Zoho Subscriptions

Zoho Subscriptions

Une facturation plus intelligente pour vos activités d'abonnement

4.5/5 (71 avis)

Zoho Subscriptions - Présentation

Zoho Subscriptions s'adresse à toutes les entreprises rencontrant des besoins de facturation récurrente et cherchant à automatiser l'ensemble du processus de gestion des abonnements en toute simplicité.

Lorsqu'un client s'abonne à votre produit ou à votre service, Zoho lui envoie automatiquement la facture. Il procède de la même manière pour les renouvellements, envoie des remerciements, vous prévient ainsi que vos clients si le paiement échoue, essaie de refacturer les paiements ayant échoué et répète ce processus encore et encore jusqu'à expiration de l'abonnement.

Niveau d'expérience : Débutant à avancé
Taille de l'entreprise : Petites et moyennes entreprises
Tarif : À partir de 29 dollars par organisation. (Pas de frais d'installation. Pas de carte de crédit requise)
Clients satisfaits : FilterSnap, EuroBox, Phillip's Flags et Mobile Loyalty

Prix

À partir de
39,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Pour quelle entreprise ?

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Europe et 5 autres, Allemagne, Inde, Amérique latine, Mexique, Afrique et Moyen-Orient

Langues

chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand et 5 autres, italien, japonais, portugais, espagnol, suédois

Zoho Subscriptions - Avis

Note globale
4.5/5
97% d'avis positifs
37
Excellent
32
Très bien
2
Moyen
0
Médiocre
0
Mauvais
Alex B.
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Recommended to All my SAAS Friends

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 13/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

We use this everyday, and are continuing to build upon it. It integrates directly into Zoho Books which makes our bookkeeping super easy. This was one of the main reasons we chose to use it.

Avantages

This software makes automatic billing an unbelievably easy thing to do. I absolutely love how you can create products, and within the product create different pricing plans. You can set how each customer should be billed and how often. It provides an online billing account for your customers to see their subscriptions, paid invoices and even update their credit card details.

Inconvénients

We love it, but our main gripe about Zoho Subscriptions is that you only get one Hosted payment page for ALL of your products and plans. This is truly odd to me, and many people in the forums are also confused why there has not been any ability to create different payment pages for different products. This means that if you have two different branded subscriptions...you must somehow make a single check out page that fits both of them. Also, it's the same page as when a user updates their cc info... everything else is amazing with this product, but for us, it was a face-palm.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Ari G.
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Top Notch Subscription Service

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 29/04/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Very solid subscription service, honest, reliable, doesn't demand a percentage of your sales, but simply functions as a reliable subscription management service.

Avantages

This is a highly competent subscription service, more features than we could possibly use, and we get to use our own billing. Many subscription services also want to do your billing, or getting a percentage of our sales, charging more than our bank, and then they "own" our customers, which is a deal-breaker for us. Zoho Subscriptions is what a subscription service should be, a highly competent web service that does all the heavy lifting, and plugs into our website and payment processors. We've been with Zoho for two years without an outage. We couldn't be happier.

Inconvénients

The lack of an easily integrated customer portal results in us having to write a lot of user-facing pages on our site simply to do what is already available in the admin interface. But every time we've had a genuinely poorly designed thing on Zoho's end, they listened and rolled out changes within a few months. They obviously care about making this the best service.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Ashley L.
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Easy and efficient

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 31/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We have been using Zoho subscriptions for about a year now and so far so good. We have had some road blocks in the bringing trying to figure out where all the functions we needed where and now to handle special circumstances, but we have figured out most of its workings and its been pretty much smooth sailing since then.

Avantages

I like that you can postpone payment if someone wishes to suspend their membership without have to cancel the whole subscription. I also like that emails are so easy to send the customers right through the website.

Inconvénients

My only complainant is that the initial set up when adding a new customer could be a little more simplified and straight forward. Some of our sales team says it takes a few times to get used to where all the information is that is required and is doesn't point you in the right direction (i.e. high lighting a tab you missed) it just tells you you missed for example the address. Also I would like to see a reminder for when someone's postponed payment will be due again.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Mark F.
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Great way to keep track of subscription purchases

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 30/08/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I'm not sure what we would do without Zoho Subscriptions. It has taken us from spreadsheets and manual invoicing to an automated process. This has saved us hours of manual labor. I love how we can keep track of our clients and quickly issue refunds if needed.

Avantages

I love how Zoho Subscriptions can connect to several payment processors. Its also wonderful how it auto syncs with Zoho CRM without having to build an API.

Inconvénients

Didn't have any cons. Great program to use.

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Réponse de Zoho

Hello Mark,

Thanks a bunch for the awesome review!

It's great to know your journey from spreadsheets to automatic invoicing and that's what we have been always focusing on - helping business owners save time and streamline processes, so that they can focus on the actual business!

If you are interested, we love to hear your success story and share it with Zoho's millions of customers. Feel free to contact me directly :)

Cheers,
Harikrishna

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Utilisateur vérifié
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Good system that works reliably

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/05/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We are using Zoho for managing subscription payments for a SaaS product and it is working great. FOr the most part the system just works which is the most important thing to us.

Avantages

Once set up, it runs pretty seamlessly without problems or difficulties. We have been on with them for a couple of years and haven't experienced any problems as the system changes and evolves

Inconvénients

The documentation is not easy to use and I haven't found a good source for help. Their forums are good for cookie cutter questions, but challenging to get out if the box answers.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10

Zoho Subscriptions - Prix

À partir de
39,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Zoho Subscriptions - Fonctionnalités

  • API
  • Analyse financière
  • Données en temps réel
  • Facturation
  • Gestion des factures
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Paiements électroniques
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Suivi des frais
  • Tableau de bord d'activités

  • Gestion de la comptabilité
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des flux de travail
  • Piste d'audit
  • Traitement des factures

Zoho Subscriptions - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho Subscriptions.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho Subscriptions ?

Types de licences disponibles pour Zoho Subscriptions :

À partir de: 39,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Zoho Subscriptions ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Zoho Subscriptions.

Q. Qui utilise Zoho Subscriptions ?

Utilisateurs habituels du logiciel Zoho Subscriptions :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, PME

Q. Dans quelles langues Zoho Subscriptions est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Zoho Subscriptions est disponible :

chinois (simplifié), néerlandais, anglais, français, allemand, italien, japonais, portugais, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Zoho Subscriptions ?

Types de licences disponibles pour Zoho Subscriptions:

Abonnement

Q. Zoho Subscriptions prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Zoho Subscriptions :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Zoho Subscriptions peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Zoho Subscriptions :

KiSSFLOW, LeadMaster, Slack, Stripe, Workato, Zendesk, Zoho Books, Zoho CRM, Zoho Creator, Zoho Flow

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Zoho Subscriptions ?

Ressources d'aide disponibles pour Zoho Subscriptions :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés