En savoir plus sur Zoho Subscriptions

Zoho Subscriptions s'adresse à toutes les entreprises rencontrant des besoins de facturation récurrente et cherchant à automatiser l'ensemble du processus de gestion des abonnements en toute simplicité.

Lorsqu'un client s'abonne à votre produit ou à votre service, Zoho lui envoie automatiquement la facture. Il procède de la même manière pour les renouvellements, envoie des remerciements, vous prévient ainsi que vos clients si le paiement échoue, essaie de refacturer les paiements ayant échoué et répète ce processus encore et encore jusqu'à expiration de l'abonnement.

Niveau d'expérience : Débutant à avancé
Taille de l'entreprise : Petites et moyennes entreprises
Tarif : À partir de 29 dollars par organisation. (Pas de frais d'installation. Pas de carte de crédit requise)
Clients satisfaits : FilterSnap, EuroBox, Phillip's Flags et Mobile Loyalty

Options de tarification dès :

49,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Émirats arabes unis, Australie, Brésil, Canada, Allemagne et 8 autres, Espagne, France, Royaume-Uni, Inde, Italie, Mexique, Arabie saoudite, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, espagnol, français et 5 autres, italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Zoho Subscriptions : 71

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calcul des taxes
  • Catalogue de produits
  • Champs personnalisables
  • Conformité PCI
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation a posteriori
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente de plusieurs périodes
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Factures personnalisables
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des annulations
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des remises
  • Gestion financière
  • Historique des factures
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels de gestion des souscriptions
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Options de paiement multiples
  • Paiements en ligne
  • Paiements en personne
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Portail client
  • Portail de facturation
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des statuts
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Surveillance des transactions
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des cartes de crédit et de débit
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Visualisation de données

Alternatives

Chargebee

4,4
Alternative n° 1 à Zoho Subscriptions
Chargebee vous aide à gérer votre facturation récurrente et vos abonnements en travaillant comme une intelligence de...

Axonaut

0
Alternative n° 2 à Zoho Subscriptions
Axonaut est une solution cloud qui aide les entrepreneurs à gagner du temps au quotidien. De multiples fonctionnalités...

Odoo

4,2
Alternative n° 3 à Zoho Subscriptions
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

Marketing 360

4,7
Alternative n° 4 à Zoho Subscriptions
Marketing 360 est une entreprise proposant un logiciel de marketing qui combine un logiciel intégré et des services de...

Avis

Note globale

4,5 /5
(79)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,1/5

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Afficher 5 avis sur 79
Matthew V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great for automating payments from clients

Publié le 25/11/2019

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer...

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.

Avantages

Really easy to set up, and integrated with the merchant processing of my choice. When we first switched over Zoho subscriptions were the only tool that could email multiple reminders to the clients prior to the billing renewal which I feel is great for subscription services.

The customer portal on the backend allows for customers to change their credit card information without me or one of my team members to have to do it manually. Super time saver.

It also notifies my team when a payment doesn't go through for whatever reason and can automatically retry the card again.

When we first started, it gave up to $50k worth of transactions as a free trial. Meaning you don't have to pay for a subscription until you reach 50k worth of transactions or a certain number of clients. Really cool.

Inconvénients

The only thing I didn't like was that I couldn't do a one time payment easily. Sometimes we have one time jobs such as web development or consulting, and it makes it kind of hard to use just this one system. We had to also get Zoho invoice to complement what we were doing. So unless you are doing just recurring subscriptions you'll need to get an invoicing tool as well.
Als ran into problems with the customer portal, but most of my clients didn't wnat to log in so it wasn't that big of a deal.

Réponse de Zoho

Hi Matthew,

Good to hear from you!

Thank you so much for such a detailed review on both Zoho Invoice and Subscriptions. It means so much to us.

Regarding the benefits of the client portal and payment retry settings, we couldn't agree more! Glad to know we are a part of your subscription business journey.

Cheers,
Harikrishna

Lucas P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

Publié le 26/04/2020

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscripti...

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.

Avantages

Pricing structure
API integrations
Webhook announcements
Clean and intuitive admin panel
Robust reporting
Subscriber export
Subscription pricing flexibility with coupons and addons

Inconvénients

The non-API deployment is a bit limited in terms of collecting any customer information that's not part of the default data. We didn't have the budget to do a full API deployment, but we were able to come up with some workarounds to collect info in fields not specifically designed for that information. When we did go with the full API deployment, it was pretty easy to transition our hacked-together data collection into the new custom fields.

Alternatives envisagées 

Chargebee, MoonClerk et Stripe

Pourquoi passer à Zoho Subscriptions

Best balance between pricing structure and non-technical deployment

Réponse de Zoho

Hi Lucas,

Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions!

We are happy to know your feedback on the Sandbox environment, the API and webhook capabilities and the flexibility aspect of the app. We believe your subscription billing is streamlined as per your needs. If you have any questions, feel free to reach out to us anytime.

Happy to have you with us Lucas.

Cheers,
Harikrishna

Doug F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Publié le 23/02/2017

Alexander S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

A decent solution to subscription management

Publié le 26/01/2021

It was an easy way to setup and start offering subscriptions, and it's quite easy to manage users...

It was an easy way to setup and start offering subscriptions, and it's quite easy to manage users and current subscriptions. However it does not seem like a sufficient long-term solution, and you might find a better experience elsewhere.

Avantages

It's quite easy to setup, far easier than other solutions. Nearly everything can be done 'no-code', where you can easily create subscriptions and start accepting payments easily. API is quite easy to use, if you need it.

Inconvénients

It's extremely limited in what it can do, and the interface is a little clunky. I constantly experienced bugs when integrating it with Zapier, often times having to reach out to support in order to deploy a fix. You cannot do multi-lingual checkouts, which can be a huge issue in certain regions. The customer portal that they provide is also quite lacking in visual appeal.

Alternatives envisagées 

Stripe

Pourquoi passer à Zoho Subscriptions

Easier setup compared to Stripe, but far more limiting.
Alex B.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Recommended to All my SAAS Friends

Publié le 13/11/2018

We use this everyday, and are continuing to build upon it. It integrates directly into Zoho Books...

We use this everyday, and are continuing to build upon it. It integrates directly into Zoho Books which makes our bookkeeping super easy. This was one of the main reasons we chose to use it.

Avantages

This software makes automatic billing an unbelievably easy thing to do. I absolutely love how you can create products, and within the product create different pricing plans. You can set how each customer should be billed and how often. It provides an online billing account for your customers to see their subscriptions, paid invoices and even update their credit card details.

Inconvénients

We love it, but our main gripe about Zoho Subscriptions is that you only get one Hosted payment page for ALL of your products and plans. This is truly odd to me, and many people in the forums are also confused why there has not been any ability to create different payment pages for different products. This means that if you have two different branded subscriptions...you must somehow make a single check out page that fits both of them. Also, it's the same page as when a user updates their cc info... everything else is amazing with this product, but for us, it was a face-palm.

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Zoho Subscriptions - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho Subscriptions.

Types de licences disponibles pour Zoho Subscriptions :

Utilisateurs habituels du logiciel Zoho Subscriptions :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Zoho Subscriptions est disponible :

allemand, anglais, chinois, espagnol, français, italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois

Appareils pris en charge par Zoho Subscriptions :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Zoho Subscriptions :

2Checkout, Authorize.Net, Avalara, Box, CSG Forte, Dropbox Business, Evernote Teams, Gmail, Google Analytics, Google Drive, Google Workspace, Joomla, Microsoft 365, Microsoft Outlook, OneDrive, PayPal, Paytm for Business, Razorpay, Slack, Strikingly, Stripe, Twilio, Unbounce, WePay, Weebly, Wix, WordPress, Worldpay, Zapier, Zendesk, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Docs, Zoho Flow, Zoho Inventory, Zoho Mail, Zoho Sites, Zoho WorkDrive

Ressources d'aide disponibles pour Zoho Subscriptions :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

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