Atera

Logiciel MSP tout-en-un pour les prestataires d'infogérance et les entreprises de support informatique

En savoir plus sur Atera

Atera est spécialement conçu pour les MSP et les entreprises de support informatique, quelle que soit leur taille. Ce logiciel est la seule plateforme tout-en-un combinant la surveillance et la gestion à distance (RMM), l'automatisation des services professionnels (PSA), l'accès distant basé sur le cloud et les services cloud intégrés dans une seule plateforme simple à utiliser.

Atera est une plateforme SaaS moderne, née dans le cloud et conçue pour une intégration rapide avec une expérience utilisateur simple et intuitive.

Ils disposent d'un modèle de tarification unique, transparent et simple, sans frais cachés et avec un nombre illimité de serveurs et des postes de travail surveillés.

Cette plateforme offre :
• Capacités de gestion informatique proactives puissantes
• Service CRM et Service intégré
• Portefeuille intégré de services cloud tiers
• Capacités analytiques puissantes
• Un modèle SaaS unique et pur avec un libre-service simple intégré
• Une expérience utilisateur simple et facile à apprendre
• Un modèle de tarification transparent et abordable
• Capacités mobiles

Options de tarification dès :

79,00 $US/mois

  • Essai gratuit
  • Abonnement
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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

anglais

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Images

All-in-One MSP Tool
Monitor Devices From Any Device
Get Alerts and Solve Issues On The Spot
$79 Per Technician, Unlimited Devices, It’s That Simple.
Atera – Features
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Vidéo de Atera
Capture d'écran pour Atera : All-in-One MSP Tool Capture d'écran pour Atera : Monitor Devices From Any Device Capture d'écran pour Atera : Get Alerts and Solve Issues On The Spot Capture d'écran pour Atera : $79 Per Technician, Unlimited Devices, It’s That Simple. Capture d'écran pour Atera : Atera – Features

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Atera : 111

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Accès sans surveillance
  • Alertes de seuil
  • Alertes en temps réel
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de la vulnérabilité
  • Analyse de machines vituelles
  • Analyse de réseau
  • Antivirus
  • Audit des problèmes
  • Autorisations basées sur les rôles
  • CMDB
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Chat en temps réel
  • Comptes clients
  • Configuration des workflows
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Déploiement automatique des patchs
  • Enquêtes et feedback
  • Enregistrement de session
  • Facturation
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de projets
  • Gestion de remédiation
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des capacités
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des informations d'identification
  • Gestion des licences
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des ressources réseau
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stratégies
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des versions
  • Gestion des évaluations
  • Gestion du déploiement
  • Gestion à l'échelle du réseau
  • Gestionnaire de base
  • Génération d'offres
  • Intégrations de tiers
  • Journaux des événements
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Monitoring
  • Monitoring réseau
  • Notifications en temps réel
  • Outils de diagnostic
  • Partage d'écran
  • Partage des fichiers
  • Personnalisation
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour logiciels d'infogérance
  • Priorisation des patchs
  • Protocole de gestion de réseau simple (SNMP)
  • Rapports de disponibilité
  • Rapports de service
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports informatiques
  • Routage automatisé
  • Sauvegarde automatique
  • Sauvegarde et récupération
  • Scans automatiques
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'utilisation d'Internet
  • Suivi de la bande passante
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des activités
  • Suivi des coûts
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des ressources
  • Suivi des serveurs
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Surveillance des adresses IP
  • Surveillance des processeurs
  • Surveillance en temps réel
  • Surveillance et gestion à distance
  • Tableau de bord
  • Test de patchs
  • Transfert de fichiers
  • Transfert de session

Alternatives

Kaseya VSA

4,1
Alternative n° 1 à Atera
Kaseya VSA est votre solution complète pour fournir des services informatiques à grande échelle, que vous soyez un...

Pulseway

4,6
Alternative n° 2 à Atera
Conçu directement pour les MSP et les équipes informatiques internes, Pulseway fournit un outil de gestion et de...

Naverisk

4,7
Alternative n° 3 à Atera
Naverisk est une solution de surveillance et de gestion à distance conçue pour les prestataires d'infogérance au moyen...

NinjaRMM

4,9
Alternative n° 4 à Atera
NinjaRMM est l'une des plateformes de gestion unifiée des points de terminaison les plus faciles à utiliser au monde....

Avis

Note globale

4,5 /5
(186)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,5/5

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Frank G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great RMM product

Publié le 10/09/2020

always friendly and supportive.

always friendly and supportive.

Avantages

ATERA is easy to use, fast and very reliable platform for remote management and

Inconvénients

There is nothing I dont like with ATERA, it supports antivirus and backup (via webroot and acronis)

Réponse de Atera

Thank you for the kind words, Frank!
Happy to be a long-term vendor and partner of yours!

Sean M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Équipements publics
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Saved us 100,000 a year and revitalized our IT Dept

Publié le 17/12/2020

It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

It has been a huge time-saving, money saving, frustration saving, extravaganza of awsomeness.

Avantages

The connection to the computers in the field regardless of network (LTE,WIFI,Internal Lan, Guest) so long as you can get internet on the device it will work. (Sometimes when internet is not even available, specific circumstances). The product was found when our company was looking at Connectwise which quoted out 180,000 a year for all of our devices. Atera came in at 1 - 2 a month because of the shift away from how licensing typically destroys your budget. It allowed us to hire a helpdesk person with the savings. Not only that i got rid of my WSUS server and have been using Atera to give realistic reports about the current state of our systems without needing to spend hours going through data. This freed me up to do more of the security work that i have on a day to day basis.

Inconvénients

Some features that could be improved would be the training for how to use it. ITs such an easy product to use you accidentally forget about a lot of the things you can do in mass. I caught our Helpdesk person installing a Symantec update device by device when he should have just rolled it out through MSI deployment to the group. Since it is so easy to connect, push a file, remote in and install, then report on the software/state of the machine after he figured it would be quick.

Réponse de Atera

Hey Sean, we are so greatful for in-depth the review, and so happy to see the levels of success that Atera helped you reach!
The reporting is something that we put plenty of work into, and luckily, this pays off, for both you as well as your clients.
In regards to the trainings, we did release our Atera Academy program, which has plenty of materials, including text, videos, quizzes, and many more, in order to help you better understand our program and, why not, have a bit of fun with the gamification element. :)
Here's to many more years of successful cooperation!

James D.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

Quality has gone downhill

Publié le 17/03/2019

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the...

We have been with Atera since 2015. We have seen a lot of changes, most for the better. But at the start of 2019 everything has gone down hill. The site is slow, remote support (Splashtop) frequently goes down, and the lack of true support. What I mean by lack of true support is that they know they have a problem on their end, yet you get a canned response from them to flush your cookies and history. We are a IT company! We know a problem when we see one, and flushing our browsers is not going to fix the issues they are having. It is quite embarrassing when a customer calls you and you are unable to help them remotely because your systems don't work. Time to move to another RMM!

Avantages

The price point for this product is excellent, if it worked properly.

Inconvénients

Constant issues in the past few months. Cannot use remote frequently, it fails consistently since January 2019. Customer support is responsive in a canned response kind of way.

Réponse de Atera

Hey James, thank you for the honest feedback.
As we continued on growing, and expanding our customers list, our old infrastructure was seriously tested, which could have caused performance issues, especially during peak hours.
However, since 2019, we have added a new method of pinging agents, a back-up method as well, we have revamped the splashtop reliability and integrations, and we added many more features.
In regards to the support experience, since Atera is a browser-based app, browser resets/cleaning the cache can help in several situations. This will obviously not fix performance issues, but it is a common troubleshooting procedure.
We invite you to test Atera out again, and see the improvements made since 2019 for yourself, both in reliability, as well as in features.

Jake G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Recommend to any IT admin or service company

Publié le 27/10/2020

Fantastic!

Fantastic!

Avantages

Easy to keep track of all customers and their equipment. The alerts is a major plus and the ability to break down certain customers to folders for locations is great. The integration with Splashtop and Teamviewer is a big deal also. Pushing scripts remotely, installing software remotely and the automation of patch management is incredible and invaluable to my job. My favorite thing though has to be the dedication the Atera team shows this product as it is being constantly improved and added to which my previous product did not.

Inconvénients

Honestly I have not dug into every part of the software because I just have no need to use every single feature. The worst thing I would say is probably the file size limitation when moving files via Manage > File Transfer

Réponse de Atera

Thank you for the review Jake, and for the nice words! Our team is constantly working on the product, and seeing our customers and partners notice our work, and make good use of our features is what is driving us forward. If you are interested in finding out more about Atera, feel free to use our fresh Atera Academy module, which will showcase features and ways of optimizing your workflow in fun and interactive ways, including quizzes!

Bhasker C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Cost effective product

Publié le 21/10/2020

Better than our old RMM specially with cost and features that is offered.

Better than our old RMM specially with cost and features that is offered.

Avantages

First most thing I like is easy to access all the features without any complicated menus. Deploying the agent using command line options helps me to rollout for mass deployment. The splashtop is fast and easy to connect that also gives you the messaging option on the top instead of going through manage> chat. Connecting to remote is faster than the other RMM we used before. Their chat support is instant, i never had to wait for more than a min anytime i try to contact support

Inconvénients

Lot of times the chat from the manage option will not work. I would like to have the feature of searching by custom field we create or to generate reports using custom field.

Réponse de Atera

Bhasker, thank you for the detailed review, and we are glad to see you enjoying so many of our features! Custom fields can be used in a search from either the devices or the tickets view, and we have recently made it possible to display/export custom fields using the API, which has been a requested feature for a while. This should save you some time in optimizing your workflow and finding out what you need faster.

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Atera - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Atera.

Types de licences disponibles pour Atera :

  • À partir de: 79,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Atera.

Utilisateurs habituels du logiciel Atera :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Atera est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Atera :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Atera :

GoToAssist, Quickbooks Online, Splashtop Remote Support, TeamViewer, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour Atera :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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