Samepage

Samepage

Collaboration

4.8/5 (458 avis)

Samepage - Présentation

Samepage est une application de collaboration tout-en-un pour les équipes d'entreprise. Samepage facilite la collaboration d'équipe grâce à la compilation de listes de tâches, de groupe vidéo chat, de messages instantanés, de fichiers, d'agendas de meeting, de sujets de discussion, de planification et plus encore, sur une seule plate-forme.

Samepage est adaptée aux organisations de toutes formes et tailles - y compris les agences de marketing, les départements de Ressources Humaines, les organismes éducatifs et les organismes à but non lucratif - et peut être mise en œuvre dans des équipes d'employés, clients, consultants, partenaires et fournisseurs. Les fichiers, photos, vidéos, cartes, conversations et plus sont compilés sur une seule page pour que toutes les personnes impliquées puissent voir et contribuer.

Les pages dans Samepage peuvent être partagées avec n'importe qui (sous réserve des contrôles d'accès des utilisateurs et des droits de partage définis par les administrateurs), en les gardant à jour et en synchronisation. Une application mobile native signifie que les projets sur Samepage sont accessibles aux membres d'équipe de n'importe quel endroit, depuis n'importe quel appareil. Une application de bureau native permet de garder facilement accès à Samepage depuis ordinateurs portables et ordinateurs de bureau.

Les fichiers stockés sur Dropbox, Google Drive, OneDrive ou Box peuvent tous être inclus sur une page Samepage. Samepage s'intègre également avec plus de 100 autres applications populaires via Zapier.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

chinois (simplifié), tchèque, anglais, français, allemand et 5 autres, italien, japonais, portugais, russe, espagnol

Samepage - Avis

Note globale
4.8/5
99% d'avis positifs
359
Excellent
93
Très bien
5
Moyen
0
Médiocre
1
Horrible
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My Team is on the SamePage now!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 05/12/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I am still using SamePage even though I've moved on to a different job. I'm still a digital nomad and I find it's accountability features to be unparalleled with any other collaboration program. I got my new company to adopt SamePage rather than the crap program they were using and we're all better for it! Thanks SamePage!

Avantages

Most of the organizational products out there are a little difficult to navigate at first. It's hard to argue tho. In order for them to get us organized it takes a little work to understand their features. I can say with all honesty that SamePage was the easiest to understand right away. After playing with it for about 15 minutes I considered myself a SamePage pro. The best way to experience all SamePage has to offer is to create a practice group. Just a heads up!

I'm a digital nomad. I work on the road and never go into a home office. I needed a program wherein I could prove to my bosses I was working and give them opportunities to chime in on what was going on--to redirect me at their discretion. Mission Accomplished with SamePage. I created weekly to do lists that listed my appointments and goals. I was able to attach pictures and documents with ease that supported my work. Once I added my supriors to the group they had access 24 hours a day to what I was doing. I never had to send them anything. It was always there for them to drop in and check at any time, any day of the week. I was able to track my progress on goals and todo's and so were they. Just ideal for a digital nomad like me!

Inconvénients

There really weren't any cons. It took me a little while to figure out how to add documents. It's all a part of the on-ramping process so it wasn't that big of a deal.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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A solution that enables team collaboration.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 09/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

The app can be implemented across teams of employees, vendors, partners, consultants and customers. It compiles files, images, videos, conversations and maps on one page to facilitate easy collaboration.

Avantages

Samepage brings together project content, tasks, and team conversation so everyone always has context and is up to speed. All the information about your project is on one page.
You can share projects inside your organization as well as with outside contractors, consultants, partners and clients. Set permissions for each individual, so everyone only sees what they should see. It's possible to create public pages and share them with anyone via your social networks.
You can invite team members to collaborate instantly and create collaborative pages.
You can easily start conversations with Samepage Chat.
You can stay connected with your team and post comments, share ideas and assign tasks.
It's also easy to create pages and access all files from app to mobiles.
You can also add calendar events so you never miss a meeting or event.
Makes it easy to keep your files up to date for you and everyone on your team, by uploading any type of file to your team's page and anyone on the team can access, view, edit and save files.

Inconvénients

It's a suite that works better in already integrated teams, the flow depends on the dinamics of the group/organization itself. The performance of its functions stand on the way things are with or without the help of any software.
The free version it has less features, like storage space, archiving, chat days, management content...

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
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Why SamePage is the best way to start with a online collaboration tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

I am a SamePage user since several years, and I am operating as an IT engineering consultant & soluton provider for SMB companies in the Netherlands. First I started with my owne owned on-premise version. But I followed the Samepage evolution and I picked it up again after a short period of time after SamePage.io was broadly advertised. Due to cost-strategic desicions Samepage is not available in Dutch. in the past I created all pages new for my new Dutch SamePage users. And I have done so now... Only 3 page templates to really translate and everbody who doens not need to be techsavy knows what is meant by ease of use. Especially when they download the still in beta desktop client and realise they are working more efficiently on the same documents and spreadsheets straight from the app. It takes only one button click to save important work or progres in project. Off course I wold like to have Dutch language support, but I realize is needs to be sustainable for SamePage to support it.

Avantages

Ease of use for people with some IT knowledge. New users need some ecouragement to start using the features.

Inconvénients

People need to bee encouraged to deploy their own data. After they realise it is easy and can be edited right away they get excited as it is truly easy to use... So there is allway a little bit of hesitation when introducing to new customers/users!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
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Free yourself from the email ball-and-chain

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 25/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

As an organization, we had become dependent on email to communicate, archive activities, file and manage our employee interaction. We were spending more time looking for items than we were dealing with them. We needed a simple platform which would fulfill all these needs at a reasonable cost. Enter Samepage.

The product has met most of our requirements, and judging from road map presented by the company, we expect the few loose ends we are currently working around will be dealt with over the next few months.

Simple to use, and effective as a focal point for information, discussion, idea generation, and especially, as a vehicle for tracking progress on projects and the maintenance of an archive of the work completed.

Following the implementation of Samepage, a typical team member has seen internal email volume drop by 75%.

There have been few roadblocks to acceptance as most team members were at the point where they loathed email, and were ready for a new approach to communication and project management.

If you are are the end of your rope with your reliance on email, give Samepage a try.

You won't be disappointed.

Avantages

Everything is on the same page
Users can update page simultaneously
Ability to restrict access to pages
A permanent archive of activities of a project
Chat is very handy and has replaced our use of Hangouts and SMS in many circumstance
Ability to create folders to group like pages together
Ease of attachment of drawings, pictures, files ...most kinds of media
Ease of moving pages between Teams.
The search function is very useful.

Inconvénients

The fact that there is not an automatic date/time/initial stamp when comments are added. We add these manually, but it would be nice if it were automatic.

It would also be nice to have font color tied to user ID. When you have multiple people updating a pages which is pages long, individual colored font is really the best way to focus on what individuals are saying.

As yet, no ability to assign Tasks to multiple team members, although we understand this is on the road map.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
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Best of breed for collaboration

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 10/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, Samepage has been transformative for our operation almost overnight. It was well received internally and externally. We have tried several other major collaboration platforms and found them too much work or expense for less than the right return in features and usefulness. Samepage is best of breed in our opinion.

Avantages

It succeeds at its role of allowing us to work together across multiple locations and projects.

Neatly divisible projects, teams, and pages let our company use the same platform for various collaborations with appropriate privacy and security.

Includes all the key features - tasks, calendars, file sharing (including integration with cloud storage like OneDrive), chat, and live multiuser document editing.

Using Samepage to organize projects saves time overall by putting important information, notes, documents, and communications in one place.

Having everything in one place makes it easy to look back on stalled or slow-moving projects and pick up where we left off seemlessly.

Pricing structure allows us to collaborate with many outside contacts and even minor inside team members while only paying license fees for our substantial internal users.

Phone apps extend the reach of the platform and are great for quick communications like chats.

The ability to make custom page templates makes it easy to create a consistent look and layout for shared pages.

Inconvénients

Page templates are local to each team they are created in. Although they're easy enough to make, any later edits to those templates have to be manually rolled out to every team that uses them.

Tasks and calendar events that are placed in one team or page can't be moved to another.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Samepage - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Gratuit: 0 $. Utilisateurs illimités

Pro: 7 $ par membre par mois (facturé annuellement), ou 8 $ par membre avec facturation mensuelle.

Samepage - Fonctionnalités

  • API
  • Chat
  • Commentaires
  • Contrôle d'accès
  • Espace de travail collaboratif
  • Fonctionnalité de recherche
  • Gestion de la communication
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des fichiers
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Notifications automatiques
  • Outils de collaboration
  • Projections
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités

  • Stratégie de marque personnalisable

Plus d'informations sur Samepage

Samepage - Principales fonctionnalités

Avantages

Combinez ensemble fichiers, photos, vidéos, cartes, contenu Cloud et conversations d'équipe sur une seule page avec Samepage.

Grâce au partage, aux commentaires et réponses, tous les membres de l'équipe sont gardés à jour sur Samepage sans la surcharge des courriers électroniques.

Le commentaire suivi garde les conversations en plein jour . Les commentaires, feedback, demandes et approbations s'affichent dans le flux de nouvelles des membres de l'équipe et gardent tout le monde à jour et synchronisé.

Les contrôles d'accès et le contrôle des droits de partage des utilisateurs de Samepage permettent aux administrateurs de garder le contenu des affaires d'entreprise sécurisé.

Samepage synchronise automatiquement les fichiers en ligne avec les fichiers stockés sur le bureau, sur tous les appareils des équipes (y compris mobile), et conserve un historique complet des révisions stockées en ligne.

Les fichiers stockés sur DropBox, Google Drive, OneDrive et Box peuvent tous être inclus dans un projet Samepage.

D'autres applications peuvent être intégrées à Samepage pour créer automatiquement des pages, publier des commentaires ou attribuer des tâches. Parfait pour le service à la clientèle et d'autres fonctions d'équipe sensibles à la montre.

Samepage - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Samepage.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Samepage ?

Types de licences disponibles pour Samepage :

Type de licence: Gratuit, Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Gratuit: 0 $. Utilisateurs illimités

Pro: 7 $ par membre par mois (facturé annuellement), ou 8 $ par membre avec facturation mensuelle.

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Samepage ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Samepage.

Q. Qui utilise Samepage ?

Utilisateurs habituels du logiciel Samepage :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Samepage est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Samepage est disponible :

chinois (simplifié), tchèque, anglais, français, allemand, italien, japonais, portugais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Samepage ?

Types de licences disponibles pour Samepage:

Gratuit, Abonnement

Q. Samepage prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Samepage :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Samepage peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Samepage :

Dropbox, Freshdesk, JIRA Software, LeadMaster, Marketo, SugarCRM, Twitter, Wordpress, Zendesk, Zoho CRM

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Samepage ?

Ressources d'aide disponibles pour Samepage :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents