CRM Analytics

En savoir plus sur CRM Analytics
Salesforce Einstein Analytics propose un outil d'analyse de données qui n'est pas exclusivement réservé aux analystes. L'application mobile-first peut être utilisée par tous les utilisateurs qui souhaitent consulter les données de leur entreprise de manière rapide et efficace. L'interface est conçue pour rendre l'analyse des données plus intuitive. Einstein Analytics combine des données d'autres applications Salesforce.com gérant les ventes, le service et le marketing, ainsi que des systèmes tiers et des données générées par des machines.
Salesforce Einstein Analytics vous permet de créer, déployer et gérer des jeux de données. Vous pouvez également combiner des jeux de données et créer des tableaux de bord interactifs pour représenter visuellement ces données. L'index de requête ultra-rapide basé sur la recherche vous permet de découvrir, de mesurer, de personnaliser, de grouper, de filtrer et de partager des informations et des tableaux de bord avec des membres de votre équipe, même lorsque vous êtes en déplacement. Einstein Analytics offre une protection des données de haut niveau et un accès basé sur les rôles afin de sécuriser toutes vos métriques importantes.
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CRM Analytics ne vous convainc pas tout à fait ?
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Avis
Vous avez déjà CRM Analytics ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Logiciels
- Taille de l'entreprise : 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Superb Analytics Tool
Publié le 07/11/2018
Avantages
Great analytics tool used to make data driven decisions.
Inconvénients
You need to be heavily invested in Salesforce products to use this.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Using Sales force
Publié le 19/08/2021
If you need the best CRM, with the most tools and features, this is the CRM to get, bottom line....
If you need the best CRM, with the most tools and features, this is the CRM to get, bottom line. The analytics it tells you can really help yourself, your company and your team too
Avantages
I was a user of Sales Force while working for a larger company. Many of the features were set up by the company, and these tools and features were quite robust. The sales function tools help you keep track of closed sales, opportunities and events meetings and potential leads. Plus you can customize reports to help you determine your success rate and areas to help you grow your business.
Inconvénients
I think that due to this CRM being the leader in this space, that it also comes with many many tools and features, which at times can be a little overwhelming. (Although many good trainings on using this software are also available to help).
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
All-in-One Analytics Platform
Publié le 19/07/2020
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I...
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I find this tool super helpful in retargeting customers who are engaged with my marketing campaigns but need an extra nudge to buy my apparel items. Additionally, analyzing the retargeting campaigns on an ongoing basis and after they have concluded helps me use those clusters of customers for other ads I want to run in the future for a different but related items, categories or brands. If there is more technical support and training available for non-premium users, we should see a growth in value of Salesforce Analytics Cloud.
Avantages
I used Salesforce Analytics Cloud to analyze impact of my marketing campaigns on customer journeys. After I connected Google Analytics to Salesforce, I was able to see the data flow between the tow systems. I then created custom audiences in Google Analytics using the criteria of customers who engaged with marketing campaigns, added items to cart but didn't purchase them. Once the destination of Salesforce was added, I was able to execute campaigns against those audiences. These re-targeting ads helped reduce cart abandonments and increase conversion rates. Because of data integration and re-targeting capabilities, I could leverage Salesforce Analytics Cloud to improve sales from customers who were interested in purchasing my apparel items. This data driven strategy drove high ROI for my business.
Inconvénients
Setting up integration between Salesforce Analytics Cloud and business intelligence tools such as MicroStrategy needs development resources. There is a learning curve for users who have not used Salesforce before. Example: data extensions, APIs, etc. need to be configured according to Salesforce requirements. Coding knowledge is needed to maximize potential of data connectors. If password is forgotten, there is a long process to reset it which sometimes may involve working with Salesforce administrator or tech support. If tools like Datorama are used, integration is easier but then clients have to spend extra money to get access to those add-ons. So, premium support and integration costs are high.
- Secteur d'activité : Médias de diffusion
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Sales Force review
Publié le 06/07/2021
Salesforce Analytics reminds be to contact clients that I haven't reached out to in a while and...
Salesforce Analytics reminds be to contact clients that I haven't reached out to in a while and also it is a great tool to look at what cleint did previously and keeps my buisness fresh,
Avantages
I use the analytics daily to keep up with my buisness, it reminds me when i haven't spoken to clients. The Dashboard is something I use daily, and it is very user friendly and easy to keep up with my buissness.
Inconvénients
Overall I am exteremly happy with Salesforcea and all of the Analytics it provides to make my business easier.
- Secteur d'activité : Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Salesforce
Publié le 20/07/2021
Keeping tabs on all of my accounts, as well as future pipelines with ease.
Keeping tabs on all of my accounts, as well as future pipelines with ease.
Avantages
Ease of use, easy to navigate, in addition to the data that Salesforce is able to bring to the table + additional widgets.
Inconvénients
Because of the layers of data and reporting, some areas are difficult to get to without clicking multiple times/multiple tabs.
CRM Analytics - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur CRM Analytics.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour CRM Analytics ?
Types de licences disponibles pour CRM Analytics :
- À partir de : 70,00 $US/année
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise CRM Analytics ?
Utilisateurs habituels du logiciel CRM Analytics :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues CRM Analytics est-il disponible ?
Langues dans lesquelles CRM Analytics est disponible :
allemand, anglais, chinois, coréen, espagnol, français, italien, japonais, portugais
Q. CRM Analytics prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par CRM Analytics :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications CRM Analytics peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à CRM Analytics :
Google Cloud BigQuery, Google Sheets, Microsoft SQL Server, Presto, Snowflake
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour CRM Analytics ?
Ressources d'aide disponibles pour CRM Analytics :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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