7Shifts

7Shifts

Logiciel de planification des employés de restaurant

4.7/5 (419 avis)

7Shifts - Présentation

Description du logiciel 7Shifts

7shifts est une application web and mobile développé spécifiquement pour la gestion d’horaire et d’employés en restauration. Utilisé par au-dessus de 70,000 personnes autour du monde, 7shifts aide les gérants à réduire leur coût de main d’oeuvre, communiquer plus effectivement avec les employés, et être plus efficace avec la création et gestion d’horaire. Utilise 7shifts pour gérer la disponibilité des employés, les changement d’horaire, et les demande de congés.

L’application mobile est gratuite et disponible sur iPhone et Android. Ceci fait que l’horaire est accessible par tous de n’importe où. Les gérants peuvent approuver des demandes et gérer l’horaire sans être au bureau. Et tout l’équipe peut communiquer entre-eux facilement de 7shifts.

Du côté d’un gérant:
- Crée l’horaire dans quelques minutes en ayant tout information visible sur un calendrier. Toutes disponibilités et congés approuvés sont affichés sur la page d’horaire.
- Communique avec les employés
- Approuve la disponibilité des employés, les demandes de congés, et les changement d’horaire
- Soit averti si quelques va avoir des heures sup.
- Copie un horaire du passé ou utilise le créateur d’horaire pour avoir un horaire presque fini dans quelques minutes

Du côté d’un employé:
- Soumet tes demandes de congés et ta disponibilité
- Accès à ton horaire de n’importe où
- Notification par courriel et par SMS/push lorsque l’horaire est publié, ou lorsqu’il y a un changement d’horaire
- Communique avec tes collègues et tes gérants
- Offrir ou échanger un quart de travail à un collègue, dépendant sur l’approbation d’un gérant

7Shifts - Présentation

Prix

À partir de
17,99 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Starting from: 39.99$/mois

Pricing Model: Abonnement

Free trial: Disponible

Price description: Période d’essai gratuit de 28 jours

Entree: 39.99$/mois si facturé annuellement, ou 43.99/mois si facturé mensuellement

The Works: 69.99$/mois si facturé annuellement, ou 76.99$/mois si facturé mensuellement

Prix est par emplacement. 7shifts discute des rabais pour des groupes de plus de 10 emplacements.


7Shifts - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, États-Unis
Langues
anglais, français, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour 7Shifts : Build perfect schedules in just a few clicks
Capture d'écran pour 7Shifts : Build perfect schedules in just a few clicks Capture d'écran pour 7Shifts : Take control of your labor costs Capture d'écran pour 7Shifts : Capture d'écran pour 7Shifts : We integrate with the restaurant systems you rely on. Capture d'écran pour 7Shifts : Manage time & attendance and reduce compliance risks Capture d'écran pour 7Shifts : Be in compliance with labor standards Capture d'écran pour 7Shifts : Actionable staff insights to reduce Turnover Capture d'écran pour 7Shifts : Quickly approve or decline requests for time off, availability and shift trades

7Shifts - Avis

7Shifts - Avis

Note globale
4.7
/
5 419 avis
Excellent
318

Très bien
90

Moyen
8

Médiocre
2

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4.6
Fonctionnalités
4.5
Simplicité d'utilisation
4.7
Support client
4.8
97% des utilisateurs recommandent cette application
Jayelynn W.

Helpful and Easy to Use

Overall, it's easy and convenient to use and cheaper than some of the similar apps.


Traduire avec Google Translate
Leslie B.

Best Decision

I wish all companies had a team like 7 Shifts! Such a joy to work with. They love their job and are not just a sales department. Their support and development teams are just as good as their front line sales because they can really believe in their product and deliver what they are promising. First class!


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Mitchell W.

7shifts is a lifesaver and a headache preventer

So easy to use, and check in on. There clock in and clock out feature (7Punches) is incredible, and works flawlessly and seamlessly. I would be willing to say that 7Shifts not only saves me time, but at least 2 hours of work per week, which would only be more with a larger organization. Thank you 7shifts!


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Gerad C.

A Huge Lifesaver for Our 250-Seat Restaurant

I really love the 7shifts people. They are passionate about what they're doing, super engaged with customers and always working to make us happy. They are a tech company that is really keeping the customer's needs in mind and working to make our lives better/easier. At this point I couldn't fathom losing the 7shifts toolkit at Prairie Dog Brewing.


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Utilisateur vérifié

7Shifts and More?

The team loved 7shifts since it was so user friendly and easy to access from PC or mobile. Unfortunately, forecasting is obviously a big issue when it comes to scheduling so we moved on.


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Jayelynn W.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Helpful and Easy to Use

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 05/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, it's easy and convenient to use and cheaper than some of the similar apps.

Avantages

You can work from the website or from the app which is convenient if you're bouncing between locations. On the website, I can preset shift times for faster scheduling. You can set multiple roles which is beneficial for staff that do multiple things. You can assign an hourly to each role as well, so you can see an approximation of your labor for the week.

Inconvénients

Unfortunately, the preset shift times do not translate over to the app so you do have to manually do it which takes a little more time. Although I have my preference set to get push notifications for almost all the app features, they don't always come through.

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Réponse de 7shifts

Thanks for the review Jayelynn! We appreciate your feedback and love hearing that 7shifts can help you keep your schedules straight from anywhere. I've passed along your request regarding preset shifts on the app to our mobile development team for further consideration. Thank you!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Leslie B.
Secteur d'activité: Restaurants
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Best Decision

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 26/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I wish all companies had a team like 7 Shifts! Such a joy to work with. They love their job and are not just a sales department. Their support and development teams are just as good as their front line sales because they can really believe in their product and deliver what they are promising. First class!

Avantages

We can maximize profit by scheduling exactly where needed with forecasting
We can create a schedule in minutes verses an hour
We can eliminate scheduling employees on requested days off or outside of their availability
Employees can update availability, time off without bothering management
Employees find a replacement for their shift after schedule is posted instead of bothering management
Managers can monitor labor in real time on phone app dashboard report
We use the 'engage' report as a positive way to eliminate attendance issues (late, no show, sick, change schedule, etc)
Employees can access by phone or computer
Employees can provide immediate shift feedback at end of shift
Managers can distribute hours and tasks evenly and monitor
Managers love the communication notification. One memo can be distributed to all or certain department to inform of last minute specials or even announce an employees birthday

Inconvénients

To be honest, my list has dwindled of items I like least because everytime I bring a negative aspect to customer support, the development team calls and gathers information, then they begin programming and redesigning to improve their product for everyone. My only issue is waiting for them to make the awesome labor dashboard available for lower levels so managers can use it to train team leads without programming them to be in the 'management' category just to get the actual real time labor on their phone.

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Réponse de 7shifts

Amazing! Thanks for the review Leslie. We are grateful for your feedback and it has made our team's day to hear from every department at 7shifts is pulling together to provide more value to you and your business. It's feedback like this that reminds us why labor management is vitally important to operators like yourself and we look forward to providing you and your team even more value in the future.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Mitchell W.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
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7shifts is a lifesaver and a headache preventer

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

So easy to use, and check in on. There clock in and clock out feature (7Punches) is incredible, and works flawlessly and seamlessly. I would be willing to say that 7Shifts not only saves me time, but at least 2 hours of work per week, which would only be more with a larger organization. Thank you 7shifts!

Avantages

I like how I can interact with my staff through the software and it makes scheudle creation a breeze for organizations of any size. The ability for my staff to book time off through the software is incredible. No more paper schedules. Not to mention customer service is incredible!! They always respond to requests within mere minutes and I've never encountered a problem they couldn't help me with!

Inconvénients

There are absolutely no cons. I will never have a need for any other scheduling software again.

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Réponse de 7shifts

Thanks for the review Mitchell! We are SO happy to hear that 7shifts has positively impacted your business in such a big way. We love hearing how specific behaviours have changed, as well as the time and money you're saving. Keep up the great work!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Gerad C.
Secteur d'activité: Hôtellerie
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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A Huge Lifesaver for Our 250-Seat Restaurant

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 30/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I really love the 7shifts people. They are passionate about what they're doing, super engaged with customers and always working to make us happy. They are a tech company that is really keeping the customer's needs in mind and working to make our lives better/easier. At this point I couldn't fathom losing the 7shifts toolkit at Prairie Dog Brewing.

Avantages

7shifts is really geared toward restaurant shift/labour management and communications, whereas so many of the other scheduling softwares out there try to fit the general case and don't handle the high-paced, dynamic nature of restaurant staffing nearly as well. From our perspective, 7shifts literally cuts down 5-10 hours a week of admin time, while also providing us a convenient, central location for communication with staff, basic HR data, etc. We use the free 7punches app to track time punches, which also has some nifty features that help us manage labour costs and keep better tabs on things like lateness. What I'm most excited about now is 7shifts' built-in "Optimal Labor" tool, which combined with our POS sales integration, provides me with HOURLY forecasts for my sales on given upcoming week, then tells me how many servers, bartenders, etc it thinks I should have on based on my sales, labour targets and past scheduling. It's not perfect, but its hugely helpful and lightyears ahead of what we were doing in the past, taking only a fraction of the time. 7shifts is a tech company that really gets restaurants and what we need, I eagerly anticipate every update to the software.

I'm a techno-geek at heart, with my own tech industry experience, and by working with the 7shifts people and products, I immediately see a really healthy, creative tech culture at the company, which are poised to keep moving at a phenomenal pace and quality of output.

Inconvénients

I wish we could get the Machine Learning auto-scheduler feature at "The Works" package level, even as a priced add-on. Currently the only way to get it is to sign up for a massively more expensive package that is really designed for franchise chains with many locations to handle. We have just one location, but really want the auto-scheduler (it's absolutely brilliant).

I love the 7shifts web API and use it for quite a lot of our own software, but the documentation is really incomplete/out of date and I have to do a lot of reverse engineering either from their website or by making educated guesses. I can imagine that this might cause some friction or limit the abilities of third parties to integrate with 7shifts.

Third party integrations have not been as robust or full-featured as I'd hoped, at least the TouchBistro/7shifts integration, but I think that's more due to the other side of the integration than the 7shifts people.

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Réponse de 7shifts

Wow! Thanks so much for this amazing, detailed review Gerad. Our entire team really values your feedback and are thrilled to have the opportunity to work with you and your staff every day. We are working tirelessly to ensure that we are THE best labor management solutions for restaurants, so validation from our amazing users like yourself really drives home that we are on the right path. Also, thanks so much for the feedback on our Auto-Scheduler we are actively working on providing this functionality to more users like yourself and look forward to showing you what we are working on soon. Cheers!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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7Shifts and More?

Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
Publié le 06/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The team loved 7shifts since it was so user friendly and easy to access from PC or mobile. Unfortunately, forecasting is obviously a big issue when it comes to scheduling so we moved on.

Avantages

I liked the messaging platform it had for teams. I enjoyed the ease of seeing team member roles. I liked the ease of seeing the daily line up of teams in different departments. I enjoyed being able to flag attendance within the app and reports generated from that.

Inconvénients

I did not like third party app integrations that users would be automatically opted into. Forecasting was a bit clunky also unfortunately.

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Réponse de 7shifts

Hi there, thanks for the review. We appreciate your feedback and really appreciate you sharing with us what you liked, and what you did not like about 7shifts.

In regards to sales/labor forecasting, this is something we are always looking to improve so we appreciate your candor. We strive to provide all of our customers with at least 95% accuracy in forecasting, so if this was something we have not lived up to we want to make it right and work with you to improve your experience. Please reach out to our team any time and we would be happy to help!

On that note, we just released our new Optimal Labor tool which provides hourly sales forecasts which are even more intuitive and transparent. The goal here is to provide managers and operators a visual representation of their labor needs to help them more easily hit their targets with solid forecasts: https://support.7shifts.com/article/310-optimal-labor-tool

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
9.3/10
Basé sur 419 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

7Shifts - Prix

7Shifts - Prix

À partir de
17,99 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Starting from: 39.99$/mois

Pricing Model: Abonnement

Free trial: Disponible

Price description: Période d’essai gratuit de 28 jours

Entree: 39.99$/mois si facturé annuellement, ou 43.99/mois si facturé mensuellement

The Works: 69.99$/mois si facturé annuellement, ou 76.99$/mois si facturé mensuellement

Prix est par emplacement. 7shifts discute des rabais pour des groupes de plus de 10 emplacements.

Starting from: 39.99$/mois

Pricing Model: Abonnement

Free trial: Disponible

Price description: Période d’essai gratuit de 28 jours

Entree: 39.99$/mois si facturé annuellement, ou 43.99/mois si facturé mensuellement

The Works: 69.99$/mois si facturé annuellement, ou 76.99$/mois si facturé mensuellement

Prix est par emplacement. 7shifts discute des rabais pour des groupes de plus de 10 emplacements.

Rapport qualité-prix
4.6/5
Basé sur 419 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
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7Shifts - Fonctionnalités

7Shifts - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.5/5
Basé sur 419 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Plus d'informations sur 7Shifts

Plus d'informations sur 7Shifts

Avantages

- Notifier les employés par text/push et courriel aussitôt que l’horaire est publié.
- Garder l’équipe de gestion mis-à-jour au sujet du dernier quart de travail avec le journal de bord pour gérant.
- Éviter les erreurs d’horaire où un employé est assigné deux quart de travail qui se chevauche, ou des heures sup. Non-intentionnel
- Savoir en temps réel si tu vas au delà du budget et prendre action à modifier l’horaire avant que c’est trop tard.
- Donner la permission aux employés d’échanger leur quart de travail, dépendant sur l’approbation d’un gérant.
- Gratuit: application mobile pour Android et iPhone disponible pour employés et gérants.

7Shifts - FAQ

7Shifts - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur 7Shifts.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour 7Shifts ?

Types de licences disponibles pour 7Shifts :

À partir de: 17,99 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Starting from: 39.99$/mois Pricing Model: Abonnement Free trial: Disponible Price description: Période d’essai gratuit de 28 jours Entree: 39.99$/mois si facturé annuellement, ou 43.99/mois si facturé mensuellement The Works: 69.99$/mois si facturé annuellement, ou 76.99$/mois si facturé mensuellement Prix est par emplacement. 7shifts discute des rabais pour des groupes de plus de 10 emplacements.

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel 7Shifts ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de 7Shifts.

Q. Qui utilise 7Shifts ?

Utilisateurs habituels du logiciel 7Shifts :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues 7Shifts est-il disponible ?

Langues dans lesquelles 7Shifts est disponible :

anglais, français, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour 7Shifts ?

Types de licences disponibles pour 7Shifts:

Gratuit, Abonnement

Q. 7Shifts prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par 7Shifts :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications 7Shifts peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à 7Shifts :

CAKE, CAKE Guest Manager, Koomi POS, Lightspeed POS, QuickBooks, Square Point of Sale, Square for Restaurants, TouchBistro, Upserve POS, Wagepoint

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour 7Shifts ?

Ressources d'aide disponibles pour 7Shifts :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo