HubSpot CRM

HubSpot CRM

Tout ce dont vous avez besoin pour vendre dans une suite intégrée.

4.5/5 (2123 avis)

HubSpot CRM - Présentation

HubSpot CRM a été conçu à partir de zéro et est prêt à éliminer le travail manuel et à aider les équipes de vente. Il a été créé prêt pour le monde moderne afin d'aider les utilisateurs à faire fonctionner les affaires et à commencer à vendre. HubSpot CRM prend en charge tous les petits détails ; la consignation des courriels, l'enregistrement des appels et la gestion des données de manière très intuitive, ce qui libère du temps de vente précieux dans le processus.

Obtenez une vue instantanée de l'intégralité de l'entonnoir des ventes sur un tableau de bord clair et visuel. Les utilisateurs peuvent trier les offres gagnées et perdues, les rendez-vous planifiés et les contrats envoyés sur une période donnée et suivre les performances par rapport aux quotas. Triez les offres par nom, propriétaire, montant ou étape avec des filtres personnalisés pour des informations exploitables en beaucoup moins de temps.

HubSpot CRM suit automatiquement les interactions client, que ce soit dans un e-mail, sur un média social ou lors d'un appel. Synchronisez avec Gmail ou Outlook à l'aide de HubSpot Sales et enregistrez chaque appel, e-mail ou réunion en cours. Chaque interaction avec un lead est stockée dans un calendrier bien rangé, y compris les appels, les e-mails, les réunions et les notes. Synchronisez avec HubSpot Marketing pour savoir quels contenus ont été consommés par les leads afin de personnaliser l'approche.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

anglais, français, allemand, japonais, portugais, espagnol

HubSpot CRM - Avis

Note globale
4.5/5
92% d'avis positifs
1284
Excellent
679
Très bien
127
Moyen
21
Médiocre
12
Horrible
Josh B.
Traduire avec Google Translate

Great free tools, with great additions in Sales Starter

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Using Sequences has saved a huge amount of time when it comes to following up leads. We can set an automated sequence of 5 personalised emails to send at different times if that customer doesn't get back in touch with us. This has increased our sales success and potential for sales, whilst saving time due to the automated process. The free knowledge transfer and recommendations from HubSpot are also really influential, especially for inbound marketing.

Avantages

Keeping track of the customers that we deal with is the best thing in Hubspot for us. Each customer has a contact card created where we can add all their details, but also customise our own fields like the product prospects we have (what we are trying to sell to them), then the products they have bought (hopefully). This helps us to better understand our clients and keep on top of current users and potentials. In the Sales Starter, being able to use sequences saves a huge amount of time with email follow ups and has lead to more sales as it can automate different messages going back out to the customers if they don't reply.

Inconvénients

The full integration with calendars and email is simple if you have a Gmail account, but is trickier if you have independant emails. We can get our emails synced up and use the Outlook integration well, but you can only get the Calendar integration to work if you create a full Gmail account.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

Most nimble CRM platform on the market

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

- Has standardized our data collection process
- Has allowed us to build a far more robust database
- Has helped us automate low-value activities

Avantages

- Easy to get up and running, i.e. implementation is not a painful process
- Less expensive than competitors
- SO SO MANY amazing native integrations
- Clean layout
- Good mobile functionality
- Easiest to learn from a user and admin perspective

Inconvénients

- Don't enjoy the "Hubspot fields that cannot be changed" i.e. customization is limited
- Workflows can be wonky and don't always work right
- Support is based on the person, though most of them are fairly knowledgeable

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Nisarg G.
Traduire avec Google Translate

Using it for more than 2 years

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/06/2019
Provenance de l'avis : Capterra

- Overall experience is better than any other CRM available in the market. if you are a small scale company than the works better than Salesforce.

Avantages

- Easy to implement
- Automated our sales process
- You can customize the fields as per your requirements
- The system is not that buggy except for last month couple of issues for the software

Inconvénients

- Marketing automation is a little faulty as you can not get accurate data from Hubspot. Hubspot data and google analytics data shows the difference.

- Customer Services is not that trained, most of the time I ended up with finding a solution with my self

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

Love HubSpot

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

HubSpot is super easy to use and their educational support makes it even better. They not only tell you how to accomplish a task, they also provide the 'why' for the task. It is a tool that I use all day, everyday and the social functionality is some of the best I've ever seen. I love being able to review all of the activity in one pane and even like comments or respond in that same pane. I wish that direct or private messages to our pages were accessible here, but I do get everything else. If you are looking for a marketing tool that includes all of the digital components for your marketing plan, this is it. You won't find a single platform that is as easy to use and incorporates so many of the things we do.

Avantages

HubSpot is super easy to use and it's relatively easy to add users with specific access. This is great if you have review processes like ours. The new email WYSIWYG is much simpler to use now and for that alone, I'd recommend this tool. My team especially likes the calendar view for scheduling Social posts. This, by itself, has allowed my team to plan and schedule social posts up to three months out. We could go further, but choose not to.

Inconvénients

If you have a lot of brands with corresponding websites and social channels, it is difficult to keep that all separate. HubSpot recently added subdomain functionality that is helping us with that, but it has not been extended yet to include social channels. I also wish we had the ability to tag items with multiple campaigns because occasionally I need to track two things (the brand associated and the event or promotion). Campaigns are one of the ways I use to distinguish between brands, especially with Social posts.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Javier S.
Traduire avec Google Translate

HubSpot CRM its Free, Easy to Use and that makes it Extremely Useful

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 07/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I've used several instances of HubSpot CRM in jobs at different corporations as well as help set the CRM to a few clients in the past. The fact that it is Free and extremely easy to use has motivated me to recommend it to many friends, from the smallest individual contractors and freelancers to actually large companies.

Avantages

My favorite aspect of HubSpot CRM is the ability to track all activities and link it to other documents. This aspect combined with how quick and easy is to set a reminder for a follow-up call or email, helps me guarantee success with prospects and customers.
The second best aspect, in my opinion, it’s the integration with the HubSpot marketing platform, since I can easily see the workflows that a potential client has had, the downloads that he has made and when he has made interactions in my websites.
But I know that for many people the fact that it is Free and that it connects to many 3rd party Apps, is it most important selling point. Though personally I’ve only connected it to WordPress websites and some Email Marketing platforms.
Lastly, something that I don’t see people talk a lot about, is that the sales pipelines helps close more deals with less work, as it organizes and tracks every aspect and helps it grow and develop in the right direction.

Inconvénients

Only two specific points comes to my mind.
The CRM lacks the ability to add multiple email addresses to a single contact record. Sometimes I start a conversation with a contact through a work email, but then sends some information through a secondary email address. Even though it is something small, I think it limits my capacity to contact.

And also the ability to merge companies would also be of great help, since HubSpot CRM does not have any tool to join the information of the contacts of different organizations.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10

HubSpot CRM - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

HubSpot CRM - Fonctionnalités

  • API
  • Base de données de contacts
  • Données en temps réel
  • Gestion des contacts
  • Gestion des leads
  • Intégration CRM
  • Intégration de tiers
  • Intégration des e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notifications automatiques
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités

  • Analyse des ventes
  • Fonctionnalité de recherche
  • Importation et exportation de données
  • Monitoring
  • Outils de collaboration
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les ventes
  • Suivi des ventes

HubSpot CRM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HubSpot CRM.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HubSpot CRM ?

Types de licences disponibles pour HubSpot CRM :

Type de licence: Gratuit, Abonnement

version d'essai gratuite: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel HubSpot CRM ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de HubSpot CRM.

Q. Qui utilise HubSpot CRM ?

Utilisateurs habituels du logiciel HubSpot CRM :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues HubSpot CRM est-il disponible ?

Langues dans lesquelles HubSpot CRM est disponible :

anglais, français, allemand, japonais, portugais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HubSpot CRM ?

Types de licences disponibles pour HubSpot CRM:

Gratuit, Abonnement

Q. HubSpot CRM prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par HubSpot CRM :

iPhone

Q. Avec quelles applications HubSpot CRM peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à HubSpot CRM :

Anypoint Platform, Cloud Elements, CloudHub, Colabo, Kayako, Mule ESB, PieSync, Repsly, Tidio, Workato

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour HubSpot CRM ?

Ressources d'aide disponibles pour HubSpot CRM :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés