Teamleader

CRM, gestion de projet et facturation réunis dans un seul outil, simple et puissant à la fois

En savoir plus sur Teamleader

Teamleader vous aide, vous et votre équipe, à travailler plus intelligemment pour le succès de votre petite entreprise. Comme Teamleader prend en charge pour vous les éléments essentiels de votre gestion, vous pouvez vous concentrer sur les projets et le relationnel. Associant le CRM, la gestion de projets et la facturation dans une même solution logicielle intuitive, Teamleader permet à votre équipe de collaborer, et d'organiser et de développer vos activités.


Teamleader - Principaux avantages

Une solution toute intégrée et complète
Teamleader est un système complet regroupant CRM, facturation et gestion de projets dans un seul outil. En vous permettant d’économiser à la fois du temps et de l’argent, Teamleader réunit en une seule plateforme tous vos outils favoris pour votre PME.

Simple comme un jeu d'enfant
Que vous soyez un expert des nouvelles technologies ou un novice, Teamleader est un véritable jeu d’enfant. Et ce sont nos clients qui le disent le mieux ! Simple, rapide et interactif, vous allez devenir un expert en un rien de temps.

Taillée sur mesure pour répondre à vos besoins
Teamleader est disponible à partir de 25€ par mois. Nous adaptons chaque abonnement en fonction de vos besoins et du nombre d’utilisateurs. Nous vous accompagnons tout au long de votre croissance. Si vous avez besoin de quoique ce soit, notre service clientèle est gratuit, joignable non-stop et garanti 100% français !


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Teamleader ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Teamleader

4,4 (42)
VS.
Le plus évalué

À partir de

37,50 €
mois
9,00 €
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

56
467

Intégrations

81
34

Simplicité d’utilisation

4,2 (42)
4,5 (4 718)

Rapport qualité-prix

4,4 (42)
4,3 (4 718)

Service client

4,4 (42)
4,5 (4 718)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

monday.com

4,6
Alternative n° 1 à Teamleader
monday.com est un système d'exploitation de travail basé sur le cloud qui permet aux équipes de créer des applications...

Odoo

4,1
Alternative n° 2 à Teamleader
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Zoho CRM

4,3
Alternative n° 3 à Teamleader
Zoho CRM est un logiciel CRM cloud qui aide les entreprises de toutes tailles à conclure des transactions plus...

ActiveCampaign

4,6
Alternative n° 4 à Teamleader
Une solution qui regroupe des fonctions d'e-mail marketing, de marketing automation, de CRM (Customer Relationship...

Avis

Note globale

4,4 /5
(42)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,4/5

Vous avez déjà Teamleader ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 42
Bruno
Bruno
Note globale
  • Secteur d'activité : Services d'information
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Their marketing is 100% true; they really make you Work Smarter

Publié le 30/11/2017

Time saving, single source of truth, less grey hairs, ...

Time saving, single source of truth, less grey hairs, ...

Avantages

The simplicity and speed of using Teamleader is incredible and the rich customization options allow you to create a CRM environment that completely fits your companies' needs. Teamleader saves us a lot of administration and time; every single day.

Inconvénients

Perhaps the reporting and analytics.

Réponse de Teamleader

Very nice to read indeed Bruno. And no worries: in 2018, we're re-evaluating our reporting and analytics to suit your needs even better. Thanks a lot!

Jannes
Note globale
  • Secteur d'activité : Automobile
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Solid CRM-system with an ease of use

Publié le 23/09/2020

Avantages

The crm-system, works perfect and is very easy in use.
Many integrations are possible, and will make a lot of tasks easier to proces!

Inconvénients

The integrations or add-ons often come with an extra cost.
The crm-package is not very customisable. You are limited to the options Teamleader is providing you.

Alternatives envisagées 

ActiveCampaign

Pourquoi passer à Teamleader

I did not. ActiveCampaign offered a lot more customising and automation options.

Réponse de Teamleader

Hi Jannes, thank you for this review. Sorry to read we did not make the cut, but great that you were very satisfied with our CRM features. If you ever change your mind, our door is always open!

Luca
Luca
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Bad Customer Service

Publié le 30/08/2018

We chose and implemented Team Leader in 2018 after a software selection. The tool has many...

We chose and implemented Team Leader in 2018 after a software selection. The tool has many advantages but also many gaps. An example? We work on the Italian market and if we want to segment our prospects by province, there is no possibility of doing it because the Italian provinces are not included in the system. We reported the problem to the customer service who lanned the solution after 3 months. The deadline has passed and the problem is still not solved. Very bad!

Avantages

Easy to learn and smart frontend layout

Inconvénients

Project management may be improved

Réponse de Teamleader

Thank you for your review, Luca. Sorry it took us some time to respond, but as you will have noticed we have worked hard to provide the provinces and improve our project features. If there is anything else we can do to improve your experience, please do not hesitate to reach out!

Dennis
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Probably one of the most complete solutions for CRM, Project management, Time tracking and...

Publié le 23/11/2017

Its a one-stop-shop for managing clients, projects, tasks, hours and invoices. But it comes with a...

Its a one-stop-shop for managing clients, projects, tasks, hours and invoices. But it comes with a price and thats the lack of flexibility if you work on retainer contracts.

Avantages

Teamleader has it all. You can manage your clients and contacts. You can manage your projects, with milestones, tasks and users and apply budgets to all of of them. You can track time on those tasks and keep a close look on how the projects are evolving. You can invoice directly from the software and integrate (export/import) the invoices in to your accounting software.

Inconvénients

Having it all in one tool is great, but it comes with a price: the flexibility and ease of use is somewhat disappointing. Teamleader is very strict and the GUI isn't always that handy when managing projects and budgets. I think it works well with fixed priced projects that have a start and end date, clear milestones and tasks during the project. But it doesn't work well when you work on retainer contract with clients. Also, time tracking is somewhat time consuming, which makes it hard to get everybody on board and using it.

Réponse de Teamleader

Thanks for the kind words Dennis! We indeed aim to be the one-stop-shop for SMEs and agencies, and keep working hard at being the most complete solution on the European market.

For projects with flexible end dates and retainer fees, we always suggest to our customers to add milestones per month (for monthly fees) to their project or milestones per quarter (for quarterly fees). This is a quick and easy way to keep those projects in check. Of course, our sales and onboarding people are always ready & able to find a solution that fits your specific workflow.

I think you'll find most teams a bit reluctant to get on board with time tracking :)
But we centainly agree that time tracking should be a piece of cake, for everyone. That's why we're improving it in 2018.

Thanks again for taking the time to feedback. We appreciate it and will use it to make our tool better.

Frederic
Frederic
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Good CRM program

Publié le 04/06/2020

Overall it is a great app! you get good support for sure as well..

Overall it is a great app! you get good support for sure as well..

Avantages

I think it is a nice on-line customer based system with a good overall user experience.
It is nice to have and overview of your customers and deals, and how you can see on the timeline how the project progresses. You can make your own templates to create offers-contracts for your customers.

Inconvénients

It is so frustrating you still can not upload multiple files at once for one customer, you still have to upload one by one, wich is time consuming and sometimes frustrating. Als the same for removing files, also have to do one by one. The price is not realy cheap, I think there must be more cheaper alternatives.

Réponse de Teamleader

Thank you for this lovely review, Frederic. Great to read you appreciate the overview and customization options. Our support colleagues will also be happy to hear their service is appreciated! With regards to the file management: have you already checked out our integration with Dropbox? This should make adding and removing files a lot less time-consuming. You can read more about it here: https://support.teamleader.eu/en/support/solutions/articles/7000019426-how-to-how-do-i-link-dropbox-to-teamleader

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Teamleader - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Teamleader.

Types de licences disponibles pour Teamleader :

  • À partir de : 37,50 €/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

ONE: €30/month GO: €50/month MOVE: €60/month BOOST: €80/month

Utilisateurs habituels du logiciel Teamleader :

Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000

Langues dans lesquelles Teamleader est disponible :

allemand, anglais, espagnol, français, italien, néerlandais

Appareils pris en charge par Teamleader :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Teamleader :

3CX, ActiveCampaign, ActiveDEMAND, Adobe Commerce, Aircall, Benchmark Email, Brevo, Campaign Monitor by Marigold, Chargebee, Clio, ConnectWise PSA, Constant Contact, Dotdigital, Dropbox Business, EZ Texting, Emma by Marigold, Eventbrite, Formstack Forms, FreshBooks, FullContact, GetResponse, Gmail, Google Ads, Google Calendar, Google Contacts, Gravity Forms, Groove, Help Scout, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, Instapage, Intercom, Jotform, Keap, Kustomer, Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring), Leadpages, LeadsBridge, LinkedIn for Business, MailUp, Mailchimp, MailerLite, Mailjet, Marketo Engage, Meta for Business, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Mollie, Myphoner, Odoo, Oracle Eloqua Marketing Automation, PayPal, PersistIQ, Podio, PontoApp, PrestaShop, QuickBooks Online Advanced, Recurly, Robly, Sage Business Cloud, SendGrid, Shopify, Slaask, Slack, Stripe, Teamwork Desk, Teamwork.com, TractionNext, Trello, Twilio, Twinfield, Unbounce, WooCommerce, WordPress, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk Suite, dotloop, iCloud, noCRM.io

Ressources d'aide disponibles pour Teamleader :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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