Clover

Solution complète de gestion d'entreprise et de point de vente

4 /5 (261 avis) Donnez votre avis !

Clover - Présentation

Description du logiciel Clover

Clover est conçu pour aider les petites entreprises à gérer l'ensemble de leurs activités en fournissant un puissant logiciel de point de vente, accessible à partir de n'importe quel smartphone.

Gérez votre entreprise avec Clover et oubliez les feuilles de calcul. Obtenez des rapports d'activité et des renseignements pour gérer votre boutique en temps réel : éditez vos menus, surveillez votre inventaire et gardez un œil sur vos employés.

Clover fournit également des facilités de paiement pour les points de vente : paiements par carte de crédit et de débit avec stockage sécurisé de toutes les données de vos clients. Clover est compatible avec Apple Pay pour simplifier vos processus.

Clover - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Clover - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis
Langues
anglais, allemand

Captures d'écran

Capture d'écran pour Clover : Clover offers native apps for Android and iOS, in addition to its web app
Capture d'écran pour Clover : Clover offers native apps for Android and iOS, in addition to its web app Capture d'écran pour Clover : POS stations, receipt printers, and other hardware can be used with Clover Capture d'écran pour Clover : Customers can be managed in Clover Capture d'écran pour Clover : Customer signatures can be captured electronically

Clover - Avis

Clover - Avis

Note globale
4
/
5
Excellent
139

Très bien
57

Moyen
27

Médiocre
11

Mauvais
27

Rapport qualité-prix
3,8
Fonctionnalités
4
Simplicité d'utilisation
4,2
Support client
3,6
75% des utilisateurs recommandent cette application
Madison M.

Use in my small businees

Clover has been an excellent option for taking payments in my stores.


Traduire avec Google Translate
Elizabeth S.

Almost Great...

My overall experience with clover has spanned from the creation of menus and items with sub menus and add ons for each item, as well as specials for days of the week as well as happy hour times to daily usage for pos transactions. Overall I have been very happy with everything, other than the need to set up account through bank, as I mentioned before.


Traduire avec Google Translate
Jeanine M.

DO NOT BUY A CLOVER DEVICE UNTIL YOU READ THIS REVIEW.

Everyone passes the buck. When you call Clover they tell you to call the app maker. You call the app maker and they tell you to call Clover. If you call your bank that you bought the system from, they tell you to call Clover. Everyone is "sorry" but no one can fix the issue or can offer an alternative.


Traduire avec Google Translate
Nakesha A.

Definately Worth It

Fewer people are using cash which means there has to be a way to process credit cards. I was able to accept credit card and deposit it directly into my savings account.


Traduire avec Google Translate
Jodi M.

Great payment processing device

Clover payment system has been really great for our spa. Really easy to run transactions, reports or refunds. The customer service has been knowledgeable and super friendly when we have had any issues.


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Madison M.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
Traduire en français

Use in my small businees

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 06/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Clover has been an excellent option for taking payments in my stores.

Avantages

My coffee shop uses clover devices as our POS system. The software is convenient and easy to place in a store. It features many apps that make it applicable to nearly any market. They also have many accessories- the main one we use are the receipt printers (small and regular size), the handheld tablet, and the customer interface screen.

Inconvénients

Over time the clover tablets do slow down. We frequently reboot them to rev up the speed.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Elizabeth S.
Secteur d'activité: Divertissement
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Almost Great...

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

My overall experience with clover has spanned from the creation of menus and items with sub menus and add ons for each item, as well as specials for days of the week as well as happy hour times to daily usage for pos transactions. Overall I have been very happy with everything, other than the need to set up account through bank, as I mentioned before.

Avantages

I love how easy it is to use clover for grab and go, sit down service, or retail services. It is the only pos system I know of that is easy to use for one or all three of the above type of service. With one pos you can easily switch apps and have optimized layout and design for each of the above, while keeping the same items and menus/submenus.

Inconvénients

I dislike that it has to be used through your bank. It makes it really hard for management to have the ability to access customer support and full features, since most owners dont want their employees, even management, to have access to full banking info.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Jeanine M.
Secteur d'activité: Vente au détail
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

DO NOT BUY A CLOVER DEVICE UNTIL YOU READ THIS REVIEW.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 19/06/2020
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Everyone passes the buck. When you call Clover they tell you to call the app maker. You call the app maker and they tell you to call Clover. If you call your bank that you bought the system from, they tell you to call Clover. Everyone is "sorry" but no one can fix the issue or can offer an alternative.

Avantages

There is nothing I like about my Clover device other than the price labels it can print for my products, BUT, that is an additional app you have to pay for and an additional piece of equipment you have to buy, which the rep told me was all included. I have to pay a monthly fee to be able to print price tags, he said that was also included.

Inconvénients

1)Don't get too excited about all the apps they offer! They all cost money (if you want the version that actually does more than the basics) and NONE OF THE THIRD PARTY APPS WORK WITH EACH OTHER!!! So, you may download the rewards app and an invoicing app. Because they don't work together, the customer will never get credit for any of their rewards, etc.. 2) Technical support always says they will call you back but they NEVER do 3)Your system comes with minimal capabilities. Think of it as a calculator that can process payments. 4) Sometimes it keeps accurate inventory counts, sometimes it doesn't. 5) When entering inventory, it frequently saves an item twice. You may enter an item with a quantity of 6. Clover enters the item twice, now you have the item at 12!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 0.0/10

Nakesha A.
Secteur d'activité: Services aux consommateurs
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Definately Worth It

Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
Publié le 27/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Fewer people are using cash which means there has to be a way to process credit cards. I was able to accept credit card and deposit it directly into my savings account.

Avantages

I was not initially interested in using credit card for my small practice but I mus admit it made life easier. It was easy to set up and customer service was very helpful. Even if the card is not present you are easily able to process payment.

Inconvénients

It was super easy to use. The only thing I would like to see is the ability to save credit card access for future use.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jodi M.
Secteur d'activité: Cabinets médicaux
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Great payment processing device

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Clover payment system has been really great for our spa. Really easy to run transactions, reports or refunds. The customer service has been knowledgeable and super friendly when we have had any issues.

Avantages

It’s is super easy to take and track transactions. Has report capabilities And many functions. It is super easy to use. I have two different clover devices for different providers and they are all great.

Inconvénients

The software itself is wonderful. The only issue I have is with the flex portable device on/off button. It is on the side and client constantly hit the button when they are picking up to sign for a transaction. The button should be on back underneath where it can’t be accidentally touched.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8/10
Basé sur 261 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Clover - Prix

Clover - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
3,8/5
Basé sur 261 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Clover - Fonctionnalités

Clover - Fonctionnalités

API
Base de données de clients
Base de données de contacts
Champs personnalisables
Enquêtes et feedback
Gestion des calendriers
Gestion des contacts
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Rappels
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4/5
Basé sur 261 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Clover - FAQ

Clover - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Clover.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Clover ?

Types de licences disponibles pour Clover :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Clover ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Clover.

Q. Qui utilise Clover ?

Utilisateurs habituels du logiciel Clover :

Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Clover est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Clover est disponible :

anglais, allemand

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Clover ?

Types de licences disponibles pour Clover:

Abonnement

Q. Clover prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Clover :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Clover peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Clover :

360 WiFi, Booker Software, Constant Contact, Deputy, Homebase, Loyalzoo, Mailchimp, Sku IQ, TapMango, bLoyal

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Clover ?

Ressources d'aide disponibles pour Clover :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo, Support téléphonique