HotSchedules

Planification et gestion du personnel pour les restaurants

4,4 /5 (386 avis) Donnez votre avis !

HotSchedules - Présentation

Description du logiciel HotSchedules

HotSchedules est une application de gestion et de planification du personnel conçue pour être utilisée dans les restaurants, les commerces de détail et l'hôtellerie, ainsi que dans les autres entreprises en contact direct avec la clientèle. Sa plateforme automatise les tâches opérationnelles telles que la planification, la communication entre les équipes de quart, les reportings, les prévisions, le recrutement et la formation.

Les utilisateurs peuvent gérer à distance les demandes de congés et de permutation de quarts à l'aide des applications mobiles natives Android et iOS, accessibles à tout le personnel. Stockez les documents et les informations relatives aux employés sur une base de données cloud pour y accéder partout et à tout moment. Utilisez l'outil HotSchedules Recruit pour recruter et embaucher du personnel de manière économique et l'outil "Schoox" pour organiser des formations pour le personnel.

HotSchedules - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

HotSchedules - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie
Langues
anglais, espagnol

Media

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582559
HotSchedules video HotSchedules video HotSchedules video HotSchedules video Capture d'écran pour HotSchedules : The scheduling calendar allows users to create and edit shifts Capture d'écran pour HotSchedules : Sales and labor summary reports provide business insight Capture d'écran pour HotSchedules : Users can view labor snapshots across multiple regions or locations Capture d'écran pour HotSchedules : Swaps can be requested by employees and approved or denied by mangers Capture d'écran pour HotSchedules : Employees can view their own schedule using the mobile app Capture d'écran pour HotSchedules : The HotSchedules platform allows users to manage tasks, scheduled, availability, and more Capture d'écran pour HotSchedules : Reports can be generated to analyze business performance Capture d'écran pour HotSchedules : Managers can review employee's total hours worked and scheduled, and analyze the cost

HotSchedules - Avis

HotSchedules - Avis

Note globale
4,4
/
5
Excellent
207

Très bien
133

Moyen
34

Médiocre
4

Mauvais
8

Rapport qualité-prix
4,1
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,2
Support client
4,2
88% des utilisateurs recommandent cette application
Paulina S.

Much better then paper schedule

Very positive experience. Made my schedule less chaotic and gives me options to control my work days and days off much better without having to deal with manger directly lol


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Utilisateur vérifié

Great tool to schedule your employees

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.


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Edward Z.

Hot for HotSchedules

Over all hot schedules is a solid platform that is definitely beneficial to a smooth running operation as far as scheduling and management communication


Traduire avec Google Translate
Darla C.

hotschedules review

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.


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Tiara H.

All in one scheduler and social exchange


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Paulina S.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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Much better then paper schedule

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 25/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Very positive experience. Made my schedule less chaotic and gives me options to control my work days and days off much better without having to deal with manger directly lol

Avantages

Having a restaurant job means cheotic schedule. It's never the same. Impossible to keep up with and memorize. My last job had hot schedules but my new job doesn't:/ it's a nightmare without it. I miss it so much. It is so convenient to pick up and realise shifts whenever I please. No need to call or txt my co workers. Everything is done thru the app. App is not free but cheap and worth every single penny. I love that I can request days off and my ability. Super convenient. You have to wait for manager to approve or not of your request. I can see who my co workers will be for the shift. I can see all phone numbers and emails of my co workers. Every restaurant should have this app. It's very easy as well so even my 70 year old co worker knows how to use it. Very well done .

Inconvénients

Sometimes I get loged out and have trouble logging back in. It froze few times. Could use more color and some fun options like emoji me lol make work schedule more fun

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Great tool to schedule your employees

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Avantages

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Inconvénients

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Edward Z.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
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Hot for HotSchedules

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 16/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Over all hot schedules is a solid platform that is definitely beneficial to a smooth running operation as far as scheduling and management communication

Avantages

Hot schedules makes scheduling different departments and coordinating everybody extremely easy. The platforms are easy to understand and can be accessed by anyone given authority to use the system.

Inconvénients

The system allows for people to request for time off and to make comments. One of the only downsides of this product was that employees talked last to management about scheduling and tried to do literally all of it through hot schedules which sometimes lead to some conflict Over all hot schedules is a solid platform that is definitely beneficial to a smooth running operation as far as scheduling and management communication goes

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Darla C.
Secteur d'activité: Produits alimentaires
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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hotschedules review

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 31/01/2017
Provenance de l'avis : Capterra

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Avantages

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Inconvénients

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

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Réponse de HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Tiara H.
Secteur d'activité: Hôtellerie
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

All in one scheduler and social exchange

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Users can be grouped into categories based on department, allowing for effective communication without clutter. Also users' title and contact information is kept in a master directory readily available to other users. Another great feature is push notifications regarding company announcements, published schedules, and schedule changes. No need to constantly check the app for changes.

Inconvénients

There is no free version of the app, which could be problematic for some employees. Although not expensive, some users don't like to pay for an app to view their schedule.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 386 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

HotSchedules - Prix

HotSchedules - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,1/5
Basé sur 386 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

HotSchedules - Fonctionnalités

HotSchedules - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 386 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

HotSchedules - FAQ

HotSchedules - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HotSchedules.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HotSchedules ?

Types de licences disponibles pour HotSchedules :

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel HotSchedules ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de HotSchedules.

Q. Qui utilise HotSchedules ?

Utilisateurs habituels du logiciel HotSchedules :

PME, Grandes entreprises, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues HotSchedules est-il disponible ?

Langues dans lesquelles HotSchedules est disponible :

anglais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour HotSchedules ?

Types de licences disponibles pour HotSchedules:

Abonnement

Q. HotSchedules prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par HotSchedules :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications HotSchedules peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à HotSchedules :

Aloha POS, DiscoverLink, Ordyx, Plate IQ, Toast POS, Upserve POS, Wisetail LMS

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour HotSchedules ?

Ressources d'aide disponibles pour HotSchedules :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique