Samepage - Prix, fonctionnalités, avis et comparateur de logiciels

Samepage

Collaboration

4.7/5 (133 avis)

Samepage - Présentation

Samepage est une application de collaboration tout-en-un pour les équipes d'entreprise. Samepage facilite la collaboration d'équipe grâce à la compilation de listes de tâches, de groupe vidéo chat, de messages instantanés, de fichiers, d'agendas de meeting, de sujets de discussion, de planification et plus encore, sur une seule plate-forme.

Samepage est adaptée aux organisations de toutes formes et tailles - y compris les agences de marketing, les départements de Ressources Humaines, les organismes éducatifs et les organismes à but non lucratif - et peut être mise en œuvre dans des équipes d'employés, clients, consultants, partenaires et fournisseurs. Les fichiers, photos, vidéos, cartes, conversations et plus sont compilés sur une seule page pour que toutes les personnes impliquées puissent voir et contribuer.

Les pages dans Samepage peuvent être partagées avec n'importe qui (sous réserve des contrôles d'accès des utilisateurs et des droits de partage définis par les administrateurs), en les gardant à jour et en synchronisation. Une application mobile native signifie que les projets sur Samepage sont accessibles aux membres d'équipe de n'importe quel endroit, depuis n'importe quel appareil. Une application de bureau native permet de garder facilement accès à Samepage depuis ordinateurs portables et ordinateurs de bureau.

Les fichiers stockés sur Dropbox, Google Drive, OneDrive ou Box peuvent tous être inclus sur une page Samepage. Samepage s'intègre également avec plus de 100 autres applications populaires via Zapier.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Freemium
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

chinois (simplifié), tchèque, anglais, français, allemand et 5 autres, italien, japonais, portugais, russe, espagnol

Samepage - Avis

Note globale
4.7/5
98% d'avis positifs
94
Excellent
37
Très bien
2
Moyen
0
Médiocre
0
Horrible

A solution that enables team collaboration.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 09.03.2018
Provenance de l'avis : Capterra

The app can be implemented across teams of employees, vendors, partners, consultants and customers. It compiles files, images, videos, conversations and maps on one page to facilitate easy collaboration.

Avantages

Samepage brings together project content, tasks, and team conversation so everyone always has context and is up to speed. All the information about your project is on one page.
You can share projects inside your organization as well as with outside contractors, consultants, partners and clients. Set permissions for each individual, so everyone only sees what they should see. It's possible to create public pages and share them with anyone via your social networks.
You can invite team members to collaborate instantly and create collaborative pages.
You can easily start conversations with Samepage Chat.
You can stay connected with your team and post comments, share ideas and assign tasks.
It's also easy to create pages and access all files from app to mobiles.
You can also add calendar events so you never miss a meeting or event.
Makes it easy to keep your files up to date for you and everyone on your team, by uploading any type of file to your team's page and anyone on the team can access, view, edit and save files.

Inconvénients

It's a suite that works better in already integrated teams, the flow depends on the dinamics of the group/organization itself. The performance of its functions stand on the way things are with or without the help of any software.
The free version it has less features, like storage space, archiving, chat days, management content...

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10

Why SamePage is the best way to start with a online collaboration tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20.10.2016
Provenance de l'avis : Capterra

I am a SamePage user since several years, and I am operating as an IT engineering consultant & soluton provider for SMB companies in the Netherlands. First I started with my owne owned on-premise version. But I followed the Samepage evolution and I picked it up again after a short period of time after SamePage.io was broadly advertised. Due to cost-strategic desicions Samepage is not available in Dutch. in the past I created all pages new for my new Dutch SamePage users. And I have done so now... Only 3 page templates to really translate and everbody who doens not need to be techsavy knows what is meant by ease of use. Especially when they download the still in beta desktop client and realise they are working more efficiently on the same documents and spreadsheets straight from the app. It takes only one button click to save important work or progres in project. Off course I wold like to have Dutch language support, but I realize is needs to be sustainable for SamePage to support it.

Avantages

Ease of use for people with some IT knowledge. New users need some ecouragement to start using the features.

Inconvénients

People need to bee encouraged to deploy their own data. After they realise it is easy and can be edited right away they get excited as it is truly easy to use... So there is allway a little bit of hesitation when introducing to new customers/users!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

8.0/10

Free yourself from the email ball-and-chain

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 25.10.2016
Provenance de l'avis : Capterra

As an organization, we had become dependent on email to communicate, archive activities, file and manage our employee interaction. We were spending more time looking for items than we were dealing with them. We needed a simple platform which would fulfill all these needs at a reasonable cost. Enter Samepage.

The product has met most of our requirements, and judging from road map presented by the company, we expect the few loose ends we are currently working around will be dealt with over the next few months.

Simple to use, and effective as a focal point for information, discussion, idea generation, and especially, as a vehicle for tracking progress on projects and the maintenance of an archive of the work completed.

Following the implementation of Samepage, a typical team member has seen internal email volume drop by 75%.

There have been few roadblocks to acceptance as most team members were at the point where they loathed email, and were ready for a new approach to communication and project management.

If you are are the end of your rope with your reliance on email, give Samepage a try.

You won't be disappointed.

Avantages

Everything is on the same page
Users can update page simultaneously
Ability to restrict access to pages
A permanent archive of activities of a project
Chat is very handy and has replaced our use of Hangouts and SMS in many circumstance
Ability to create folders to group like pages together
Ease of attachment of drawings, pictures, files ...most kinds of media
Ease of moving pages between Teams.
The search function is very useful.

Inconvénients

The fact that there is not an automatic date/time/initial stamp when comments are added. We add these manually, but it would be nice if it were automatic.

It would also be nice to have font color tied to user ID. When you have multiple people updating a pages which is pages long, individual colored font is really the best way to focus on what individuals are saying.

As yet, no ability to assign Tasks to multiple team members, although we understand this is on the road map.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10

Comprehensive collaborative and project management product

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 06.03.2017
Provenance de l'avis : Capterra

We are a non-profit group with several different departments that work independently and cohesively, with in-house staff, out-of-state contractors and many occasions for staff to work remotely. The Samepage trial allowed for a demonstrable ability to better connect departments and sites, allowing us to pilot the platform for collaborative project planning, supervision, and task management within one department before potentially expanding to the greater organization. I was looking for a product that featured task assignments, calendar integration, shared communication platforms, chat functions, and team building. Samepage provides all of these and continues to improve and add to its features based on customer feedback and ongoing customer support. I continue to get excited about new features and the potential that this platform can have with team communication and organizational transparency.

Avantages

Feature integration with calendars, tasks, assignments, page building, chat functions, teams and subgroups. This platform helps sort through structural and team-based organization and allows me to see what types of activities I have planned for the day, for the week, or granularly by the specific project I may need to see at a glance.

Inconvénients

I would like to see more bilateral calendar integration (syncing SP calendar with Outlook calendar and vice-versa; meeting reminders, meeting invitations, etc.) Differentiating tasks, deadlines, milestones and follow-ups all within the same calendar would be a nice feature.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Best way to achieve a paperless office while keeping all information at your fingertips!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 16.06.2017
Provenance de l'avis : Capterra

This software has helped our business become more efficient and cut down on the amount of time we are required to be in the office. Bringing all of the information you need for your business to your fingertips is a truly amazing thing.

Avantages

This software is super easy to use. The customer service at Samepage is something that you cant find in the technologically advanced society we live in today. If you have a problem, they will get it fixed. We found a small issue with their mobile app and brought it to their attention. Within two business days, not only had they identified the problem, they had it fixed, submitted to Apple, and I was running a new version that worked perfectly. The whole time, I was being updated by customer service letting me know exactly what step they were on. They truly care about providing the best product out there.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Samepage - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Freemium
Abonnement
Rapport qualité-prix
Gratuit: 0 $. Utilisateurs illimités Pro: 7 $ par membre par mois (facturé annuellement), ou 8 $ par membre avec facturation mensuelle.

Samepage - Avantages

Combinez ensemble fichiers, photos, vidéos, cartes, contenu Cloud et conversations d'équipe sur une seule page avec Samepage.

Grâce au partage, aux commentaires et réponses, tous les membres de l'équipe sont gardés à jour sur Samepage sans la surcharge des courriers électroniques.

Le commentaire suivi garde les conversations en plein jour . Les commentaires, feedback, demandes et approbations s'affichent dans le flux de nouvelles des membres de l'équipe et gardent tout le monde à jour et synchronisé.

Les contrôles d'accès et le contrôle des droits de partage des utilisateurs de Samepage permettent aux administrateurs de garder le contenu des affaires d'entreprise sécurisé.

Samepage synchronise automatiquement les fichiers en ligne avec les fichiers stockés sur le bureau, sur tous les appareils des équipes (y compris mobile), et conserve un historique complet des révisions stockées en ligne.

Les fichiers stockés sur DropBox, Google Drive, OneDrive et Box peuvent tous être inclus dans un projet Samepage.

D'autres applications peuvent être intégrées à Samepage pour créer automatiquement des pages, publier des commentaires ou attribuer des tâches. Parfait pour le service à la clientèle et d'autres fonctions d'équipe sensibles à la montre.

Samepage - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Samepage.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Samepage ?

Types de licences disponibles pour Samepage :

Type de licence: Freemium, Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Gratuit: 0 $. Utilisateurs illimités

Pro: 7 $ par membre par mois (facturé annuellement), ou 8 $ par membre avec facturation mensuelle.

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Samepage ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Samepage.

Q. Qui utilise Samepage ?

Utilisateurs habituels du logiciel Samepage :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Organismes à but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Samepage est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Samepage est disponible :

chinois (simplifié), tchèque, anglais, français, allemand, italien, japonais, portugais, russe, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Samepage ?

Types de licences disponibles pour Samepage:

Freemium, Abonnement

Q. Samepage prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Samepage :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Samepage peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Samepage :

Box, Dropbox, Freshdesk, Google Drive, JIRA Software, Marketo, Microsoft OneNote, Salesforce Sales Cloud, Twitter, Wordpress

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Samepage ?

Ressources d'aide disponibles pour Samepage :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents