ConnectWise Manage

Plateforme de gestion d'entreprise pour le secteur informatique

En savoir plus sur ConnectWise Manage

ConnectWise Manage fournit une application complète d'automatisation des processus et de gestion d'entreprise pour les entreprises technologiques telles que les sociétés de services informatiques, les fournisseurs de services cloud, les développeurs de logiciels, les services professionnels, la sécurité, les prestataires d'infogérance et les télécommunications. Les règles de workflows définies dans ConnectWise Manage couvrent tous les domaines de l'entreprise, de l'envoi de campagnes marketing ciblées au suivi des prestations de services via des accords de niveau de service, en passant par la création de factures et la gestion financière. L'application peut être utilisée pour la gestion des services d'assistance et des tickets, la gestion de projet, le suivi du temps, la gestion de la relation client, la gestion des applications cloud, la surveillance et la facturation, la répartition des techniciens, le suivi des actifs, la facturation, l'approvisionnement, la gestion des stocks, etc.

ConnectWise Manage offre une solution pour simplifier l'informatique et ITIL, avec des options d'automatisation pour la gestion des incidents, la gestion de la disponibilité, la gestion des demandes, la gestion des niveaux de service, les rapports de service, la gestion des actifs de service et de la configuration et la gestion des connaissances. Les tableaux de bord et les outils de création de rapports personnalisables fournissent des informations détaillées sur tous vos indicateurs de performance clés les plus critiques. ConnectWise Manage est également une application mobile permettant de traiter les demandes de service et d'accéder aux données en déplacement.

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

Images

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Capture d'écran pour ConnectWise Manage : Capture d'écran pour ConnectWise Manage : Capture d'écran pour ConnectWise Manage : Capture d'écran pour ConnectWise Manage : Capture d'écran pour ConnectWise Manage :

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ConnectWise Manage : 142

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Achats et réceptions
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes par e-mail
  • Alertes/Notifications
  • Allocation et planification des ressources
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse de la rentabilité
  • Analyse en temps réel
  • Analyse financière
  • Audit des problèmes
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Comptabilité
  • Comptes clients
  • Connexion sécurisée
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Définition des priorités
  • ERP
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des achats
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des capacités
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des changements
  • Gestion des clients
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des documents
  • Gestion des délais
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des incidents
  • Gestion des licences
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion du calendrier
  • Gestion du stockage de données
  • Gestion financière
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des répertoires actifs
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles de projets
  • Monitoring
  • Monitoring réseau
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Outils de planification
  • PDM (product data management)
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Prise en compte des revenus
  • Projections
  • Prévision des ventes
  • Rapports d'historique
  • Rapports de service
  • Rapports de synthèse
  • Rapports de ventes
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rapports sur les pipelines
  • Routage automatisé
  • Sauvegarde automatique
  • Sauvegarde et récupération
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des interactions
  • Suivi des problèmes
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi des étapes
  • Suivi des événements
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Surveillance et gestion à distance
  • Synchronisation de données
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Widgets
  • Workflow configurable

Alternatives

HarmonyPSA

4,5
Alternative n° 1 à ConnectWise Manage
HarmonyPSA prend en charge l'ensemble du cycle de vie de l'entreprise, de la génération de leads au renouvellement du...

HaloPSA

4,8
Alternative n° 2 à ConnectWise Manage
NetHelpDesk fournit un logiciel de centre de service conforme à l'ITIL qui peut être installé sur site ou dans le...

Asana

4,4
Alternative n° 3 à ConnectWise Manage
Asana est une solution de gestion de projet et de tâches pour les équipes. Vous pouvez tout organiser en un seul...

Alloy Navigator

4,5
Alternative n° 4 à ConnectWise Manage
Alloy Navigator est une solution de gestion des actifs et de service IT complète qui fournit des réponses réfléchies à...

Avis

Note globale

4,1 /5
(185)
Rapport qualité-prix
3,9/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
3,6/5
Support client
3,9/5

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Michael W.
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Long time ConnectWise user still loves ConnectWise

Publié le 29/06/2016

I did 3 years of research before deciding on a PSA. I had a very small company at the time (1...

I did 3 years of research before deciding on a PSA. I had a very small company at the time (1 person, me) My colleagues thought I was crazy for buying such a robust system for being such a small company. I bought it because of the built in automation and the ability to create complex agreements. I still have it and I have seen it improve immensely over the years. It's has a .net client and a web interface. Supports widget based pods. Meaning you can add the things you want, remove the things you don't want, and customize the interface per user.

QuoteWerks, ConnectWise, Kaseya, Quickbooks - and they ALL integrate.

Connectwise will try to sell you, quosal, connectwise, labtech.

Personally, and this is just my opinion, Labtech is too complicated. I hate the interface tech's have to use, with a passion. I did some subcontracting for a company that uses LabTech and I had a hard time trying to find the tools I'm looking for. Kasey's interface it so much more user friendly, it's web based. took me a week to become familiar with Kaseya interface, used LabTech for 3 months and was fumbling around trying to find my tools. I checked out LabTech recently, June 2016 and it still sucks.

I could go on and on.. So I'll just end here. Just buy ConnectWise, you'll be glad you did.

Avantages

Mobile iPhone app is A W E S O M E !!!
Your clients can use the customer portal
Constant Updates
Feature request bidding system.
24 hour support
online training videos
Application blueprints, telling you which modules interact with other modules.
Handles complicated and compounded agreements. If you can sell it, ConnectWise can do it.
QuickBooks integration is seamless. if you create a product in ConnectWise it will automatically create the product in QuickBooks when it syncs.
Mark invoices as paid in QuickBooks and sync to ConnectWise.
They are the biggest, so they integrate with everybody.
Go to a big IT conference and ask how many people use ConnectWise. The majority can't be wrong.

Inconvénients

It can be overwhelming for small companies
The north american cloud can be slow sometimes, they know about it, they are rewriting the program so it operates faster but it's a big project. so they release bits and pieces at a time (weekly)
If it isn't in ConnectWise it didn't happen, yeah it adds a bunch of work to your day. Junk in junk out.
Each user needs their own account.
don't buy the on-premise edition, you won't be able to keep up with the updates.
They update so frequently I have to update my QuoteWerks frequently,

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Good Ticketing System for MSP and IT companies

Publié le 28/08/2019

I wish they would get Rich text right. TeamSupport has this perfectly and they are a much smaller...

I wish they would get Rich text right. TeamSupport has this perfectly and they are a much smaller company. Another downer is the integration with ITGlue I think it's a bit clunky and if you add the Automate integration it almost loses it's mind. I wish there was a better way to integrate all these platforms. But mainly the rich text could go a long long way for visual users.

Avantages

There are a lot of features on this platform that would be of interest to MSP's. The time entry, calendar ease, global search. Asset and configuration and contact addition is great.

Inconvénients

One thing i strongly dislike about Manage is that you can't add rich text to the ticket entries not drop images which make things easier for tech just picking up on tickets.

Drew H.
Note globale
  • Secteur d'activité: Informatique et sécurité réseau
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

In a world of okay tools, Manage is the best

Publié le 06/04/2021

Avantages

As an integrated PSA / Billing System / Ticketing System it functions great. In comparison to the other products in it's space it's light years beyond in functionality and usage.

Inconvénients

ConnectWise support and account management leaves a lot to be desired, though there recently have been noticeable improvements and if they continue on this path they'll be a world class company once again. Manage really lacks at: CRM/Sales and a few other items. Dashboards require a third party add-on. It's base functionality is decent but everything else is a pay for me option.

James V.
Note globale
  • Secteur d'activité: Réseaux informatiques
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

OVeral shocking experience

Publié le 01/11/2019

We have literally had zero benefits working with Connectwise. Its cost us £000's and we have wasted...

We have literally had zero benefits working with Connectwise. Its cost us £000's and we have wasted so much time since using Connectwise..... its the single worst decisions we have ever made as a business.
We spent and invested a lot of time ensuring we would get the most out of it, but it just hasnt happened... the issues are too frequent, support to slow and overal a very bad experience. Reaching out to Connectwise with a long list of issues has resulted in 4 people calling to say how sorry they are, any they WILL definaltey help but then the next update is the ticket closing - thanks.

Avantages

The end of the ady when i can log out of Connectwise.
The Contract part and some automation is good.

Inconvénients

Practically everything else:
Slow - keeps hanging when doing tasks such as save a ticket, send and invoice, close tickets - you know really important tasks which should be almost instant. absolute zero support from CW. Been told its a programming issue with bulk tasking and it will be fixed - still waiting, much like when using ConnectWise manage - always waiting.
Then there is the general support - lacking to say the least.
Then the onboarding - they say we get you completely up and running. What they should have said is You'll want to be running away by the time you come to use the product. Unless you learn it all in the onboarding process your on your own or you have to pay a huge amount more for help. They literally just churn you out and get the next lot of sheep in.
Sales team lied about how it would interact and sync with Xero. Told me the same way as Quickbooks does and then showed me how QuickBooks Desktop syncs, saying just like this.... IT DOESNT you have to pay someone else to move your data from your PSA to your accounts package REALLY @ $245 extra per month. Didnt tell me that before i signed up.
Cloud console which was supposed to save time by synchronising Office 365 licenses to contracts was often wrong, very clunky and then stopped working - another paid feature of Connectwise that didnt work.
I could go on, but you get the picture. Its not all smooth sailing and is causing lots of issues in our business. We tried to reach out to CW but they're not helping

Paul F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Connectwise gets the job done but could use a facelift

Publié le 19/03/2021

Overall it is a good platform and ecosystem. They have acquired many other platforms and services...

Overall it is a good platform and ecosystem. They have acquired many other platforms and services over the years. Being a market leader would just like to see more out of CW.

Avantages

At the end of the day CW manage does what we need it to do. It's strong suits are ticketing, configuration tracking, and large of integrations. CW is one of the largest PSAs out there in the MSP world and they are stil here for a reason. Tight integration with their RMM automate is a big plus as well.

Inconvénients

To me being a long time user I woudl like to see greater progress with updates and improving the user interface. CW from 10 years ago doesn't look much different than CW of today. While features trump usability at some point it starts to weigh you down. Especially when comparing to other platforms that seem to be up to speed with the modern age.

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ConnectWise Manage - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ConnectWise Manage.

Types de licences disponibles pour ConnectWise Manage :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de ConnectWise Manage.

Utilisateurs habituels du logiciel ConnectWise Manage :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles ConnectWise Manage est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ConnectWise Manage :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ConnectWise Manage :

Acronis Cyber Backup Cloud, Auvik, Bedrock Data, ConnectWise Automate, ConnectWise Control, ConnectWise Fortify, ConnectWise Sell, Constant Contact, Dynamics 365 Business Central, Google Calendar, Jira, Kaseya VSA, LogicMonitor, MSP360 Backup, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Dynamics SL, Microsoft Outlook, NinjaRMM, OpsGenie, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Sage 50cloud, Salesforce Sales Cloud, SecureAnywhere, The Email Laundry, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour ConnectWise Manage :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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