Avaza

Gestion de projets tout-en-un orientée client pour les équipes.

4,6 /5 (332 avis) Donnez votre avis !

Avaza - Présentation

Description du logiciel Avaza

Avaza est une solution de gestion d'entreprise qui inclut des fonctionnalités de gestion de projets, de planification des ressources, de feuilles de temps en ligne, de gestion des dépenses, de facturation en ligne, de facturation récurrente, de devis et de factures, etc. Le logiciel s'intègre également dans des plateformes tierces pour rationaliser les flux de travail. Il s'agit d'une solution cloud intégrée pour les entreprises de services professionnels et optimisée pour les tablettes et les appareils mobiles.

Les utilisateurs peuvent facilement gérer l'ensemble de leurs activités orientées client dans Avaza, ce qui leur permet de gérer des projets efficaces avec une prise en charge de la gestion des ressources, du suivi des projets et des tâches, de la gestion du temps et des dépenses, des devis, des factures et des paiements en ligne. Gardez vos clients satisfaits avec la collaboration de projet en ligne. Faites glisser et déposez des tâches et des fichiers si nécessaire. Affichez les tâches sous forme de liste, de tableaux Kanban ou de diagrammes de Gantt.

Avaza aide les entreprises à gagner du temps grâce au suivi du temps et des dépenses facile, ainsi qu'à être payées plus rapidement avec des paiements en ligne directement à partir de leurs factures. Générez de puissants reportings sur des métriques telles que les estimations par statut, les transactions financières, les dépenses par client, etc., afin d'obtenir des informations commerciales.

Avaza - Présentation

Prix

À partir de
9,95 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Avaza - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
États-Unis, Canada, Royaume-Uni, Australie, Chine et 5 autres, Inde, Japon, Allemagne, Brésil, Mexique
Langues
anglais

Media

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Avaza video Capture d'écran pour Avaza : Track Time & Expenses on the go with Avaza! Capture d'écran pour Avaza : Access resource scheduling, and schedule projects based on team availability. Capture d'écran pour Avaza : Send online quotes & invoices in minutes. Capture d'écran pour Avaza : Stay on top of project reporting! Capture d'écran pour Avaza : Access Avaza anywhere, on any device! Capture d'écran pour Avaza : Work on tasks in Kanban, list-view or Gantt-view. Capture d'écran pour Avaza : Bill clients for time, expenses and fixed amounts in minutes, and get paid online.

Avaza - Avis

Note globale
4,6
/
5
Excellent
218

Très bien
96

Moyen
17

Médiocre
0

Mauvais
1

Rapport qualité-prix
4,6
Fonctionnalités
4,5
Simplicité d'utilisation
4,5
Support client
4,7
95% des utilisateurs recommandent cette application
Juliana W.

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.


Traduire avec Google Translate
Grace L.

Great project and resource management tool

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.


Traduire avec Google Translate
Maurice M.

Avaza is a sophisticated task management program

Task management has been at top notch.


Traduire avec Google Translate
Sarah P.

Functional but not a perfect fit


Traduire avec Google Translate
Simon D.

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.


Traduire avec Google Translate
Juliana W.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Great to have everything from task management to invoicing in one place

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 11/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Avaza deserves a shout out for their customer service. You can reach them via chat, and you usually get a reply within a few minutes. They have the best service of any vendor I've ever worked with.

Avantages

The task management system is robust and easy to learn, so onboarding new people is simple. And for us, a big benefit was going straight from project to invoice. No more importing or exporting information and doubling up on data entry tasks.

Inconvénients

Scheduling recurring tasks is currently a little clumsy. You cannot set a task for "First Monday" of the month, for example. However, I'm told they have improved scheduling for recurring tasks in the works by their customer service.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Grace L.
Secteur d'activité: Design
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Great project and resource management tool

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 14/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.

Avantages

I love that it combines resources management and project management into one tool. Perfect for small design studios and agencies that need to know if their employees have the bandwidth to take on a new project (it also takes into account holiday/vacation time!). I use Avaza to create project estimates for clients, knowing that I can easily import from a spreadsheet and adjust timeline/dependencies once the project is confirmed. All on the free plan, too!

Inconvénients

The UI could be a bit better-designed. There are some things, like the top toolbar design and the navigation menu for projects, that aren't really the best user experience. But then again, I'm a designer. My only complaint is that it's hard to bulk-edit tasks and it's not possible to do so with CSV import; you can't even select multiple tasks to delete, which can be an administrative time suck if you have a lot of tasks to edit/delete from a project.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Maurice M.
Secteur d'activité: Événementiel
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Avaza is a sophisticated task management program

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 13/06/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Task management has been at top notch.

Avantages

The way Avaza has eraducated errors while tracking issues, time and cost utilized on projects.

Inconvénients

Avaza so far has not yet started to offer some drawbacks.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Sarah P.
Secteur d'activité: Marketing et publicité
Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
Traduire en français

Functional but not a perfect fit

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 12/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

I liked the clean structure of Avaza, and the budget features. It's a good option for a business who doesn't rely heavily on project management to drive their productivity. Their customer service was very helpful though when I was letting them know we were going in another direction and they genuinely seemed to want to know what was driving our decision.

Inconvénients

We run a marketing/PR based business, and we were looking for a one-stop-shop project management and back office system. While we knew that was a long shot, we tried Avaza for several months and even gave them a second go when our current system wasn't doing everything we needed as well. I would have liked to see Avaza have different dashboard customization views so we could tailor the system to be more project centered instead of a financial view upon logging in. Since we use a different billing and accounting software, this data on our dashboard would remain blank and the dashboard wouldn't even be utilized. Also by the time we added all of our employees and contractors to have timesheet accessibility, we would have been paying a lot more in extra monthly fees than we were looking to spend. It just started really adding up for us when other software companies offer these options within their pricing tiers.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Simon D.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 10/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.

Avantages

I have used a raft of alternative task & project management SaaS (software as a service) solutions. Additionally, I have trialled around 15-20 different task & project management SaaS solutions. With out a doubt, Avaza is the best solution I have ever used; it is intuitive, easy-to-use, very responsive in speed, has a great smartPhone app to compliment the web-based system, it integrates with Xero (for accounts), and has a raft of sophisticated features and views (Kanban-styled boards, Gantt Charts, task lists, priority views, status views, etc, etc etc!). The features we don't as yet use include Estimate and Invoicing creation, but we may well move to using these too.

Inconvénients

A great SaaS solution and I think if I was to want to additional features added, then one would be chat integration (currently comments are available, but no chat). And the 2nd would be an enhanced file management facility, whereby you could upload to a File Repository/Folder, tag the image, assign it to a project, rename the virtual file name, and move it to another folder for housekeeping.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Recommandation utilisateur
8,9/10
Basé sur 332 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Avaza - Prix

Avaza - Prix

À partir de
9,95 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4,6/5
Basé sur 332 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Avaza - Fonctionnalités

Avaza - Fonctionnalités

API
Diagrammes de Gantt
Feuilles de temps
Gestion de projets
Gestion des tâches
Hiérarchisation
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Planification de projets
Projections
Projets multiples
Rapports et statistiques
Suivi de la progression
Suivi des activités
Suivi des projets
Suivi des tâches
Suivi du temps des projets
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,5/5
Basé sur 332 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Avaza - FAQ

Avaza - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Avaza.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avaza ?

Types de licences disponibles pour Avaza :

À partir de: 9,95 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Avaza ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Avaza.

Q. Qui utilise Avaza ?

Utilisateurs habituels du logiciel Avaza :

PME, Grandes entreprises, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne

Q. Dans quelles langues Avaza est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Avaza est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Avaza ?

Types de licences disponibles pour Avaza:

Gratuit, Abonnement

Q. Avaza prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Avaza :

Android, iPhone, iPad

Q. Avec quelles applications Avaza peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Avaza :

ActiveCampaign, BugHerd, HoneyBook, Mailchimp, OneSaas, Shopify, VisitorTrack, Workato, Xero, Zendesk

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Avaza ?

Ressources d'aide disponibles pour Avaza :

FAQ, Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Tutoriels vidéo