
En savoir plus sur Planday
L'outil de planification en ligne des employés de Planday permet aux entreprises de toutes tailles et tous secteurs ou presque, de gérer leurs effectifs sur une plateforme tout en un, que ce soit sur PC, mobile ou tablette.
Nos clients actuels déclarent consacrer 80 % de temps en moins à l'administratif et avoir réduit de 5 % leurs coûts salariaux grâce à des fonctions telles que la création rapide de postes via l'option glisser-déposer et la possibilité de recopier des emplois du temps d'une semaine à l'autre plutôt que de les recréer manuellement à chaque fois. Grâce à une vue d'ensemble de votre emploi du temps, vous pouvez optimiser votre planning, et ainsi, vos coûts salariaux. La fonction de pointage géolocalisé de Planday permet aux équipes de pointer dès leur arrivée au travail depuis n'importe quel appareil, et génère une analyse complète du nombre exact d'heures travaillées, permettant ainsi de prévoir plus précisément la paie et les recettes. De plus, notre fonction de communication intégrée vous permet d'envoyer des messages à des employés situés dans des lieux spécifiques, et aux employés d'échanger des postes à la volée.
Essayez gratuitement Planday pendant 30 jours (aucune carte de crédit demandée), ou demandez à ce que l'un de nos représentants vous fasse une démo, pour découvrir le système par vous-même.
Options de tarification dès :
2,49 €/mois
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
Les 5 meilleurs logiciels similaires à Planday
Planday - Principaux avantages
Clients types
- Auto-entrepreneurs
- Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
- Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
- Grandes entreprises (500 employés minimum)
Déploiement
- Basé sur le cloud
- Sur site
Disponible dans les pays suivants
Autriche, Canada, Suisse, Allemagne, Danemark , Îles Féroé, France, Royaume-Uni, Groenland, Irlande, Île de Man, Jersey, Pays-Bas, Norvège, Suède, Svalbard et Jan Mayen, États-Unis et 12 autres
Langues
allemand, anglais, danois, espagnol, français , italien, norvégien, polonais, suédois et 4 autres
Options de tarification dès :
2,49 €/mois
- Version gratuite
- Essai gratuit
- Abonnement
Les 5 meilleurs logiciels similaires à Planday
Images










Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Planday : 64
Alternatives
Factorial

When I Work

Deputy

Dusk IOP

Avis
Vous avez déjà Planday ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

- Secteur d'activité : Organisme social ou civique
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great software
Publié le 15/08/2018
Avantages
Planday really reduces management time compiling the rota, it is easy for staff to manage holidays and good to help managers stick to weekly staffing budgets. The punch in/out function again reduces admin time for paper timesheets and reduces the possibility of fraud.
Inconvénients
It would be great to be able to set parameters and then it generate the rota for you, hopefully this will be developed in time!
- Secteur d'activité : Cabinets médicaux
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Great Add-On for Practice Mgmt Systems Missing HR Functionality!
Publié le 11/07/2018
My office uses a practice management system with next to zero HR functions, a terrible time clock,...
My office uses a practice management system with next to zero HR functions, a terrible time clock, and no integration with platforms from other vendors. We were looking for a platform that would allow employees to see their schedules, request vacations, switch shifts, etc. we also wanted a time clock that integrated with quickbooks. PlanDay lets us do all of this quickly and easily. We have been able to literally cut our time spent on payroll by over 50%, and reduce scheduling time by at least 1/3.
The other features have also helped us streamline, organize, and centralize our HR activities while “going paperless.”
The app is user friendly and our employees love using it, we’ve even noticed a recognizable boost in employee morale since starting PlanDay
Avantages
Great sales, customer service, training, and tech personnel! Everyone is extremely helpful, knowledgeable, awesome at responding very quickly with easy to understand, concise yet complete answers. No pushy attempts to up sell, wanted to give me only the functionality I actually needed.
Looked at several different platforms, PlanDay was by far the most user-friendly and visually appealing.
Time clock feature syncs super easily and accurately with QuickBooks for Payroll, and employees love being able to clock in on their smartphones.
LOVE the reporting feature that tracks attendance tardiness and other metrics for direct input into performance reviews.
App is fantastic and employees love it.
Provides pretty much all the functionality we need to go paperless with most of our HR functions - scheduling, shift changes/time off requests, payroll (via quickbooks sync), keeping track of benefits, personnel files, etc.!
Has saved us significant time and money spent on HR!
Inconvénients
I do wish there were some additional things I could do and more parameters/constraints I could add within the scheduling function to make things quicker and catch certain potential errors. For example, I’d love to be able to put in certain legal requirements/constraints and have the scheduler not allow me to break them (e.g. lunch for each employee must be no later than 5.5 hrs after shift start). Not really a huge deal, would just be a convenient accuracy check for me. Also wish I could send invites and more things via SMS for those without smartphones without employee needing to be charged.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Employee Scheduling Software
Publié le 20/02/2020
I used the software more or less successfully for one year but then realized that not all of my...
I used the software more or less successfully for one year but then realized that not all of my employees were able to manage with it. Unfortunately, I was not able to get everyone on board with using it properly. Also, it wasn't really set up to handle the type of work (tours) I was offering to my employees. It would be much better for strictly shift work where each shift was stand alone. My tours can be multi day which didn't connect too well together.
Avantages
Ease of use, employee set up, interactive communication with employees, visual information that is calendar based, employees can be divided into groups by job skills so that shifts can be offered to the people with the correct skills for the job.
Inconvénients
A year long contract that you are locked into with no warning that it is up for renewal. Some forms of communication (but not all) with employees is cumbersome and makes more work for the administrators.
- Secteur d'activité : Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise : 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Using planday
Publié le 09/02/2021
Really great experience easy to use app and it’s handy to have the desktop version too
Really great experience easy to use app and it’s handy to have the desktop version too
Avantages
Really easy to use, great layout so it’s very clear for staff members to use. The swap shift feature is a great addition.
Inconvénients
the only downside to this app is that some features can only be done on the desk top website such as requesting holidays
- Secteur d'activité : Cabinets médicaux
-
Provenance de l'avis
Note globale
From Nokia to iPhone
Publié le 22/05/2015
We're a large (25+ personal) dental clinic placed in the center of Copenhagen, Denmark.
We strive...
We're a large (25+ personal) dental clinic placed in the center of Copenhagen, Denmark.
We strive to work as productive and efficient as possible, with quality and costumer service as our key words.
As a manager I used to spend several hours a week, both at work and outside work, doing schedules using exel, to make sure every shift was covered.
Usually I would spend my Easter puzzling the schedule for the upcoming summer holiday, ringing and texting assistants to sort out who I could fit in where there was a gap.
Those days are over, and even though we've used Planday for more than a year now, both my assistants, my boss and I'm still pleasantly surprised by how easy Planday is to use.
I would recommend Planday to any business with hourly scheduled staff.
Planday is like when I got my first iPhone!
Avantages
I must admit I was a little suspicious at first, starting something new, but that changed quickly.
The introduction we got, the service and help was (is!) worth 5 stars.
Planday is very easy to use, very userfriendly.
The ability to customize everything is great.
Easy to navigate around.
Inconvénients
I've been thinking about this for a long time now and I simply can't find any cons.
Réponse de Planday
It is very much appreciated that you took the time to write us such a great feedback. We are happy that you are satisfied with the system and the help that you have received during your introduction and in the time after.
Planday - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Planday.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Planday ?
Types de licences disponibles pour Planday :
- À partir de : 2,49 €/mois
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Essai gratuit de 30 jours, aucune carte de crédit demandée Starter : 2 EUR/utilisateur/mois Plus : 4 EUR/utilisateur/mois Module supplémentaire pointage : 1 EUR/utilisateur/mois
Q. Qui utilise Planday ?
Utilisateurs habituels du logiciel Planday :
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000
Q. Dans quelles langues Planday est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Planday est disponible :
allemand, anglais, danois, espagnol, français, italien, norvégien, polonais, suédois
Q. Planday prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Planday :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Planday peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Planday :
ADP Workforce Now, Dynamics 365 Business Central, Flow, Google Analytics 360, Lavu POS, Lightspeed Retail, Oracle AML and Financial Crime Compliance Management, QuickBooks Online Advanced, Sage 50cloud Accounting, Visma Severa, Xero, Zapier, iZettle, iZettle Pro
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Planday ?
Ressources d'aide disponibles pour Planday :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Planday.