En savoir plus sur HotSchedules

HotSchedules est une application de gestion et de planification du personnel conçue pour être utilisée dans les restaurants, les commerces de détail et l'hôtellerie, ainsi que dans les autres entreprises en contact direct avec la clientèle. Sa plateforme automatise les tâches opérationnelles telles que la planification, la communication entre les équipes de quart, les reportings, les prévisions, le recrutement et la formation.

Les utilisateurs peuvent gérer à distance les demandes de congés et de permutation de quarts à l'aide des applications mobiles natives Android et iOS, accessibles à tout le personnel. Stockez les documents et les informations relatives aux employés sur une base de données cloud pour y accéder partout et à tout moment. Utilisez l'outil HotSchedules Recruit pour recruter et embaucher du personnel de manière économique et l'outil "Schoox" pour organiser des formations pour le personnel.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à HotSchedules

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

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HotSchedules Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour HotSchedules : 63

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Base de données des employés
  • Budgétisation et prévision
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendriers d'équipe
  • Changement d'équipe
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Demande de congés
  • Distribution planifiée
  • Emplacements multiples
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour secteur médical
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des coûts
  • Gestion des cuisines et des menus
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des présences
  • Gestion des tâches
  • Gestion du recrutement
  • Indicateur de disponibilité
  • Main-d'œuvre variable
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification du personnel
  • Point de vente (PDV)
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Portail employés
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision du travail
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Réservation en ligne
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des présences
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps en ligne
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives

Dusk IOP

4,9
Alternative n° 1 à HotSchedules
Designed to help customers grow their businesses with task, job and project management tools that connect to your...

When I Work

4,5
Alternative n° 2 à HotSchedules
When I Work offre aux entreprises un moyen simple d'organiser les plannings et de communiquer avec leurs employés...

Deputy

4,7
Alternative n° 3 à HotSchedules
Deputy est une plateforme tout-en-un de planification du personnel, de gestion de la présence et du temps, de l'affectat...

BigChange

4,6
Alternative n° 4 à HotSchedules
BigChange JobWatch est une solution mobile de gestion des effectifs basée sur le web qui combine des fonctionnalités de...

Avis

Note globale

4,4 /5
(409)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,2/5

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Eldridge G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Publié le 06/10/2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Avantages

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Inconvénients

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great tool to schedule your employees

Publié le 18/03/2020

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it...

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Avantages

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Inconvénients

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Darla C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

hotschedules review

Publié le 31/01/2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Avantages

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Inconvénients

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Réponse de HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Software That Changed Scheduling

Publié le 22/06/2021

HotSchedules is so much more than just a mere scheduling software for companies. It is a way to...

HotSchedules is so much more than just a mere scheduling software for companies. It is a way to empower your employees by giving them the ability to switch their shifts around in the event that something happens abruptly in life and you can’t help but miss a shift. It has eliminated the anxious feeling you get wondering if the person you asked to cover your shift is going to follow through or not by opening the shift up to all employees to pick up for themselves if it fits their schedules.

Avantages

This software was game changing from the very first moment I used it in the restaurant industry. In the past, I had found myself in situations at work where I had thought I had another teammate’s spoken word that they would switch shifts with me and that would be enough to clear my name in the event that something went wrong and they didn’t end up showing up. Little did I know that would not be the case and I am going to be held responsible instead of getting into a petty battle of he/said she/said with my coworker. Enter HotSchedules, a software aimed at eliminating that prospect from happening in your workplace again. Not only does this software put the power of controlling your schedule if you have a last minute emergency, it also carries that message of the switching of shifts to the highest form of management. It’s an intuitive and life changing software that I wish every company would implement for its employees.

Inconvénients

I honestly am trying to rack my brain for anything I felt was negative throughout my experience using HotSchedules and I can truthfully say that not once did this software let me down. People picked up shifts because they actually wanted the extra work and it eliminates the need to single out a coworker and put the pressure on them and opens the shift up for the possibility of any team member to pick it up.

Rachel M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Ease of Hotschedules

Publié le 15/06/2021

Overall has been a wonderful scheduling format for a large staff. It is used every day, regularly,...

Overall has been a wonderful scheduling format for a large staff. It is used every day, regularly, by all staff members from executive to employee. Would recommend to any business owner, as it saves time with many different features provided.

Avantages

The mobile app is very user friendly, with it being easy to navigate for all individuals that are tech savvy AND those who are not. The quick access of information, ability to contact employees, and daily use in operations allow for high volume and fast paced environments to continue to be productive without the day being hindered in time and productivity.

Inconvénients

The updates on occasion can result in removal of features that can sometimes be very helpful after being regularly used. Would like to see a communication piece from Hotschedules asking about latest updates and whether they are well liked by users.

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HotSchedules - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HotSchedules.

Types de licences disponibles pour HotSchedules :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel HotSchedules :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles HotSchedules est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par HotSchedules :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à HotSchedules :

NCR Aloha, Plate IQ, Toast POS

Ressources d'aide disponibles pour HotSchedules :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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