inMotion ignite

Gestion des flux de travail pour les équipes marketing et créatives.

En savoir plus sur inMotion ignite

Pour le marketing et la création
inMotion est un outil de gestion du flux de travail créatif conçu pour les équipes de marketing et de création. Il automatise le flux de travail et améliore la visibilité et le contrôle de l'avancement des projets afin d'accélérer la mise sur le marché des contenus. inMotion combine les capacités classiques de gestion de projet avec des outils de réception des demandes de projets et d'acheminement des ressources pour vérification et approbation.

Pour les clients et les collaborateurs
inMotion est une application originale qui comporte deux parties : une pour les membres de l'équipe et une autre pour les clients. Les clients disposent d'un portail simple pour la soumission de demandes de nouveaux travaux et d'un environnement d'avis en ligne pour fournir une évaluation et une approbation des travaux réalisés. Les membres de l'équipe disposent d'un environnement de travail personnalisé avec accès à des tableaux de bord partagés pour chacun des projets : ils peuvent collaborer avec d'autres membres de l'équipe de projet en postant des commentaires, en partageant des fichiers et en suivant les tâches, les échéances et le calendrier.

Pour les gestionnaires et les cadres
inMotion prend en charge l'ensemble du processus de production créative dans une seule application. Cette solution peut donc fournir des métriques de productivité clés pour aider les équipes à définir les tâches, à demander davantage de ressources, à réduire les goulets d'étranglement et à prouver leur intérêt.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Images

The campaign overview gives you a pulse on the progress of all related projects and tasks. This view offers you oversight, transparency, and collaboration.
Visualize your project timeline and dependencies with the Gantt view. Click and drag a date range to extend it or move it, and your dependencies will adjust accordingly!
The Review + Approval portal allows you to easily mark up images, PDFs, videos, website, email & more. Draw, annotate, highlight, and comment to share feedback and collaborate. Reviewers can compare versions side-by-side and set their approval status.
Visualize your work with Kanban cards that you can easily drag and drop to change statuses. See critical information in your tile cards with image previews for proofs!
Customized forms for creative briefs allow your team to provide all necessary information up front. Requests are straightforward and easy to access, helping designers kick off projects quickly!
The Project view gives you a full overview of the progress. See all associated work and proofs, along with access to the timeline and involved team members. Add work to sub-groups, change statuses, and collaborate in real-time with comments.
The work view allows you to easily see any work that is upcoming, overdue, and already completed. Custom views and filters allow you to segment your work however you need. You can check off an item to complete it, or add new ones at the touch of a button!
Admins can manage active team members, user roles, and stakeholders from the People page. Easily add new users, deactivate old ones, and update user access in one place.
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Vidéo de inMotion ignite Vidéo de inMotion ignite Vidéo de inMotion ignite Vidéo de inMotion ignite Vidéo de inMotion ignite Vidéo de inMotion ignite Capture d'écran pour inMotion ignite : The campaign overview gives you a pulse on the progress of all related projects and tasks. This view offers you oversight, transparency, and collaboration. Capture d'écran pour inMotion ignite : Visualize your project timeline and dependencies with the Gantt view. Click and drag a date range to extend it or move it, and your dependencies will adjust accordingly! Capture d'écran pour inMotion ignite : The Review + Approval portal allows you to easily mark up images, PDFs, videos, website, email & more. Draw, annotate, highlight, and comment to share feedback and collaborate. Reviewers can compare versions side-by-side and set their approval status. Capture d'écran pour inMotion ignite : Visualize your work with Kanban cards that you can easily drag and drop to change statuses. See critical information in your tile cards with image previews for proofs! Capture d'écran pour inMotion ignite : Customized forms for creative briefs allow your team to provide all necessary information up front. Requests are straightforward and easy to access, helping designers kick off projects quickly! Capture d'écran pour inMotion ignite : The Project view gives you a full overview of the progress. See all associated work and proofs, along with access to the timeline and involved team members. Add work to sub-groups, change statuses, and collaborate in real-time with comments. Capture d'écran pour inMotion ignite : The work view allows you to easily see any work that is upcoming, overdue, and already completed. Custom views and filters allow you to segment your work however you need. You can check off an item to complete it, or add new ones at the touch of a button! Capture d'écran pour inMotion ignite : Admins can manage active team members, user roles, and stakeholders from the People page. Easily add new users, deactivate old ones, and update user access in one place.

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour inMotion ignite : 96

  • @mentions
  • API
  • Accès mobile
  • Ajustements automatiques
  • Alertes/Notifications
  • Allocation et planification des ressources
  • Analyse de la productivité
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Automatisation des processus métiers
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Calendrier de marketing
  • Champs personnalisables
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Configuration des workflows
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Conformité FDA
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Creation de sous-tâches
  • Définition des priorités
  • Examen de documents
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la conception
  • Gestion de la publicité
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des documents
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des idées
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion des utilisateurs
  • Graphiques
  • Historique des révisions
  • Intégrations de tiers
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Marquage
  • Modification et mise à jour des tâches
  • Modèles de projets
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agiles
  • Méthodes classiques
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de balisage
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification de projets
  • Planification des campagnes
  • Planification des tâches
  • Planification et programmation de projets
  • Portail client
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Projets multiples
  • Rapports de suivi
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Reporting et suivi de projet
  • Saisie manuelle de l'heure
  • Sans code
  • Signature électronique
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des problèmes
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi des échéances
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Support vidéo
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau de bord personnalisable
  • Tableau kanban
  • Tâches récurrentes
  • Visualisation
  • Worfkflow de projets
  • Workflow basé sur les règles
  • Éditeur graphique de workflow

Alternatives

Asana

4,4
Alternative n° 1 à inMotion ignite
Asana est une solution de gestion de projet et de tâches pour les équipes. Vous pouvez tout organiser en un seul...

Wrike

4,2
Alternative n° 2 à inMotion ignite
Wrike est un outil de gestion de projet collaboratif qui aide les utilisateurs à gérer les projets de bout en bout, en...

monday.com

4,6
Alternative n° 3 à inMotion ignite
monday.com est un système d'exploitation de travail basé sur le cloud qui permet aux équipes de créer des applications...

Ravetree

4,4
Alternative n° 4 à inMotion ignite
Ravetree est une solution de gestion du travail tout-en-un pour les organisations et les équipes dirigées par des...

Avis

Note globale

4,2 /5
(75)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
3,9/5
Support client
4,4/5

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Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Indispensable component in our project management.

Publié le 06/04/2021

I had a wonderful experience onboarding, training, and deploying inMotion Ignite. I feel confident...

I had a wonderful experience onboarding, training, and deploying inMotion Ignite. I feel confident we selected the right platform for our needs. The support and customer success teams have been wonderful to work with - always responding to my inquiries quickly. There have been new features added since we deployed the system that have only increased its functionality, and the support and training materials that were provided to us (particularly FAQ's, videos, and presentation materials) allowed me to get my stakeholders up and running quickly and was a big part of our success. Feeling supported by the company makes me confident we made a great decision to incorporate inMotion Ignite into our workflow.

Avantages

InMotion Ignite is invaluable to us for project request intake, collaboration on projects, reviewing proofs and delivering final assets. Particularly since our core teams for Sales, Marketing, and Product Development have all been de-centralized due to remote work life during the pandemic, we use inMotion Ignite daily to collaborate on project requests, review, mark up, and approve proof designs, as well as deliver final assets.

I love the user-interface, it is sleek and intuitive.

Before inMotion Ignite we were inundated with e-mails constantly and version control was non-existent, meaning often times wrong files were potentially being approved and sent to a printer. Now everything is organized and clearly labeled and we can trace our history on when files are approved.

Inconvénients

I wish admins could create tasks/proofs and not require stakeholders to fill out a project request form in order for their final deliverables to be sent to them. Sometimes it would be nice to do this on behalf of the requestor - but currently that is not available.

Brant G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Right Tool for a Marketing & Creative Services Team

Publié le 15/12/2020

We have jumped light years ahead of the excel spreadsheet we previously used to track projects, we...

We have jumped light years ahead of the excel spreadsheet we previously used to track projects, we no longer used word documents or emails for creative briefs and we no longer route creative work for review and comment via email, print outs in meetings or stopping in to someone's office with a print out for review. inmotion tracks our work and associated deadlines allows for extremely efficient and collaborative reviews that have improved our over-all communication and quality of work as a marketing team.

Avantages

Our department of about 30 people includes our entire marketing team (across all the typical channels) as well as a creative group of 7 people. inmotion has dramatically streamlined our over-all workflow as it relates to creative work (from concept to file delivery) and we have seen dramatic improvements in the speed and accuracy of work flowing through our promotional pipeline of assets. Work moves through so much more quickly and is reviewed by all stakeholders thus reducing the error rate and allowing us to collaborate and continually improve our messaging to customers as well as monitor ensure consistent messaging as it relates to our brand and core values. Bonus: as this is a hosted software solution it has allowed us to create campaigns, review and approve work from virtually anywhere.....critical as of March 2020 (COVID) and we suspect going forward.

Inconvénients

As with most softwares, there is no one solution or platform that does EVERYTHING. Rather than talk about what inmotion does not do, I would recommend that you as the user/customer spend time researching and reviewing several products, narrow the field, and then take the time to reach out to 2-3 companies and have them each do a demonstrations for you AND your team. This proved invaluable to ensure the product we chose was the best over-all solution for our needs and allowed all users to have a stake and input.

Réponse de inMotionNow

Thank you for the wonderful review - it sounds like your teams have been a perfect fit for inMotion ignite! We're thrilled to hear how the platform not only met your existing needs but also improved your team's entire workflow from start to finish. We're excited to continue evolving the ways marketing and creative teams can manage the ever-growing demands for quality content!

Harsha V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

The best tool for marketing and Service teams with document management.

Publié le 04/05/2021

It was the best platform to train and to manage all the documents. Before we used to track...

It was the best platform to train and to manage all the documents. Before we used to track individually but using this platform we can collaborate and track all the details on that particular time.

Avantages

The custom views can be easily implemented on this particular platform . The customisation option in the fields of dashboard and template she is very useful. The files can be shared for the different teams and management can be done very easily.

Inconvénients

The interface is little confusing which can be improved. Multiple Menus can be implemented. The customer support can be implemented immediately if there is any glitch.

Heather S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Appareils médicaux
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Working Out the Kinks

Publié le 22/10/2019

We seem to be a bit more organized in that most all information has a spot in IMN. I also like the...

We seem to be a bit more organized in that most all information has a spot in IMN. I also like the project templates for the most part.

Avantages

I like that our every day customer can track the progress of their project. I also love the reporting feature as that didn't exist in our last database.

Inconvénients

For our purposes and time savings, I prefer more customization. We almost require a database specific to our company as we manage print for our customers as well. It's hard to do so in IMN from what we have experienced. We also deal with large files that IMN cannot handle.

Amy B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

inMotion ignite is a great choice for any creative team

Publié le 28/10/2020

Before we started inMotion, our our creative assets were kept on a shared drive that many people...

Before we started inMotion, our our creative assets were kept on a shared drive that many people had access to. We also used Basecamp as a means of project management. Both of those options led to people poking around and downloading whatever they wanted without us knowing about it. This would lead to people using imagery that wasn't editted or approved. Now with inMotion, they have to request what they want and let us know what they are using it for. This way, we can get them the correct asset for their needs.

Avantages

My favorite feature are the route templates. You can customize as many as you need. We use them for all sorts of approvals. You can send off a review to multiple people in multiple approvals tiers with just one click. The proofing environment is excellent - Everyone's comments live in one place. You can bring anyone with an inMotion account into the conversation. We've found it is way better than emailing feedback and versions. The proofing environment allows you to view versions and comments side-by-side so you can make sure all the changes were made.

Inconvénients

It would be nice to have a way to bulk-assign members to tasks. For example if there is a project with 40 tasks in it, you have to click on the member 40 separate times to assign it to them. Same with due dates - if you do not use "start dates" you cannot bulk-assign due dates.

Réponse de inMotionNow

We're thrilled over how valuable route templates and proofing have become to your team! Thanks for sharing how big of an impact they've made to your team's workflow. We appreciate your suggestions on bulk actions and will keep working towards feature improvements!

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inMotion ignite - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur inMotion ignite.

Types de licences disponibles pour inMotion ignite :

  • À partir de:
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de inMotion ignite.

Utilisateurs habituels du logiciel inMotion ignite :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles inMotion ignite est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par inMotion ignite :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à inMotion ignite :

Adobe Illustrator, Box, Dropbox Business, Google Drive

Ressources d'aide disponibles pour inMotion ignite :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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