Avaza

Avaza

Gestion de projets tout-en-un orientée client pour les équipes.

4.6/5 (306 avis)

Avaza - Présentation

Description du logiciel Avaza

Avaza est une solution de gestion d'entreprise qui inclut des fonctionnalités de gestion de projets, de planification des ressources, de feuilles de temps en ligne, de gestion des dépenses, de facturation en ligne, de facturation récurrente, de devis et de factures, etc. Le logiciel s'intègre également dans des plateformes tierces pour rationaliser les flux de travail. Il s'agit d'une solution cloud intégrée pour les entreprises de services professionnels et optimisée pour les tablettes et les appareils mobiles.

Les utilisateurs peuvent facilement gérer l'ensemble de leurs activités orientées client dans Avaza, ce qui leur permet de gérer des projets efficaces avec une prise en charge de la gestion des ressources, du suivi des projets et des tâches, de la gestion du temps et des dépenses, des devis, des factures et des paiements en ligne. Gardez vos clients satisfaits avec la collaboration de projet en ligne. Faites glisser et déposez des tâches et des fichiers si nécessaire. Affichez les tâches sous forme de liste, de tableaux Kanban ou de diagrammes de Gantt.

Avaza aide les entreprises à gagner du temps grâce au suivi du temps et des dépenses facile, ainsi qu'à être payées plus rapidement avec des paiements en ligne directement à partir de leurs factures. Générez de puissants reportings sur des métriques telles que les estimations par statut, les transactions financières, les dépenses par client, etc., afin d'obtenir des informations commerciales.

Avaza - Présentation

Prix

À partir de
9,95 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Avaza - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Avaza : Track Time & Expenses on the go with Avaza!
Capture d'écran pour Avaza : Track Time & Expenses on the go with Avaza! Capture d'écran pour Avaza : Access resource scheduling, and schedule projects based on team availability. Capture d'écran pour Avaza : Send online quotes & invoices in minutes. Capture d'écran pour Avaza : Stay on top of project reporting! Capture d'écran pour Avaza : Access Avaza anywhere, on any device! Capture d'écran pour Avaza : Work on tasks in Kanban, list-view or Gantt-view. Capture d'écran pour Avaza : Bill clients for time, expenses and fixed amounts in minutes, and get paid online.

Avaza - Avis

Note globale
4.6
/
5 306 avis
Excellent
201

Très bien
88

Moyen
16

Médiocre
0

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4.6
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
4.5
Support client
4.7
94% des utilisateurs recommandent cette application
Santiago A.

More than a program, it is an experience for the management of your projects.

The internal organization is fundamental to be able to fulfill our own goals, and at the same time, with the clients that believe in our commercial offer. Thanks to Avaza we have managed to engage efforts that were not identified to achieve the internal goals, since we implemented it, our level of communication has reached the best levels of communication, which translates into a reduction of time in activities that in the past They took days or even weeks. Since we worked with Avaza there are no missing links of information, we have reached a point that without Avaza it would take years to achieve.


Traduire avec Google Translate
Juliana W.

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.


Traduire avec Google Translate
Rachel B.

All the basic project management needs for a reasonable price

Very easy to use. When in doubt or have questions the support team is very helpful and responds quickly. The live demonstration was very useful and helped answer a lot of my questions.


Traduire avec Google Translate
Grace L.

Great project and resource management tool

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.


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Sarah P.

Functional but not a perfect fit


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Santiago A.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
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More than a program, it is an experience for the management of your projects.

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 13/04/2019
Provenance de l'avis : Capterra

The internal organization is fundamental to be able to fulfill our own goals, and at the same time, with the clients that believe in our commercial offer. Thanks to Avaza we have managed to engage efforts that were not identified to achieve the internal goals, since we implemented it, our level of communication has reached the best levels of communication, which translates into a reduction of time in activities that in the past They took days or even weeks. Since we worked with Avaza there are no missing links of information, we have reached a point that without Avaza it would take years to achieve.

Avantages

One of the things that I liked most, is the interface that they offer to all their users, it is the best for those of us who are more visual when working. Another aspect that many do not know but that I love, is to be able to integrate Avaza with other platforms so that the reach is greater, I have managed to move from one platform to the other without losing time or reducing the value that Avaza gives me. Also, the commercial offer they offer is the most competitive, because you can start your venture without sacrificing all the capital with which you account, and being stable you can know the available improvements so that you achieve new goals within your company. Another functionality that I like, is to be able to have a great integration with email, apart, it allows me to monitor all projects and important events for the company, it is a vital support that greatly improves performance.

Inconvénients

It would be unfair to identify negative aspects, because the capabilities that you offer for your work on anything happens, I have reviewed the platform for a long time and to date, I have not found anything that changes my positive perception about Avaza.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Juliana W.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 11/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

Avantages

The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

Inconvénients

Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Rachel B.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

All the basic project management needs for a reasonable price

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 06/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Very easy to use. When in doubt or have questions the support team is very helpful and responds quickly. The live demonstration was very useful and helped answer a lot of my questions.

Avantages

I liked that I could have up to 10 users included in the $39.95USD per month fee and that additional users were only $5USD per user per month.
You get all the features for a set monthly price and it is extremely affordable and easy to use.

Inconvénients

The only thing that Avaza did not meet in my expectations was the ability to integrate timesheets with QuickBooks. Otherwise, Avaza ticked a lot of boxes that other companies did not.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Grace L.
Secteur d'activité: Design
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire avec Google Translate

Great project and resource management tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 14/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.

Avantages

I love that it combines resources management and project management into one tool. Perfect for small design studios and agencies that need to know if their employees have the bandwidth to take on a new project (it also takes into account holiday/vacation time!). I use Avaza to create project estimates for clients, knowing that I can easily import from a spreadsheet and adjust timeline/dependencies once the project is confirmed. All on the free plan, too!

Inconvénients

The UI could be a bit better-designed. There are some things, like the top toolbar design and the navigation menu for projects, that aren't really the best user experience. But then again, I'm a designer. My only complaint is that it's hard to bulk-edit tasks and it's not possible to do so with CSV import; you can't even select multiple tasks to delete, which can be an administrative time suck if you have a lot of tasks to edit/delete from a project.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Sarah P.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire avec Google Translate

Functional but not a perfect fit

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 12/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

Inconvénients

We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8.8/10
Basé sur 306 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Avaza - Prix

Avaza - Prix

À partir de
9,95 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.6/5
Basé sur 306 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Avaza - Fonctionnalités

Avaza - Fonctionnalités

API
Diagrammes de Gantt
Feuilles de temps
Gestion de projets
Gestion des tâches
Hiérarchisation
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Planification de projets
Projections
Projets multiples
Rapports et statistiques
Suivi de la progression
Suivi des activités
Suivi des projets
Suivi des tâches
Suivi du temps des projets
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 306 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Avaza - FAQ

Avaza - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Avaza.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avaza ?

Types de licences disponibles pour Avaza :

À partir de: 9,95 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Avaza ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Avaza.

Q. Qui utilise Avaza ?

Utilisateurs habituels du logiciel Avaza :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Avaza est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Avaza est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avaza ?

Types de licences disponibles pour Avaza:

Gratuit, Abonnement

Q. Avaza prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Avaza :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Avaza peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Avaza :

ActiveCampaign, BugHerd, HoneyBook, Mailchimp, OneSaas, Shopify, VisitorTrack, Workato, Xero, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Avaza ?

Ressources d'aide disponibles pour Avaza :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo