En savoir plus sur Zoho Subscriptions

Zoho Subscriptions s'adresse à toutes les entreprises rencontrant des besoins de facturation récurrente et cherchant à automatiser l'ensemble du processus de gestion des abonnements en toute simplicité.

Lorsqu'un client s'abonne à votre produit ou à votre service, Zoho lui envoie automatiquement la facture. Il procède de la même manière pour les renouvellements, envoie des remerciements, vous prévient ainsi que vos clients si le paiement échoue, essaie de refacturer les paiements ayant échoué et répète ce processus encore et encore jusqu'à expiration de l'abonnement.

Niveau d'expérience : Débutant à avancé
Taille de l'entreprise : Petites et moyennes entreprises
Tarif : À partir de 29 dollars par organisation. (Pas de frais d'installation. Pas de carte de crédit requise)
Clients satisfaits : FilterSnap, EuroBox, Phillip's Flags et Mobile Loyalty

Options de tarification dès :

59,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Émirats arabes unis, Australie, Brésil, Canada, Allemagne , Espagne, France, Royaume-Uni, Inde, Italie, Mexique, Arabie saoudite, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, espagnol, français , italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois

Options de tarification dès :

59,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Zoho Subscriptions : 71

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calcul des taxes
  • Catalogue de produits
  • Champs personnalisables
  • Conformité PCI
  • Données en temps réel
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation a posteriori
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente de plusieurs périodes
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Factures personnalisables
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des annulations
  • Gestion des cartes de crédit
  • Gestion des demandes de paiement
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des remises
  • Gestion financière
  • Historique des factures
  • Historique des transactions
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels de gestion des souscriptions
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Options de paiement multiples
  • Paiements en ligne
  • Paiements en personne
  • Paiements mobiles
  • Paiements électroniques
  • Portail client
  • Portail de facturation
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des statuts
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Surveillance des transactions
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des cartes de crédit et de débit
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements
  • Traitement des paiements ACH
  • Visualisation de données

Alternatives

Pabbly Subscriptions

4,3
Alternative n° 1 à Zoho Subscriptions
Pabbly Subscriptions est un logiciel de gestion de la facturation récurrente qui aide les entreprises à rationaliser...

Tipalti

4,6
Alternative n° 2 à Zoho Subscriptions
Tipalti automatise l'ensemble de vos opérations de paiement des fournisseurs pour les organisations de comptes...

Keap

4,1
Alternative n° 3 à Zoho Subscriptions
Optez pour un logiciel de vente et de marketing tout-en-un conçu pour les entrepreneurs, les start-up et les grandes...

MoonClerk

4,4
Alternative n° 4 à Zoho Subscriptions
MoonClerk est une solution de facturation et de paiement en ligne basée sur le cloud qui permet aux utilisateurs de...

Avis

Note globale

4,5 /5
(86)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,1/5

Vous avez déjà Zoho Subscriptions ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 86
Matthew
Note globale
  • Secteur d'activité : Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great for automating payments from clients

Publié le 25/11/2019

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer...

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.

Avantages

Really easy to set up, and integrated with the merchant processing of my choice. When we first switched over Zoho subscriptions were the only tool that could email multiple reminders to the clients prior to the billing renewal which I feel is great for subscription services.

The customer portal on the backend allows for customers to change their credit card information without me or one of my team members to have to do it manually. Super time saver.

It also notifies my team when a payment doesn't go through for whatever reason and can automatically retry the card again.

When we first started, it gave up to $50k worth of transactions as a free trial. Meaning you don't have to pay for a subscription until you reach 50k worth of transactions or a certain number of clients. Really cool.

Inconvénients

The only thing I didn't like was that I couldn't do a one time payment easily. Sometimes we have one time jobs such as web development or consulting, and it makes it kind of hard to use just this one system. We had to also get Zoho invoice to complement what we were doing. So unless you are doing just recurring subscriptions you'll need to get an invoicing tool as well.
Als ran into problems with the customer portal, but most of my clients didn't wnat to log in so it wasn't that big of a deal.

Réponse de Zoho

Hi Matthew,

Good to hear from you!

Thank you so much for such a detailed review on both Zoho Invoice and Subscriptions. It means so much to us.

Regarding the benefits of the client portal and payment retry settings, we couldn't agree more! Glad to know we are a part of your subscription business journey.

Cheers,
Harikrishna

Lucas
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

Publié le 26/04/2020

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscripti...

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.

Avantages

Pricing structure
API integrations
Webhook announcements
Clean and intuitive admin panel
Robust reporting
Subscriber export
Subscription pricing flexibility with coupons and addons

Inconvénients

The non-API deployment is a bit limited in terms of collecting any customer information that's not part of the default data. We didn't have the budget to do a full API deployment, but we were able to come up with some workarounds to collect info in fields not specifically designed for that information. When we did go with the full API deployment, it was pretty easy to transition our hacked-together data collection into the new custom fields.

Alternatives envisagées 

MoonClerk, Stripe et Chargebee

Pourquoi passer à Zoho Subscriptions

Best balance between pricing structure and non-technical deployment

Réponse de Zoho

Hi Lucas,

Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions!

We are happy to know your feedback on the Sandbox environment, the API and webhook capabilities and the flexibility aspect of the app. We believe your subscription billing is streamlined as per your needs. If you have any questions, feel free to reach out to us anytime.

Happy to have you with us Lucas.

Cheers,
Harikrishna

Ismael David
Note globale
  • Secteur d'activité : Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Everything you need to bill consistently

Publié le 04/11/2022

This is a great tool for payment processing specially when integrated with other Zoho relevant tools

This is a great tool for payment processing specially when integrated with other Zoho relevant tools

Avantages

Zoho Subscriptions takes care of every step of the payment process. After its setup, the process is smooth and simple for every new customer yhat signs up

Inconvénients

The new way invoices, refunds, credit notes and subscriptions are displayed is cumbersome and makes it hard to look at the full history of the customer

Dave
Note globale
  • Secteur d'activité : Immobilier
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

UK Businesses - EU Businesses Dont waste your time.

Publié le 09/05/2022

Unfortunately Zohos inability to keep up with changing regulations regarding card payments means...

Unfortunately Zohos inability to keep up with changing regulations regarding card payments means this service is no longer fit for purpose. The first I knew of any issues was March when all my payments started declining. Its taken multiple emails and online chats for Zoho to May 9th to finally agree that they no longer support UK card payments (and they have no intention of doing so in the near future"

We now have over 7,000 subscriptions to transfer to an alternative provider.

Avantages

Whilst working this was the ideal cost effective solution,

Inconvénients

Zoho support is disgraceful. Irrespective of the situation and the urgency of a particular matter when speaking to someone you get the same generic response of we will get someone from technical support to look into it and contact you" the minimum this will take is 2 weeks. Even when they respond, their response either bares not resemblance to the matter you raised, or its someone else's fault.

Azizah
Note globale
  • Secteur d'activité : Télécommunications
  • Taille de l'entreprise : 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Subscription management product

Publié le 11/09/2022

Avantages

The product's subscription payment tools, including their methods and coding customization preferences, were highlights for me. We were given a lot of latitudes, and it worked out wonderfully. It was also crude and straightforward to make differences to existing plans and materialize new ones.

Inconvénients

We are still not happy with the duration it takes for ACH transfers to be completed. We are constantly updated on our budget status. However, outstanding invoices will remain reflected as such. So it is hard to tell which bills are overdue.

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Zoho Subscriptions - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho Subscriptions.

Types de licences disponibles pour Zoho Subscriptions :

  • À partir de : 59,00 $US/mois Voir les tarifs
  • Type de licence : Version gratuite, Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Zoho Subscriptions :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Zoho Subscriptions est disponible :

allemand, anglais, chinois, espagnol, français, italien, japonais, néerlandais, portugais, suédois

Appareils pris en charge par Zoho Subscriptions :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Zoho Subscriptions :

2Checkout, Authorize.Net, Avalara, Box, CSG Forte, Dropbox Business, Evernote Teams, Gmail, Google Analytics 360, Google Drive, Google Workspace, Joomla, Microsoft 365, Microsoft Outlook, OneDrive, PayPal, Pi., Razorpay, Slack, Strikingly, Stripe, Twilio, Unbounce, WePay, Weebly, Wix, WordPress, Worldpay, Zapier, Zendesk Suite, Zoho Analytics, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Docs, Zoho Flow, Zoho Inventory, Zoho Mail, Zoho Sites, Zoho WorkDrive

Ressources d'aide disponibles pour Zoho Subscriptions :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

Catégories connexes

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