and drop tasks to place them in another space of the project. It is frustrating how many clicks you have to make to start a specific function. The software is very complete, for that reason it has too many functions and tools that tend to confuse the learning process.

Carlos G.
Note globale
  • Secteur d'activité : Logiciels
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Vtiger CRM vs Competition

Publié le 25/10/2019

overall, it's been great! The biggest bang for the buck for sure. It's still expensive but you get...

overall, it's been great! The biggest bang for the buck for sure. It's still expensive but you get what you pay for and I highly recommend it.

Avantages

The best thing I liked about this software was the ability to do sales, marketing and support all in one program. Our sales team is able to track opportunities and view sales funnel reports. The marketing team is able to email and tag the contacts to specific target audiences. The support team is able to use a ticket system in order to keep all projects and assistance notes in one place.

Inconvénients

There are certain areas where you have to click here and there just to reroute you back to where you were. Like going from an opportunity to quotes and if you want to add notes, you have to go back to the opportunity and them go to your comments. Also the enterprise search tab doesn't always find everything you're looking for so you have to specifically go to contacts or organizations to find them.

Alternatives envisagées 

HubSpot Sales Hub

Pourquoi choisir Vtiger CRM 

Infusionsoft did not have a support ticket system and their sales portion is ok at best. The quotes aren't customizable the way Vtiger is.Infusionsoft is really good for marketing but that's about it.

Logiciel antérieur 

Keap

Pourquoi passer à Vtiger CRM

We chose this because it addressed all 3 of our needs. (sales, marketing and support) We didn't want to have to purchase a whole other software and go through a whole other set up, when we can have it all in one place.
Helene V.
Note globale
  • Secteur d'activité : Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise : 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

VTiger is the best CRM for sales and customer acquisition

Publié le 07/06/2022

It is a very intuitive and dynamic program that has helped us to increase our sales, through...

It is a very intuitive and dynamic program that has helped us to increase our sales, through different channels such as sending advertising and offers of our services by email. Also the project management is very easy to use planning and executing sales successfully. This software has helped us a lot to increase sales, the organization of the marketing department and bring in an orderly manner all the activities that must be done to close business and projects. A very useful tool that everyone uses in almost all departments of the company and that relieves the workload.

Avantages

The customer tracking feature is very useful, as we can interact with them on different platforms such as Gmail and social networks. It has a free version which helped us in the beginning and we were able to adapt to the main functions easily. I use all the alerts and reminders and it is a great tool that helps me not to forget pending activities and clients I need to call and visit.

Inconvénients

All the functions are easier to use in its web version, making it cumbersome and not very useful on the mobile app. The fields for customer information are very few, it should have more options for information or leave a blank space to fill it manually, so that all the information that is required is stored in the system.

Thomas E.
Note globale
  • Secteur d'activité : Automatisation industrielle
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

QTE Training likes VTiger

Publié le 25/10/2019

See section pros

See section pros

Avantages

one of the most reasons was the accessibility of the data from wheresoever, that'S absolutely given. Another one is the Independence from Software-Systems. We are using MS and also Apple-Systems, no Problem.
Helpful is also the VT 360 App. whereever you are, and you spare time, just check for a customer or also call via mobile. the inside Team will see your activities immediately. Information that Counts.

Inconvénients

The Adoption of the System towards some specific needs is somewhat poore. no custom Buttons available, the print-templates Editor is poor on formating and sometimes you also Need a work around for list variables to be shown.
It should have a customize package as from VT-Experts provided for teh serverbased solution (https://www.vtexperts.com/)

Alternatives envisagées 

SugarCRM

Pourquoi choisir Vtiger CRM 

Salesforce was to expensive for the small Business we are on

Logiciel antérieur 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Vtiger CRM

Cloud based System, pricing, easy maintainable
Jim C.
Note globale
  • Secteur d'activité : Organisme social ou civique
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Vtiger is excellent and affordable, with less limits even at the lower costs

Publié le 23/03/2022

Excellent, would recommend it.

Excellent, would recommend it.

Avantages

Excellent UI, very low learning curve, attractive to use and navigate around. Well integrated with the other apps I use. Workflows are excellent, and with few limits. Generally there are very few limits imposed even for low price plans, unlike many other CRMs I tried.

Inconvénients

Workflows could be made easier for beginners.
The project management side on my plan is fairly basic, but it's nice to have it there.
Generally nothing, I really like it. The only reason I would change is if I could get a cheaper deal elsewhere.

Alternatives envisagées 

Zoho CRM et HubSpot CRM

Pourquoi choisir Vtiger CRM 

Silly limits imposed on e.g. number of records, automations, number of pipelines, number of email outs, etc.

Logiciel antérieur 

Zoho CRM, Streak et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Vtiger CRM

Price, usability, multifunctionality, UI.
Afficher 5 avis sur 310 Lire tous les avis

Vtiger CRM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Vtiger CRM.

Types de licences disponibles pour Vtiger CRM :

  • À partir de : 42,00 $US/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Vtiger CRM :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Vtiger CRM est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, chinois traditionnel, danois, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, turc

Appareils pris en charge par Vtiger CRM :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Vtiger CRM :

Adobe Commerce, Asterisk, Authorize.Net, Clearbit, Clickatell, DocuSign, Dropbox Business, Exotel, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Gupshup, Intuit Data Protect, LinkedIn for Business, Mailchimp, Meta for Business, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Olark, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, SharpSpring from Constant Contact, Solutions Infini, Stripe, Telzio, TextAnywhere, Twilio, VICIdial, WhatsApp, Xero, Zapier, Zoom Meetings

Ressources d'aide disponibles pour Vtiger CRM :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

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