ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnect

Logiciel d'assistance à distance, de réunion à distance et d'accès à distance.

En savoir plus sur ConnectWise ScreenConnect

L'assistance à distance de ConnectWise Control, disponible à tout moment et n'importe où, vous permet de contrôler à distance des périphériques et d'aider vos clients, qu'ils se trouvent à proximité ou à l'autre bout du monde. Dépassez les attentes en matière de prestations de services grâce à une assistance à distance rapide, fiable et sécurisée offrant une connectivité instantanée, des fonctionnalités de sécurité évolutives et une intégration transparente. Portez assistance à vos clients depuis n'importe où avec une connexion Internet, continuez à travailler en toute confiance malgré les cybermenaces omniprésentes grâce à des fonctionnalités telles que le cryptage AES-256 et l'authentification à deux facteurs et ce, à un prix abordable pour votre entreprise.


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ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 1
ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 2
ConnectWise ScreenConnect Logiciel - 3
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ConnectWise ScreenConnect ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ConnectWise ScreenConnect

4,7 (1 896)
VS.

À partir de

29,00 $US
mois
34,90 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

57
69

Intégrations

7
5

Simplicité d’utilisation

4,6 (1 896)
4,7 (705)

Rapport qualité-prix

4,6 (1 896)
4,5 (705)

Service client

4,4 (1 896)
4,7 (705)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

ISL Light

4,7
Alternative n° 1 à ConnectWise ScreenConnect
ISL Online est un logiciel d'assistance à distance à plateforme croisée qui permet aux utilisateurs d'accéder aux...

NinjaOne

4,8
Alternative n° 2 à ConnectWise ScreenConnect
NinjaRMM est la plateforme de surveillance et de gestion à distance des terminaux la plus simple et la plus performante....

SysAid

4,5
Alternative n° 3 à ConnectWise ScreenConnect
Transformez la productivité de vos agents, améliorez l'expérience de l'utilisateur final et augmentez la valeur au sein...

GoTo Webinar

4,5
Alternative n° 4 à ConnectWise ScreenConnect
GoToWebinar est un outil de collaboration que vous pouvez utiliser pour organiser des webinaires entièrement personnalis...

Avis

Note globale

4,7 /5
(1 896)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,4/5

Vous avez déjà ConnectWise ScreenConnect ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 1 896
Alfredo
Alfredo
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Remote Tech Support Platform you can trust

Publié le 04/06/2021

My experience has been for the most part positive, and I really feel their free tier works very...

My experience has been for the most part positive, and I really feel their free tier works very well and isn't annoying like other similar products. I've had small issues with older macs

Avantages

My favorite features are the simple dashboard and how you can invite users to share their devices from a direct link or by sending them a short url where they type the session number (really useful when dealing with someone over the phone). I also like how the dashboard shows information about the devices such as memory usage, model, etc.

Inconvénients

I've had issues with certain mac devices where the software has extra requirements (a specific java version, for example), which has made it more difficult to use for users. Mobile access isn't as friendly.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Product is one of the best I've used

Publié le 29/11/2019

Our company has been a Connectwise (ScreenConnect) client since nearly the very beginning of the...

Our company has been a Connectwise (ScreenConnect) client since nearly the very beginning of the company. We have enjoyed a long standing relationship and legacy pricing that is not offered to other clients.

Avantages

We have access to our client's computers at one of the cheapest endpoint costs out there. Our server went down at one point for various reasons and we lost the complete configuration. We contacted technical support and they were so helpful that we ended up getting all of our client's computers checking into the server up restoring the license key. Support saved us.

Inconvénients

When we did the restore, it didn't preserve the groups that we had segmented our clients into. We had to take alot of time to restore the configuration environment that we had set up.

Mike
Note globale
  • Secteur d'activité : Fabrication électrique/électronique
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Needs better support

Publié le 16/07/2019

I have not been able to login since the upgrade to 2FA and support is unable to help.

I have not been able to login since the upgrade to 2FA and support is unable to help.

Avantages

Cost was competitive compared to others and it had a good toolset for remote control.

Inconvénients

connectwise support seems like they could care less that I was having problems.

Alternatives envisagées 

TeamViewer

Pourquoi choisir ConnectWise ScreenConnect 

TeamViewer had security issues in an earlier version

Logiciel antérieur 

TeamViewer

Pourquoi passer à ConnectWise ScreenConnect

Sales person indicated that there would be complete support for iPad's. Said she technically wan't alolowed to say that becasue it technically was still pending with Apple for approval, but it was coming soon. That never happened.
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Connect your business with this tool!

Publié le 11/12/2023

Overall, we have had a error free rock solid experience.

Overall, we have had a error free rock solid experience.

Avantages

Screenconnect has allowed us to add all of our 100 workstations to it and monitor and remotely assist them at a moments notice, we can host meetings, fix issues. they also allow us to have a custom domain and splash screen for a professional look

Inconvénients

The price is higher than what it originally was with CWSC but its still worth it.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Simple, Easy to use

Publié le 13/11/2019

Initially used ConnectWise Control (Formerly ScreenConnect) for simple IT support sessions...

Initially used ConnectWise Control (Formerly ScreenConnect) for simple IT support sessions (credential resets, issues with software, etc.). Later deployed agents to network. We found this product much more superior than other alternatives available on the market such as Kaseya. Sessions with speedy, and tools were easy to use like viewing one monitor individually, or performing maintenance discretely in open office environments. Allowed for support sessions to be performed remotely by staff extending the teams' effectiveness even in inclimate weather or times when IT staff worked remotely.

Avantages

Formerly Screenconnect, Connectwise Control is an easy to use remote software that gives IT professionals all the necessary support session tools to easily perform remote IT sessions with end users.
- Includes chat messaging
- Includes options to view services, logs, and processes
- Allows technician to blackout monitor / block keyboard presses during session
- Allows for easy facilitation of temporary remote sessions by non-technical staff
- Easy facilitation to give "passes" (timed access) to end-users and technical support staff
- Allows for basic scripting options for alerting and webhooks
- 2FA Authentication enabled

Inconvénients

- Difficult initially to setup department groups of computers,
- Not a lot of documentation on setting up webhook scripting,
- Database maintenance can be tedious
- Outside basic functionality (which is all you need), selective and limited add-on options and integrations (compared to other product Automate [labtech])
- Uses Java over HTML5 only.

Alternatives envisagées 

Zoho Desk

Pourquoi choisir ConnectWise ScreenConnect 

Connectwise offered superior features and a better implementation of remote control services vis-a-vis Java than older models like Kaseya which used and installed VNC on workstations.

Pourquoi passer à ConnectWise ScreenConnect

Connectwise's product is just enough what you need for facilitating remote sessions without much of the overhead of complicated help desk CRM setup. With Control, login, generate a link, open the link on the target PC, and the agent installed and registers easily. Agents (MSI) should also be available to deploy via Group Policy as well.
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ConnectWise ScreenConnect - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ConnectWise ScreenConnect.

Types de licences disponibles pour ConnectWise ScreenConnect :

  • À partir de : 29,00 $US/mois
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel ConnectWise ScreenConnect :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles ConnectWise ScreenConnect est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ConnectWise ScreenConnect :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ConnectWise ScreenConnect :

Acronis Cyber Backup, ConnectWise Automate, ConnectWise PSA, Freshdesk, Microsoft Outlook, Passportal, Zendesk Suite

Ressources d'aide disponibles pour ConnectWise ScreenConnect :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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