Zoho Subscriptions

Une facturation plus intelligente pour vos activités d'abonnement

4,5 /5 (73 avis) Donnez votre avis !

Zoho Subscriptions - Présentation

Description du logiciel Zoho Subscriptions

Zoho Subscriptions s'adresse à toutes les entreprises rencontrant des besoins de facturation récurrente et cherchant à automatiser l'ensemble du processus de gestion des abonnements en toute simplicité.

Lorsqu'un client s'abonne à votre produit ou à votre service, Zoho lui envoie automatiquement la facture. Il procède de la même manière pour les renouvellements, envoie des remerciements, vous prévient ainsi que vos clients si le paiement échoue, essaie de refacturer les paiements ayant échoué et répète ce processus encore et encore jusqu'à expiration de l'abonnement.

Niveau d'expérience : Débutant à avancé
Taille de l'entreprise : Petites et moyennes entreprises
Tarif : À partir de 29 dollars par organisation. (Pas de frais d'installation. Pas de carte de crédit requise)
Clients satisfaits : FilterSnap, EuroBox, Phillip's Flags et Mobile Loyalty

Zoho Subscriptions - Présentation

Prix

À partir de
0,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Zoho Subscriptions - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Inde et 3 autres, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand et 5 autres, italien, japonais, portugais, espagnol, suédois

Media

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Zoho Subscriptions video Capture d'écran pour Zoho Subscriptions : Capture d'écran pour Zoho Subscriptions : Capture d'écran pour Zoho Subscriptions : Capture d'écran pour Zoho Subscriptions : Capture d'écran pour Zoho Subscriptions :

Zoho Subscriptions - Avis

Zoho Subscriptions - Avis

Note globale
4,5
/
5
Excellent
39

Très bien
32

Moyen
2

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4,5
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4,3
Support client
4,2
97% des utilisateurs recommandent cette application
Matthew V.

Great for automating payments from clients

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.


Traduire avec Google Translate
Lucas P.

Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.


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Doug F.


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Alex B.

Recommended to All my SAAS Friends

We use this everyday, and are continuing to build upon it. It integrates directly into Zoho Books which makes our bookkeeping super easy. This was one of the main reasons we chose to use it.


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Ari G.

Top Notch Subscription Service

Very solid subscription service, honest, reliable, doesn't demand a percentage of your sales, but simply functions as a reliable subscription management service.


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Matthew V.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Great for automating payments from clients

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 25/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Great for start ups and small businesses who are trying to keep a low overhead. Their customer service is nice to work with, I usually would just chat with them or send them an email because I am familiar with using online software. For someone who isn't tech savvy they do have a call in option.

Avantages

Really easy to set up, and integrated with the merchant processing of my choice. When we first switched over Zoho subscriptions were the only tool that could email multiple reminders to the clients prior to the billing renewal which I feel is great for subscription services.

The customer portal on the backend allows for customers to change their credit card information without me or one of my team members to have to do it manually. Super time saver.

It also notifies my team when a payment doesn't go through for whatever reason and can automatically retry the card again.

When we first started, it gave up to $50k worth of transactions as a free trial. Meaning you don't have to pay for a subscription until you reach 50k worth of transactions or a certain number of clients. Really cool.

Inconvénients

The only thing I didn't like was that I couldn't do a one time payment easily. Sometimes we have one time jobs such as web development or consulting, and it makes it kind of hard to use just this one system. We had to also get Zoho invoice to complement what we were doing. So unless you are doing just recurring subscriptions you'll need to get an invoicing tool as well.
Als ran into problems with the customer portal, but most of my clients didn't wnat to log in so it wasn't that big of a deal.

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Réponse de Zoho

Hi Matthew,

Good to hear from you!

Thank you so much for such a detailed review on both Zoho Invoice and Subscriptions. It means so much to us.

Regarding the benefits of the client portal and payment retry settings, we couldn't agree more! Glad to know we are a part of your subscription business journey.

Cheers,
Harikrishna

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Lucas P.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
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Gets the job done. Great customer and subscription admin panel.

Logiciel utilisé Autre pendant plus de deux ans
Publié le 26/04/2020
Provenance de l'avis : Capterra

My client needed to quickly deploy a simple subscription-based membership system and ZoHo Subscriptions totally fit the bill. It provided a test environment identical to the launch environment so there was little in the way of post-launch bug cleanup. The system was super easy to set up an MVP and was flexible enough so that we could build on this MVP as our real-world usage brought to light other features we wanted to deploy.

Avantages

Pricing structure
API integrations
Webhook announcements
Clean and intuitive admin panel
Robust reporting
Subscriber export
Subscription pricing flexibility with coupons and addons

Inconvénients

The non-API deployment is a bit limited in terms of collecting any customer information that's not part of the default data. We didn't have the budget to do a full API deployment, but we were able to come up with some workarounds to collect info in fields not specifically designed for that information. When we did go with the full API deployment, it was pretty easy to transition our hacked-together data collection into the new custom fields.

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Réponse de Zoho

Hi Lucas,

Thanks for taking the time to review Zoho Subscriptions!

We are happy to know your feedback on the Sandbox environment, the API and webhook capabilities and the flexibility aspect of the app. We believe your subscription billing is streamlined as per your needs. If you have any questions, feel free to reach out to us anytime.

Happy to have you with us Lucas.

Cheers,
Harikrishna

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Doug F.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 13-50 employés

Note sans commentaire

Publié le 23/02/2017
Provenance de l'avis : GetApp

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Alex B.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Recommended to All my SAAS Friends

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We use this everyday, and are continuing to build upon it. It integrates directly into Zoho Books which makes our bookkeeping super easy. This was one of the main reasons we chose to use it.

Avantages

This software makes automatic billing an unbelievably easy thing to do. I absolutely love how you can create products, and within the product create different pricing plans. You can set how each customer should be billed and how often. It provides an online billing account for your customers to see their subscriptions, paid invoices and even update their credit card details.

Inconvénients

We love it, but our main gripe about Zoho Subscriptions is that you only get one Hosted payment page for ALL of your products and plans. This is truly odd to me, and many people in the forums are also confused why there has not been any ability to create different payment pages for different products. This means that if you have two different branded subscriptions...you must somehow make a single check out page that fits both of them. Also, it's the same page as when a user updates their cc info... everything else is amazing with this product, but for us, it was a face-palm.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Ari G.
Secteur d'activité: Divertissement
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Top Notch Subscription Service

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 29/04/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Very solid subscription service, honest, reliable, doesn't demand a percentage of your sales, but simply functions as a reliable subscription management service.

Avantages

This is a highly competent subscription service, more features than we could possibly use, and we get to use our own billing. Many subscription services also want to do your billing, or getting a percentage of our sales, charging more than our bank, and then they "own" our customers, which is a deal-breaker for us. Zoho Subscriptions is what a subscription service should be, a highly competent web service that does all the heavy lifting, and plugs into our website and payment processors. We've been with Zoho for two years without an outage. We couldn't be happier.

Inconvénients

The lack of an easily integrated customer portal results in us having to write a lot of user-facing pages on our site simply to do what is already available in the admin interface. But every time we've had a genuinely poorly designed thing on Zoho's end, they listened and rolled out changes within a few months. They obviously care about making this the best service.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,5/10
Basé sur 73 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Zoho Subscriptions - Prix

Zoho Subscriptions - Prix

À partir de
0,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,5/5
Basé sur 73 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Zoho Subscriptions - Fonctionnalités

Zoho Subscriptions - Fonctionnalités

API
Analyse financière
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la comptabilité
Gestion de la conformité
Gestion des factures
Gestion des flux de travail
Importation et exportation de données
Intégration comptable
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Paiements électroniques
Piste d'audit
Prise en charge de plusieurs devises
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Suivi des frais
Tableau de bord d'activités
Traitement des factures
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 73 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Zoho Subscriptions - FAQ

Zoho Subscriptions - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho Subscriptions.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho Subscriptions ?

Types de licences disponibles pour Zoho Subscriptions :

À partir de: 0,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Zoho Subscriptions ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Zoho Subscriptions.

Q. Qui utilise Zoho Subscriptions ?

Utilisateurs habituels du logiciel Zoho Subscriptions :

PME, Grandes entreprises, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Zoho Subscriptions est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Zoho Subscriptions est disponible :

chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand, italien, japonais, portugais, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho Subscriptions ?

Types de licences disponibles pour Zoho Subscriptions:

Gratuit, Abonnement

Q. Zoho Subscriptions prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Zoho Subscriptions :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Zoho Subscriptions peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Zoho Subscriptions :

Kissflow Digital Workplace, LeadMaster, Slack, Stripe, Workato, Zendesk, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Creator, Zoho Flow

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Zoho Subscriptions ?

Ressources d'aide disponibles pour Zoho Subscriptions :

Forum, Support en ligne, Support téléphonique, FAQ, Tutoriels vidéo, Base de connaissances