Calamari

RH moderne, suivi des congés et gestion des absences.

4,7 /5 (341 avis) Donnez votre avis !

Calamari - Présentation

Description du logiciel Calamari

Calamari est le choix numéro 1 pour le système de gestion des congés et des présences des PME. Chez Calamari, leur mission est de rendre la gestion des RH et des personnes plus facile pour permettre aux entrepreneurs de développer leurs entreprises. Ils aident les entreprises à se concentrer sur leur croissance et augmentent l'efficacité de la gestion des présences.

Calamari aide à la gestion efficace des présences, il vous donne des feuilles de temps, des rapports et des outils de surveillance des salariés pour gérer votre main-d'œuvre. Avec les applications mobiles connectées via iBeacons, vos employés peuvent entrer/sortir sans aucune action (automatiquement avec leurs mobiles).

Calamari - Présentation

Prix

À partir de
10,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Calamari - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
anglais, français, allemand, polonais, espagnol

Media

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Calamari - Avis

Calamari - Avis

Note globale
4,7
/
5
Excellent
239

Très bien
94

Moyen
5

Médiocre
1

Mauvais
2

Rapport qualité-prix
4,7
Fonctionnalités
4,4
Simplicité d'utilisation
4,6
Support client
4,9
98% des utilisateurs recommandent cette application
Avishkar P.

Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!

My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.


Traduire avec Google Translate
Parker R.

Checks Every Box

Couldn't have been better. Less than a month after identifying the need for a new PTO management platform we were launched. The reviews from our team members has been exceedingly positive as well. It is a major upgrade in terms of ease of use, reporting, and notifications from the past platform.


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Jimz ..

the sign-up system is faulty, and no one cares in "support"


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Monika A.

Very simple tool that integrates easily with Jira, Slack and HR payroll software

All in all the system improved our corporate life. Everyone finally knows how many day-off he can/may use during a year.


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Utilisateur vérifié

Calamari Review


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Avishkar P.
Secteur d'activité: Conseil en gestion
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 16/11/2017
Provenance de l'avis : Capterra

My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.

Avantages

We have decentralized operations, and our managers and HR love being able to see presence and location statuses of our employees in real time, and at a high level.
The Calendar function in the leave module allows for great oversight and enables more efficient resource management and allocation.
The time-sheet and leave reports available are robust and we love the download to excel feature, this perfect tabular format allows for deeper dives on trends, pivot tables etc within Excel.
It really is simple to use for employees and managers. The app keeps things simple to enable clocking in/out and applying for leave.
Really just very easy to navigate, after training our managers, no one has had to come back to us on how to navigate the system.
There are several clock in methods which allows for flexibility, eg smartphone clock-in, QR scans, and browser check-ins.
I must also commend the support team for providing excellent back-end support for our administrators! Keep up the great work and service

Inconvénients

A few improvements could be made, such as allowing for attachment uploads from a smartphone for leave applications and for locations to be tagged when clocking in with a QR code.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Parker R.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Checks Every Box

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 27/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Couldn't have been better. Less than a month after identifying the need for a new PTO management platform we were launched. The reviews from our team members has been exceedingly positive as well. It is a major upgrade in terms of ease of use, reporting, and notifications from the past platform.

Avantages

Months ago, we scoped out our requirements for a PTO management tool. Calamari checked off every box! Coupled with outstanding and responsive customer service, we couldn't have asked for a better experience.

The process of requesting and approving time off requests, particularly the Slack integration, are a MAJOR upgrade from our previous platform.

Inconvénients

The .csv upload tool can be a little tricky to figure out, but the customer service response is immediate and helped resolve the issues. Onboarding couldn't have gone any more smoothly.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Jimz ..
Secteur d'activité: Production audiovisuelle
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

the sign-up system is faulty, and no one cares in "support"

Logiciel utilisé Autre pendant Essai gratuit
Publié le 20/08/2017
Provenance de l'avis : GetApp

Inconvénients

i signed up. received the email, followed the link and only get a green screen asking you to "wait for a while".

and after a few HOURS ( you get it right, hours ), that so-called "while" is still there. refresh / quit browser do no help. same link goes to same screen with same words.

i received the mail at 0100, tried it on 0300, get the same result. so i contacted them via the webform.

i checked back on 0700. my mailbox got nothing - not even a acknowledgement of receiving my email, and surely nothing about why the while is still staying. and yes - same signup link still goes to the same page with the same words.

i'm still hopeful, so tried again on 1900 on the same day. now the best part arrived - the same link i tried said "my license expired and my account is blocked".

so, what Calamari suggesting, is that my signup license is "looking at their green screen and wait for a while" - but hey, i haven't looked at that for 14 days yet, why have my license expired SO SOON???

is Calamari a hoax for getting my email? the other "positive" reviewers sound SO TRUE, i just can't tell how can that be. i'm not suggesting fake accounts with fake reviews, but i doubt for this kind of performance and stability, how can i handle the attendance / leave management thing of my whole company to it ?

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 1.0/10

Monika A.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Very simple tool that integrates easily with Jira, Slack and HR payroll software

Logiciel utilisé tous les mois pendant plus d'un an
Publié le 30/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

All in all the system improved our corporate life. Everyone finally knows how many day-off he can/may use during a year.

Avantages

We like this tool, because it's synchronized with other tools used in our organization (e.g. outlook Calendar, Jira, Optima, Slack, Office365). It is very userfriendly and intuitive and can be customized the way we need. We have a lot of different types of agreements and hence a lot of different absence types - and the system enables to configure everything the way we need. Additionally we are delighted with a customer support.

Inconvénients

Lots of possibilities to customize ( absence types, calendars, working shifts, approval processes etc.) makes the system more complex to configure and it looks difficult at the beggining, but - when you start to udnerstand different dependancies and how it's built - is stops to be a problem. Customer support is of absolutely marvelous, always responsive and very, very helpful.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Calamari Review

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 16/07/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

This is the easiest software there is for my employees, who often struggled with more complicated ones. Also my favourite part is the ease of contact with customer service who are very fast, helpful and friendly and always solve my problems even when it's something specific for my organisation.

Inconvénients

I have no negatives here. I can see that things that might be done a bit better (but don't disturb daily work) are developed and introduced to make everything better :)

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
9/10
Basé sur 341 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Calamari - Prix

Calamari - Prix

À partir de
10,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,7/5
Basé sur 341 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Calamari - Fonctionnalités

Calamari - Fonctionnalités

API
Base de données des employés
Gestion des employés
Gestion des performances
Gestion du recrutement
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Intégration des collaborateurs
Notifications automatiques
Portail des employés
Portail employés
Portail libre-service
Rappels
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des activités
Suivi des candidatures
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,4/5
Basé sur 341 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Calamari - FAQ

Calamari - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Calamari.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Calamari ?

Types de licences disponibles pour Calamari :

À partir de: 10,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Calamari ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Calamari.

Q. Qui utilise Calamari ?

Utilisateurs habituels du logiciel Calamari :

PME, À but non lucratif, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Calamari est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Calamari est disponible :

anglais, français, allemand, polonais, espagnol

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Calamari ?

Types de licences disponibles pour Calamari:

Abonnement

Q. Calamari prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Calamari :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Calamari peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Calamari :

Asana, Atlassian Confluence, Basecamp, Basecamp, G Suite, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, SharePoint, Slack

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Calamari ?

Ressources d'aide disponibles pour Calamari :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo