Housecall Pro

Housecall Pro

Application de gestion des interventions

4.7/5 (2119 avis)

Housecall Pro - Présentation

Description du logiciel Housecall Pro

Housecall Pro assiste les professionnels dans tous les aspects de leur flux de travail quotidien, notamment la planification des travaux, la base de données des clients, le traitement de la facturation et des paiements, l'envoi de techniciens et bien plus encore. Il est également entièrement intégré à l'accès à l'application de réservation de consommateur Housecall.

Housecall Pro est un outil de services complets qui permet aux professionnels des services de gérer l'ensemble de leur activité sur leur smartphone et leur portail web complémentaire. L'application est proposée à un prix compétitif et supporte les professionnels du service dans tous les aspects de leur workflow, notamment : planification des tâches, base de données clients, traitement de la facturation et des paiements, envoi de techniciens et bien plus encore. Il est également entièrement intégré à l'accès à l'application de réservation de consommateur Housecall.

Housecall Pro nivelle le terrain de jeu en équipant les petites entreprises avec des outils de haute technologie au coût le plus bas et le plus compétitif pour mieux rivaliser sur le marché. Il est idéal pour les entreprises de 1 à 30 employés. Il permet d'économiser du temps et de l'argent et fournit un outil de remarketing de la clientèle qui peut fortement doubler en moyenne le nombre de projets pour le professionnel du service. Avec plus de 30 offres verticales pour les besoins de services à domicile, Housecall Pro est le moyen le plus simple de prendre le contrôle et d'organiser une entreprise.

Cet outil tout-en-un permet aux professionnels d'offrir à leurs clients ce que leurs concurrents ne peuvent pas faire. Housecall Pro permet aux entreprises de s'éloigner du format papier pour passer au format numérique, en rationalisant leur flux de travail et leurs opérations. Mieux encore, il est abordable et aide même les petites entreprises à transférer et importer facilement leur base de données de clients existante.

Housecall Pro - Présentation

Prix

À partir de
39,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Housecall Pro - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Canada, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Housecall Pro :
Capture d'écran pour Housecall Pro : Capture d'écran pour Housecall Pro : Capture d'écran pour Housecall Pro : Capture d'écran pour Housecall Pro : Capture d'écran pour Housecall Pro : Capture d'écran pour Housecall Pro :

Housecall Pro - Avis

Housecall Pro - Avis

Note globale
4.7
/
5
Excellent
1673

Très bien
362

Moyen
48

Médiocre
22

Mauvais
14

Rapport qualité-prix
4.7
Fonctionnalités
4.5
Simplicité d'utilisation
4.7
Support client
4.8
96% des utilisateurs recommandent cette application
Paul M.

Great Product!

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.


Traduire avec Google Translate
Lisa B.

Invoicing Software Program

Housecall Pro has an excellant team of employees. They are always there for me when I have a quick second to check on an issue or problem I am encountering. They are great at walking you through or demonstrating to you right through the app, what you need to do to solve your issue you may be having.


Traduire avec Google Translate
Nathan C.

Very good quality software for extremely reasonable price.

A most pleasant surprise that I never planned on having. Now it's hard to imagine not having it for a tool. Progressive changes and additions evolve the software frequently. But user interaction is fairly simple to learn. The capabilities to help with a companies growth and customer experience are immense and always getting better.


Traduire avec Google Translate
Kellie R.

Lacks signature capture on estimates; cannot be used as primary estimating software

This app definitely helped us stay organized. We have used it for several years but realize that it does not provide the features we for estimating. Now we have to figure out how to transfer all of our information stored in this app to another program and teach our employees a new system.

In hindsight, we should have chosen a different software for estimating.


Traduire avec Google Translate
Chase C.

Great Software for Residential Service

HCP handles a lot of my business for me. It even has online booking features.


Traduire avec Google Translate
Paul M.
Secteur d'activité: Fabrication électrique/électronique
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Great Product!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.

Avantages

I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Inconvénients

The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Lisa B.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Invoicing Software Program

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 07/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Housecall Pro has an excellant team of employees. They are always there for me when I have a quick second to check on an issue or problem I am encountering. They are great at walking you through or demonstrating to you right through the app, what you need to do to solve your issue you may be having.

Avantages

This software is amazing. On the main page, (we call it our work board). It shows all outstanding jobs, along with a calendar in front of you that can be used to schedule the jobs to all of your service technicians in the field.

Once your service technician completes the job, you can enter the information in the office, or you can have them enter the information from their I-Pads out in the service field.

You can also send a invoice immediately to the customer from the I pad or Office Personnel. They can be sent through emails or texts to the customers. The customers can pay once they receive the bill or you can collect and enter the information from the job site.

This program has everything you need to be efficient with your business.

They have so many different tools you can use. You can increase your work load tremendously if you want to with the different tools they have to offer, if you choose to grow your business, the sky is the limit.

Inconvénients

I have to go through too many screens sometimes to complete a task. Such as looking up address information on a particular property. I wish I could learn to tie the addresses together so I can see all of the work completed at one particular address in one place.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Nathan C.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Very good quality software for extremely reasonable price.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 22/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

A most pleasant surprise that I never planned on having. Now it's hard to imagine not having it for a tool. Progressive changes and additions evolve the software frequently. But user interaction is fairly simple to learn. The capabilities to help with a companies growth and customer experience are immense and always getting better.

Avantages

A software service I just stumbled upon through a distributors app. Had no plan to sign up at all. I wanted the free gift for completion of a demo. It has helped in ways that I never thought would be a need for my business. My clients appreciate the messaging/reminder of services plus real time updates to arrival. All paperless invoicing saves on overhead. Highly professional looking invoices that provide my customers an itemized description of their service. Customers open an invoice and click the pay link or can pay by credit card reader with standard rates or lower. Easily links to quickbooks. And then automated thank you emails with requests for reviews.

Inconvénients

I find it difficult to link my reviews across all platforms available to my customers. Having nearly 100 reviews with a perfect 5 star rating and well written reviews about my services provided, if new potential customers can't see them across other platforms is somewhat useless.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Kellie R.
Secteur d'activité: Construction
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Lacks signature capture on estimates; cannot be used as primary estimating software

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 26/03/2019
Provenance de l'avis : Capterra

This app definitely helped us stay organized. We have used it for several years but realize that it does not provide the features we for estimating. Now we have to figure out how to transfer all of our information stored in this app to another program and teach our employees a new system.

In hindsight, we should have chosen a different software for estimating.

Avantages

This software will organize your business. It can be used as a work order system to keep track of customers, invoices, scheduling, and incorporates into quickbooks!

It is relatively easy to use, even for non tech people. Nice features that help you keep track of when jobs are start, end, and are paid out. It will send automatic reminders to customers about upcoming jobs.

Inconvénients

It cannot be used as an estimating software because it does not make an agreement between the contractor and the customer. This is the current process...the customer hits "accept" on the contractor's estimate but there is no agreement sent to either party. Also as a contractor, you do not know who accepted your estimate because the software does not capture a signature from the person "clicking accept." Basically, as a contractor if anything goes wrong on a job you do not have a signed agreement with to enforce. You must use a supplemental software with signature capture in order to have an agreement.

There are a few features the app currently does provide.
- A customer can sign off on the work that was preformed stating that it was completed.
- There is also an activity feed page that shows the time and date the customer "accepted" the proposal. However, none of this will do you any good if you do not have a contract illustrating the name/date/amount agreed to between the other party.

Our employees always had issues uploading pictures to estimates and jobs.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 3.0/10

Chase C.
Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Great Software for Residential Service

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 06/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

HCP handles a lot of my business for me. It even has online booking features.

Avantages

Many things. I like the payment options I can give to clients, the calendar sync, estimates, postcard integration, support systems etc.

Inconvénients

Sometimes it takes a while to load on the customer's end so they think it’s not working. I think it’s just because it’s encrypted though.

Traduire en français

Réponse de Housecall Pro

Thanks for the loyalty and 5-star review, Chase! And glad to hear you are taking advantage of online booking. Did you know that more than 1/3 of homeowners want to book service appointments online? Great that you are not missing these important folks.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9.4/10
Basé sur 2 119 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Housecall Pro - Prix

Housecall Pro - Prix

À partir de
39,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.7/5
Basé sur 2 119 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Housecall Pro - Fonctionnalités

Housecall Pro - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.5/5
Basé sur 2 119 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Housecall Pro - FAQ

Housecall Pro - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Housecall Pro.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Housecall Pro ?

Types de licences disponibles pour Housecall Pro :

À partir de: 39,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Housecall Pro ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Housecall Pro.

Q. Qui utilise Housecall Pro ?

Utilisateurs habituels du logiciel Housecall Pro :

Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Housecall Pro est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Housecall Pro est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Housecall Pro ?

Types de licences disponibles pour Housecall Pro:

Gratuit, Abonnement

Q. Housecall Pro prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Housecall Pro :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Housecall Pro peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Housecall Pro :

Facebook, Mailchimp, Mixpanel, NiceJob, QuickBooks, QuickBooks Online, QuickBooks Online, SendGrid, Stripe, Twilio Communications Cloud

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Housecall Pro ?

Ressources d'aide disponibles pour Housecall Pro :

Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo