ConnectWise Manage

Plateforme de gestion d'entreprise pour le secteur informatique

En savoir plus sur ConnectWise Manage

ConnectWise Manage fournit une application complète d'automatisation des processus et de gestion d'entreprise pour les entreprises technologiques telles que les sociétés de services informatiques, les fournisseurs de services cloud, les développeurs de logiciels, les services professionnels, la sécurité, les prestataires d'infogérance et les télécommunications. Les règles de workflows définies dans ConnectWise Manage couvrent tous les domaines de l'entreprise, de l'envoi de campagnes marketing ciblées au suivi des prestations de services via des accords de niveau de service, en passant par la création de factures et la gestion financière. L'application peut être utilisée pour la gestion des services d'assistance et des tickets, la gestion de projet, le suivi du temps, la gestion de la relation client, la gestion des applications cloud, la surveillance et la facturation, la répartition des techniciens, le suivi des actifs, la facturation, l'approvisionnement, la gestion des stocks, etc.

ConnectWise Manage offre une solution pour simplifier l'informatique et ITIL, avec des options d'automatisation pour la gestion des incidents, la gestion de la disponibilité, la gestion des demandes, la gestion des niveaux de service, les rapports de service, la gestion des actifs de service et de la configuration et la gestion des connaissances. Les tableaux de bord et les outils de création de rapports personnalisables fournissent des informations détaillées sur tous vos indicateurs de performance clés les plus critiques. ConnectWise Manage est également une application mobile permettant de traiter les demandes de service et d'accéder aux données en déplacement.

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Allemagne, Royaume-Uni, Irlande , Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ConnectWise Manage : 92

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Allocation et planification des ressources
  • Analyse en temps réel
  • Audit des problèmes
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des capacités
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des changements
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des correctifs
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des licences
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des répertoires actifs
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles de projets
  • Monitoring
  • Monitoring réseau
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Projections
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports informatiques
  • Rapports personnalisables
  • Routage automatisé
  • Sauvegarde automatique
  • Sauvegarde et récupération
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi du temps des projets
  • Surveillance et gestion à distance
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable

Alternatives

Autotask PSA

4,3
Alternative n° 1 à ConnectWise Manage
Autotask est un logiciel web tout-en-un qui aide les revendeurs de produits à valeur ajoutée, les MSP (Managed Services...

Tigerpaw Software

3,7
Alternative n° 2 à ConnectWise Manage
Le logiciel de gestion d'entreprise Tigerpaw One fournit tout ce dont vous avez besoin pour lancer un processus...

NinjaOne

4,9
Alternative n° 3 à ConnectWise Manage
NinjaRMM est la plateforme de surveillance et de gestion à distance des terminaux la plus simple et la plus performante....

Atera

4,6
Alternative n° 4 à ConnectWise Manage
Atera est une excellente suite d'outils RMN tout-en-un conçue pour les MSP et les professionnels de l'informatique....

Avis

Note globale

4,1 /5
(207)
Rapport qualité-prix
3,8/5
Fonctionnalités
4,1/5
Simplicité d'utilisation
3,6/5
Support client
3,8/5

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5 avis affichés sur 207
Michael
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Long time ConnectWise user still loves ConnectWise

Publié le 29/06/2016

I did 3 years of research before deciding on a PSA. I had a very small company at the time (1...

I did 3 years of research before deciding on a PSA. I had a very small company at the time (1 person, me) My colleagues thought I was crazy for buying such a robust system for being such a small company. I bought it because of the built in automation and the ability to create complex agreements. I still have it and I have seen it improve immensely over the years. It's has a .net client and a web interface. Supports widget based pods. Meaning you can add the things you want, remove the things you don't want, and customize the interface per user.

QuoteWerks, ConnectWise, Kaseya, Quickbooks - and they ALL integrate.

Connectwise will try to sell you, quosal, connectwise, labtech.

Personally, and this is just my opinion, Labtech is too complicated. I hate the interface tech's have to use, with a passion. I did some subcontracting for a company that uses LabTech and I had a hard time trying to find the tools I'm looking for. Kasey's interface it so much more user friendly, it's web based. took me a week to become familiar with Kaseya interface, used LabTech for 3 months and was fumbling around trying to find my tools. I checked out LabTech recently, June 2016 and it still sucks.

I could go on and on.. So I'll just end here. Just buy ConnectWise, you'll be glad you did.

Avantages

Mobile iPhone app is A W E S O M E !!!
Your clients can use the customer portal
Constant Updates
Feature request bidding system.
24 hour support
online training videos
Application blueprints, telling you which modules interact with other modules.
Handles complicated and compounded agreements. If you can sell it, ConnectWise can do it.
QuickBooks integration is seamless. if you create a product in ConnectWise it will automatically create the product in QuickBooks when it syncs.
Mark invoices as paid in QuickBooks and sync to ConnectWise.
They are the biggest, so they integrate with everybody.
Go to a big IT conference and ask how many people use ConnectWise. The majority can't be wrong.

Inconvénients

It can be overwhelming for small companies
The north american cloud can be slow sometimes, they know about it, they are rewriting the program so it operates faster but it's a big project. so they release bits and pieces at a time (weekly)
If it isn't in ConnectWise it didn't happen, yeah it adds a bunch of work to your day. Junk in junk out.
Each user needs their own account.
don't buy the on-premise edition, you won't be able to keep up with the updates.
They update so frequently I have to update my QuoteWerks frequently,

Warren
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A great solution to combine all the needs of an MSP

Publié le 16/05/2022

We signed up with Manage over 12 years ago and have never looked back. It is constantly being...

We signed up with Manage over 12 years ago and have never looked back. It is constantly being improved, it links our RMM tool with the CRM capabilities and provides all of our staff with their base Software to be running day in, day out.

Avantages

We primarily purchased Manage for its Ticket facility. It now integrates all of our departments, including finance, support, sales and procurement.

Inconvénients

Most of the gripes over the years, have been resolved to be honest, though regular updates. In terms of pricing, it's not the cheapest out there. But it does the job well. I guess the support has been better in the past. More often that not now, if you get a problem, it's rarely a quick fix. It has to get escalated etc.

Kevin
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great PSA Tool

Publié le 08/09/2022

Avantages

I have used ConnectWise in multiple businesses I work at. It's the gold standard for support and ticket management.

Inconvénients

Reporting on projects and the CRM/Customer management side of the product is not great compared to others in the market.

Phil
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

ConnectWise Manage is turning out to be a big mistake for us!

Publié le 07/09/2022

It was okay until a few months ago, when they made an error on our invoice.

It was okay until a few months ago, when they made an error on our invoice.

Avantages

It is a decent CRM, but working with their customer support is a nightmare.

Inconvénients

If you have a billing question or issue, nobody there takes responsibility for it.

Brian
Note globale
  • Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

CW Manage is our Mission Critical Ticketing Solution

Publié le 07/07/2022

Overall, the product works as we need it to work. When there is a problem, it is normally handled...

Overall, the product works as we need it to work. When there is a problem, it is normally handled well with some exceptions. The overall customer service experience could be better. Have also read some nightmare stories about the process of leaving / migrating away from CW Manage. Hopefully we don't need to go that route in the future, as most of our processes depend on CW Manage working as expected.

Avantages

There is a learning curve, mainly due to how much the software can do. That does mean it can be a little complex at times, but at the same time makes it extremely powerful and flexible to fit our needs. We are able to manage tickets across our client base, including project tickets. We can create and edit configurations and attach them to the tickets (example: a server or printer), and then go back and track down ongoing/consistent issues with specific pieces of hardware or software easily. Outlook calendar integration is nice (when it works as expected). We can send out mass email communications to our client base on demand. We utilize this software in so many ways, it can be daunting to a newcomer.

Inconvénients

There is a more recent track record of updates breaking crucial things, such as Outlook calendar integration. Our on-prem instance (not cloud) of CW Manage ceased to function some months ago due to an Amazon Web Services outage, which should not have been an issue with an on-prem server instance. Level 1 support can be laughably bad at times. The company seems to be making a serious effort to improve on these things, but they still appear to have a ways to go until they are at that point of having a consistent and stable product (especially when updates are involved).

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ConnectWise Manage - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ConnectWise Manage.

Types de licences disponibles pour ConnectWise Manage :

  • À partir de :
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel ConnectWise Manage :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles ConnectWise Manage est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ConnectWise Manage :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ConnectWise Manage :

Acronis Cyber Backup, Auvik, Bedrock Data, ConnectWise Automate, ConnectWise Control, ConnectWise Cybersecurity Management, ConnectWise Sell, Constant Contact, Dynamics 365 Business Central, Google Calendar, Jira, Kaseya VSA, LogicMonitor, MSP360 Managed Backup, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Dynamics SL, Microsoft Outlook, NinjaOne, OpsGenie, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Sage 50cloud Accounting, Salesforce Sales Cloud, The Email Laundry, Webroot Business Endpoint Protection, Xero, Zapier

Ressources d'aide disponibles pour ConnectWise Manage :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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