En savoir plus sur Cin7

Cin7 est une plateforme de gestion des stocks automatisée destinée aux marques dont la croissance des revenus est de plus d'un million de dollars. Cin7 synchronise leurs stocks avec les ventes et commandes de tous les canaux de vente en ligne et physique, puis automatise le traitement des commandes pour en optimiser l'efficacité. Cin7 n'est pas idéal pour les entreprises de location ou de gestion des biens. Les marques qui vendent ou distribuent des produits s'aident de Cin7 pour réduire leurs coûts, leurs marges et leurs flux de trésoreries, tout en maintenant leurs stocks en toutes circonstances.

Options de tarification dès :

399,00 $US/mois

  • Version gratuite
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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne , Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Cin7 : 137

  • API
  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Archivage et rétention
  • Audit de l'inventaire
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Bons de commande
  • CRM
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Catalogage/catégorisation
  • Champs personnalisables
  • Codes UGS et UPC
  • Codes-barres et RFID
  • Commandes récurrentes
  • Comptes clients
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Données en temps réel
  • EDI
  • Emplacements multiples
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion 3PL
  • Gestion Import/Export
  • Gestion SEO
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de contenu
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de projets
  • Gestion de site web
  • Gestion des achats
  • Gestion des applications
  • Gestion des articles mis de côté
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des canaux
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commandes spéciales
  • Gestion des commissions
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des exceptions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des éléments
  • Gestion multicanal
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Impression d'étiquettes
  • Impression de codes-barres
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de marketplace
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Nomenclatures
  • Optimisation des stocks
  • Opérations d'entreprise intégrées
  • Paiements électroniques
  • Panier d'achat
  • Personnalisation
  • Planificateur de flux de travail
  • Planification des ventes et des opérations
  • Point de vente (PDV)
  • Pour le B2B
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs formats
  • Prise en charge de plusieurs magasins
  • Prise en charge des bases de données
  • Protocole AS2
  • Prévision
  • Prévision de la demande
  • Prévision des ventes
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Réapprovisionnement
  • Saisie de commande
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série
  • Suivi des statuts
  • Surveillance en temps réel
  • Synchronisation de données
  • Synchronisation en temps réel
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements
  • Transformation des données
  • Vente par correspondance
  • e-mail marketing
  • Étiquetage
  • Étiquettes d'expédition

Alternatives

Dynamics 365

4,3
Alternative n° 1 à Cin7
Microsoft Dynamics AX est un logiciel de planification des ressources d'entreprise (ERP) multilingue et multidevises....

Fishbowl

4,2
Alternative n° 2 à Cin7
Conçu pour être intégré à QuickBooks, Fishbowl est une solution complète de gestion de la fabrication et des stocks...

QuickBooks Commerce

4,5
Alternative n° 3 à Cin7
La plateforme TradeGecko a été conçue pour les marques d'e-commerce à la croissance forte et qui pensent à demain, les...

Toast POS

4,1
Alternative n° 4 à Cin7
La solution de POS Toast est une plateforme cloud de gestion de restaurant qui permet de réduire les coûts opérationnels...

Avis

Note globale

4,3 /5
(519)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,1/5

Vous avez déjà Cin7 ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 519
karl
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great software for SMB

Publié le 23/08/2022

Cin7 has helped our business grow massively in the 4 years that we have been working with it, and...

Cin7 has helped our business grow massively in the 4 years that we have been working with it, and we have seen it continuously develop its features and functionality, further improving our processes and data accuracy.
Reporting and documents are customisable but do have limitations.
I would still recommend CIN7 as the price is reasonable for the service. The onboarding should be used to the fullest as this is where you will get the best support.
They are in the process of expanding their customer support so this should get back to the standard that it once was.

Avantages

Easy to use and some great tools to make your processes a lot less manual
I have onboarded multiple entities and [SENSITIVE CONTENT] as an honourable mention is great, very responsive and knowledgable.
Costing features with multiple currencies and BOMs are easy to use and following a strict process for the staff means that this is accurate and can be reconciled with Xero.

Inconvénients

Customer support is very slow. takes weeks to start looking into a ticket and can take a long time to resolve issues. but on the flap side, can be very quick when adding small features to your account.
Product information that should be pretty standard isn't in the system by default, like commodity codes and commercial invoices. but work around are easy to achieve with cin7 support

Angelo
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente au détail
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Cin7 or the others.

Publié le 08/08/2022

Avantages

Inventory management in Cin7 gives a very clear and precise overview of our business. Managing inventory by using Cin7 is super easy and clear. We always had issues with gaining a bird eye view of our inventory with other past inventory softwares, but Cin7 gives a complete snapshot and details for our inventory, as we are a product-based company, inventory asset is the most valuable asset to us. Inventory tracking with Cin7 is very detailed! We can trace the sales order back to its source, which stock we used for a particular sales order. If there's quality issues or any other issues arise with a sales order, we know which batch or purchase order the stock comes from and we could perform quality inspections to the entire batch or purchase to prevent the same issue arising again, which ensures customer satisfaction. Inventory tracking at each location is also extremely detailed, it may not be the most user friendly (even though it's already very user friendly), but it gives a very detailed information of tracking every single unit we have on every single location, including Amazon FBA. Cin7 has some reports or functionalities for replenishment and re-ordering, but these features are a bit simpler than I though it would be. Improvements could be made on to these functionalities for sales demand forecasting, reordering based on lead time and safety stock. Currently, we use Inventory Planner to predict, forecast, and reorder our inventory.

Inconvénients

The software integrates with ShipStation for label printing, there're multiple extra steps for our warehouse team to print the shipping label from ShipStation, rather than directly in Cin7. ShipStation only expose carrier packages, instead of custom package types via API, which we couldn't select the custom package types in Cin7's WMS app for direct label printing. And the workflow for packing and shipping in WMS could be improved, a lot to be improved. Custom product label needed to write CSS code. We print product or purchase order label on different label size and that took me 6 hours to write, since my major in university is not computer science.

Alternatives envisagées 

DEAR Systems et NetSuite

Pourquoi choisir Cin7 

Previous system did not have an integrated warehouse management system, QBO integration.

Logiciel antérieur 

Skubana

Pourquoi passer à Cin7

More comprehensive, built-in EDI, Amazon inbound shipment, better for larger catalog.
Marcos
Note globale
  • Secteur d'activité : Emballage et conteneurs
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

CIN7 is Great for the Middle Tier company looking to move from small business

Publié le 12/07/2022

CIN7 was easy to implement into our Techstack, When placing orders on CIN7 it was made with ease....

CIN7 was easy to implement into our Techstack, When placing orders on CIN7 it was made with ease. But CIN7 only works with small to mid-level businesses. If your company continues to grow, You will grow out of CIN7.

Avantages

CIN7 works excellently as a Sales Tool, CRM, and Order Management software when connecting your eCommerce platform. it is excellent for Small businesses looking to get a grip on a more enterprise-level Inventory Management system.

Inconvénients

CIN7 works great for a company not focused on manufacturing and just distribution. Due to CIN7 not being able to Commit stock for Backorders. Also not being able to have a Barcode System is a negative aspect.

Alternatives envisagées 

Fishbowl, NetSuite et Zoho Desk

Pourquoi choisir Cin7 

Zarmoney was only able to keep inventory, Not locations, and create sales orders.

Logiciel antérieur 

ZarMoney

Pourquoi passer à Cin7

CIN7 was just the right fit for us at the right time
Peter
Note globale
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Maxlight Cin7 Integration

Publié le 10/11/2021

Cin7 meets the needs of our Business, we have used this platform across 5 different businesses.
Our...

Cin7 meets the needs of our Business, we have used this platform across 5 different businesses.
Our knowledge will continue to grow on how to best operate Cin7.
We signed up for premium support to assist with API integration for another part of the business group which was very successful

Avantages

As a project based business we have found Cin7 simple to setup and run while providing us the tools to manage the business, it has direct integration with Xero our accounting software. We can track and import product, warehouse locally and remotely, control purchase orders, sales order and invoices.
We also use Cin7 to assist with local manufacturing , production jobs are key to this, we can also buy components overseas and ship to and overseas manufacturer and control all components and roll up landed costs

Inconvénients

Some of Cin7 warehouse functions are not as sophisticated as other software, namely cycle counting and and total location bin transfers.( only be component)
Also a planning and scheduling module would be a welcome addition.
We have had problems with the imbedded exchange rates on purchase orders causing stock valuation errors

Meagan
Note globale
  • Secteur d'activité : Vente en gros
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great inventory management system

Publié le 20/09/2021

Avantages

- The onboarding for the software was great. We had access to the Cin7 Academy which walked through most steps and our dedicated onboarding specialist [SENSITIVE CONTENT] helped us weekly with any other issues that required more knowledge. No pressure was given to speed up this process and onboarding was overall a very good experience.
- Cin7 has a lot of features that are helpful for a growing business such as contact logs and templates, linking orders to PO's and credit limits.

Inconvénients

- The software is somewhat 'clunky', not as intuitive as other softwares. An update in the overall users interface could help.

- Onboarding is expensive but if you have a great onboarding specialist it is worth it.

- Can be laggy

- Some features could be more fleshed out, especially in the B2B but they are working on that.

Alternatives envisagées 

Unleashed

Pourquoi choisir Cin7 

TradeGecko/Quickbooks Online announced in June that they would be sunsetting their software for customers outside of the US. We needed a new platform that could take over and have features that TG was missing.

Logiciel antérieur 

Quickbooks Online

Pourquoi passer à Cin7

We considered Unleashed as a potential software, and almost went with them as the B2B portal was outstanding. But ultimately choose Cin7 as the Unleashed did not have a seperate field for SKU and description, but rather combined them.
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Cin7 - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Cin7.

Types de licences disponibles pour Cin7 :

  • À partir de : 399,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Cin7 :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Cin7 est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Cin7 :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Cin7 :

3PL Warehouse Manager, Adobe Commerce, Afterpay, Authorize.Net, BigCommerce, Capsule, EVO Payments, Google Drive, Inventory Planner, JAS 7.6, JOOR, Mailchimp, Maropost Commerce Cloud, Marsello, Microsoft Excel, NuORDER, OFX USForex, Online Auction System, PayPal, Payability, Prospect CRM, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Senter, ShipBob, ShipHero, ShipStation, Shipedge, Shipfusion, Shippit, Shiptheory, Shipwire, Shopify, Starshipit, StockTrim, Streamline, Stripe, SyncHub, TransferMate, Windcave, WooCommerce, Wufoo, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Cin7 :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

Catégories connexes

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