Livetecs

Livetecs

Emploi du temps et dépenses avec facturation

4.5/5 (26 avis)

Livetecs - Présentation

La solution TimeLive Web Based Software apporte une aide à la gestion des feuilles de temps et rapports de dépenses sur site ou à la demande.

TimeLive apporte une aide au suivi du temps des employés et des contrats. En effectuant un choix personnalisé de période à partir de la semaine/Mensuelle/Quotidienne/Semi-mensuelle, les entrées de temps sont enregistrées par rapport au Projet/Tâches et soumises pour approbation. Grâce à son chemin d'approbation personnalisé à plusieurs niveaux, les approbateurs peuvent facilement afficher les feuilles de temps soumises et approuver plusieurs feuilles de temps à la fois.

Les fonctionnalités TimeLive Expense Tracking permettent d'enregistrer les feuilles de dépenses dans une configuration multidevises. Les options de remboursement peuvent être utilisées pour suivre les dépenses remboursées en attente. Les options de pièces jointes fournies vous permettent de joindre les bordereaux de dépenses/factures.

Génération de factures client à l'aide de la fonction Facturation TimeLive. Suivre automatiquement les entrées facturées/non facturées et appliquer les taux de facturation à l'aide de l'option Taux de facturation fournie dans TimeLive. Il suffit de spécifier les taux de facturation différents pour différents scénarios pour générer des factures sans consacrer plus de temps au calcul des montants manuellement.

Grâce à ses rapports d'analyse en temps réel et à ses analyses en temps réel, il est possible de savoir combien de temps ou de frais sont en attente d'être facturés ou ont déjà été facturés.

Prix

À partir de
3,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Licence unique
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix

Appareils

Pour quelle entreprise ?

S
M
L

Disponible dans les pays suivants

Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine

Langues

chinois (simplifié), néerlandais, français, allemand, italien et 4 autres, norvégien, portugais, espagnol, suédois

Livetecs - Avis

Note globale
4.5/5
85% d'avis positifs
18
Excellent
4
Très bien
4
Moyen
0
Médiocre
0
Mauvais
Susan R.
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Great Solution, Great Value

Publié le 18/10/2016
Provenance de l'avis : Capterra

Our firm is involved with managing clinical trials, and as such, are open to audits all the time. Our records must be very precise and very detailed.

We needed a system that both employees and consultants could use to enter timesheets and expense reports - easily. We looked at a few solutions, but TimeLive fit our needs the best. It is very user friendly - so training staff was minimal. Set up, as in any new software program, was a bit intensive, only because we have a lot of projects with a lot of tasks assigned to them. Some of the staff use the Timer Button to record time, as they bounce around from project to project all day long. Others prefer entering time daily, as they only work on one or two projects.

Customer Support has been amazing. Whenever I had a question about setting something up or running reports, they responded immediately. Usually it could be explained in a quick email, sometimes they showed me how to do things remotely. 100% of the time, they resolved my issues.

I know I still have a lot to learn to utilize the program to its fullest potential, but we were up and running quickly with minimal resistance from the new users.

Pricing for us was less expensive than what we were currently paying for our online expense report solution, plus we get the benefit that our users can do both timesheets and expense reports all in one program. A win-win all the way around.

From the accounting department's perspective, the reporting is what sold us on the product. Reports are very easy to customize to your particular needs, for your client's needs, for auditor's needs. It definitely will speed things up when invoicing our clients at the end of the month.

All in all, we are very happy with our purchase. If I had one suggestion to make, it would be to improve the documentation to include better explanations for each line of data entry. This way the customer understands not only the "how", but the "why" that field may or may not be critical for their circumstance.

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Réponse de LiveTecs

Thanks Susan for the detailed review and we are looking forward to improve as per your suggestion, hope to have long term business relations with your company.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Shawn S.
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TimeLive... Good price, good product, good support.

Publié le 17/08/2016
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Avantages

Our company is growing and unfortunately we out grew our existing time-sheet program due to its 80 user license limitation. The old software company wanted us to upgrade and pay a ridiculous amount of money every month and use a cloud only solution. We shopped around and found other companies wanting outrageous prices monthly for something similar. Then we found TimeLive. The price was decent and we wanted to host the software internally which they do offer. I do have to admit, its not easy to go with a totally different product but in the end its worth it and the software is working flawlessly. We have had some minor issues and questions and support has done an outstanding job getting those fixed and answering our questions. Very quick too which is a good surprise.

Pros:
-Price! You can't beat the cost compared to others out there.
-Support is very good and quick. That's a huge plus.
-Good product that works for most companies.

Inconvénients

If you're going from one time-sheet solution to this one, there will be some importing/exporting steps you will have to do that takes some time. Its not hard once when you figure it out. The online instructions are sometimes vague but support can help you out if needed.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
Travis B.
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Excellent Support

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/09/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Support was absolutely fantastic, patient and determined to not leave a problem unresolved.

Avantages

Although I don't use this software as much I was recently tasked with updating from version 7.1.5 to the newest version 10.x.x - I found the process not as cut and dry as the instructions provided on the site however my support tech was wonderful in his abilities to perform an in place upgrade after the many challenges that arose.

Inconvénients

Interface was clunky and confusing but looks very much improved on the newest release.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

9.0/10
Sanja V.
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Such a great help!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 14/12/2016
Provenance de l'avis : Capterra

The experience was quick and easy, and the Timelive expert was brilliant and extremely helpful - they showed me step-by-step how to make the changes that I needed. Thank you!

Avantages

Easy to navigate

Inconvénients

Crashes sometimes

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Réponse de LiveTecs

Thanks Sanja for the review.

We are in a process to upgrade and make necessary changes in our server to streamline the software overall performance which might make you experience crashes for a while till we get it completely settled. We appreciate your commitment you showed and been with us for last 5 years. Looking forward to have you as our esteemed client for years to come.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10
David M.
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Support was exceptional! Thank you for all of your efforts and support

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 08/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Price, value & excellent customer support. Tech support responded in less than five minutes on both of my support ticket issues. They are also consistently developing their product while staying on top of the latest coding tech.

Inconvénients

Wish we could use MYSQL instead of SQL2014

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Réponse de LiveTecs

Dear David,

Thank you for the review.

We will keep providing you the same service in future as well.

Regards,

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit

10.0/10

Livetecs - Prix

À partir de
3,00 $US/mois
Types de licence
Essai gratuit
Licence unique
Open source
Abonnement
Rapport qualité-prix

Livetecs - Fonctionnalités

  • API
  • Diagrammes de Gantt
  • Feuilles de temps

  • Gestion de projets
  • Gestion des tâches
  • Hiérarchisation
  • Interface glisser-déposer
  • Intégration de tiers
  • Notifications automatiques
  • Outils de collaboration
  • Planification de projets
  • Planification des tâches
  • Projections
  • Projets multiples
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des projets
  • Suivi des tâches
  • Suivi du temps des projets
  • Tableau de bord d'activités

Livetecs - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Livetecs.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Livetecs ?

Types de licences disponibles pour Livetecs :

À partir de: 3,00 $US/mois

Type de licence: Licence unique, Open source, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Livetecs ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Livetecs.

Q. Qui utilise Livetecs ?

Utilisateurs habituels du logiciel Livetecs :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, Non Profit, Administration publique, PME

Q. Dans quelles langues Livetecs est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Livetecs est disponible :

chinois (simplifié), néerlandais, français, allemand, italien, norvégien, portugais, espagnol, suédois

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Livetecs ?

Types de licences disponibles pour Livetecs:

Licence unique, Open source, Abonnement

Q. Livetecs prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Livetecs :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Livetecs peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Livetecs :

QuickBooks

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Livetecs ?

Ressources d'aide disponibles pour Livetecs :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo

Logiciels équivalents

Logiciels les + demandés