InvGate Service Desk

InvGate Service Desk

Logiciel de centre de service informatique

4.6/5 (70 avis)

InvGate Service Desk - Présentation

Description du logiciel InvGate Service Desk

InvGate fournit une solution de services véritablement multi-départements avec une solution de gestion d'actifs fédérée pour une intégration transparente entre la demande de service et le service nécessitant des actifs. InvGate offre l'interface utilisateur la plus intuitive et la plus facile à comprendre du marché, à la fois facile à configurer, agréable à utiliser et extrêmement efficace pour répondre aux demandes de service des clients.

Les fonctions InvGate incluent un centre de service informatique avec un système de gamification avec récompenses, la gestion des problèmes, la conduite du changement, un suivi matériel et logiciel, une base de connaissances, des portails en libre service, la détection des risques d'inventaire, etc. Fourni en tant que service SaaS ou solution sur site, InvGate peut être déployé facilement en quelques minutes pour répondre aux besoins spécifiques de votre infrastructure.

Les outils d'analyse de données avancés InvGate fournissent des rapports de gestion et des informations sur les indicateurs clés de performance indispensables pour améliorer les processus métier, réduire les pertes et accroître l'efficacité.

La configuration sans code permet de réduire considérablement les temps d'implémentation et les coûts de maintenance afin de générer immédiatement des bénéfices et d'optimiser votre retour sur investissement.

InvGate Service Desk - Présentation

Prix

À partir de
N/A

Types de licence

Essai gratuit
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix

InvGate Service Desk - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais, portugais, espagnol

Captures d'écran

Capture d'écran pour InvGate Service Desk : InvGate’s service desk capabilities include everything that you would expect from a fit-for-purpose IT help desk or service desk tool plus so much more, including a seamless integration with InvGate Assets for better IT asset management.
Capture d'écran pour InvGate Service Desk : InvGate’s service desk capabilities include everything that you would expect from a fit-for-purpose IT help desk or service desk tool plus so much more, including a seamless integration with InvGate Assets for better IT asset management. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : InvGate is the starting point for your work. Have a glimpse of everything that needs your attention, with real-time indicators, shortcuts, quick actions, and a comprehensive overview of help desk activity. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : For many companies, aligning the corporate service desk with company branding is a must do. With InvGate Service Desk, you can customize your login screen, welcome message, logo, and company name to match your corporate design style and culture. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : An intuitive ticketing system, for managing end user issues and requests, that helps to improve IT support’s operational efficiency, to reduce costs, and to improve the end user experience. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : Use the Workflow Editor to map out your process, including the tasks, decision points, loops, and inputs and outputs. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : The work in progress dashboard gives an at-a-glance view on the statuses of all requests Capture d'écran pour InvGate Service Desk : Using Breaking News, technical support agents can create notifications for users that will be displayed before they file support requests. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : Create an ad hoc approval request directly from within the ticket by selecting the approver and stating the decision you require, Service Desk will then do the rest for you. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : InvGate Service Desk is specifically designed to integrate customer feedback within the resolution process and to provide the most candid and real insights into customer satisfaction levels. Capture d'écran pour InvGate Service Desk : Time Tracking includes Wait-Time Analysis which monitors the amount of time a ticket has been allocated to each participant, be it the agent, end-user, an approver or an external organization.

InvGate Service Desk - Avis

InvGate Service Desk - Avis

Note globale
4.6
/
5 70 avis
Excellent
49

Très bien
17

Moyen
4

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4.5
Fonctionnalités
4.5
Simplicité d'utilisation
4.7
Support client
4.7
94% des utilisateurs recommandent cette application
Jeffrey U.

The most flexible help desk software ever written. If you can think it, it will do it.

Ease of use. Ability to create multiple help desk divisions to keep service requests separated. One stop for our end. Great product.


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Cristian M.

Service Desk Invgate


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Utilisateur vérifié

Service Desk has made our support manageable

Despite it not being perfect, Service Desk has changed our support queue from being unmanageable to having everything tracked in one place, with time stamps and a request is never missed. Setup could be easier, but once complete, I would highly recommend this to a company looking to streamline their end-user support.


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Greg D.

InvGate Service Desk Review

InvGate is a pretty good product overall. There are a lot of little annoyances, but if they were to fix these, it could be a pretty great product.


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Lori L.

Service Desk organizes our day.

I love the fact that the users can create there own tickets, it saves my techs a ton of time. We had an issue with SD removing workstations after an amount of time with no respose, but I was able to change the very quickly with the guidance of Invgate. I like the fact that end users can score the techs tickets. There are many reports available, and customizable. I was easily able to customize the service level agreements.


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Jeffrey U.
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The most flexible help desk software ever written. If you can think it, it will do it.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 10/04/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Ease of use. Ability to create multiple help desk divisions to keep service requests separated. One stop for our end. Great product.

Avantages

Ease of use. We developed a short video and within minutes our end users were submitting help desk tickets. I am amazed how much information we can obtain from this software. The triggers and workflows are endless. Invgate support is phenomenal. "No" and "it can't" are not in their vocabulary. New feature development never ends. We have asked and they have created. One of the best choices we have ever made.

Inconvénients

Active Directory integration is lacking features. I have submitted my ideas and what other programs are doing with AD and the Invgate team is working on it so this won't be a "Con" for long.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Cristian M.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
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Service Desk Invgate

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 13/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

It is a visually beautiful tool. The operation is intuitive. It is easy to install and configure

Inconvénients

it would be missing that the entry of the initial information of the users in the requirements is improved

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Entreposage
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
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Service Desk has made our support manageable

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 23/10/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Despite it not being perfect, Service Desk has changed our support queue from being unmanageable to having everything tracked in one place, with time stamps and a request is never missed. Setup could be easier, but once complete, I would highly recommend this to a company looking to streamline their end-user support.

Avantages

-Very good end-user experience
-Never miss a request
-Integration with JIRA
-Application integration (widgets)

Inconvénients

-Setup is tedious
-Getting the correct permissions for all agents/users is a frustrating experience
-Somewhat confined to canned reports with little customization

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Greg D.
Secteur d'activité: Enseignement primaire et secondaire
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
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InvGate Service Desk Review

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 16/06/2017
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

InvGate is a pretty good product overall. There are a lot of little annoyances, but if they were to fix these, it could be a pretty great product.

Avantages

Affordable
Easy to setup
Ability to use variables when creating a ticket
Ability to add observers and collaborators to a ticket
Easy to do things like reassign and escalate

Inconvénients

No Due Date field unless you use SLAs
No ability to delete a comment or edit a comment
If you add a comment before selecting Solve (which ultimately closes the ticket), you have to enter your solution again and select Solve for your solution to show up as the resolution
If you added a comment to a ticket when the owner has an out of office notification turned on in their email, the out of office email would create a new ticket
When printing out a lit of tickets for a user, the font is so small, it's hard to read. Took me a while to come up with a roundabout way to do it so that it was easily readable.
Each comment in a ticket doesn't have the day and time the comment was made. You get more general time stamps like "14 hours ago", "2 weeks ago", or "a month ago". Would be useful to know the date and time so that you can tell if something was done at the end of the day or the beginning.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Lori L.
Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
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Service Desk organizes our day.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 18/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I love the fact that the users can create there own tickets, it saves my techs a ton of time. We had an issue with SD removing workstations after an amount of time with no respose, but I was able to change the very quickly with the guidance of Invgate. I like the fact that end users can score the techs tickets. There are many reports available, and customizable. I was easily able to customize the service level agreements.

Avantages

Ease of use and configuration.
The product creates ticket automatically from emails and phone calls. Our users can create their own tickets which saves us a ton of time. I was able to setup a few groups so that I could setup different level for service.

Inconvénients

My tech support users do not have as much access as I would like them to have.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
9.1/10
Basé sur 70 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

InvGate Service Desk - Prix

InvGate Service Desk - Prix

À partir de
N/A
Essai gratuit
Licence unique
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.5/5
Basé sur 70 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

InvGate Service Desk - Fonctionnalités

InvGate Service Desk - Fonctionnalités

API
Alertes et remontée des problèmes
Audit
Contrôle d'accès
Données en temps réel
Gestion de la conformité
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Intégration des applications
Monitoring
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Suivi des activités
Surveillance en temps réel
Sécurité SSL
Tableau de bord d'activités
Visualisation de données
Fonctionnalités
4.5/5
Basé sur 70 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

InvGate Service Desk - FAQ

InvGate Service Desk - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur InvGate Service Desk.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour InvGate Service Desk ?

Types de licences disponibles pour InvGate Service Desk :

Type de licence: Licence unique, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel InvGate Service Desk ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de InvGate Service Desk.

Q. Qui utilise InvGate Service Desk ?

Utilisateurs habituels du logiciel InvGate Service Desk :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues InvGate Service Desk est-il disponible ?

Langues dans lesquelles InvGate Service Desk est disponible :

anglais, portugais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour InvGate Service Desk ?

Types de licences disponibles pour InvGate Service Desk:

Licence unique, Abonnement

Q. InvGate Service Desk prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par InvGate Service Desk.

Q. Avec quelles applications InvGate Service Desk peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à InvGate Service Desk :

FileWave, Gmail, InvGate Assets, InvGate Assets, Microsoft Outlook, Zapier

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour InvGate Service Desk ?

Ressources d'aide disponibles pour InvGate Service Desk :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo