En savoir plus sur Whatfix

Whatfix est une plateforme d'adoption de produits de premier plan qui aide les entreprises à proposer une intégration simple et moderne, une formation efficace et un meilleur support aux utilisateurs grâce à un contenu contextuel affiché au moment opportun. Le contenu intégré de l'application Whatfix, tel que les procédures pas-à-pas et l'autoassistance, propose des parcours personnalisés à l'utilisateur pour améliorer la productivité et l'engagement. Simplifiez le parcours d'adoption de vos utilisateurs grâce à des informations personnalisées ciblées, tout en collectant les informations que vous pouvez utiliser pour optimiser l'utilisation des logiciels.

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, espagnol et 8 autres, français, hébreu, irlandais, italien, japonais, portugais, russe, zh-hant

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Images

Whatfix Logiciel - 1
Whatfix Logiciel - 2
Whatfix Logiciel - 3
Whatfix Logiciel - 4
Whatfix Logiciel - 5
Whatfix Logiciel - 6
Whatfix Logiciel - 7
Whatfix Logiciel - 8
En voir 9 de plus
Vidéo de Whatfix Whatfix Logiciel - 1 Whatfix Logiciel - 2 Whatfix Logiciel - 3 Whatfix Logiciel - 4 Whatfix Logiciel - 5 Whatfix Logiciel - 6 Whatfix Logiciel - 7 Whatfix Logiciel - 8

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Whatfix : 68

  • API
  • Aide contextuelle
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Apprentissage asynchrone
  • Apprentissage mobile
  • Apprentissage synchrone
  • Base de données de clients
  • Bibliothèque de contenu
  • CRM
  • Ciblage du public
  • Collecte de données multicanal
  • Communication multicanal
  • Conformité SCORM
  • Contenu interactif
  • Contrôle de qualité des données
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de contenu
  • Création de cours intégrée
  • Données en temps réel
  • Enquêtes et feedback
  • Entreprises
  • Formation sur application
  • Formulaires électroniques
  • Gamification
  • Gestion d'orientation du flux de travail
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des cours
  • Gestion des documents
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des lancements
  • Gestion des modèles
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Importation et exportation de données
  • Intégration de l'utilisateur
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégrations de tiers
  • Manuel de l'employé
  • Mesure des performances
  • Monitoring
  • Outils en libre-service
  • Parcours et suivi d'apprentissage
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Segmentation de la clientèle
  • Suivi comportemental
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi de la progression
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests et évaluations
  • Université/Écoles
  • Visualisation de données
  • Widgets

Alternatives

Thought Industries

4,6
Alternative n° 1 à Whatfix
Stimulez l'engagement et augmentez l'adoption des produits grâce à des expériences d'apprentissage en ligne...

eloomi

4,6
Alternative n° 2 à Whatfix
eloomi vous permet de combiner LMS et gestion des performances ou de les utiliser individuellement pour renforcer les...

iTacit

4,6
Alternative n° 3 à Whatfix
iTacit est un logiciel de communication avec les employés qui permet aux entreprises des secteurs des soins de santé,...

Niikiis

4,5
Alternative n° 4 à Whatfix
niikiis est un logiciel configurable et tout-en-un d'expérience des employés pour les petites et moyennes entreprises.

Avis

Note globale

4,7 /5
(58)
Rapport qualité-prix
4,6/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,9/5

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Afficher 5 avis sur 58
Mohit J.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Reduced our support costs by 40%

Publié le 09/09/2015

We implemented whatfix inside web dashboard of Cuztomise used by top management of large FMCG,...

We implemented whatfix inside web dashboard of Cuztomise used by top management of large FMCG, Healthcare and Services companies mostly in India and Europe. Cuztomise platform is a complete DIY platform which enables companies to swiftly make changes to workflow.

We use to get a lot of calls from users in our support center asking help on making various modifications on platform. Even after having a complete FAQ and user manual, still users felt comfortable doing changes while on line with our support staff. We quickly realised that its very crucial for us to provide hand holding for our customers. Then we decided to try Whatfix .

Whatfix not only allowed us to provide user handholding but instantly helped us generate lot of guides which can literally be created by anyone quickly. We have experienced 40% reduction in calls which means lot of savings on our support costs.

Avantages

- Easy to use, quickly create guides in various languages
- Easily convert guides to PDF, videos in few clicks
- Very easy to integrate

Inconvénients

- Not exactly a con, but i would like it to be available for mobile also.

Réponse de Quicko Technosoft Labs PVT LTD

Thanks for the amazing review, Mohit.

Currently, Whatfix is responsive and supports mobile web. Whatfix also supports hybrid HTML5 mobile apps.

Hal R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Whatflow flows implementation in a special education web based product

Publié le 15/07/2016

Frontline provides special education solution services to thousands of school districts nation wide...

Frontline provides special education solution services to thousands of school districts nation wide and abroad. The business need for interactive flows in our case is primarily to reduce customer calls and provide self-help instruction while simultaneously allowing the customer to complete their work. While use of the Whatfix product is still in its infancy (i.e. initial rollout was a pilot with a few districts and two products), we are encouraged by what we see thus far, and plan to implement the feature across a wider spectrum of products and thus make it available to more end-users.

Avantages

Implementing the required java code into our application we found to be relatively easy (i.e. needs hours not days or weeks). When and if needed, their team is extremely technical where java, java scripting, html and related technologies are concerned. The Whatfix documentation made available via the Internet is also very good. Moreover, the Whatfix customer support is also very good and we found them to be extremely flexible when organizing meetings, especially given the time zone difference. Their software interface to create the flows is also easy to use and largely intuitive.

Inconvénients

Flows must be exported in their entirety and we have requested that an option be provided to export only those flows that are desired at a particular time so as to avoid having to overwrite files and/or download large file sets. Once a flow is created and if it consists of many steps, should there be a need to edit one or more steps, depending on the nature of the edit it can be a bit time consuming.

Réponse de Quicko Technosoft Labs PVT LTD

Thanks for the review, Hal.

We are working towards building the framework for selective actions on the flows, which should be released soon.

As per your feedback, our UX team is currently improving the editing experience.

Tim L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Télécommunications
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

good APP

Publié le 01/08/2018

Avantages

Whatfix is a very good software and it is easy to use and help guide the customer step by step to resolve their concerns.

Inconvénients

The price is a little high. It is lack of analytical features. Some features is not easy to configure.

Rory R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Impression
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

An extra layer of our software

Publié le 29/09/2020

We have rewritten our entire onboarding process for new clients using WhatFix as an overlay. When...

We have rewritten our entire onboarding process for new clients using WhatFix as an overlay. When clients see a WhatFix element on our site they think that it is part of our program.

Avantages

WhatFix makes it easy to add functionality to our software offering without the need for Development to get involved.

Inconvénients

The organization of content can be a bit frustrating but once you get the hang of it, it makes sense.

Réponse de Whatfix

Hey Rory,

Thank you for taking the time and leaving us a positive review. Customer experience and satisfaction is our priority. We have also noted your suggestions regarding the content organization, and have incorporated them in our roadmap. You can also visit the WHATFIX COMMUNITY to know more about our upcoming releases. Our experts are just a message away to all your queries. Thank you once again for your review!

Best,
Pratheek

Iziar R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Help your customers understand your platform

Publié le 29/01/2018

Avantages

This application is really easy to use for you and your clients. Since we created a platform with so much content in TravelContact, Whatfix helps our customers know every detail we offer.
Now our clients, such as travel advisors, agencies, DMC have two different tools to make life easier for them.

On the other hand Whatfix´s support team has been impressive, they have solved every doubt or inconvenience that we have presented throughout the process.

Inconvénients

We would like the information inside the Whatfix platform to have different views, since they use very large boxes that take up a lot of space on the screen. This doesn't allows you to see all the content when you have created many flows.

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Whatfix - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Whatfix.

Types de licences disponibles pour Whatfix :

Utilisateurs habituels du logiciel Whatfix :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Whatfix est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, espagnol, français, hébreu, irlandais, italien, japonais, portugais, russe, zh-hant

Appareils pris en charge par Whatfix :

Applications s'intégrant à Whatfix :

Amplitude, Azure Active Directory, Bullhorn ATS & CRM, Confluence, Cornerstone LMS, Desk.com, Freshdesk, FullStory, Google Analytics, Google Sheets, Heap, Intercom, Jira, Microsoft Excel, Microsoft Power BI, Mixpanel, Moodle, Okta, Oracle Fusion Cloud ERP, Quantum Metric, SAP SuccessFactors HCM Suite, Salesforce Einstein, Salesforce Sales Cloud, Segment, ServiceNow, SurveyMonkey, Wistia, Workday HCM, Zapier, Zendesk

Ressources d'aide disponibles pour Whatfix :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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