Canfigure

Solution ITSM et ITAM modulaire basée sur les principes de l'ITL

En savoir plus sur Canfigure

Canfigure a été conçu comme un système modulaire qui permet aux clients de choisir les fonctionnalités dont ils ont besoin et d'en ajouter au fil du temps à leur propre rythme. Le système est divisé en trois modules (Conduite du changement, Centre de service (ITSM) et Gestion des actifs (ITAM)) regroupés dans une CMDB (Configuration Management Database) bien conçue. Tous les processus sont compatibles avec la norme ITIL (Information Technology Infrastructure Library).

Contrairement à ses concurrents, Canfigure peut être entièrement configuré par le client avec une implication minimale de l'éditeur. Cela permet aux clients d'économiser du temps et de l'argent.

Canfigure prend en charge les environnements Windows et Linux et peut s'exécuter sur site ou dans l'environnement cloud AWS (Amazon Web Services).


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Canfigure ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Canfigure

4,7 (21)
VS.
Le plus évalué

À partir de

200,00 $US
année
79,00 $US
mois

Prix

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

113
124

Intégrations

3
19

Simplicité d’utilisation

4,9 (21)
4,5 (441)

Rapport qualité-prix

4,7 (21)
4,6 (441)

Service client

4,7 (21)
4,5 (441)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

SysAid

4,5
Alternative n° 1 à Canfigure
Transformez la productivité de vos agents, améliorez l'expérience de l'utilisateur final et augmentez la valeur au sein...

Alloy Navigator

4,5
Alternative n° 2 à Canfigure
Alloy Navigator est une solution de gestion des actifs et de service IT complète qui fournit des réponses réfléchies à...

VIZOR IT Asset Management

4
Alternative n° 3 à Canfigure
VIZOR est une solution de gestion des services et ressources informatiques certifiée ITIL. Les fonctionnalités...

EcholoN

4,7
Alternative n° 4 à Canfigure
EcholoN est un logiciel de gestion du service client conçu pour aider les entreprises à gérer les processus de contrôle...

Avis

Note globale

4,7 /5
(21)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,9/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà Canfigure ?

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5 avis affichés sur 21
Irfan
Irfan
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Easy to Implement and Use

Publié le 11/04/2017

Avantages

Very easy and straight forward implementation. We did it without any assistance just by following installation guide.
Functionally deep, customize-able and integrate-able. Supatools support team is very helpful in these aspects.
SupaTools team keeps in touch and frequently deliver product updates/enhancements/fixes.
Although designed for ICT industry but can be easily be adapted for Maintenance/Property Management services.

Inconvénients

Support team is always there to assist in case of problem or issue. Nothing negative to say about them!

Réponse de Canfigure

Hey Irfan, thank you so much for this review!
We will continue to deliver the service you are used to, and watch out for more new software features!

Marthie
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Hawkins Service Desk Review

Publié le 24/11/2016

In general the experience is good.
1. Reporting is not user friendly. The system prescribes...

In general the experience is good.
1. Reporting is not user friendly. The system prescribes type of reports e.g. Resolved vs closed. We report on resolved tickets(maybe not correct from an SLA reporting perspective, however we have minimal reopens) - the Incident KPI dashboard reports on closed. I am not using the reporting functionality at all and have compiled my own queries/views and dashboards. In addition the display of results in graphical format is quite limited.
2. Updating via emails are not neat/tidy - includes a lot of information (signatures and pictures) making it difficult to follow the notes.
3. Agents work on more than one ticket the same time and would like to keep the ticket open - although a ticket can be opened in a new window it only shows the "edit" view and not all information required (e.g. notes) to actively work on a ticket
4. Cannot exclude child-related incidents from SLAs
5. Admin manual to be more comprehensive on the how to do that what to do.
6. In instances when we want to add a picture, we need to save it as a document before it can be an attachment - it would be better to copy and paste the picture (especially in the knowledge base, but this can also be applied when we want to send a printscreen to a user via notes or notify) - we communicate a lot with vendors and need to send them printscreens as certain test are done. Because of the extra steps to be added to allow this in SupaTOOLS, the team tends to bypass SupaTOOLS and send comms via their mail accounts. This means I have to manage this factor as well.

Chris has been more than supportive and quick to respond, which I appreciate.

Avantages

Tasking capability

Inconvénients

Reporting
Reminders not configured

Réponse de Canfigure

Thanks for that honest review Marthie!

I'm pleased to say that we are working on all of the issues you have raised, and expect to address them all in our next major update in early 2017.

We'll get you to update your review at that time!

Alex
Note globale
  • Secteur d'activité : Cabinet d'avocats
  • Taille de l'entreprise : 501–1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Canfigure Review

Publié le 17/01/2024

We do have a great time using Canfigure. It's easy for our IT department to use, and it's very...

We do have a great time using Canfigure. It's easy for our IT department to use, and it's very customizable, and being able to generate a report with many different Boolean combinations/criteria is extremely useful.

Avantages

We love the ease of use in regards to create and tracking incidents/tickets.

Inconvénients

There's many settings inside of Canfigure, some of which could use better documentation on their use (such as on the Wiki) or retired from the software if the options are no longer used/supported.

Réponse de Canfigure

Thanks Alex! We take your point about the documentation and the many settings. We are constantly improving this and removing legacy settings from the application to make Canfigure even easier to use!

Will
Note globale
  • Secteur d'activité : Aviation et industrie aéronautique
  • Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

SupaTools provides our organization with quality applications that are critical to our...

Publié le 19/02/2018

ITIL/ITSM rules management and enforcement.
External applications extension and integration.
Secur...

ITIL/ITSM rules management and enforcement.
External applications extension and integration.
Security policy enforcement.
MRP functionality.
Historical reporting for trend analysis.
Full Lifecycle management.
Outstanding vendor support.

Avantages

The COTS version of the application feature rich and is flexible enough to customize for company-specific requirements. The ITIL process-based, ITSM software helps us enforce our business processes and rules. It has very granular user authorization features and profiles that help us easily update, maintain and enforce our security principles. Additionally, we use the APIs to help integrate functions of the application to our other systems. Finally, the support of the SupaTools team has been outstanding. They have always accommodated our requests, and in some cases helped us make design/integration decisions that prevented issues further down the line.

Inconvénients

The original UI looked a little dated (block images, etc...), but they have made great strides in recent updates.

Enrico
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion de l'enseignement
  • Taille de l'entreprise : 201–500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Customizable ITSM service with exceptional customer service

Publié le 02/03/2023

I really enjoy using and customizing Canfigure. It's part of my daily routine, and I'm excited to...

I really enjoy using and customizing Canfigure. It's part of my daily routine, and I'm excited to see what else I can do in the future.

Avantages

-Customizable and flexible forms and workflows for task and incident tracking.-Asset Management is simple to use and has many features.-Excellent customer service. [sensitive content hidden] is always willing to assist and responds quickly when needed. One of the best customer service experiences I've had with any vendor/company I've worked with so far.

Inconvénients

-When compared to other software, the interface may appear outdated to some users. -Some users may dislike the user experience in which if you need to go to a module or form, you must make multiple clicks to get there. But this more on user's perspective.

Réponse de Canfigure

Thanks Enrico! We get a kick out of seeing our customers have a good experience with our software. We also have ways of reducing clicks and some UI improvements coming!

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Canfigure - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Canfigure.

Types de licences disponibles pour Canfigure :

  • À partir de : 200,00 $US/année
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Canfigure :

11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Canfigure est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Canfigure :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Canfigure :

Nmap, SMTP, ServiceNow

Ressources d'aide disponibles pour Canfigure :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Chat

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