Humanity

Planification du personnel et gestion des effectifs

4,3 /5 (264 avis) Donnez votre avis !

Humanity - Présentation

Description du logiciel Humanity

Humanity (ShiftPlanning) permet aux employeurs de gérer leur personnel plus facilement que jamais auparavant grâce à son logiciel robuste de planification du personnel et de gestion des effectifs. Si vous utilisez encore des feuilles de calcul, des stylos et du papier pour planifier les quarts de travail de vos employés, vous perdez un temps précieux qui pourrait être consacré à diriger et à inspirer votre équipe au lieu de la microgérer.

Le logiciel cloud Humanity (ShiftPlanning) est disponible à tout moment pour les employeurs et les employés, via un navigateur web, une tablette ou un smartphone. Il convient parfaitement aux secteurs de services comme les restaurants et les commerces de détail, mais peut s'appliquer à n'importe quel secteur vertical. Il est aussi populaire auprès des petites que des grandes entreprises et peut être personnalisé pour répondre aux besoins de toutes les organisations.

Humanity (ShiftPlanning) vous propose :

Une planification du personnel en ligne : créez des horaires de travail très précis pour votre équipe en quelques minutes au lieu de plusieurs heures. Ne vous inquiétez plus jamais des conflits d'horaires. Permettez à vos employés de demander eux-mêmes des modifications et des diminutions d'horaires. Avertissez-les chaque fois qu'un nouveau planning est publié et envoyez-leur des rappels de quart par SMS et par e-mail. Créez des feuilles de temps très précises chaque mois et envoyez-les facilement au service de paie.

Une surveillance de la gestion du temps : les employés peuvent pointer leurs heures d'arrivée et de départ à l'aide de Humanity (ShiftPlanning) pour vous fournir des feuilles de temps parfaites chaque semaine. Gagnez du temps tout en améliorant leur assiduité et en réduisant les retards.

Une gestion des ressources humaines : conservez les informations et les enregistrements de vos employés au même endroit.

Un traitement de la paie : créez des feuilles de temps parfaites à chaque fois. Ne payez jamais trop ou pas assez votre personnel et gardez des livres nets et précis.

Humanity - Présentation

Prix

À partir de
3,50 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Humanity - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni
Langues
anglais

Media

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523519
582386
Humanity video Capture d'écran pour Humanity : Capture d'écran pour Humanity : Capture d'écran pour Humanity :

Humanity - Avis

Humanity - Avis

Note globale
4,3
/
5
Excellent
143

Très bien
83

Moyen
27

Médiocre
3

Mauvais
8

Rapport qualité-prix
4,2
Fonctionnalités
4
Simplicité d'utilisation
4,2
Support client
4,2
86% des utilisateurs recommandent cette application
Edward V.

Great collective scheduling software

GREAT PRODUCT! I would recommend this to anyone who is short on time for scheduling. With text message and email communication, by just posting open shifts the schedule almost gets written by its self!


Traduire avec Google Translate
Martin B.

Excellent value for money

As a Contact Centre, the allocation of the correctly skilled staff to the times of day and days of the week is critical to meeting our customers' KPI, service levels, customer service standards, financial and HR considerations, and overall staff morale. Humanity helps us achieve these - quickly, and consistently.


Traduire avec Google Translate
Jeff G.

Works good - has a few issues which I have reported on several occasions but would require...

Providers can see all of their schedules in one place - I do over a hundred. They can sync with some third party calendar programs and check on their smartphones.
The software is not geared toward the healthcare industry, however. MD's work more than 1 position at a time. These should not conflict. Yet conflicts should show if they're mistakenly scheduled for a clinic at another location or for a meeting when they need to be in the clinic. This is a problem.


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Utilisateur vérifié

Work App Schedule

Overall, I love this app because it helps me to know when its time to work, it lets me pick my own hours, there's a schedule listed with the hours I chose and see upcoming shifts.


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Joseph G.

Employee Scheduling Software For Cloud Based

Overall it does the minimum we need it to as far as recording our employees time clock but the setup is too difficult for our admins and can provide misleading information.


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Edward V.
Secteur d'activité: Sécurité et enquêtes
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Great collective scheduling software

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 15/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

GREAT PRODUCT! I would recommend this to anyone who is short on time for scheduling. With text message and email communication, by just posting open shifts the schedule almost gets written by its self!

Avantages

Mostly, I like the communication within all individuals linked to humanity makes it easy to generate weekly/monthly schedules and find accommodations for call offs. As a scheduler, being able to switch between position view and employee view, enables me to allocate shifts efficiently.

Inconvénients

The only "con" i can really say is it does take alittle time to get use to navegating through the site.

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Réponse de Humanity (Shiftplanning)

Hi, Edward,
Thank you for such enthusiastic feedback! We understand how managing schedules can be challenging in a large company such as yours, and we're glad our platform can bring you added value. For making the most of the app and helping employees with onboarding, please visit our Helpdesk page (https://helpdesk.humanity.com/), or reach out to us via 24/7 Live Chat on our homepage or app dashboard. We'll be glad to hear any additional suggestions you may have - you can send them to reviews@humanity.com.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Martin B.
Secteur d'activité: Télécommunications
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Excellent value for money

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 25/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

As a Contact Centre, the allocation of the correctly skilled staff to the times of day and days of the week is critical to meeting our customers' KPI, service levels, customer service standards, financial and HR considerations, and overall staff morale. Humanity helps us achieve these - quickly, and consistently.

Avantages

As a WFM tool, Humanity is excellent. The overall functionality and features, ease of use, ease of implementation and acceptance, excellent customer support, cost, adaptability, and "bang for bucks" is exceptional. Outweighs and out performs anything in its class, and gives the much more expensive competitors a serious challenge.

Inconvénients

Scheduling of breaks can be a bit tiresome and fiddly. Thankfully Humanity have taken on board our (and I am sure other's) feedback and are moving to make this a better experience.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jeff G.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Works good - has a few issues which I have reported on several occasions but would require updates.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 05/05/2017
Provenance de l'avis : Capterra

Providers can see all of their schedules in one place - I do over a hundred. They can sync with some third party calendar programs and check on their smartphones.
The software is not geared toward the healthcare industry, however. MD's work more than 1 position at a time. These should not conflict. Yet conflicts should show if they're mistakenly scheduled for a clinic at another location or for a meeting when they need to be in the clinic. This is a problem.

Avantages

I have the flexibility to set the software up the way I need to for efficient scheduling. My schedules are complex and I am able to create 'workarounds' to better utilize the software.

Inconvénients

I have a few issues: I have many providers (employees) that work more that 1 position simultaneously. It would be wonderful if you could selectively check or uncheck a box for each position to determine whether the position will show if it conflicts with another position. (But not globally turn off the conflicting feature for all conflicts).

If an employee covers 2 positions simultaneously, it shows as a conflict. It would be nice if there was a `work around for this. If you could select/deselect a box to designate whether you want a position to show a conflict, this would be great. That way, some positions that are covered by an employee working another position would not show as a conflict every time.

For example, There are a few positions that staff are assigned to that they do in addition to their main assigned position - e.g. someone working MCH Attending will also cover the OB Dept. This is done on a rotation/alternating basis but changes often. Whenever a provider is working MCH Attending and also covering OB Backup, I have to adjust the time of the OB coverage so that a conflict does not show up. If I didn't, I would have twenty or more conflicts each month and, as you know, once you get in the habit of ignoring conflicts, you then ignore the one that is a `real conflict and a problem results.

The conflict feature is great, yet is sometimes a pain because I have to create 'workarounds' which are less than desirable.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Services environnementaux
Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
Traduire en français

Work App Schedule

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 13/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Overall, I love this app because it helps me to know when its time to work, it lets me pick my own hours, there's a schedule listed with the hours I chose and see upcoming shifts.

Avantages

I like that it shows the time and hours that are available to a person to work. Another thing that is really like is that you are able to drop shifts if something else comes up etc.. I also like that it shows your hours through a Shift Planning schedule. I also really like that it notifies me 24 hours before I have work.

Inconvénients

They could improve on adding Hawaii's time to Humanity, because of this app being made on the mainland somewhere makes the time off to when its time to work in Hawaii.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Joseph G.
Secteur d'activité: Secteur maritime
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Employee Scheduling Software For Cloud Based

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 19/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Overall it does the minimum we need it to as far as recording our employees time clock but the setup is too difficult for our admins and can provide misleading information.

Avantages

Clean layout and organized GUI, Cloud based time clock. You can view your work schedule and request time off and view in real-time who is clocked in or running late. Cool that it reminds you of employees birthdays to bring in the cake and ice cream

Inconvénients

Some settings are displaying incorrect info. From what I understand it doesn't record accrue sick leave and paid vacation is saying 50 hours. It maybe a setting the Admin missed but as a user I'm provided false info. Also, this could be our mistake but lunch breaks doesn't work properly, we manually clock out and in, but we need to be in accordance to the state law of minimum 30 minutes.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8,1/10
Basé sur 264 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Humanity - Prix

Humanity - Prix

À partir de
3,50 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,2/5
Basé sur 264 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Humanity - Fonctionnalités

Humanity - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4/5
Basé sur 264 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Humanity - FAQ

Humanity - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Humanity.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Humanity ?

Types de licences disponibles pour Humanity :

À partir de: 3,50 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Humanity ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Humanity.

Q. Qui utilise Humanity ?

Utilisateurs habituels du logiciel Humanity :

PME, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Humanity est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Humanity est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Humanity ?

Types de licences disponibles pour Humanity:

Abonnement

Q. Humanity prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Humanity :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Humanity peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Humanity :

BambooHR, BambooHR, Bitium, Hubstaff, Namely, OnPay, RQ Retail Management, Square Point of Sale, Workday HCM, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Humanity ?

Ressources d'aide disponibles pour Humanity :

Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo