CoSchedule

CoSchedule

Calendrier marketing avec gestion de projet et gestion sociale

4,5/5 (83 avis)

CoSchedule - Présentation

Description du logiciel CoSchedule

CoSchedule est un calendrier marketing tout-en-un destiné aux équipes marketing internes, aux agences, aux petites entreprises, aux entrepreneurs individuels et à l'enseignement supérieur. L'application sur le cloud peut être utilisée pour créer du contenu, collaborer avec les membres d'une équipe, planifier des campagnes et des publications sur les réseaux sociaux, ainsi que pour simplifier l'exécution.

En tant que calendrier marketing pour les organisations, CoSchedule permet aux utilisateurs de développer toute leur stratégie marketing à partir d'un calendrier principal, de collaborer avec leurs équipes et de rationaliser l'ensemble de leur processus d'exécution à partir d'un seul emplacement. Les utilisateurs peuvent créer un flux de travail unifié pour chaque projet à l'aide du calendrier par glisser-déposer de CoSchedule et synchroniser leurs équipes au travers d'un calendrier collaboratif et multifonctionnel pour les réseaux sociaux, le contenu, les e-mails, les événements, etc.

CoSchedule permet aux équipes marketing de collaborer facilement sur des projets, d'attribuer des tâches, d'ajouter des commentaires et de respecter les délais impartis aux projets. Avec des flux de travail personnalisés, l'équipe reste responsable et les progrès peuvent être suivis pour chaque projet. Les utilisateurs peuvent créer l'agenda social parfait directement dans l'outil du calendrier et éviter de perdre du temps à passer d'un outil à l'autre.

Les entreprises peuvent également obtenir un aperçu avancé de l'ensemble des progrès de leur équipe dans un seul rapport à l'aide de CoSchedule, ce qui leur permet de se concentrer sur la productivité et de respecter les délais au lieu de parcourir le calendrier pour obtenir des mises à jour de statut.

CoSchedule - Présentation

Prix

À partir de
40,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

CoSchedule - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour CoSchedule : CoSchedule's Marketing Calendar gives you global visibility of every marketing project your team works on.
Capture d'écran pour CoSchedule : CoSchedule's Marketing Calendar gives you global visibility of every marketing project your team works on. Capture d'écran pour CoSchedule : From Home, every CoSchedule user can review their unique priorities, projects, and tasks.  Manage, view, and reply to notifications. Focus on the work that matters most to you. Capture d'écran pour CoSchedule : Filter your calendar to focus on the work that you care about. Create custom sub-calendar views for emails, blog posts, internal departments, or team members—just to name a few. And get a laser-focused view of specific marketing initiatives or content. Capture d'écran pour CoSchedule : Organize, plan, & execute projects in CoSchedule. Add attachments to organize files, notes, and discussions for specific projects with your team. Capture d'écran pour CoSchedule : Automate complex processes with task templates. Map out reusable workflows to intelligently assign tasks with relative due dates to ensure projects get completed on time. Capture d'écran pour CoSchedule : Create full-scale social campaigns for your next event or major marketing initiative. Draft & schedule related messages for all of your accounts in a timeline view. To reschedule, drag & drop your campaign to update your publishing schedule in seconds. Capture d'écran pour CoSchedule : Use CoSchedule Analytics to build custom marketing reports. Make data driven decisions with robust analytics. Capture d'écran pour CoSchedule : Use Idea Board to store, triage, & prioritize content ideas. Idea Board empowers you with a dedicated space to field requests, earn stakeholder buy-in before execution, and save ideas without distracting your current work schedule. Capture d'écran pour CoSchedule : Team Management Dashboard gives you access to a live view of every employees’ to-do lists and projects. Easily delegate, assign, and reassign tasks to effectively manage your team’s priorities. Capture d'écran pour CoSchedule : Keep a pulse on every project. Visualize your active projects in a Kanban board. Define statuses to describe the unique stages of your team’s workflows. Review the state of your projects in real-time to identify roadblocks & monitor team progress.

CoSchedule - Avis

CoSchedule - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
48

Très bien
28

Moyen
6

Médiocre
1

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,1
Fonctionnalités
4,3
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,4
92% des utilisateurs recommandent cette application
Abigail N.

Great Social Media Marketing Tool

Coschedule is a great editorial calendar and social media marketing tool. I use it on my personal blogs so I've never tried out the collaboration tool. It's great for listing tasks and ideas for new blog posts as well as scheduling social media posts in advance.
Initially, I used the 14-day free trial, it was great but I kept wondering whether it was worth paying for seeing as I could use Hootsuite + other editorial calendars to plan my post.
I was given a 30-day free trial which made me sit down and begin exploring all the features that related to me.
*The headline analyzer helped me choose search optimized headlines with an emotional punch. rather than just choosing the first headline I could think off, I began paying attention to my headline scores and aiming for 70 and above headline score with power words.
*I'm a solo blogger I've ever used the collaboration tools but I used the task selection to remind myself to do things like: Create image on canva, proof draft post, identify keywords, draft five headlines, identify inbound and outbound links etc.
*Evernote integration: I have Evernote on my tablet and sometimes I have the draft post in there, I use coschedule to transfer the draft to WordPress and begin working on it.
*Social Campaigns: This to me is the best feature, i get to create social media campaigns from old, current or future existing posts, to send to my facebook, twitter, Tumblr, LinkedIn,& Pinterest profiles. Coshedule offers 4 social media post types :Text, Link, Image & Video. I use this to create a variety of social media posts linking to the same blog post without being spammy.


Traduire avec Google Translate
Zahra H.

Good till they increased prices

Initially it was great... but slowly things became confusing then turned upsetting. Support couldnt help too much as they did not have remote sharing for fixing problems... Eventually moved to SEM Rush


Traduire avec Google Translate
Jessica D.

Awesome time management


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Mediocre Content Calendar

It allowed us to create a content calendar and solidify our content marketing workflow.


Traduire avec Google Translate
Chardonnay I.

CoSchedule: Effective for offices with large project volume

Our office manages multiple social media accounts and delivers emails for our alumni clubs throughout the country. With CoSchedule, we are able to manage all of these and assign tasks and projects to specific people. There's no question of who is accountable for a project.

In addition, we are able to link CoSchedule with Mailchimp and Slack, and every time a new project is added, we are pinged. Our overall experience with CoSchedule has been fantastic, and I recommend it to offices that manage a large volume of projects.


Traduire avec Google Translate
Abigail N.
Secteur d'activité: Urbanisme et architecture
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Great Social Media Marketing Tool

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
Publié le 29/09/2016
Provenance de l'avis : GetApp

Coschedule is a great editorial calendar and social media marketing tool. I use it on my personal blogs so I've never tried out the collaboration tool. It's great for listing tasks and ideas for new blog posts as well as scheduling social media posts in advance.
Initially, I used the 14-day free trial, it was great but I kept wondering whether it was worth paying for seeing as I could use Hootsuite + other editorial calendars to plan my post.
I was given a 30-day free trial which made me sit down and begin exploring all the features that related to me.
*The headline analyzer helped me choose search optimized headlines with an emotional punch. rather than just choosing the first headline I could think off, I began paying attention to my headline scores and aiming for 70 and above headline score with power words.
*I'm a solo blogger I've ever used the collaboration tools but I used the task selection to remind myself to do things like: Create image on canva, proof draft post, identify keywords, draft five headlines, identify inbound and outbound links etc.
*Evernote integration: I have Evernote on my tablet and sometimes I have the draft post in there, I use coschedule to transfer the draft to WordPress and begin working on it.
*Social Campaigns: This to me is the best feature, i get to create social media campaigns from old, current or future existing posts, to send to my facebook, twitter, Tumblr, LinkedIn,& Pinterest profiles. Coshedule offers 4 social media post types :Text, Link, Image & Video. I use this to create a variety of social media posts linking to the same blog post without being spammy.

Avantages

*Affordable
*Efficient: the social media campaign/queue is the best I've seen
*Headline analyzer: Most social media marketing and content marketing tools do not come inbuilt with a headline analyzer to help you choose the best headline for your post.
*Collaboration tools

Inconvénients

I found out that scheduling blog post from coschedule doesn't work, I'll have to schedule it directly from WordPress to work, I realized that when I made a post and scheduled it to go out after a couple hours, only to find it saying "draft" in WordPress and "schedule" in coschedule.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Zahra H.
Secteur d'activité: Conseil en gestion
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Good till they increased prices

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 31/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Initially it was great... but slowly things became confusing then turned upsetting. Support couldnt help too much as they did not have remote sharing for fixing problems... Eventually moved to SEM Rush

Avantages

ReQueue; This one tiny feature was great. Is still great but from the last 1 year you can't move around the rescheduled item anywhere. You have the option to delete it entirely or skip for 2 weeks. Initially it was NOT like this and it was good. The only social media scheduler that made sense... not anymore. We still love the headline analyser!

Inconvénients

Couldn't move around rescheduled items in Queue.
No option for select all in archiving
No option for select all when deleting
Confusing reQueue mechanism since last december!

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Jessica D.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Awesome time management

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 31/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Easy to use. Easy to train. Remote accessible.

Inconvénients

I liked everything about it. I cant think of anything I didnt like.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Mediocre Content Calendar

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/07/2018
Provenance de l'avis : Capterra

It allowed us to create a content calendar and solidify our content marketing workflow.

Avantages

It is nice to have an online editorial calendar, where every team member can see the calendar and their responsibilities in one place. The tasks feature makes it very easy to manage our content from conception to completion. I also liked that I could save sets of tasks that we used often, so I saved time when creating new content projects and assigning them out.

Inconvénients

It is hard to share the editorial calendar with leadership teams. There is no print-friendly version that allows me to share a "content calendar" that leadership can review, and it's too clunky to have leadership inside the platform to review. I would have loved to have seen a print-friendly version or an export option that also allows for sorting by tags. The social media features were also not great--it was more like CoSchedule was checking the box for social media publishing. We would rather use HootSuite or SproutSocial. We often had issues with CoSchedule pulling the wrong images for social posts, even though we had specific OpenGraph images specified in the CMS.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 2.0/10

Chardonnay I.
Secteur d'activité: Enseignement supérieur
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

CoSchedule: Effective for offices with large project volume

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 14/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Our office manages multiple social media accounts and delivers emails for our alumni clubs throughout the country. With CoSchedule, we are able to manage all of these and assign tasks and projects to specific people. There's no question of who is accountable for a project.

In addition, we are able to link CoSchedule with Mailchimp and Slack, and every time a new project is added, we are pinged. Our overall experience with CoSchedule has been fantastic, and I recommend it to offices that manage a large volume of projects.

Avantages

CoSchedule is very easy to use. On my first day in the office, I was able to figure out how to use it within minutes. I manage multiple social media accounts, and I'm able to schedule posts for every account within a single platform. I can also easily add social content to email campaigns.

Inconvénients

Scheduling for Instagram isn't as effective because I am not able to tag other accounts, even within the copy of our post. I have to go into Instagram itself to post and tag accounts in order to increase engagement. If possible, CoSchedule should look into enabling the tagging feature for Instagram, especially because it's enabled for Facebook and Twitter.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
8,2/10
Basé sur 83 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

CoSchedule - Prix

CoSchedule - Prix

À partir de
40,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,1/5
Basé sur 83 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

CoSchedule - Fonctionnalités

CoSchedule - Fonctionnalités

API
Analyse de campagne
Analyse en temps réel
Analytique de l'engagement
Gestion d'e-mail marketing
Gestion de contenu
Gestion des campagnes
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des médias sociaux
Marketing multicanal
Modèles personnalisables
Monitoring
Notifications automatiques
Rapports et statistiques
Segmentation des campagnes
Stratégie de marque personnalisable
Tableau de bord d'activités
Tests A/B
Fonctionnalités
4,3/5
Basé sur 83 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

CoSchedule - FAQ

CoSchedule - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur CoSchedule.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour CoSchedule ?

Types de licences disponibles pour CoSchedule :

À partir de: 40,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel CoSchedule ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de CoSchedule.

Q. Qui utilise CoSchedule ?

Utilisateurs habituels du logiciel CoSchedule :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, PME

Q. Dans quelles langues CoSchedule est-il disponible ?

Langues dans lesquelles CoSchedule est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour CoSchedule ?

Types de licences disponibles pour CoSchedule:

Abonnement

Q. CoSchedule prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par CoSchedule :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications CoSchedule peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à CoSchedule :

ActiveCampaign, Basecamp, Basecamp, Buffer, HoneyBook, Mailchimp, Twitter, Wordpress, Wordpress, Wrike

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour CoSchedule ?

Ressources d'aide disponibles pour CoSchedule :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo