
En savoir plus sur CRM Analytics
Salesforce Einstein Analytics propose un outil d'analyse de données qui n'est pas exclusivement réservé aux analystes. L'application mobile-first peut être utilisée par tous les utilisateurs qui souhaitent consulter les données de leur entreprise de manière rapide et efficace. L'interface est conçue pour rendre l'analyse des données plus intuitive. Einstein Analytics combine des données d'autres applications Salesforce.com gérant les ventes, le service et le marketing, ainsi que des systèmes tiers et des données générées par des machines.
Salesforce Einstein Analytics vous permet de créer, déployer et gérer des jeux de données. Vous pouvez également combiner des jeux de données et créer des tableaux de bord interactifs pour représenter visuellement ces données. L'index de requête ultra-rapide basé sur la recherche vous permet de découvrir, de mesurer, de personnaliser, de grouper, de filtrer et de partager des informations et des tableaux de bord avec des membres de votre équipe, même lorsque vous êtes en déplacement. Einstein Analytics offre une protection des données de haut niveau et un accès basé sur les rôles afin de sécuriser toutes vos métriques importantes.
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CRM Analytics ne vous convainc pas tout à fait ?
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Avis
Vous avez déjà CRM Analytics ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
- Secteur d'activité : Hôtellerie
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Salesforce software makes your daily work easier.
Publié le 04/08/2021
I use this software to report daily work and tasks and to keep everything in the company's...
I use this software to report daily work and tasks and to keep everything in the company's database, so it is easy to find and follow up later.
Avantages
The Salesforce software makes my daily reporting sorted and easy to find. It keeps me updated and it makes my daily tasks easy to follow up.
Inconvénients
The Software is very easy to use. I did not notice any problems so far.
- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
CRM Analytics for sales analysis
Publié le 14/02/2023
Avantages
CRM analytics provides goods insights and add good value to business
Inconvénients
CRM Analytics is expensive for small and medium enterprises.
- Secteur d'activité : Mode et vêtements
- Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
All-in-One Analytics Platform
Publié le 19/07/2020
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I...
As long as data integrations and some past experience using Salesforce Analytics Cloud is there, I find this tool super helpful in retargeting customers who are engaged with my marketing campaigns but need an extra nudge to buy my apparel items. Additionally, analyzing the retargeting campaigns on an ongoing basis and after they have concluded helps me use those clusters of customers for other ads I want to run in the future for a different but related items, categories or brands. If there is more technical support and training available for non-premium users, we should see a growth in value of Salesforce Analytics Cloud.
Avantages
I used Salesforce Analytics Cloud to analyze impact of my marketing campaigns on customer journeys. After I connected Google Analytics to Salesforce, I was able to see the data flow between the tow systems. I then created custom audiences in Google Analytics using the criteria of customers who engaged with marketing campaigns, added items to cart but didn't purchase them. Once the destination of Salesforce was added, I was able to execute campaigns against those audiences. These re-targeting ads helped reduce cart abandonments and increase conversion rates. Because of data integration and re-targeting capabilities, I could leverage Salesforce Analytics Cloud to improve sales from customers who were interested in purchasing my apparel items. This data driven strategy drove high ROI for my business.
Inconvénients
Setting up integration between Salesforce Analytics Cloud and business intelligence tools such as MicroStrategy needs development resources. There is a learning curve for users who have not used Salesforce before. Example: data extensions, APIs, etc. need to be configured according to Salesforce requirements. Coding knowledge is needed to maximize potential of data connectors. If password is forgotten, there is a long process to reset it which sometimes may involve working with Salesforce administrator or tech support. If tools like Datorama are used, integration is easier but then clients have to spend extra money to get access to those add-ons. So, premium support and integration costs are high.

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 10 000+ employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Great analytics platform from Salesforce
Publié le 19/10/2022
CRM Analytics has a several customization options for visual analytics that are being used to...
CRM Analytics has a several customization options for visual analytics that are being used to server our clients. It is a huge plus that it can integrate the Salesforce products really well. So, if you have a Salesforce stack then this product will be an added advantage for analytics and get insights to the datasets.
Avantages
1. The platform is easy to use2. You can view the data on the tool itself and can make minor formatting changes over the cloud itself3. Connectivity to other systems is an add-on4. Several customization options for reporting
Inconvénients
1. It can take sometime to understand the UI of the tool2. Bit expensive and takes time to build the report

- Secteur d'activité : Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise : 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Analytics platform for everyone under one roof!
Publié le 18/04/2021
Avantages
1. We are using it to create dashboard by integrating Salesforce CRM
2. We are also using SQAL and SQL queries to create dashboards
3. Salesforce Analytics Cloud - we call it Wave Analytics creates beautiful dashboards
Inconvénients
1. This is a web os platform so you will need internet connection to access it
2. Can expect more functionalities compared to other reporting tools i.e. integration with other data connectors
CRM Analytics - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur CRM Analytics.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour CRM Analytics ?
Types de licences disponibles pour CRM Analytics :
- À partir de :
- Type de licence : Abonnement
- Version d’essai gratuite : Disponible
Q. Qui utilise CRM Analytics ?
Utilisateurs habituels du logiciel CRM Analytics :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000
Q. Dans quelles langues CRM Analytics est-il disponible ?
Langues dans lesquelles CRM Analytics est disponible :
allemand, anglais, chinois, coréen, espagnol, français, italien, japonais, portugais
Q. CRM Analytics prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par CRM Analytics :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications CRM Analytics peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à CRM Analytics :
Google Cloud BigQuery, Google Sheets, Microsoft SQL Server, Presto, SAP HANA, Snowflake
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour CRM Analytics ?
Ressources d'aide disponibles pour CRM Analytics :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat
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