7Shifts

7Shifts

Logiciel de planification des employés de restaurant

4.7/5 (340 avis)

7Shifts - Présentation

7shifts est une application web and mobile développé spécifiquement pour la gestion d’horaire et d’employés en restauration. Utilisé par au-dessus de 70,000 personnes autour du monde, 7shifts aide les gérants à réduire leur coût de main d’oeuvre, communiquer plus effectivement avec les employés, et être plus efficace avec la création et gestion d’horaire. Utilise 7shifts pour gérer la disponibilité des employés, les changement d’horaire, et les demande de congés.

L’application mobile est gratuite et disponible sur iPhone et Android. Ceci fait que l’horaire est accessible par tous de n’importe où. Les gérants peuvent approuver des demandes et gérer l’horaire sans être au bureau. Et tout l’équipe peut communiquer entre-eux facilement de 7shifts.

Du côté d’un gérant:
- Crée l’horaire dans quelques minutes en ayant tout information visible sur un calendrier. Toutes disponibilités et congés approuvés sont affichés sur la page d’horaire.
- Communique avec les employés
- Approuve la disponibilité des employés, les demandes de congés, et les changement d’horaire
- Soit averti si quelques va avoir des heures sup.
- Copie un horaire du passé ou utilise le créateur d’horaire pour avoir un horaire presque fini dans quelques minutes

Du côté d’un employé:
- Soumet tes demandes de congés et ta disponibilité
- Accès à ton horaire de n’importe où
- Notification par courriel et par SMS/push lorsque l’horaire est publié, ou lorsqu’il y a un changement d’horaire
- Communique avec tes collègues et tes gérants
- Offrir ou échanger un quart de travail à un collègue, dépendant sur l’approbation d’un gérant

Prix

À partir de
$18/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais, français

7Shifts - Avis

Note globale
4.7/5
97% d'avis positifs
253
Excellent
77
Très bien
7
Moyen
2
Médiocre
1
Horrible
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7Shifts saved my company!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 04/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

I used to schedule my staff with an excel spreadsheet, screenshot and posted to a Facebook Forum. It was a madhouse trying to deal with shift swaps and reading the staff clockin/out cards to match their shifts. With a growing company this just wasn't gonna cut it anymore. 7shifts popped up in my personal Facebook feed and the rest is Kismet. The software has helped clean up so many of my payroll processes, allows my staff to switch shifts with only others of the same experience level or higher (so I ALWAYS have a manager on shift and not a hoard of brand new employees), helps my managers reach staff more easily, is so easy to understand that I haven't had to train the new staff on it and combined with the 7punches Clock-in/out software- I can relax knowing my staff can't clock in if they aren't on the schedule and my staff can breathe easily with the ability to calculate their paycheck in advance! The staff at 7shifts has always been extremely helpful and always welcoming for suggestions and updates. I can't imagine moving to any other system and am so glad I found it!

Avantages

It is easy to understand, set up and the customer service is extraordinary!

Inconvénients

I wish there were more manager capabilities in the mobile app, but the app has improved already since it was first launched, so I imagine it will only get better.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Lots of Bang for the Buck!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 21/04/2017
Provenance de l'avis : Capterra

7Shifts has been a tremendous timesaver! We used to spend so much time transferring requests to our paper scheduling forms. Now we can just work directly in the app. Saves paper too! Our staff is incredibly happy we've made this technological leap. Takes some stress out of their already busy lives by being able to switch shifts online. It has also alleviated the issue of "misreading" their schedule. As managers, we love that we no longer have to hear that excuse. Ha ha! Managing overtime is incredibly easier on 7Shifts. Prior to the app, we relied on floor managers to make judgement calls regarding shift exchanges when senior managers weren't available. Labor considerations didn't get factored into decisions and we would run higher labor numbers. Now that fewer managers are part of the shift exchange decisions, we know that the appropriate factors are being implemented into the decision making. The floor managers appreciate not having the pressure of making a decision that could negatively impact a shift. Posting and editing schedules in real time also alleviates issues. We would have people switch shifts and then forget. Now it goes immediately into their schedule once approved. Confusion alleviated!!! We don't use the auto-fill option but find that manually scheduling is so much more efficient in the app than it was on paper. I also love that you accept requests for features/functions and compile them for consideration. The service has always been wonderfully friendly and fast. The tutorials are really helpful and well done. I can't say enough good things. Thank you for creating such a user friendly app. Makes our busy restaurant lives so much easier!

Avantages

Easy to use
Great tutorials
Fast and friendly support staff
Efficiency for reviewing labor
Incredibly communication tool between staff and management
Consider suggestions for functions and features and notify you if they become implemented
Fair price for the power of the product

Réponse de 7shifts

Thanks for the great, in-depth review Tory. We're happy to hear that 7shifts is helping alleviate the classic "misreading the schedule" problem for Beaver Street Brewery. Cheers!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Excellent scheduling software!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I used to make schedules through Excel, and would have employees email time off requests and availability changes. This software makes everything so much easier. It is so easy to use - copy schedules from week to week, move around shifts, copy shifts, etc. This app made me like making the schedule!

It's also employee-friendly - they can give up and pick up shifts, and manager can approve them. They can communicate with each other through chat. Phone numbers and emails are available, so employees can easily contact each other.

Avantages

No glitches ever (previous app we used glitched and made errors to employees' schedules)
Budgeting tool
Ability to put in events
Color coding departments and jobs
Ability to print PDF schedule
Communication (chat and message options)
Employees can trade shifts
Availability and time off request features are perfect
Multiple locations allows you to use employees at different sites, but you can see in lighter color where they are already scheduled to work
Great value for the price
They keep making it better and will let you know when an update has been made

Inconvénients

There's a minimal international fee charged monthly for 7Shifts. But that's all!

Réponse de 7shifts

Wow, wow, wow. Thanks for the kind words Arpita. We love hearing that you and your team are using every feature available in 7shifts to help Reggae Shack Cafe make scheduling less of a chore. Rock on!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Excellent tool that goes far beyond scheduling.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 30/10/2018
Provenance de l'avis : Capterra

7shifts ties together many organizational tools that has improved communication in our restaurant immensely. We make fewer scheduling errors, our staff can easily contact managers and coworkers through the messaging feature, amendments to the schedule keep everyone in the loop with notifications and the manager log book helps us stay on top of issues and address them quickly and effectively.

I originally decided to try the software because I thought it would save time and keep our BOH and FOH schedules cohesive. It pays for the time it saves and adds much more value with all of the additional features. Don’t hesitate to give it a try!

Avantages

Our supervisors use the manager logbook and it has been extremely helpful in keeping everyone up to speed on daily operations, issues and ideas. We act much quicker when addressing problems with staff and maintenance, and reduce the distortion of facts when compared to transferring information along a chain of conversations. This is a valuable feature not to be overlooked.

Inconvénients

Some of our staff members have been experiencing freezing and glitching in the app. Some staff are resistant to change and there was a lengthy transition time to get everyone on board. Now that it’s in place almost every new employee loves the interface and is eager to sign up.

Réponse de 7shifts

Amazing! Thanks so much for the fantastic, detailed review Shannon. We're thrilled to hear that 7shifts is providing your team with so much value. We looking forward to making 7shifts even more indispensable in the future :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
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Beamer’s Coffee Bar

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Watching our sales correspond with the labour reports from 7Shifts has been a game changer. The mobile app makes it so easy to see as an owner where you need your staffing levels to be each day, but it also records history so you can go back and see what your sales and labour with even a weather report from a year ago that day. Also the 7Punch system has made it real easy for our staff to clock in and out. Keeps it simple and easy to use.

Avantages

The integration of 7Shifts labour reports to our POS TouchBistro sales reports has been the perfect marriage.

The interface of 7Shifts software has been easy to understand and use with admin, managers and staff levels.

Inconvénients

Not much to say here because when moving over from another employee staffing company you quickly see the difference and benefits that 7Shifts has to offer you.

Réponse de 7shifts

Thanks for the outstanding review Michael! Our team has loved working with you and your team and we're SO excited to hear about the value that 7shifts and TouchBistro together are bringing to your business. We look forward to working with you and helping your business grow for years to come. Cheers!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

7Shifts - Prix

À partir de
$18/mois
Types de licence
version d'essai gratuite
Abonnement
Rapport qualité-prix

Starting from: 39.99$/mois

Pricing Model: Abonnement

Free trial: Disponible

Price description: Période d’essai gratuit de 28 jours

Entree: 39.99$/mois si facturé annuellement, ou 43.99/mois si facturé mensuellement

The Works: 69.99$/mois si facturé annuellement, ou 76.99$/mois si facturé mensuellement

Prix est par emplacement. 7shifts discute des rabais pour des groupes de plus de 10 emplacements.

7Shifts - Fonctionnalités

  • API
  • Demande de congés
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des employés
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Portail des employés
  • Portail employés
  • Rappels automatiques
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Suivi des activités
  • Suivi du temps et des absences
  • Tableau de bord d'activités

  • Gestion des recrutements
  • Intégration des collaborateurs
  • Rapports personnalisables
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des candidaturess

Plus d'informations sur 7Shifts

7Shifts - Principales fonctionnalités

Avantages

- Notifier les employés par text/push et courriel aussitôt que l’horaire est publié.
- Garder l’équipe de gestion mis-à-jour au sujet du dernier quart de travail avec le journal de bord pour gérant.
- Éviter les erreurs d’horaire où un employé est assigné deux quart de travail qui se chevauche, ou des heures sup. Non-intentionnel
- Savoir en temps réel si tu vas au delà du budget et prendre action à modifier l’horaire avant que c’est trop tard.
- Donner la permission aux employés d’échanger leur quart de travail, dépendant sur l’approbation d’un gérant.
- Gratuit: application mobile pour Android et iPhone disponible pour employés et gérants.

7Shifts - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur 7Shifts.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour 7Shifts ?

Types de licences disponibles pour 7Shifts :

À partir de: $18/mois

Type de licence: Abonnement

version d'essai gratuite: Disponible

Starting from: 39.99$/mois

Pricing Model: Abonnement

Free trial: Disponible

Price description: Période d’essai gratuit de 28 jours

Entree: 39.99$/mois si facturé annuellement, ou 43.99/mois si facturé mensuellement

The Works: 69.99$/mois si facturé annuellement, ou 76.99$/mois si facturé mensuellement

Prix est par emplacement. 7shifts discute des rabais pour des groupes de plus de 10 emplacements.

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel 7Shifts ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de 7Shifts.

Q. Qui utilise 7Shifts ?

Utilisateurs habituels du logiciel 7Shifts :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues 7Shifts est-il disponible ?

Langues dans lesquelles 7Shifts est disponible :

anglais, français

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour 7Shifts ?

Types de licences disponibles pour 7Shifts:

Abonnement

Q. 7Shifts prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par 7Shifts :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications 7Shifts peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à 7Shifts :

ADP Workforce Now, CAKE, Clover, Koomi POS, Square Point of Sale, Square for Restaurants, Squirrel in a Box+, TouchBistro, TouchBistro, Upserve POS

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour 7Shifts ?

Ressources d'aide disponibles pour 7Shifts :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

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