En savoir plus sur ServiceBox

ServiceBox est une solution conçue pour vous faire économiser du temps et de l'argent afin de vous consacrer à ce que vous faites le mieux : acquérir de nouveaux clients et satisfaire ceux que vous avez déjà. Le plus important pour vous est d'augmenter votre retour sur investissement. C'est pourquoi ce logiciel a été créé. Votre réussite est une réussite partagée.

Alors n'attendez plus. Découvrez ServiceBox et rendez votre entreprise pleinement fonctionnelle et productive.

La souscription est simple et l'intégration, encore plus. Vos données comptables existantes peuvent être utilisées pour transférer rapidement vos informations sur un site configuré selon vos besoins et vous rendre opérationnel en quelques heures seulement. Prenez quelques heures de votre temps pour booster votre entreprise !

Le slogan de Jobbox Software, "SIMPLIFIEZ LA GESTION DE VOTRE ENTREPRISE", signifie que la gestion de votre entreprise devrait être simple. C'est pourquoi l'éditeur de cette solution essaie continuellement d'améliorer ses produits. Il ne cesse jamais d'améliorer ses logiciels. Et c'est là que vous intervenez. En effet, vous pouvez le contacter et lui faire part de votre opinion pour qu'il puisse s'améliorer. Jobbox Software est un éditeur en pleine croissance dont l'objectif est de vous aider à faire de même.

Options de tarification dès :

20,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Les 5 meilleurs logiciels similaires à ServiceBox

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour ServiceBox : 83

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Base de données des employés
  • Cartes géographiques
  • Champs personnalisables
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de bons de travail
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Entretien des équipements
  • Estimation
  • Facturation
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des congés
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Informations sur les véhicules
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Pointage
  • Pour entreprises de CVC
  • Pour le secteur de la plomberie
  • Programmation des tâches
  • Prévision du travail
  • Rappels
  • Rapports d'historique
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Saisie de signature mobile
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des ressources
  • Suivi des réparations
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités
  • Tarification et calculs des coûts
  • Traitement des paiements

Alternatives

ServiceTitan

4,4
Alternative n° 1 à ServiceBox
ServiceTitan est une solution cloud de gestion des interventions conçue pour les entreprises de services d'électricité,...

Servant Keeper

4,6
Alternative n° 2 à ServiceBox
Servant Keeper est un logiciel de gestion de paroisses qui rationalise votre ministère, dont le déploiement est...

GiveGab

4,6
Alternative n° 3 à ServiceBox
GiveGab est une solution de collecte de fonds numérique qui permet aux organismes à but non lucratif de collecter de...

Jonas Enterprise

4,1
Alternative n° 4 à ServiceBox
avec plus de 15 000 utilisateurs, le logiciel Jonas Construction Software est un progiciel de gestion des coûts des...

Avis

Note globale

4,3 /5
(100)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
4,4/5

Vous avez déjà ServiceBox ?

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5 avis affichés sur 100
Ryan S.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Have had this system for a bit over a year now. Would never go back to our old system

Publié le 27/03/2018

Cost of the product. Speed of the access for our techs out doing calls. The time card links work...

Cost of the product. Speed of the access for our techs out doing calls. The time card links work great. The tech support has been top notch. The ability to customize customers

Avantages

How it links up to our accounting software. The time card link has proved to pay for itself. We have noticed an increase in employee productivity. Support is very quick and actually being able to speak to a real person right away.

Inconvénients

Every few months I have to go in and clean up the materials list. As it is a learning system if a user spells something different then another it logs this in.
On the quoting side. I would like to see a template to speed up the time for standard estimates.

Réponse de Jobbox Software

Hi Ryan,
Thanks for taking the time to share your experience with others, we are happy to hear that the system has been working so great for your team!
Have an awesome day!
Your ServiceBox Team

Michael B.
Note globale
  • Secteur d'activité : Services environnementaux
  • Taille de l'entreprise : Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Take it from a Seasoned Service Box user in the HVAC service field.

Publié le 24/09/2020

I was part of selecting this product for a company I previously worked at, and developed for up to...

I was part of selecting this product for a company I previously worked at, and developed for up to 25 users. It was the highlight of the great things about that company, so it was an easy decision to use at the new company I recently assisted in starting up from nothing. Started setup on a Tuesday, about an hour to complete the main setup, by Thursday I was filling out work orders and invoicing, the following Monday setup Stripe, and away to the races we went. Excellent support as well, the JobBoxSoftware team is incredible.

Avantages

Mechanics love the ease of use and understanding, as well as the clients can easily read the mechanics notes and pictures since it’s all digital. In this industry, client and employee retention are the most 2 important things to growth. Happy employees having the tools at their The reporting allows for reconciling invoices and work orders. Stripe Credit Card Payment system was easy to setup, low cost and has really helped open up opportunities to easily solve our client’s problems without having to necessarily go through the credit app process.

Inconvénients

The default settings at initial setup allow for basic user tiers to delete clients, job sites, and work orders. It’s important to make this distinction before adding new users to the platform, an easy fix for the support team, but something to be aware of. The map link to job site, sometimes uses the bill to address, instead of the job site.

Alternatives envisagées 

ServiceTitan et Jonas Enterprise

Pourquoi choisir ServiceBox 

Ease of use. And give our mechanics value by empowering them with the tools that helped them execute well to the client. Even senior techs ~55 yrs old love the platform.

Pourquoi passer à ServiceBox

Ease of use, low price buy in, with monthly subscription that was easy to opt out of if we so desired.

Réponse de Jobbox Software

Hi Michael,
Thank you for the raving review. It is very important for us here at ServiceBox to have our customers beyond satisfied with our product. It is fantastic to hear that your techs in the field are using our system and enjoying it. Our goal is to make sure that everyone using ServiceBox is enjoying it. If you ever have any ideas for us to improve on, or you are having an issue or bugs, please do not hesitate to shoot us a message using the feedback button.
Have a wonderful day,
Your ServiceBox Team

Sara H.
Note globale
  • Secteur d'activité : Équipements publics
  • Taille de l'entreprise : 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Needs to be quicker

Publié le 24/09/2020

It is not what we thought it was going to be and does not function how we'd hoped.

It is not what we thought it was going to be and does not function how we'd hoped.

Avantages

I like the customization of categories and statuses. Also timesheets.

Inconvénients

I hear constant complaints on how slow it is and the unresponsiveness. In the end it makes more work for me. The search feature is not reliable due to how it sorts through keywords. The scheduler is not user/phone friendly. Too small and clustered.

Réponse de Jobbox Software

Hi Sara,
Thank you for the review, I appreciate you taking the time to respond to us! I am happy to hear that you're finding ease with our customization and organization for your jobs.
Please report unresponsiveness to our help desk in order for us to assist you as quickly as possible. We have done a lot of work for our customers to help and improve their speed and we do not want to leave anyone behind. We are currently in the process of a redesign and update in order to make our product more user/mobile friendly.
Hope you have a great day,
Your ServiceBox Team

Benjamin S.
Note globale
  • Secteur d'activité : Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Service box is great!

Publié le 24/09/2020

My overall experience has been fantastic. In the event there was a major issue, the SB team quickly...

My overall experience has been fantastic. In the event there was a major issue, the SB team quickly resolved the issue to allow business to operate as normal, they have assisted with company specific operating practices by offering work around a and additionally offer system customizations which I have had done several times for ease of use. Service Box is a great software with a great team behind it, and I tell all colleagues about it all the time.

Avantages

Doing commercial refrigeration and HVAC work, I needed a very intense and streamlined work order management system to fully automate everything from quotes, to work orders to invoices, with the capability of recurring work orders for maintenances, complicated tax jurisdictions and class codes along with customer specific pricing and notes along with job sites, and service box allows for everything to be in one place vs accessing many different areas for information.

Inconvénients

I can’t say I dislike anything specifically about ServiceBox, however, I am very detail oriented and like everything to be exact across the board. There are some system functionalities that don’t follow suit from one area of the system to the next, but again, this is hardly a reason to dislike service box.

Alternatives envisagées 

Jobber

Pourquoi choisir ServiceBox 

Service box’s platform across the board had features that allowed an unlimited amount of overall organization and simplicity for running my business.

Logiciel antérieur 

Field Promax

Pourquoi passer à ServiceBox

All other systems I considered before proceeding with service box fell short of what what I needed out of a work order management system and service box exceeded my expectations.

Réponse de Jobbox Software

Hi Benjamin,
Thank you for your review of ServiceBox, we are very happy to hear that our product is working exponentially well for you. If there is anything that we can improve on at anytime, or that our systems can sharpen up, please use our feedback button on the bottom of our page.
Have a wonderful day,
Your ServiceBox Support Team

Nathan C.
Note globale
  • Secteur d'activité : Construction
  • Taille de l'entreprise : 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Requested review for ServiceBox

Publié le 29/09/2020

Works well for what we need to do.

Works well for what we need to do.

Avantages

The data storage function for equipment and work orders is very helpful along with the ability to add photos to all relevant fields.

Inconvénients

Previous lack of an inventory module and now the new inventory module updates are slow with a system that does not always work well.

Alternatives envisagées 

ServiceTitan

Pourquoi passer à ServiceBox

Cost to license and work load to switch data over.
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ServiceBox - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur ServiceBox.

Types de licences disponibles pour ServiceBox :

  • À partir de : 20,00 $US/mois
  • Type de licence : Abonnement
  • Version d’essai gratuite : Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel ServiceBox :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Langues dans lesquelles ServiceBox est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par ServiceBox :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à ServiceBox :

Construction for Sage 50 Accounts, Dropbox Business, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Sage 50cloud Accounting, Stripe

Ressources d'aide disponibles pour ServiceBox :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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