Google AdWords

Google AdWords

PPC campaign management

4.4/5 (5 avis)

Google AdWords - Présentation

Google AdWords is a SEM (search engine marketing) tool used to manage PPC (pay per click) ad campaigns hosted by Google. Through the online software you can create a Google ad with your chosen company details, such as keywords, ad text, map, phone number, and company hours, or with simply some text and a link.

You can decide which keywords trigger your ad to appear, using the Google keyword bidding system to appear higher in search results for popular keywords. You then define a daily budget that will only be consumed once someone clicks on your ad or calls your phone number. You can also pay per impression (then number of time your ad shows) or per acquisition (conversions on your site).

You can run a basic ad campaign or use advanced features to set up a more extensive campaign. You can choose to show your ads on Google and the Google Network which includes Google sites like Maps and Shopping, as well as YouTube, Blogger & Gmail. You can also display your ads on websites your target audience visit, in specific locations, and to specific audiences.

Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Rapport qualité-prix

Appareils

Type d'entreprise

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Europe et 5 autres, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine, Mexique

Langues

arabe, tchèque, danois, néerlandais, anglais et 20 autres, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, taïwanais, thaï, turc, ukrainien

Google AdWords - Avis

Note globale
4.4/5
100% d'avis positifs
2
Excellent
3
Très bien
0
Moyen
0
Médiocre
0
Mauvais
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

A must for ppc advertising

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 18/09/2018
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

Great targeting options and very nice customization and advanced bidding when you know what you're doing. Cost efficient channel and efficient in meeting prospects when they're searching for something.

Inconvénients

Limitation to setting up html5 ads when on a new account. Can't say I fully rely on enhanced bidding algorithm. Disapproved display ads often done for no reason. No good support. Just my nitpicks, I think the product is a must for advertising.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Greg J.
Traduire avec Google Translate

Worth the learning curve

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 25/09/2018
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

This is one of the most powerful marketing channels available for small business owners and can provide an amazing ROI for some industries.

Inconvénients

There is a pretty steep learning curve when you first start although the new interface makes things a lot easier that they were before.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Utilisateur vérifié
Traduire avec Google Translate

Let Your Ad Budget Do More

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 20/12/2017
Provenance de l'avis : GetApp

Avantages

AdWords is easy to use and pretty intuitive. There are plenty of ways to review your ads and you can easily track all the information you need to.

Inconvénients

I wish our AdWords account would integrate with some of our other marketing tools to make a more seamless working experience.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Tapio N.

Note sans commentaire

Publié le 05/03/2018
Provenance de l'avis : GetApp
Frédéric W.

Note sans commentaire

Publié le 19/12/2017
Provenance de l'avis : GetApp

Google AdWords - Prix

À partir de
N/A
Types de licence
version d'essai gratuite
Gratuit
Rapport qualité-prix

You can sign into Google AdWords for free. You are only charged when someone clicks on your ad.

You can define the daily budget you want to put down. You can also bid for important keywords.

Google AdWords - Fonctionnalités

  • Monitoring

  • API
  • Analyse de campagne
  • Analyse en temps réel
  • Analytique de l'engagement
  • Données en temps réel
  • Email Marketing Management
  • Gestion de contenu
  • Gestion des campagnes
  • Importation et exportation de données
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration de tiers
  • Intégration des médias sociaux
  • Marketing multicanal
  • Modèles personnalisables
  • Notifications automatiques
  • Rapports et statistiques
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B

Plus d'informations sur Google AdWords

Google AdWords - Principales fonctionnalités

  • Ad campaign tracking
  • Add maps to ads
  • Add phone numbers to your ads
  • Ads optimized for various devices
  • Create Google ads
  • Define calls-to-action
  • Define search terms
  • Display your ad in Google results
  • Edit ads
  • Local/ global advertising
  • Monthly key statistics & figures reports
  • Pause/ restart campains
  • Select cities, regions or countries
  • Test new search terms

Avantages

  • Create your own ads specifying your keywords, products you offer, links, telephone numbers, maps, opening hours and more.

  • Only pay when someone clicks on your ad or calls your phone number.

  • Track and monitor your ad performances, adjusting daily budgets and keyword bids to optimize results.

  • See how many users see your ads and what percentage have clicked on your website link or called your phone number. You can also see revenue generated from your ads.

  • Edit your ads whenever you wish, test new keywords, or pause and restart campaigns.

  • Define the cities, regions, or countries, or even specific radius where you want you ad to be seen.

  • Ads are compatible and responsive to all devices, laptop, desktop, mobile or tablet.

  • Google AdWords - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Google AdWords.

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Google AdWords ?

    Types de licences disponibles pour Google AdWords :

    Type de licence: Gratuit

    version d'essai gratuite: Non disponible

    You can sign into Google AdWords for free. You are only charged when someone clicks on your ad.

    You can define the daily budget you want to put down. You can also bid for important keywords.

    Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Google AdWords ?

    Fonctionnalités du logiciel Google AdWords :

    • Ad campaign tracking
    • Add maps to ads
    • Add phone numbers to your ads
    • Ads optimized for various devices
    • Create Google ads
    • Define calls-to-action
    • Define search terms
    • Display your ad in Google results
    • Edit ads
    • Local/ global advertising
    • Monthly key statistics & figures reports
    • Pause/ restart campains
    • Select cities, regions or countries
    • Test new search terms

    Q. Qui utilise Google AdWords ?

    Utilisateurs habituels du logiciel Google AdWords :

    Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, Administration publique, PME

    Q. Dans quelles langues Google AdWords est-il disponible ?

    Langues dans lesquelles Google AdWords est disponible :

    arabe, tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, indonésien, irlandais, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, taïwanais, thaï, turc, ukrainien

    Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Google AdWords ?

    Types de licences disponibles pour Google AdWords:

    Gratuit

    Q. Google AdWords prend-il en charge les appareils mobiles ?

    Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par Google AdWords.

    Q. Avec quelles applications Google AdWords peut-il s'intégrer ?

    Applications s'intégrant à Google AdWords :

    Act-On, Cyfe, Dasheroo, Klipfolio, Leftronic, LiveChat, LoginRadius, Net-Results, Optmyzr, RegOnline

    Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Google AdWords ?

    Ressources d'aide disponibles pour Google AdWords :

    FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo