En savoir plus sur HotSchedules

HotSchedules est une application de gestion et de planification du personnel conçue pour être utilisée dans les restaurants, les commerces de détail et l'hôtellerie, ainsi que dans les autres entreprises en contact direct avec la clientèle. Sa plateforme automatise les tâches opérationnelles telles que la planification, la communication entre les équipes de quart, les reportings, les prévisions, le recrutement et la formation.

Les utilisateurs peuvent gérer à distance les demandes de congés et de permutation de quarts à l'aide des applications mobiles natives Android et iOS, accessibles à tout le personnel. Stockez les documents et les informations relatives aux employés sur une base de données cloud pour y accéder partout et à tout moment. Utilisez l'outil HotSchedules Recruit pour recruter et embaucher du personnel de manière économique et l'outil "Schoox" pour organiser des formations pour le personnel.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

Images

The HotSchedules platform allows users to manage tasks, scheduled, availability, and more
The scheduling calendar allows users to create and edit shifts
Sales and labor summary reports provide business insight
Users can view labor snapshots across multiple regions or locations
Swaps can be requested by employees and approved or denied by mangers
Employees can view their own schedule using the mobile app
Reports can be generated to analyze business performance
Managers can review employee's total hours worked and scheduled, and analyze the cost
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Vidéo de HotSchedules
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Vidéo de HotSchedules
Vidéo de HotSchedules
Capture d'écran pour HotSchedules : The HotSchedules platform allows users to manage tasks, scheduled, availability, and more Capture d'écran pour HotSchedules : The scheduling calendar allows users to create and edit shifts Capture d'écran pour HotSchedules : Sales and labor summary reports provide business insight Capture d'écran pour HotSchedules : Users can view labor snapshots across multiple regions or locations Capture d'écran pour HotSchedules : Swaps can be requested by employees and approved or denied by mangers Capture d'écran pour HotSchedules : Employees can view their own schedule using the mobile app Capture d'écran pour HotSchedules : Reports can be generated to analyze business performance Capture d'écran pour HotSchedules : Managers can review employee's total hours worked and scheduled, and analyze the cost

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour HotSchedules : 75

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de contacts
  • Base de données des employés
  • Budgétisation et prévision
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendriers d'équipe
  • Changement d'équipe
  • Chat et messagerie
  • Contrôle des budgets
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Demande de congés
  • Distribution planifiée
  • Emplacements multiples
  • Fonction de glisser-déposer
  • Fonctions pour secteur médical
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des coûts
  • Gestion des cuisines et des menus
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des modèles
  • Gestion des présences
  • Gestion des tâches
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du travail
  • Indicateur de disponibilité
  • Main-d'œuvre variable
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Point de vente (PDV)
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Portail employés
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision du travail
  • Rapports d'historique
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Rapports sur les exceptions
  • Réservation en ligne
  • Suivi des certifications
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des présences
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps en ligne
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Widgets

Alternatives

When I Work

4,5
Alternative n° 1 à HotSchedules
When I Work offre aux entreprises un moyen simple d'organiser les plannings et de communiquer avec leurs employés...

Deputy

4,7
Alternative n° 2 à HotSchedules
Deputy est une plateforme tout-en-un de planification du personnel, de gestion de la présence et du temps, de...

7shifts

4,7
Alternative n° 3 à HotSchedules
7shifts est une application web and mobile pour la communication et la gestion d’horaire des employés en restauration.

Planday

4,3
Alternative n° 4 à HotSchedules
Pour les activités fonctionnant par poste, Planday est une façon optimale de gérer la planification des employés, la...

Avis

Note globale

4,4 /5
(406)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,2/5

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Eldridge G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Publié le 06/10/2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Avantages

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Inconvénients

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great tool to schedule your employees

Publié le 18/03/2020

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it...

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Avantages

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Inconvénients

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Kristian T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Restaurants
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

One of our most-utilized softwares by far!

Publié le 06/04/2021

Monitoring overtime, communication with staff, easily viewing requests, pay rates, daily line ups...

Monitoring overtime, communication with staff, easily viewing requests, pay rates, daily line ups and staff logs are just a few day to day features that we utilize. HotSchedules is a must!

Avantages

Online scheduling is a must for an operation of our size. The HotSchedules messaging makes communicating clearly to large groups of employees consistent. The reporting and data is a must. We use HotSchedules multiple times a day.

Inconvénients

Some of the updates/when the software times out can get frustrating but I understand that they are necessary to make improvements.

Darla C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

hotschedules review

Publié le 31/01/2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Avantages

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Inconvénients

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Réponse de HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Anna W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Restaurants
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great website

Publié le 01/04/2021

Avantages

This has been the easiest program I have ever used for scheduling. It makes it so easy to view the whole shift!

Inconvénients

I have not experienced any problems! It runs smoothly, and it is easy to navigate!

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HotSchedules - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HotSchedules.

Types de licences disponibles pour HotSchedules :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de HotSchedules.

Utilisateurs habituels du logiciel HotSchedules :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles HotSchedules est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par HotSchedules :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à HotSchedules :

NCR Aloha, Plate IQ, Toast POS

Ressources d'aide disponibles pour HotSchedules :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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