Samepage - Prix, fonctionnalités, avis et comparateur de logiciels

Samepage

Collaboration

4.8/5 (273 avis)

Samepage - Présentation

Samepage est une application de collaboration tout-en-un pour les équipes d'entreprise. Samepage facilite la collaboration d'équipe grâce à la compilation de listes de tâches, de groupe vidéo chat, de messages instantanés, de fichiers, d'agendas de meeting, de sujets de discussion, de planification et plus encore, sur une seule plate-forme.

Samepage est adaptée aux organisations de toutes formes et tailles - y compris les agences de marketing, les départements de Ressources Humaines, les organismes éducatifs et les organismes à but non lucratif - et peut être mise en œuvre dans des équipes d'employés, clients, consultants, partenaires et fournisseurs. Les fichiers, photos, vidéos, cartes, conversations et plus sont compilés sur une seule page pour que toutes les personnes impliquées puissent voir et contribuer.

Les pages dans Samepage peuvent être partagées avec n'importe qui (sous réserve des contrôles d'accès des utilisateurs et des droits de partage définis par les administrateurs), en les gardant à jour et en synchronisation. Une application mobile native signifie que les projets sur Samepage sont accessibles aux membres d'équipe de n'importe quel endroit, depuis n'importe quel appareil. Une application de bureau native permet de garder facilement accès à Samepage depuis ordinateurs portables et ordinateurs de bureau.

Les fichiers stockés sur Dropbox, Google Drive, OneDrive ou Box peuvent tous être inclus sur une page Samepage. Samepage s'intègre également avec plus de 100 autres applications populaires via Zapier.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Freemium
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

chinois (simplifié), tchèque, anglais, français, allemand et 5 autres, italien, japonais, portugais, russe, espagnol

Samepage - Avis

Note globale
4.8/5
99% d'avis positifs
209
Excellent
62
Très bien
2
Moyen
0
Médiocre
0
Horrible
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A powerful collaboration tool--be sure you're ready.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 08/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Our overall experience is positive and we intend to stay with Samepage. We evaluated several collaboration packages, and while each has its' strength, ultimately we felt Samepage offered the best mix of flexibility, usability, and overall value.

Avantages

Samepage is quite flexible in how you utilize it to organize workgroups, departments, events, implementations, and almost any group. It's important to take time to understand what your goal is and how your work is organized. You may be part of a small team but if your work is mostly on projects, it may be more be beneficial to you to set up Samepage based on projects rather than a team.
We started with our Marketing & Strategy team, but within that workgroup we have a sub-groups that deal with data quality, event management, and process improvement. Samepage is flexible enough to allow some of us to organize by project while others are a fixed group of people.
The most important thing I look for in any product is after-sale support and Samepage is outstanding in this regard. We were assigned a support group that is immediately available (normal business hours) and we usually have an initial response in a few minutes. By using Samepage, your support can seemlessly flow from chat to voice to video or screen share with a few clicks.

Inconvénients

It's high degree of flexibility can also be frustrating for new users. Several in our group were expecting to see a very clear line of sight i.e. "step 1, step 2, etc." but that's not how it's designed. This is very much a case of software conforming to your situation rather than you having to change how you work, hence the earlier comment about thinking through how your workgroup functions. If you have a bad workflow now, Samepage will make it easier for you to be bad. If you have an efficient workflow now, Samepage will make collaborating and organizing the documentation a breeze.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
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A solution that enables team collaboration.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 09/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

The app can be implemented across teams of employees, vendors, partners, consultants and customers. It compiles files, images, videos, conversations and maps on one page to facilitate easy collaboration.

Avantages

Samepage brings together project content, tasks, and team conversation so everyone always has context and is up to speed. All the information about your project is on one page.
You can share projects inside your organization as well as with outside contractors, consultants, partners and clients. Set permissions for each individual, so everyone only sees what they should see. It's possible to create public pages and share them with anyone via your social networks.
You can invite team members to collaborate instantly and create collaborative pages.
You can easily start conversations with Samepage Chat.
You can stay connected with your team and post comments, share ideas and assign tasks.
It's also easy to create pages and access all files from app to mobiles.
You can also add calendar events so you never miss a meeting or event.
Makes it easy to keep your files up to date for you and everyone on your team, by uploading any type of file to your team's page and anyone on the team can access, view, edit and save files.

Inconvénients

It's a suite that works better in already integrated teams, the flow depends on the dinamics of the group/organization itself. The performance of its functions stand on the way things are with or without the help of any software.
The free version it has less features, like storage space, archiving, chat days, management content...

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
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Why SamePage is the best way to start with a online collaboration tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

I am a SamePage user since several years, and I am operating as an IT engineering consultant & soluton provider for SMB companies in the Netherlands. First I started with my owne owned on-premise version. But I followed the Samepage evolution and I picked it up again after a short period of time after SamePage.io was broadly advertised. Due to cost-strategic desicions Samepage is not available in Dutch. in the past I created all pages new for my new Dutch SamePage users. And I have done so now... Only 3 page templates to really translate and everbody who doens not need to be techsavy knows what is meant by ease of use. Especially when they download the still in beta desktop client and realise they are working more efficiently on the same documents and spreadsheets straight from the app. It takes only one button click to save important work or progres in project. Off course I wold like to have Dutch language support, but I realize is needs to be sustainable for SamePage to support it.

Avantages

Ease of use for people with some IT knowledge. New users need some ecouragement to start using the features.

Inconvénients

People need to bee encouraged to deploy their own data. After they realise it is easy and can be edited right away they get excited as it is truly easy to use... So there is allway a little bit of hesitation when introducing to new customers/users!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10
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Free yourself from the email ball-and-chain

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 25/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

As an organization, we had become dependent on email to communicate, archive activities, file and manage our employee interaction. We were spending more time looking for items than we were dealing with them. We needed a simple platform which would fulfill all these needs at a reasonable cost. Enter Samepage.

The product has met most of our requirements, and judging from road map presented by the company, we expect the few loose ends we are currently working around will be dealt with over the next few months.

Simple to use, and effective as a focal point for information, discussion, idea generation, and especially, as a vehicle for tracking progress on projects and the maintenance of an archive of the work completed.

Following the implementation of Samepage, a typical team member has seen internal email volume drop by 75%.

There have been few roadblocks to acceptance as most team members were at the point where they loathed email, and were ready for a new approach to communication and project management.

If you are are the end of your rope with your reliance on email, give Samepage a try.

You won't be disappointed.

Avantages

Everything is on the same page
Users can update page simultaneously
Ability to restrict access to pages
A permanent archive of activities of a project
Chat is very handy and has replaced our use of Hangouts and SMS in many circumstance
Ability to create folders to group like pages together
Ease of attachment of drawings, pictures, files ...most kinds of media
Ease of moving pages between Teams.
The search function is very useful.

Inconvénients

The fact that there is not an automatic date/time/initial stamp when comments are added. We add these manually, but it would be nice if it were automatic.

It would also be nice to have font color tied to user ID. When you have multiple people updating a pages which is pages long, individual colored font is really the best way to focus on what individuals are saying.

As yet, no ability to assign Tasks to multiple team members, although we understand this is on the road map.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
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First impressions of Samepage are very favorable

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 30/05/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

After looking at a number of online collaboration and project management platforms, I was drawing the conclusion that there wasn't one that really met my nonprofit's needs. Then I discovered Samepage. What I like most about Samepage is the flexibility of its "teams" and "pages" structure. Many of the other platforms I tried seemed to impose their "project-focused" structure on us which isn't a good fit for us because not everything we do is a full-blown project. Much of what we need to do is make sure that all the right people have access to the right info and Samepage's page structure allows us to share files and tasks in an intuitive way. We haven't yet tested out some of the built-in communications features like team video chat, but we're looking forward to trying them. Customer support has been outstanding. I was offered a private tutorial and was invited to join a support team that has been very responsive to my questions.

Inconvénients

My initial concern was that I would have difficulty using Samepage in addition to other tools and platforms that I use like Google Calendar, Gmail and Google Tasks. There are some other platforms like Asana and ClickUp that have fancy Chrome extensions that make it easy to go back and forth between Google products. In the end, however, I've arrived at a very effective solution on my own by using Zapier. Now, for example, when I save a task in Google Tasks it's automatically added to my Samepage task list too. So, although I first thought Samepage's integrations were a weak point, I now know that I can make it do whatever I want it to with a little help from Zapier.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Samepage - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Freemium
Abonnement
Rapport qualité-prix

Gratuit: 0 $. Utilisateurs illimités

Pro: 7 $ par membre par mois (facturé annuellement), ou 8 $ par membre avec facturation mensuelle.

Samepage - Fonctionnalités

  • API
  • Chat
  • Commentaires
  • Contrôle d'accès
  • Espace de travail collaboratif
  • Fonctionnalité de recherche
  • Gestion de la communication
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des fichiers
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Notifications automatiques
  • Outils de collaboration
  • Projections
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités

  • Stratégie de marque personnalisable

Plus d'informations sur Samepage

Samepage - Principales fonctionnalités

Avantages

Combinez ensemble fichiers, photos, vidéos, cartes, contenu Cloud et conversations d'équipe sur une seule page avec Samepage.

Grâce au partage, aux commentaires et réponses, tous les membres de l'équipe sont gardés à jour sur Samepage sans la surcharge des courriers électroniques.

Le commentaire suivi garde les conversations en plein jour . Les commentaires, feedback, demandes et approbations s'affichent dans le flux de nouvelles des membres de l'équipe et gardent tout le monde à jour et synchronisé.

Les contrôles d'accès et le contrôle des droits de partage des utilisateurs de Samepage permettent aux administrateurs de garder le contenu des affaires d'entreprise sécurisé.

Samepage synchronise automatiquement les fichiers en ligne avec les fichiers stockés sur le bureau, sur tous les appareils des équipes (y compris mobile), et conserve un historique complet des révisions stockées en ligne.

Les fichiers stockés sur DropBox, Google Drive, OneDrive et Box peuvent tous être inclus dans un projet Samepage.

D'autres applications peuvent être intégrées à Samepage pour créer automatiquement des pages, publier des commentaires ou attribuer des tâches. Parfait pour le service à la clientèle et d'autres fonctions d'équipe sensibles à la montre.

Samepage - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Samepage.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Samepage ?

Types de licences disponibles pour Samepage :

Type de licence: Freemium, Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Gratuit: 0 $. Utilisateurs illimités

Pro: 7 $ par membre par mois (facturé annuellement), ou 8 $ par membre avec facturation mensuelle.

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Samepage ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Samepage.

Q. Qui utilise Samepage ?

Utilisateurs habituels du logiciel Samepage :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Organismes à but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Samepage est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Samepage est disponible :

chinois (simplifié), tchèque, anglais, français, allemand, italien, japonais, portugais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Samepage ?

Types de licences disponibles pour Samepage:

Freemium, Abonnement

Q. Samepage prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Samepage :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Samepage peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Samepage :

Box, Dropbox, Freshdesk, Google Drive, JIRA Software, Marketo, Microsoft OneNote, Salesforce Sales Cloud, Twitter, Wordpress

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Samepage ?

Ressources d'aide disponibles pour Samepage :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents